Keresés

Részletes keresés

tcaoe Creative Commons License 2024.02.09 0 0 274941

Néz, ezt a jelenséget tényleg bármi okozhatja, akár a kipufogó is, mert az alapból magasabb fordulatokhoz való, és a kuplung kis rugóival lehet elérni, hogy ott induljon meg a motor, ahol már jó a fordulatszám. De az első, amit végig kell nyomozni, az a karbi. Szép neve van ugyan, de attól még tajvani, bár onnan a jobbak közül való. Annak a fúvókázása soha nem jó ahhoz, amihez eladják.

Előzmény: 88GABOR88 (274938)
kaktusz.22 Creative Commons License 2024.02.08 0 0 274940

Motornál, tökéletes hangolás esetén, megfelelő működés várható!

A szivató megfelelő üzeme kiemelten fontos!

88GABOR88 Creative Commons License 2024.02.08 0 0 274939

szivatóval nem hinném ,hogy gond lenne mert szépen indul illetve üzem közbe meg is fullad ha ráhúzom, gianelli extra a kipufogo

88GABOR88 Creative Commons License 2024.02.08 0 0 274938

üresjárati fúvókára nem gondoltam! a főfuvi 92 es, a varió szinte új Jasil 5,5 g görgők (19es) + hozzávaló piros kontrasztugó,  kevlár szíj  lila kisrugók.   A légszűrő házból kiszedtem a hosszú csövet (fojtás talán) és most határozottan jobb lett!

Előzmény: tcaoe (274936)
tcaoe Creative Commons License 2024.02.08 0 0 274936

Vagy nincs elég benzin, mert kicsi az üresjárati fúvóka, ami a fordulatszám kb. alsó harmadáig felelős a teljesítményért a neve ellenére. Mivel ezt nem lehet tudni, jobb, ha az ember nem ír marhaságokat. Vagy nem jó a görgők tömege, vagy nem jó a kontrasztrugó a rendszerbe, vagy nem jó a szíj a rendszerbe, vagy kopott valami, vagy nem jó a kipufogó az egészhez. Ez, és sokminden más még pont ezt a problémát okozza.

Előzmény: kaktusz 22 (274935)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.02.08 0 0 274935

Üdv.! A keverékképzésnél (benzin-levegő) valamiért túldúsul. Ennek lehet pl. a szívató az okozója. De lehetnek más okai is, 

Előzmény: 88GABOR88 (274934)
88GABOR88 Creative Commons License 2024.02.06 0 0 274934

Sziasztok! Van egy 70es vas malossi vashengeres, boosterem (17,5 naraku karbi,piros malossi szőrű a gyári házba) tudnátok valami irányadót adni,hogy merre keresgéljek!? Tünet: induláskor kicsit lomha kb. 30 km/h -ig utána megy ahogy kell,gyorsul szépen.. kb 80km/h  VÉGE.  Érdekesség: a karbin a levegőcsavar kb 4 fordulatra van kitekerve ! ha ennél kevesebb pl másfél fordulatot van kitekerve akkor meg alig akar megindulni! 

4728ITI Creative Commons License 2024.02.06 0 0 274933

Igazat adok Neked. Valóban szükség van benzincsapra, mert elég egy parányi kosz és túlfolyik a porlasztó. Sajnos már jártam én is így, azóta mindig elzárom a csapot, ha megállok. De a koszos tűszelep is hibás állapot, ami befolyásolja a porlasztó működését.

Előzmény: peppino (274932)
peppino Creative Commons License 2024.02.06 0 1 274932

Akkor kezdjük mindjárt azzal, hogy eszmecserét folytatunk a benzincsap létének szerepéről. 

Ha annyira elég egy tűszelep, miért van ilyen mégis minden motoron, robogón?

 

Én egy konkrét esetről számoltam be, ezt nem voltál hajlandó elfogadni.

