Keresés

Részletes keresés

paradox Creative Commons License 2001.02.20 0 0 461
Na, akkor válassz valamit, ami lenni akarsz, mernemadzsekk vagyok. Hanem... Noki...? Atomszintű költészet? Maga majom, hát találja már el, kit szívatott meg annodazumál Julius még a 4/E-ből?

Moszkvából vissza, kivagyoklőve.

üdv
-p

Előzmény: danger (460)
danger Creative Commons License 2001.02.16 0 0 460
Drága Bozótom!

Én már annyi, de annyi mindent elmondtam, hogy tetszőleges 3 dolgot elhagyva is egyértelműen kiadják az engem tartalmazó egyetlen elemű metszetet :)) Ha simán rákérdeztél volna, akár meg is mondom.

Paradox, akármi legyek a sünt kivéve, ha te nem a Jack vagy!! :))

dgr

Előzmény: bokor (459)
bokor Creative Commons License 2001.02.15 0 0 459
Kedves Danger,

minden megérzésem ennyire jöjjön be!
Szia:
bokor

Előzmény: paradox (458)
paradox Creative Commons License 2001.02.15 0 0 458
Hehehe, szevasz Pascal! :) Na vajon ki vagyok? Az egyetlen másik, akit Julius megpróbált megbuktatni. :) No, én most el Moszkvába, aztán utána *ha* visszajöttem, megdumcsizzuk a dolgot. :)

-p

ui: Gyanús voltál ám nekem, csak nem néztem rá az emilre... De most már tudom! :)

Előzmény: danger (457)
danger Creative Commons License 2001.02.15 0 0 457
paradox!!

ez nagyon érdekelne! kálmán gyula igazgató úr ugyanis engem is megpróbált megbuktatni történelemből. tudom, nem szép dolog, de azon kevesek közé tartozom, akik még így poszthumusz sem kedvelik az öreget, és szívem szerint megidézném a szellemét némi pedagógiai célzatú összeverés céljából. tényleg többekkel is megtette azt, amit velem?...

(kizárólag történelmet tanultam az érettségire. minden érettségitárgyam ötös lett, csak töriből buktam meg majdnem, és ha nincs az a rendes elnök, akkor meg is bukom. van ennél gecibb dolog a világon?)

Előzmény: paradox (456)
paradox Creative Commons License 2001.02.15 0 0 456
Hali, sorry, hogy ekkorát lurköltem, de nem igazán volt mondanivalóm, de most láttam, hogy valaki azt írta, "volt jobb igazgató, pl. a Tas előtti". Nos, khm, ez így, ilyen formában, nem igaz. Az "Öreg", "Kriptaszökevény", "münnichferenc" jelszavakkal ékesített kedves ex-igazgató egy kicsit talán túl hardline-tanár volt az én ízlésemnek, és senki kedvéért nem fogom megköszönni, hogy utolsó évben átvett minket történelemből. Szebb lenne a bizonyítványom, ha nem így lett volna. Ugyanis természetes emberi dolog az, ha valaki "pikkel" a másikra, csak akkor szar, hogy ha az illető másik becses személyed. Szóval nekem nem kifejezetten pozitív az emlékem róla. Csak az én kis kétcentesem, tudjátok.

Amúgy örömmel hallom a sok ígéretes fejlődést, kár, hogy már igazán semmi sincsen, ami miatt betegyem a lábam a gimibe (túl a porszagú nosztalgián, ami nem feltétlenül pozitív élményeket jelent).

Tiggercicc, anno dazu volt zeneklub a Majorban, sőt, emlékszem még, hogy az azóta fényes (és sajnos záró(?)-akkordjában keserű) karriert befutott Warpigs-et is ott láttam először (de asszem akkor már nem voltam tanuló ottan). Csakhát... manapság a széthúzóerő dominál a zenében, és nem lenne kis teljesítmény az embereket leültetni és egy album vagy egy válogatás végighallgatására késztetni. Azért sok szerencsét. Javallom, hogy kerüljétek a divatos együttesek bemutatását, azok úgyis mindig folynak a csapból. :) Szóval sok sikert, ha esetleg érdekes zenékre vagytok kíváncsiak, szóljatok nekem, 1800+ CD-vel szívesen segítek a dolgon. :)

No, egyelőre ennyi, asszem csak a szülinapi furcsa hangulatom okozta hirtelen retrospektív rezonáns nosztalgia hozott ki belőlem ennyi sok baromságot. Thanks for taking your time.

