Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

petrolhead Creative Commons License 2022.07.21 0 0 223020

az ugye megvan, hogy csak a netto kormanymu kell az E46-bol, minden mas E30-bol kell?

Előzmény: _c_ (223018)
Tzl Creative Commons License 2022.07.20 0 0 223019

Minél újabb modell, annál direktebb lesz az áttétel.

Lehet, hogy az emlékeim nem 100%-ak, de az arányok valahogy így alakulnak:

E30 - 4 fordulat a két kopp között

E36 - 3

E46 - FL előtt 2,7

E46 - FL után 2,4

 

Szóval ha belefogsz egy ekkora átalakításba, akkor már ne múljon azon a 10ezer forinton, és vedd meg a FL utánit. (Legalábbis mikor én csináltam pár éve, akkor az első hármat az ember után dobták pár ezer forintért, de a faceliftes E46-ért elkérték a 40ezret. Nem tudom, most milyenek az árak...)

Előzmény: _c_ (223018)
_c_ Creative Commons License 2022.07.19 0 0 223018

Köszi. Aludtam rá néhányat, elindulok ebbe az irányba.

E46-nál milyen donort érdemes megcélozni? 16i? 30i? facelift előtti/utáni? Gondolom nem egyformák ezek az alkatrészek az összes E46-nál.

Ha valaki képben és tudja a tutit és megírja azt megköszönöm.

 

 

Előzmény: petrolhead (223017)
petrolhead Creative Commons License 2022.07.15 0 0 223017

majusban is kerdezted, akkor is megirtuk, hogy E36/46 tegyel be. igen, csak 2db alatet kell a bolcsobe rogzitesnel, de sztem ne errol beszeljunk. ennek a projektnek a szervositas a nehezebb resze.


amiket be kell szerezni:

-szervopumpa

-ekszijtarcsa

-szervocsovek a tartallyal egyutt

-szervos kormanykardan

 

ha vmit kifelejtettem, majd a tobbiek kiegeszitik. en semmikepp nem beszelnelek le rola, egy uj autod lesz, ahogy elkezded vezetni azutan.

Előzmény: _c_ (223016)
_c_ Creative Commons License 2022.07.14 0 0 223016

Sziasztok!

 

Nagylámpás E30 320i  kormányművemet fel kell újítanom.

Mivel a kocsi szervó nélküli elgondolkodtam, hogy a felújítás helyett esetleg szervós E46 kormányművet kéne beszereznem a szükséges sallangokkal. Ha jól emlékszem némi alátétezéssel beépíthető (vagy nem?).

E30 alkatrész már nincs, E46-ból viszont rengeteg van a bontókban.

 

Mostanában csinált ilyet valamelyikőtök? Miket kéne beszereznem hozzá? (Egyelőre csak mérlegelem, melyik utat válasszam).

 

Köszi!

Előzmény: _c_ (223009)
e30nick Creative Commons License 2022.07.09 0 0 223015

Pont ugyanaz van a gyari dobozban is.

Előzmény: Zsland (223014)
Zsland Creative Commons License 2022.07.09 0 0 223014

Sziasztok!

 

Ki milyen gyertyát használ M20-ba? Haynes manual 40 ezer km-t ír csereperiódusnak. Érdemes sűrűbben?

Bosch W8LCR-t találtam 1400ft/db áron. Vagy érdemes megvenni a gyári cikkszámosat (12129061869) 4500/db-ért?

Vagy van még az NGK ZGR5A.

 

89-es M20B20 az alany.

rain91 Creative Commons License 2022.06.25 0 0 223013

Sziasztok,

 

nekem is van pár alkatrészem, amik régről megmaradtak és útban vannak. M40B16-hoz.

 

Hengerfej (hiányos)

Hengerfejtömítés (új)

Légtömegmérő, pillangószelep, főtengely jeladó, PACMAN kábel, nyomásszabályzó az elosztóval, gyújtótrafó, szívósor az injektorokkal, szervószivattyú. Sajnos az állapotokra nem emlékszem, előfordulhat, hogy 1-2 már megadta magát.

 

Egyben 10k, Győrben, postázni nem szeretném.

 

Gyok2 Creative Commons License 2022.06.20 0 0 223012

Van egy eredeti, új, nagylámpás, nem klímás kötény eladó. Pár karc van rajta, de rozsdamentes. Irányár 100000 Ft.

 

Van még egy bontott fekete zárhíd, "tűrhető" állapotban. Irányár 25000 Ft

 

Diamant tetőablak-panel, pár karc meg egy benyomódás van rajta, de egyébként szép, rozsdamentes. Irányár 80000 Ft.