Előzmény: 4728ITI (274931)
4728ITI Creative Commons License 2024.02.05 0 0 274931

Kedves fórumtársam!

Én ezt nem így gondolom. Én nem vagyok ennyire szigorú. Tudom vannak akik mindenbe belekötnek, de egy fórumon mindig az számít, amit tényekkel lehet igazolni. Ha okos tényeket mutatnak fel, elfogadom és meghajlok előtte. Pár évet már megéltem, de mindig tanulok, ha van olyan akitől lehet. Akár Tőlük is.

Előzmény: kaktusz 22 (274928)
kaktusz.22 Creative Commons License 2024.01.31 0 0 274930

A teljesítmény könnyen növelhető, egy nicasil henger megvásárlásával és felgányolásával.

Bár a porlasztó beállítása tartogat meglepetéset, nyugdíjas, olajos kezű szakembereknek nem lehet akadály, hiszen még a karbonlapos membránokban is jártasak! 

Vagy nem!

Elvégre az őskorban az is mindegy volt, hogy van-e C besorolása a csapágynak vegy sem!

Ezért minden szakember ért hozzá, vagy sem!

4728ITI Creative Commons License 2024.01.31 0 0 274929

Utolsó hozzászólásomban ezt akartam jelezni. Aki érti, tudja miért írtam.

Az feltűnt hogy eléggé tájékozott mindkét "barátunk", mert olvasták az írásaimat. Én egy műszaki megoldásra adtam konkrét, már megvalósított megoldásokat, ami megfelel a Kresz előírásainak is, hogy Ők ezt nem értik, az Ő bajuk. Részemről nincs több témám Velük, ezért ne is várjanak tőlem választ a jövőben.

Előzmény: kaktusz 22 (274928)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.31 0 0 274928

T. Tamás! Ez a "lila kerékpáros" hamiskás Nick név ( "kaktusz.22 " ott a pont ) egy beteg elmét rejt. Sajnos van ilyen is. Bizonyítja a ténykedése, hogy orvosi eset. Ne foglalkozz vele, mert az olaj a tűzre.

Előzmény: 4728ITI (274925)
kaktusz.22 Creative Commons License 2024.01.31 0 0 274927

A gondtalan motorozás alapja a jó benzincsap, és a kiváló kondicióban levő tűszelep! 

kaktusz.22 Creative Commons License 2024.01.31 0 0 274926

Nyugger motorosnak, elektromos robogó kell!

De lehetőség szerint mókolásmentes!

Elvégre van rajta sufnituning mentes index, és nincs rajta se gyújtás, se barkács led!

Hozzá a legjobb a fordított sapka és napszemcsó!

Aki akarja felfogja, és jem süti ki a másik szemét a gányolt ledekkel

4728ITI Creative Commons License 2024.01.30 0 0 274925

Neked van igazad!

Előzmény: tcaoe (274924)
tcaoe Creative Commons License 2024.01.30 0 0 274924

Lassan mondom:

A tűszelep a legtöbb motorban nem tud olyan tökéletesen zárni, hogy hosszabb-rövidebb állás után ne jusson benzin a szívócsőbe, onnan meg a forgattyúsházba vagy a hengerbe. Azért nem tud, mert egy nyomorult kúpos fémdarab egy nyomorult kúpos fém ülékben. Az a dolga, hogy egy rövid időre elzárja a benzint, nem az, hogy napokig vagy hetekig. Ennyire is képes, de még akkor is tökéletesen el tudja látni a feladatát, ha egy óra alatt átenged egy deci benzint. Ezért van azokon a motorokon, amiken nem kizárólag szivattyú biztosítja a benzinellátást, külön benzincsap.

A tűszelep akkor hibás, ha járó motornál nem tudja tartani a benzinszintet, nem akkor, ha egy nap állás után benzin jut a motorba.

Most komolyan, ezen mi nem világos neked 200 évnyi motorozás után?