üdv
-p

ui: Azóta én is kipróbáltam a katedra másik oldalát egy röpke kaland erejéig, minden tisztelet és megbecsülés a tanároknak. :) Nekem nincs hozzá idegrendszerem.

rav Creative Commons License 2001.02.15 0 0 455
Nono, persze ez nem igaz, mert pl. mikor én járogattam oda, akkor két újság is futott és éveken keresztül tartották magukat.

Akkoriban a szerkesztőségnek még csak a közelébe se merészkedtem, de később úgy alakult, hogy máshogy, máshol kicsit főszerkesztő lettem, ráadásul profi kis tördelőprogrammal megtoldva. :) És én is abba fáradtam bele, hogy mindenkinek rágni kell a fülét, hogy ugyanmárlegyenolyjó és rittyentsen bele valamit, mert amilyet ő tud, olyan a világon nincs, és csak ő volt ittmegott, és azt milyen jól le is tudná írni, és egy idő után mindenki már eleve rázogató fejjel fogadott, hogy neki mennyire nincs ideje, és különben is kérjem meg inkább ikszet, mert ő volt igazán ott, és ő tud olyat írni, amilyen...

Szerintem két dolog van, ami egy iskolaújság sikeréhez és túléléséhez kell. Az egyik a profi szervezettség. A főszerkesztő tényleg csak eldönti, hogy mit hova, mikor, mit ne, a szerkesztő ezt meg is valósítja, és kell legalább két-három ember, akit a főszerkesztő megbíz, hogy igenis baszogassák az embereket a cikkekért. A másik dolog az utánpótlás kérdése. Fontos, hogy már jó előre gondoskodjon az újság vezetősége utánpótlásról, ezért nem árt elsősöket is bevenni a buliba, mert ugye mindenki végez (előbb-utóbb) és persze az is előfordulhat, hogy megunja vki a munkáját a gárdából.

De azért én is azt mondom a Smafunak, mint az orvos a rákos páciensének: "Hajrá Joli néni!" :)))

Előzmény: danger (454)
danger Creative Commons License 2001.02.09 0 0 454
Jó dolog az iskolaújság, de eddig minden próbálkozás 1-2 szám kiadása után meghalt. Mindig ugyanaz a két probléma volt: 1, nem írnak bele az emberek, nem gyártják a cikkeket, anyagokat, hanem csak úgy hébe-hóba, és az első szám elviszi a teljes tartalmat; 2, nem veszik meg a deákok, mer kézről-kézre jár, ez minden közösségben így műxik, nálunk a cégnél se nagyon találni mondjuk 2 chip (vagy fhm? :) magazint, itt is a "mindenki egyet, egy mindenkié" elv érvényesül. Szóval nem lehet arra számítani, hogy visszajön az anyagi jav, és arra sem, hogy színvonalas lesz a 2-3-4-5-6-ik szám.

Nem akarok vészmadártávlatból beszélni, csak tényleg szeretném, ha a Majorban lennének "tök jó dolgok", és ezek egyike az iskolaújság. Odajártamkor én is folyton megfogadtam, hogy csinálok egy "Several Times" nevű újságot, meg összetoborzok egy szerkesztőséget, meg mindenféle érdekesről fogok anyagokat vágni bele személyes utánajárás útján. Hát időközben kinőttem a sulit, úgyhogy nem nyert, viszont nem akarom, hogy a frissen induló emberekben kihúnyjék a lelkesedés parányi szikrája az első negatív újságértékesítési élmény nyomán. Nekem szívügyem a Major, mindig is az lesz, és ahányszor elmegyek előtte, visszainteget az épület. (és ahányszor Bokor tanárnő elhalad előttem, mindig arra gondolok, milyen jó is az, amikor sejtik az ember kilétét :)) Mindenesetre a Majorból nyugodtan lehetne egy olyan iskola, amit követendő példának hozhatna fel bárki, hogy "tessék, hát így is lehet" - az iskolák között elsőként tudná biztosítani azt a hangulatot, amitől a diákok egyszer csak azon kapják magukat, hogy szeretnek oda járni. Amúgy is olyan a suli kialakítása, hogy szünetekben az egész társulat ott fickándoz a folyosón, mindenhonnan mindent látni és mindenki mindenkit ismer - nagyon jó indítás egy nagyon jó iskolához. És igen, legyen újság meg legyen buli meg együttesek meg leánykar meg ifjú művészek kiállítása az aulában, és igen, csináljunk klubhangulatot. A lelkesedés megvan az emberekben...