 

Nardi kormány, vannak rajta hibák, de jó állapotú. Irányár 180000 Ft


Van pár bontatlan, de lejárt szavatosságú (2010-es) váltóolaj (Castrol SMX-S, 2*1 L) és fékfolyadék (Motul DOT4, 3*0.5 L), ha esetleg érdekel valakit, szívesen elviszem Bp-en.

 

 

 

Képeket tudok küldeni.

e30nick Creative Commons License 2022.06.19 0 0 223011

Azt irtad a szokas koroket megfutottad. Ugy latszik az alapjarati kapcsolo kimaradt, pedig az lenne a bemelegito kor.

Előzmény: _c_ (223009)
Tzl Creative Commons License 2022.06.13 0 0 223010

Hát nem nagyon van olyan kocsi, ami az öregedés előrehaladtával megbízhatóbbá válik. :)

 

Viszont nekem meg lenne egy napfénytetős kérdésem.

Ha én kibillentem a napfénytetőt a kárpit marad párhuzamosan a tetőablakkal. De a hétvégén láttam egy találkozón, hogy a többi kocsinál a kárpit hátulja felemelkedik és ráfeszül a tetőablakra. Annyit sikerült kitapogatnom, hogy mintha valahol középen valami megtámasztaná, és attól emelkedik fel a hátsó vége. De nem látni. Ezt tudja valaki, hogy mitől ágaskodik a kárpit hátulja.

Próbáltam a robbantott képeket is megnézni, de ott sem láttam semmit.

 

Köszi.

_c_ Creative Commons License 2022.06.11 0 0 223009

Alapvetően az alapjárati probléma okát kerestem, ezért méricskéltem kompressziót, meg ellenőriztem a gyújtáskábeleket, gyertyákat. 

Ma délután a végére akartam járni a problémának.  Elkezdtem szétbontani a szívóoldalt, hogy végignézek mindent, meg a végén újra szelephézagot állítok.

 

Mikor odaértem a bontásnál, rámértem az alapjárati kapcsolóra. Kiderült hogy az a szar. Fojtószelep alaphelyzetbe kerülésekor kattan (ezért jónak gondoltam), de rövidzár nem mérhető a bal szélső meg a középső érintkező között.

Bingó. Ma meg is rendeltem az újat.

 

Idén még egy kormánymű felújítást kéne megcsináltatnom, de utána 10 évig csak használni szeretném. Évente megy ~500km-t, de lassan többet foglalkozok vele mint amikor napi használatban volt.

Tzl Creative Commons License 2022.06.09 0 0 223008

Esetleg egy veszteségmérés megmutatná, hogy merre szökik el a nyomás.

Aztán ennek birtokában már lehetne továbblépni.

De én sem gondolom, hogy a szelephézag miatt lenne különbség a kompresszióban.

 

Előzmény: _c_ (223005)
e30nick Creative Commons License 2022.06.08 0 0 223007

Sose mertem meg kompressziot es szelephezagot sem allitottam. Abban viszont biztos vagyok, hogy hacsak nincs annyira szelsosegesen elallitva a hezag, hogy mar tul keson zar le a szelep, akkor nem befolyasolhatja a kompressziot. Tovabba a 10 es a 9.5 kozott en nem latok lenyegi elterest. Egyik sem 11-12, az biztos.

Előzmény: _c_ (223005)
Tzl Creative Commons License 2022.06.06 0 0 223006

A melegedési problémámra a múlt héten bekerült a dízel hűtő a kocsimba.

Hát tényleg marha nagy. :) Meg egyáltalán nem plug & play. :) Se a csövek, se a tartók, semmi nagy passzolt. De mindegy kész. :)

 

De a lényeg: semmi melegedés! :) Úgy áll a mutató a közép alatt kicsivel, mint a cövek.

Azóta egyszer sem kapcsolt be a ventilátor.

Meg ami érdekes, hogy klímával nemhogy melegszik, hanem egy kicsit még lejjebb megy a víz. Gondolom hiába meleg levegőt fúj a hűtőre, még így is többet tud hűteni, mint a hideg, de nem forszírozott levegő.

 

A hideg levegő szívó csövet is át kellett tenni, mert eddig a hűtő meg a lámpa közötti helyen szívott, de az új hűtő teljesen kitölti a kocsi elejét.

Úgy oldottam meg ahogy a dízelekben van: raktam egy burkolatot a fényszórók mögé, és onnan szív. Biztos ami biztos, a lámpa rácson kireszeltem még néhány rést, hogy több levegő jusson be a lámpák mögé.