Előzmény: 4728ITI (274923)
4728ITI Creative Commons License 2024.01.30 0 0 274923

Ha egy benzincsap átereszt, az hiba. De attól a tűszelepnek még le kell zárni, ha eléri a beállított szintet. Ha nem zár le, akkor az is hibás. Szerinted az normális hogy egy motoron két hibás alkatrész van? Tudod egyáltalán miről írsz?

Előzmény: tcaoe (274922)
tcaoe Creative Commons License 2024.01.30 0 0 274922

Milyen egy konkrét példa? Végig erről volt szó.

Előzmény: 4728ITI (274921)
4728ITI Creative Commons License 2024.01.30 0 0 274921

Na végre, egy konkrét példa. Teljesen igazad van, én ezt ugyanígy gondolom. Velem is fordult már elő ilyen. Aztán a lehető legrövidebb időn belül megjavítottam  tűszelepet.

Elárulom Neked hogy én mindig elzárom a benzincsapot, mert már ért párszor meglepetés.

Előzmény: tcaoe (274920)
tcaoe Creative Commons License 2024.01.30 0 0 274920

Teljesen lényegtelen.

 

Itt egy lényeges pont van, mégpedig az, hogy egy kétütemű ejtőtankos Piaggionál az, hogy a benzincsap átereszt, okozhatja-e azt, hogy nehezen indul a motor.

A válasz pedig erre az, hogy igen.

Ketten vagytok, akik nem értik ennek a hátterét, de nem az a következtetésetek, hogy fingotok sincs róla és nem kéne beleszólnotok, hanem magyaráztok itt hülyeségeket.

 

És 1976-ban elzártad-e a benzincsapot minden megérkezéskor, vagy vitted sörösüvegben a benzint, ha nem?

 

Előzmény: 4728ITI (274919)
4728ITI Creative Commons License 2024.01.30 0 0 274919

Kedves fórumtársam!

Lehet hogy Te sokkal jobban értesz ehhez. Elfogadom, soha nem állítottam hogy többet tudnék Tőled. Azt azonban nem baj ha tudod hogy én már 55 éve motoros vagyok. Szerelőhöz soha nem vittem a motorjaimat, mindig magam oldottam meg a problémákat. A komolyabb dolgokat is, mint Pl. főtengely csere. Az egyiket Bulgáriában, 1000 km-re az otthonunktól. A bolgár rendőrök segítettek hogy haza tudjunk jönni, de a munkát én csináltam, a feleségem segítségével.

A tirisztoros gyújtásról csak annyit hogy 1976-ban semmit nem lehetett kapni, mindent magamnak kellett megcsinálni. Megcsináltam, örültem neki. Nem volt egyszerű, de azzal mentem ki Bulgáriába, igaz, egy évvel később, mint amikor eltört a főtengely.

 

Te vagy a Király, én csak a pincsikutyád lehetnék!

 

Előzmény: tcaoe (274918)
tcaoe Creative Commons License 2024.01.30 0 0 274918

Egy dolgot érts meg:

A tűszelepen nem két perc alatt folyik túl a karburátor. Amikor nagyon jó, akkor mondjuk 1-2 hét alatt, amikor nem annyira jó, de még tökéletesen teszi a dolgát, akkor egy nap alatt. Amikor te tirisztoros gyújtást szereltél, akkor annyi idő alatt túlfolytak az akkor tökéletesek is, míg megettél egy fagyit. Csak ugye akkor még nem a motorba folyt be és nehezítette az indítást, hanem kifolyta  túlfolyón. Ami már régen nincs, különösen azoknál a motoroknál, ahol ez indult.

És a motorok működnek.

A rugalmas tömítéses tűszelep egy teljesen más állatfajta, de egy idő után az is túlfolyik, cserében viszont erősen korlátozza a szabályozhatóságot. Jellemzően kis teljesítményű motoroknál használják, meg ott, ahogy a szivattyú nyomása úgyis gyorsan feltölti az úszóházat.