(Na mindenesetre hajrá Smafu! :)

Előzmény: Tiggercicc (452)
bokor Creative Commons License 2001.02.08 0 0 453
Kedves Tigger, elég ritkán fordul elő, hogy bármelyik fórumon belül magázódnának emberek (én néha szoktam, viccből), szóval lehet tegeződni, szigorúan itt, szigorúan kultúráltan!!!
Előzmény: Tiggercicc (452)
Tiggercicc Creative Commons License 2001.02.08 0 0 452
Nagyon szépen köszönöm!Igazából nem állt szándékomban írni még egyet ma dehát ez a gyors válasz késztetett rá...:))Egy gondom van csak, mégpedig az, hogy a fórumon belül kit hogy szólitsak meg...Na mind1.Majd kitalálom.Tovább olvasgattam...Láttam hogy a fórumba is eljutott a Smafu híre.A Smafuról azt kell tudni, hogy egy kiforróban lévő újság.Nagyra becsülöm az évfolyamtársaimat hogy megalkották.Ja meg még azt is tudni kell, hogy az iskolából bárki írhat bele.Csak keresse meg a főszerkesztőt a cikkével(én is ezt tettem:))Tehát Smafuról jót vagy semmit, kritizálni lehet, negatív kritikához indoklást mellékelni illik.És akkor a fórum keretein belül felvetném az egyik ötletemet.Ez a Filmklub után szabadon a Zeneklub nevet kapná.Én speciel úgy gondoltam,hogy minden zeneklubra egy együttes lenne kitűzve és az lenne hallgatva...:)Ezt mellesleg valamiféle foglalkozással kötném össze(pl.:tánc,de vannak még ötleteim)Ehhez az egészhez két dolog kell.Terem,és időpont.Igény szerntem lenne,felszerelés úgyszintén,zenei anyag dettó.Na de mind1.Ez a jövő "zenéje".És már megint írtam egy ilyen "hosszút".Úgyhogy zárom soraimat.Holnap benézek.Addig is béke mindenkinek:)
Tigger
Előzmény: bokor (451)
bokor Creative Commons License 2001.02.08 0 0 451
Kedves Tigger, mindent bele! Én nagyon szeretném, ha még sokat így goondolkodnának. Ha ez az álmom megvalósulna, akkor, hidd el, minden támogatást megkapnátok tőlünk.
Szia:
bokor
Előzmény: Tiggercicc (450)
Tiggercicc Creative Commons License 2001.02.08 0 0 450
Mindenkit szeretettel üdvözlök!
Az a helyzet,hogy mivel hallottam valakitől ennek a fórumnak a létezéséről,gondoltam benézek.A dologhoz hozzátartozik,hogy nem olvastam el teljes terjedelmükben az előző hozzászólásokat.De néhány konfliktusra felfigyeltem.Én azon azn állásponton vagyok,hogy ez VITAFóRUM(bár ez se biztos,hivjuk "dumafórumnak").Nem szidja az ember a másikat(ráadásul alaptalanul...),hanem VITÁZIK Vele.Annyit jelent hogy véleményt cserél.Na de mind1,rátérnék az iskolát érintő témákra.Felmerült a diák7 fontossága.A mostani diákhét jó volt.Én élveztem.Semmi nem volt ahhoz képest amit egy ilyen dologból ki lehetne hozni,de nekem teccett.Azon kevbesek között voltam,akik mindenen ott voltak szinte.Egyetlen probléma az volt, hogy az egész átment egy családias dologba.Szűk csoportnak tartottuk idén a diák7et.De diák7 mindenképpen kell.És nincs baj szerintem.Mert itt van megint "egy új nemzedék"(mellékesen jegyezném meg, hogy ennek büszke tagja vagyok...:-))ami szórakozni is akar. És fél éven belül úgy belerázódik az egész iskola "menetébe",hogynem lesz többet itt olyan, hogy "az iskolai programok érdeklődés hiányában elmaradnak".Ezt én se fogom hagyni.Már ötlet formátumban több új dolog is megszületett bennem.A következő alkalommal esetleg ezeket is közölni fogom.Mára röviden ennyi volt a mondanivalóm.Ha valakinek nem teccett amit írtam,köszönöm szépen,megtarthatja a véleményét.Egyébként pedig a mihamarabbi viszontlátásra mindenkinek.Tisztelettel
Tigger
U.I.:Ja és éljenek a kémia órák:))))))))
árni Creative Commons License 2001.01.31 0 0 449
Kedves Topiktársak!