De ez is jobb lett mint volt. Mert én az utólagos külső hőmérő érzékelőjét a szívócső bemenete elé tettem, és eddig állóhelyzetben a beszívott levegő hömérséklete szép lassan mászott felfele, de a lámpa mögül szívva, az sem emelkedik számottevően.

 

Szóval happy end! :)

_c_ Creative Commons License 2022.06.05 0 0 223005

Sziasztok!

Egy technikai kérdésem lenne.
A jó öreg 20i-m alapjáraton nem jár szépen. A szokásos köröket megfutottam (fals levegő , gyújtás stb.), a hibát nem találtam. Aztán észrevettem, hogy üzem melegen már egész szépen jár, majdnem tökéletes.

 

Egy hirtelen ötlettől vezérelve mértem a hengereken kompressziót hidegen és üzem melegen is.

 

Hidegen 1 -> 6 os hengereken mért értékek:

11bar

11bar

12 bar

9,5bar

9,5bar

10bar

 

A 4-es és 5-ös hengerek kilógnak a sorból, és a mutató mozgása alapján a szelepekkel lehet gond, döcögősen ment fel. (Haynes manuálban leírtak alapján).

 

Aztán megmértem üzem melegen:

12-12,6 bar között szórtak a hengerek. Az összes hengernél a mérő mutatója "egészségesen" lendült feljebb minden ütemnél.

 

Első gondolatom, hogy a 4 és 5-ös hengernél szelephézagot állítok, bár múlt évben állítottam hidegen 0,25-re. Időt, energiát rászántam, úgy emlékszem precízen beállítottam.

 

Kicsi vagy a nagy szelephézag okozhat ilyen jelenséget?

Vagy a hézag állítás teljesen felesleges, szelepeket kéne felcsiszolni/motort felújítani?

 

Valakinek ilyen téren van tapasztalata?

 

Köszi!

 

Maty. Creative Commons License 2022.05.27 0 0 223004

Helló, szerintem E30-ba csak a kis átm. volt gyárilag, mint rendelhető extra vagy komolyabb felszereltség csomag részeként (pl IS). Szóval a nagy átm. inkább utólagos tuning gyanánt került bele pl E34 bontásból beszerezve. HA nem így van a profik kijavítanak :D

Előzmény: BMW E30i (223003)
BMW E30i Creative Commons License 2022.05.20 0 0 223003

Sziasztok!

 

Mitől függött az hogy, kis vagy nagy Mtech1 kormány került beszerelésre az adott autóba amikor azt meg rendelték?

Gondolok itt arra hogy évjárat függő, kivitel vagy csak lehetett választani a kicsi vagy a nagy közül.

 

 

Köszi.

e30nick Creative Commons License 2022.05.13 0 0 223002

Azert ezeket javasoljak, mert sokkal egyszerubb esz nelkul atforrasztani, mint nekiallni megkeresni a konkret hibat. Mire osszerakod ugyis egy masik forrasztas fog megrepedni.

Előzmény: zetiii (223000)
Tzl Creative Commons License 2022.05.11 0 0 223001

Ahogy nézem magyar találatot nem sokat kaptam, de ha beírod hogy "cracked soldering" akkor vannak igazán látványos képek.

Nyilván ezek elég durvák, az ilyen kezdődő hiba, mint ami nálad van, nem ennyire feltűnő, de sejtheted hogy mit keress.

És nem is biztos, hogy látható a hiba, ezért az a tuti, hogy átforrasztani mindent. :)

Előzmény: zetiii (223000)
zetiii Creative Commons License 2022.05.10 0 0 223000

Okés szóval nem kell hozzá mikroszkóp csak egy jó szem és az hogy tudjam mit keresek.
Hát az a helyzet, hogy szemüveges vagyok és nem valószínű, hogy tudom mit keresek:D
Nem tudom mennyit nyom a lattba, hogy a board a gyári, gyönyörű narancssárga bevonattal van bevonva még mindig?!
Külföldön is kb ennyit írnak róla: elemek, test hiba vagy hogy forrasszon át mindent:D

Előzmény: Tzl (222999)
Tzl Creative Commons License 2022.05.10 0 0 222999

Nem kell hozzá mikroszkóp. Elég hozzá egy jó szem, és hogy tudd, hogy mit keresel. :)

Ezért írtuk mind a ketten, hogy ha már szét van szedve forrassz át rajta mindent. Az a biztos.