 

Szóval megint ott tartunk, hogy nagyon-nagyon keveset tudsz, de magyarázod a hülyeségedet. Hagyd abba.

Előzmény: 4728ITI (274916)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.30 0 0 274917

Ez a troll két nicknéven össze-vissza olvas mindent csak nem tudja rendszerezni. Ezért minden félét összehazudik. Már felvetettem, hogy támassza alá azt amit állít. Mondjuk idézze be azt, amire hivatkozik. Én például soha nem szereltem fűkasza gyújtást Babettára. ( meg vagyok elégedve a gyári gyújtással ) Ezt nyomja már több hozzászólásában. Nem lehet vele érdemben kommunikálni, mert szakmailag nem ért a dolgokhoz és ha lebukik elkezd hazudozni tekeregni.

4728ITI Creative Commons License 2024.01.30 0 0 274916

Ha az igaz lenne, amit állítasz, akkor ezek a motorok nem működnének. Nyitott benzincsapnál menet közben is a tűszelep állítja be a benzinszintet a porlasztóban. De ha meg kell állni, vagy nyitva felejtett csapnál parkolni, akkor sem szabad túlfolyni a benzinnek. Ez a tűszelep szerepe. Az én KTM kismotorom 37 éves, a tűszelepe gumis és nem folyik túl a benzin. Igaz, én rendszeresen karbantartom a motoromat, szerelőt egyik motorom se látott.

Előzmény: peppino (274913)
kaktusz.22 Creative Commons License 2024.01.30 0 0 274915

Minden motornak fontos a térfogat is! Már csak egy házigányolásos ledvilágitással kell promózni, minden fórumon!

kaktusz.22 Creative Commons License 2024.01.30 0 0 274914

Fűkasza gyújtás +10 LE egy mester hozzáértésével! Minden tuning alapja!

Azóta nem gazos az udvar.

peppino Creative Commons License 2024.01.30 0 0 274913

Az van, hogy amikor új egy motor, új a karbi, ez igaz is lehet kb pár hónapig. Utána elkezdenek a dolgok kopni, beülni és a tömítettség nem lesz 100% többé. a szelepülék is kopik, mivel réz/bronz és a tű is, főleg ha teljesen fém de a  gumizott csúcsú is.

Ez nem látszik és nagy tétet teszek rá, hogy senki sem cserél ilyesmit csak ha már gond van. Nna ezeket hidalja át benzincsap. Amit viszont minden motorba tesznek. Valamiért.

Előzmény: 4728ITI (274910)
peppino Creative Commons License 2024.01.30 0 0 274912

Engedd el, hacsak nem élvezetből csinálod. Van aki érti, van aki nem, Ő nem is akarja a jelek szerint.

Ha valaki egy tűszeleptől teljes tömítettséget vár, az szereljen gyújtást. És kösse be a tankot közvetlenül a karbiba, mert neki a benzincsap redundáns.

A sok barom mérnök aki meg ezeket betervezte a motorokba semmit sem tudott az úszó működéséről. Jól átverték a világot.

Trollkodni úgy érdemes, ha korlátok nélkül teszi azt valaki, úgy mint ő. Bár ez már a nyilvánvaló süketelésbe ment át.

Előzmény: tcaoe (274911)
tcaoe Creative Commons License 2024.01.29 0 1 274911

Akkor minek a benzincsap? Ja, hogy a fémmel fémre záró tűszelep nem tud folyadéktömör lenni? Aztán mégiscsak szépen lassan átereszt, ha nem szívja el a benzint a motor? :)

 

Istenigazából nem, az a legegyszerűbb dolgok egyike, még nem lehetett jogosítványom kismotorra, amikor olyanokat csináltunk. Egy ilyen fűkaszagyújtást meg egy üregi nyúl is csak azért nem tud beépíteni, mert nincs keze. Szóval mit mond rólad, hogy ezek neked nagy dolgok?

 

Előzmény: 4728ITI (274910)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!