Hát így végigolvasva a cuccot, van ami nagyon, van ami kevésbé zavar. Kedves DANGER, ha a katedra mindkét oldalát kipróbáltad, akkor tudod, hogy nem egy könnyu feladat, de ez a szépsége a dolognak. ÉN EBBE SZERELMESEDTEM BELE-): Én, mint Veled közel egykorú, elbeszélgetnék Veled négyszemközt is, hogy mi a kötelesség, meg mi a hivatás...
Asszem', most már tudom, megkaptam a fizetési papíromat...
Akkor is ennyi pénzért TANÍTAI fogok, mert ez az életem. És szó sem essék arról, hogy ez kötelesség lenne. Nekem az a dolgom, hogy a diákjaim leérettségizzenek, vagy sikeres felvételit írjanak.
És mellette szeressenek az óráimra járni. (Ez már a magán véleményem.)
Igenis kipróbáltam mindkét oldalt, és Pázival sokmindenben egyetértek, a poroszos cucc jót tenne egy-két vonatkozásban.
Arra, hogy kinek mi a dolga, azt tudnám még mondani, hogy csináld utánam szívvel-lélekkel, és egy-két év múlva meglátjuk...

árni

Ui.: A Major mindkét oldalát ismerem, mert oda jártam még egykoron. (Ha nem olvastad volna a régebbi hozzászólásokat.)

bokor Creative Commons License 2001.01.27 0 0 448
Kedves (látod-látod?) danger,

érdekes, most meg nagyjából egyetértünk. Majd arról is beszélhetünk egyszer, hogy maradtak-e még jogai a tanárnak, és érzik-e úgy a diákok (persze tisztelet a kivételnek), hogy biza vannak még kötelességeik is. Csak most ehhez éppen nincs kedvem, mert a jövő héten szünet lesz, és egyáltalán nem akarok ilyen hülyeségekre gondolni...

Az oktatási rendszer totális, mélységesen mély válságáról meg hidd el, nem mi tehetünk. Ha lehet, akkor sokkal többet szenvedünk tőle, mint a diákok - bár elismerem, nekik sem fenékig tejfel.

(Különben asszem tudom, ki vagy... elég sok infót csepegtettél magadról - csak sajna már nem tudlak megszivatni)

És még egy, bár Pázit nem kell megvédenem: ha valaki, akkor ő a diákokért haragszik és nem ellenük...

Előzmény: danger (447)
danger Creative Commons License 2001.01.27 0 0 447
Nnna, hát megjöttek a vélemények!
Dejó-dejó, újra pezseg a topic!
...
Nézd, kedves (juszt is kedves!) Bokor. Én hosszú-hosszú négy éven keresztül jártam oda a Városmajoriba. Jó kis négy év volt, tényleg semmi kifogásom az ellen, ami ott megy, mert átlagban a Major még mindig sokkal jobb, mint egy csomó más iskola. De attól tartok, az egész magyar oktatási rendszert meg kellene reformálni, és bizony éppen ott kellene kezdeni, hogy a tanár tanít, azaz végzi a kötelességét. Igen, neki az is van. És igen, a diáknak meg jogai vannak. Mindez fordítva is igaz, csak az már annyira természetes, hogy eszetekbe se jut. A diák kötelességeiről és a tanár jogairól mindenki mindent tud, a házi feladatot meg kell írni, és ha a folyosón a diákot kiosztja a tanár, akkor kussolni kell. Ezek alapszabályok, és pont ebben a környezetben hangzik furcsán, amikor a diák beszél a saját jogairól. Micsoda, méghogy jogok, nahát.