 

Külföldi fórumokon nem próbáltál rákeresni erre a hibajelenségre?

Előzmény: zetiii (222998)
zetiii Creative Commons License 2022.05.09 0 0 222998

Köszi neked és balabmwnek, meg fogom nézni vagy lehet, hogy inkább nézetni, mivel mikroszkóp eggyel kevesebb van mint amennyi kéne a vizsgálathoz:D
Amúgy azt hiszem a cellazárlat csinálhat ilyeneket, de majd most meglátjuk, mivel megjöttek az elemek is:)
Bár hozzáteszem, csak akkor csinálja amikor rákötöm az óracsoportot és utána leállítom az autót, következő indítás után teljesen eltűnik a jelenség.

Előzmény: Tzl (222992)
Tzl Creative Commons License 2022.05.09 0 0 222997

Bocsi a késői válaszért.

Akkor én már végkép nem tudom mi a helyzet. Mert az enyémben, a nagy négyzet alakú hűtő van, úgy hogy nem volt klímás.

Mondjuk már elég viharvert szegényke, lehet egy ugyanilyen csak új, megoldaná a problémát.

De amit néztem, az a dízel, mert az beteríti az egész elejét, legalább 10 centivel szélesebb.

Meg van egy kimondottan meleg égövi verzió, az is ilyen nagy, de az baromi drága, annyit nem szívesen költenék most. Marad szerintem a dízel.

Előzmény: e30nick (222996)
e30nick Creative Commons License 2022.05.05 0 0 222996

Persze, ne viccelodjunk mar! A klimas kb 2x akkora feluletu. Szelteben picivel, magassagban sokkal nagyobb, vastagsagra nem kulonbozik. Katalogusokban sokszor szarul szerepel, ugyhogy kepet nezzel, meg mereteket! A klimas majdnem negyzet alaku. 

 

Előzmény: Tzl (222995)
Tzl Creative Commons License 2022.05.02 0 0 222995

Nézegetem a különböző alkatrészbázisok hűtőkínálatát, és befoglaló méretben nem nagyon van különbség. Még vastagságban sem.

Aki cserélt már simát klímásra az látott különbséget a kettő között? Miben más a klímás?

e30nick Creative Commons License 2022.05.02 0 0 222994

A huto ket is muanyag tarto baszra ul ra, ezekbol az egyik, talan a bal oldali mas a klimas hutonel! Szoval ne csak hutot vegyel, hanem muanyag baszt is!

Előzmény: Tzl (222993)
Tzl Creative Commons License 2022.05.02 0 0 222993

Na, ezt nem tudtam, hogy van külön klímás hűtő.

Az enyémben tutira nem az van. Akkor megvan az idei fejlesztés a kocsira. :)

Ebben egyetértünk, ha van ilyen, és az enyémben nem az van, akkor kár kinyitni bármit pluszban, az első lépés legyen a hűtő.

 

 

Előzmény: petrolhead (222990)
Tzl Creative Commons License 2022.05.02 0 0 222992

A fogyasztásmérő is mutat valamit gyújtás nélkül? Na ez már érdekesebb.

Szerintem forrassz át mindent, mindegyik NYÁKon.

Meg ellenőrizd le a testkábeleket. Ahogy látom van vagy 4 db.

Hirtelen más ötletem nincsen, de kizárt, hogy ha gyújtás nélkül mutatnak a műszerek, az akksi hiba legyen.

 

Az én kocsim ültetett, és pont azért került rá a kartervédő, mert hegeszteni kellett az olajteknőt, mivel az egyik sérülésnél szivárgott.

Most bízok nagyon a klímás hűtőben.

Előzmény: zetiii (222989)
balabmw Creative Commons License 2022.05.02 0 0 222991

A feszültségmérés önmagában nem mindig elég egy aksin. Mivel ezek -ha jól tudom- csak backup aksik,nagy terhelés nem éri őket,de azért én rádobnék 1-2db LED-et terhelésnek és megnézném,hogy mennyit zuhan be a feszültség. Kapacitást macerásabb megmérni.

De ha van lehetőség egyszerűen cseréld ki,jó eséllyel frissebbeket tudsz beletenni.

 

A forrasztásokat érdemes mikroszkóp alatt átnézni. Vagy egyszerűen az összes nagyobb forrasztási pontot folyasztószeres ónnal átforrasztani.

Ahogy a kolléga is írta,a nagyobb/magasabb alkatrészek forrasztásai el szoktak repedni. Ezek sokféle fals hibát okozhatnak.

 

 

 

Előzmény: zetiii (222986)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!