Félreértés ne essék: én sem tudtam magam tartani soha azokhoz az elvekhez, amelyek szerintem ideálisak, nem tudtam elég fegyelmet tartani az órákon, nem tudtam mindenkiben maradéktalan érdeklődést szítani, nem fogalmaztam elég érthetően és minden egyéb - de a legjobbat adtam, ami tőlem tellett. Kevés volt. Nekem is lett már tele a törpöm azzal a sok buta arccal meg sok leplezett odanemfigyeléssel meg esetenként sok pofátlan hazugsággal, amire a diákok képesek, és ismerem azt az érzést, amikor a lelkedet kiteszed, és nincs semmi reakció vagy szemvillanás vagy parányi értelemszikra, amire ráfoghatnád, hogy "na igen, ezért az egyért legalább érdemes volt". Hidd el, informatikát is épp olyan rossz tanítani, mint német nyelvet. De én ugyanakkor nagyon is jól emlékszem, hogy mennyire nehezen bírtam elviselni a történelmet, mennyire rühelltem a gazdaságföldrajzot (pedig a Brassói nagyon jól tanított) és mennyire nem bírtam odafigyelni egy icipicit se a Vida Kati kémiaóráira, holott az mégiscsak reál, és esetenként még izgalmas is tud lenni. Nem, nem és nem - ott ülsz a padban, és nem veszi be az agyad, mert nem érdekel, nem köt le, soha nem lesz rá szükséged, és legszívesebben egészen máshol lennél és egészen mást csinálnál. Ennyire egyszerű. Most ilyenkor vagy rád ijeszt valaki, hogy "na kisfiam, jövő órán dogát írunk", és akkor AZÉRT tanulsz, vagy kiderül, hogy nem tudsz továbbtanulni, ha nem szerzel ebből a tárgyból egy csillagos ötöst három pirosponttal, és akkor AZÉRT tanulsz, de mindkét esetben megerőszakolod a saját agyadat és FÉLELEMBŐL tanulod meg azt a "rakás szart", amit eléd raknak. Tudod, hogy én milyen szívesen kijárnék újra egy gimnáziumot? Mennyire szégyellem, mikor nem tudom, mi az, hogy peptidkötés meg transzretinál meg konjuktív cváj? Igen, ezek kurvajó dolgok, MOST MÁR IGEN, most már hajtana a kíváncsiság, hogy ugyan mi volt az az érdekes, ami azon a bizonyos kémia órán olyan zöld volt és büdös, és ha olyan kis fehéret tettünk bele, akkor robbant. Nagyon jó, meg akarom ismerni, tessék nekem elmagyarázni. De AKKOR ÉS OTT nagyon nem voltam rá kíváncsi. És amikor ott állok egy osztály előtt, és arról magyarázok nekik, hogy melyik ciklus elöltesztelő és melyik hátul, akkor bizony eszembe jut néhány lehetséges verzió, hogy miért néznek rám ilyen bambán és érdektelenül. Bizony, nem érdekli őket. Bizony, levelet dobálnak az asztal alatt. Nem tudok rájuk úgy gondolni, mint aljas, utolsó söpredékre, és nem akarom őket százas szögekkel a székhez rögzíteni, hogy "tanulják meg basszameg, ha már én megtanultam és itten strapálom magam". Igen, a tanítás egy embert próbáló dolog, erre van az a nóta, hogy "csakaaaaz-jöjjön-katóóó-náá-nak," ...

Visszatérve a vérlázító szövegemre: annak szántam. Pontosan azért lőttem túl az egyik irányba a célon, mert az egész oktatási rendszer a másik irányba van túllőve. Ez nem azt jelenti, hogy a számomra ideális jövőképben pökhendi, nagypofájú, dúsgazdag diákok zabálják a hamburgert a párnázott fotelben ülve, és a szerencsétlen tanerő az állásáért küzdve próbálja érdekessé tenni az órát. Én pontosan azt szerettem volna érzékeltetni, hogy a szabályok által körülhatárolt világban is két oldala van a lónak, és csúnyán kezdünk átesni az egyikre. A "tanár" és a "hatalom" szó igenis furcsán cseng így együtt, nem lenne szabad természetesnek venni, hogy tanárnak lenni "hatalom". És persze éppen ennyire ökörség lenne egy "minden hatalmat a diákságnak" feliratú transzparenst lengetni válaszképpen.

Ja, és még valami: kedves Bokor, te egy jó tanár vagy, és mi élőben nem vagyunk rosszban. Nem téged bántlak, csak az elvekről beszélgetünk, és tudod mit: néha kedvem lenne felsorolni név szerint, hogy a Major teljes tanári karában mindez kinek inge és kinek nem...

dgr

Előzmény: bokor (446)
bokor Creative Commons License 2001.01.26 0 0 446
Kedves - a fenét kedves - danger,

elosztottam kettővel, aztán még mindig nagyon ideges vagyok. Mondd, te hozzánk jársz? Mert ha igen, és ilyenek a tapasztalataid, meg ilyen indulatot váltanak ki belőled a tanáraid, akkor ez meg belőlem azt váltja ki, hogy semmi értelme az egésznek, és legjobb, ha feladom. Miért érzem különban mindig azt, hogy így azok a diákok gondolkodnak a tanáraikról, akik tökéletesen el lettek kényeztetve, és miután otthon kinyalják nekik, azt várják a tanáraiktól is? Miért érzem, hogy a te fajtád csak elvár, elvárja, hogy szórakoztassák és követeli a cirkuszt és kenyeret, de cserébe nem ad semmit. Hát tényleg rádférne egy kis poroszos szigor, csak hogy legyen összehasonlítási alapod.
És nem fogom lenyomozni, hogy ki vagy. Pedig de szeretném... Különösen a nagybetűs kiemeléseidet tartom vérlázítónak, pökhendinek és majdnem csúnyát mondtam még, hogy minek.
Ja, és beszélgetnénk egyszer az életben végre arról, hogy a diáknak mik a kötelességei a francos jogaikon túl?
Szia:
bokor, a porosztanár

Ó,. ezt visszafojtott indulatból írtam, szóval lehet megszorozni kettővel, és elgondolkozni azon, mit írtam volna, ha jólneveltségem nem tart vissza a nagyon trágár szavak és kifejezések használatától...

Előzmény: danger (443)
Pázi Creative Commons License 2001.01.26 0 0 445
Danger,kedves! Azt hittem ez a Pázi dolog rég lefutott ügy, kaptam eleget a pofámra a hozzászólásom miatt. Véleményemet nem csak itt, hanem élőben is - igaz árnyaltabban, igaz kevesebb indulattal - többeknek előadtam, esetenként "a bejön és leadja az anyagot" helyett. Tudom rosszul tettem nem ezért kapom a fizetésem :)))!
Előzmény: danger (440)
Birop Creative Commons License 2001.01.26 0 0 444
Nemtom! Szerintem olyasmit vársz el egy tanártól, amit nem feltétlenül kéne. Ezalatt azt értem, hogy legyen mindig kedves, segítőkész, folyton azon járjon az agya, hogyan lehet a diákot öztönözni, és ne legyenek saját érzései (amit kinyilvánít). Lehet, hogy ez az ideális állapot, de nem lehet könnyű, és néha többet lehet tanulni a nem ideális helyzetekből (nem tananyag szinten).
Előzmény: danger (443)
danger Creative Commons License 2001.01.26 0 0 443
Jaja. Indulatból volt. Viszont így újraolvasva még mindig sokmindenben egyetértek velem :)

Na rendben, osszátok el kettővel.
:)

dgr

Előzmény: Birop (441)
Birop Creative Commons License 2001.01.25 0 0 442
Most így végigolvasva tényleg összeszedetlen amit írtam, de most már mindegy.

Ott tartottam, hogy rég jártam erre (és a suli felé is). Öröm hallani a Smafu c. újságról. Mióta van? Mik vannak benne?

Üdv.

u.i. Gratula valéptechnek

Birop Creative Commons License 2001.01.25 0 0 441
Sziasztok!

Rég jártam erre, így sok dolog gyűlt össze, de majd apránként kezdem elmondani.

Danger:
"A tanárok DOLGOZÓK. Fizetett emberek, fizetést kapnak" ebbe szerintem ne menjünk bele, mert azért a pénzért van aki szóba se áll senkivel, nemhogy dolgozzon. Valamint a tanárok lehet, hogy tanulnak pszihológiai alapismereteket, de nem pszichológusok. Ezen kívül minden diák más. Például, ha nekem egy tanár azt mondta, hogy "nagyon el vagy lazulva" lehet, hogy végig gondolta. Nem biztos, sok múlott azon, hogy melyik tanár mondta.
Az érdeklődés és kedvvel történő tanulásról pedig annyit, hogy szerencsés akit minden tantárgy érdekel, és pusztán ezért tanulja. Van ami nem érdekel, de meg kell tanulni. (pontosabban tudni kell)
" egyszer egy ilyen tanár megtudja, ki "szólt be" neki, akkor utána nem torolja meg!!" Megint azt kell, hogy mondjam tanára válogatja. Az biztos, hogy nem kap jó pontot az illető, de van aki képes függetleníten egyéni véleményét a diákról, valamint a diák tudására adandó jegyet egymástól. Legfeljebb ha a diák valamikor kér egy szivességet, nem biztos (teszemazt hosszú betegség után pár nap haladékot a pótlásra), hogy megadja. Ezzel viszont tisztában kell lennie mindenkinek, aki a tanára "ellen" szól, de egy normális ember tud úgy véleményt nyílvánátani, hogy az nem vérlázító, és nem kell semmitől tartania. A leadjaazanyagotaztánszevasz típusú tanárra én is tudnék példát mondani, de azt hiszem nem ez a jellemző a Majorra.

Hát kb ennyi, bocs ha kicsit összeszedetlen, de sokmindennel nem értek egyet, amit írtál.

Előzmény: danger (440)
danger Creative Commons License 2001.01.25 0 0 440
Kicsit én is fel vagyok zaklatva a Pázin. Nem tudom, ki ez a valóságban, de szeretném, ha egyszer nekem mint diáknak valaki (tanár) a szemembe mondaná, hogy na édes fiam, téged is jól gatyába kéne rázni, nagyon el vagy lazulva, túl jó ez az egész iskolarendszer, meg túl szép minden és túl sok dolog meg van engedve.

TISZTÁZZUNK VALAMIT.

A tanárok DOLGOZÓK. Fizetett emberek, fizetést kapnak azért, hogy információt adjanak át, méghozzá szakszerűen; az állásukhoz eleve felvételi követelmény az, hogy kijárjanak egy olyan felsőoktatási intézményt, ahol kötelezően levizsgáznak (többek között) pedagógiából és pszichológiából is, tehát pontosan tudniuk kellene, hogy egy "fejlődésben lévő ember" (=diák) gondolkodása hogy működik, lélektanilag mit lehet és mit nem, illetve mi mit fog kiváltani a diákból, ezenfelül azt is tudniuk KELL, (tehát nem "jóhatudják", hanem TŰRHETETLEN, ha nem tudják), hogy hogyan lehet minél hatékonyabban rávenni a diákot a tanulásra, az ÉRDEKLŐDVE ÉS KEDVVEL TÖRTÉNŐ tanulásra. Na ehhez képest amit egyes tanárok csinálnak, az kritikán aluli. Az hagyján, hogy nem tudnak kedvet csinálni a tárgyhoz (esetleg elveszik azt), de nagyon sokszor azt a célt tűzik ki, hogy "leadják" az anyagot, és ha leadták, akkor tyuhaj, lehet belőle dolgozatot írni, mert ki-ki tanulja meg a többit otthon, magától. Kezicsókolom, MAGÁTÓL tanulni egyedül is tud az ember! Az ilyen "leadós" óramenet megkérdőjelezi a tanár létjogosultságát. Ha már úgyis van egy ember, aki azért áll a katedrán, hogy segítse az én tanulásomat, akkor lesz szíves EZZEL foglalkozni, és nem keresetlen megjegyzéseket tenni arra, hogy szerinte én milyen ember vagyok meg mennyire kellene szigorúbban bánni velem. Mielőtt bárki félreért: itt most nem csak Pázira gondolok, bár ő egy remek mintavétel. Egyszerűen sok ilyen tanár van, aki "poroszos" nevelésért kiált, és eközben úgy érzem, egy kicsit túlteljesíti a rábízott feladatot. Egy gimnáziumban már nincs "erkölcs" meg "fegyelem" nevű tantárgy, bármennyire is szeretne minden iskola valamiféle megregulázott és katonás diákságot felmutatni.

Pázi szövege inkább azért nem tetszik, mert egy meglehetősen rosszindulatú irány bontakozik ki benne. Ez a "tudjuk meg, hogy ki mondta" című. Nagyon sok olyan célzást, indítványt tett, amibe ha a vitapartner belemegy, akkor fel kell adnia az anonimitását, és UGYAN ne mondja azt nekem senki, hogy ha egyszer egy ilyen tanár megtudja, ki "szólt be" neki, akkor utána nem torolja meg!! Hát persze, hogy ez az egésznek a célja. Ez pedig egy emberi jellemvonás, és szerintem nem vagyok egyedül azzal, hogy ezt rühellem. Persze, én is kíváncsi lennék Pázira élőben, de nem próbálom holmi ürügyekkel kiugratni a nyulat a bozótból.

Nnna.

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.09 0 0 439
na örüljetek, valéptech megszerezte első diplomáját
ráadásul felvették masterolni is antropológiából

valóságépítő technikum

vamarci Creative Commons License 2000.12.29 0 0 438
Gyerekek! Én úgy látom, nem sűrűn látogatjátok ezt az oldalt, de a www.vmg.sulinet.hu tök jó oldalon található fórumot se! TALÁN NINCSENEK TETSZŐLEGESEN HOZZÁFÉRHETŐ TERMINÁLOK A SULIBAN???!!!
Sajnos ez mindenütt így van. Nálunk is. Az egyetemen.
Glockner Creative Commons License 2000.12.23 0 0 437
Igen, Boldog Karácsonyt.
Az igazgató Angelica-dicsérete nem hinném, hogy rosszul esett volna a vegyeskarnak - hiszen őket is megemlítette előtte, ráadásul tényleg több tapsot kaptak. Viszont hogy kevesellte a diákok számát a Mátyás templomi Angelicán, hogy ő csak 43 diákot számolt össze - rosszul számolt. Ha alaposabban körülnéz, ennél lényegesen többet találhatott volna.

Egyébként a 21.-ei Fugato koncerten ott volt valaki?

Még valami: Olvastátok a Smafu c. újságot? Én olvastam. Sajnos a divatszlengszavak nem kerülhették el, 9edikes bázisú a lap, mit csináljunk, majd kinövik. Akármilyen, jó, hogy összehozták. Hátha még fejlődik is.

[OFF] Essen már hó!!!!!!

evert Creative Commons License 2000.12.22 0 0 436
Helló, kedves topictársak!

Árni kérdésére: szerintem nem feltétlenül kellett, én legalábbis önszántamból tettem. Persze
talán nem a legjobb időzítés, mégsem hiszem, hogy rosszul esett, hiszen szerény füleim
szerint a vegyeskar nagyobb tapsot kapott. Talán inkább ez számíthat nekik. Klassz
volt, klassz, hogy két ilyen kórussal is büszkélkedhet a sulink, így tovább!

Év végén vagyunk, gondolom, érdekes lehet -- és most a szünetben időnk is van -- visszanézni az elmúlt hónapokra. Kíváncsi volnék, kinek mi a legemlékezetesebb vmg-s élménye ebből a naptári évből. Jó és rossz, bármi, amit a bejglihegyek és a szilveszteri koktélok, malacok még nem temettek maguk alá. Bocs, már késő van, megyek szundizni!

Boldog karácsonyt, vmg-sek!

bokor Creative Commons License 2000.12.22 0 0 435
:-((( vagy inkább :-))? Nem is tudom. inkább az előbbi...
Boldog karácsonyt mindenkinek!!
Előzmény: árni (434)
árni Creative Commons License 2000.12.22 0 0 434
És ki mit szól ahoz, hogy az angelikát kellett tapsolni a vegyeskar karácsonyi koncertje alatt?
venom Creative Commons License 2000.12.15 0 0 433
Telleg, hajra METODIKA !!
Nekem is jatszik ott 1 ex-osztalytarsam, kulonben nem nagyon tudnek a csapatrol... Kene 1 picit nepszerusiteni a sracokat.
Szoval mindenki szegezze tekintetet a blasz 4-re :)

Kopirol meg annyit, h Bela bent volt, amikor Ltorte a karjat, nem azon mulott. 1xuen hatalmas pechje volt szegenynek.
De kifogast talani mindig lehet...

venom

Előzmény: Bogartz (432)
Bogartz Creative Commons License 2000.12.15 0 0 432
Hello-hallo elektor kalandorok!

Én is ide jártam...ah...
Bokor sosem felejtem el a jó kis "maffiózó" játékokat. Egyébként németül azóta sem tudok... mivel utánad még 3 másik tanárom volt. Meg ami még yol megmaradt az emlékeimben, hogy milyen poén lett volna Olivérnek keresztelni születendő gyermeked. (Egyébként fiu v. lány lett?)
Tast amíg odajártam bírtam, bár számomra inkább csak dísznek hatott, aki évzárón meg évnyitón beszédet mond. Aztán miután kiballagtunk, hirtelen nem lett kedves, mivel heti egy nap 0. órában tollasozni szerettünk volna a tornateremben, de nem engedte, pedig Budait meg Chuckot (Jager Csaba) is rávettük, hogy szóljon az érdekünkben. Ja és azért nem engedte, mert a Kopi eltörte a kezét egy zsákolnipróbálkozás (egybeírják? (németben biztos:-))) közben, mert nem volt tanári felügyelet. Na, szóval katyvasz. Azóta annyi a kapcsolatom a Majorral, hogy HAJRÁ METODIKA! (Ez a Bebesi&Erdei Co. által alkotott profi focicsapat.

Bogartz

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!