Minél újabb modell, annál direktebb lesz az áttétel.
Lehet, hogy az emlékeim nem 100%-ak, de az arányok valahogy így alakulnak:
E30 - 4 fordulat a két kopp között
E36 - 3
E46 - FL előtt 2,7
E46 - FL után 2,4
Szóval ha belefogsz egy ekkora átalakításba, akkor már ne múljon azon a 10ezer forinton, és vedd meg a FL utánit. (Legalábbis mikor én csináltam pár éve, akkor az első hármat az ember után dobták pár ezer forintért, de a faceliftes E46-ért elkérték a 40ezret. Nem tudom, most milyenek az árak...)
majusban is kerdezted, akkor is megirtuk, hogy E36/46 tegyel be. igen, csak 2db alatet kell a bolcsobe rogzitesnel, de sztem ne errol beszeljunk. ennek a projektnek a szervositas a nehezebb resze.
amiket be kell szerezni:
-szervopumpa
-ekszijtarcsa
-szervocsovek a tartallyal egyutt
-szervos kormanykardan
ha vmit kifelejtettem, majd a tobbiek kiegeszitik. en semmikepp nem beszelnelek le rola, egy uj autod lesz, ahogy elkezded vezetni azutan.
Nagylámpás E30 320i kormányművemet fel kell újítanom.
Mivel a kocsi szervó nélküli elgondolkodtam, hogy a felújítás helyett esetleg szervós E46 kormányművet kéne beszereznem a szükséges sallangokkal. Ha jól emlékszem némi alátétezéssel beépíthető (vagy nem?).
E30 alkatrész már nincs, E46-ból viszont rengeteg van a bontókban.
Mostanában csinált ilyet valamelyikőtök? Miket kéne beszereznem hozzá? (Egyelőre csak mérlegelem, melyik utat válasszam).
nekem is van pár alkatrészem, amik régről megmaradtak és útban vannak. M40B16-hoz.
Hengerfej (hiányos)
Hengerfejtömítés (új)
Légtömegmérő, pillangószelep, főtengely jeladó, PACMAN kábel, nyomásszabályzó az elosztóval, gyújtótrafó, szívósor az injektorokkal, szervószivattyú. Sajnos az állapotokra nem emlékszem, előfordulhat, hogy 1-2 már megadta magát.
Van egy eredeti, új, nagylámpás, nem klímás kötény eladó. Pár karc van rajta, de rozsdamentes. Irányár 100000 Ft.
Van még egy bontott fekete zárhíd, "tűrhető" állapotban. Irányár 25000 Ft
Diamant tetőablak-panel, pár karc meg egy benyomódás van rajta, de egyébként szép, rozsdamentes. Irányár 80000 Ft.
Nardi kormány, vannak rajta hibák, de jó állapotú. Irányár 180000 Ft
Van pár bontatlan, de lejárt szavatosságú (2010-es) váltóolaj (Castrol SMX-S, 2*1 L) és fékfolyadék (Motul DOT4, 3*0.5 L), ha esetleg érdekel valakit, szívesen elviszem Bp-en.
Hát nem nagyon van olyan kocsi, ami az öregedés előrehaladtával megbízhatóbbá válik. :)
Viszont nekem meg lenne egy napfénytetős kérdésem.
Ha én kibillentem a napfénytetőt a kárpit marad párhuzamosan a tetőablakkal. De a hétvégén láttam egy találkozón, hogy a többi kocsinál a kárpit hátulja felemelkedik és ráfeszül a tetőablakra. Annyit sikerült kitapogatnom, hogy mintha valahol középen valami megtámasztaná, és attól emelkedik fel a hátsó vége. De nem látni. Ezt tudja valaki, hogy mitől ágaskodik a kárpit hátulja.
Próbáltam a robbantott képeket is megnézni, de ott sem láttam semmit.
Alapvetően az alapjárati probléma okát kerestem, ezért méricskéltem kompressziót, meg ellenőriztem a gyújtáskábeleket, gyertyákat.
Ma délután a végére akartam járni a problémának. Elkezdtem szétbontani a szívóoldalt, hogy végignézek mindent, meg a végén újra szelephézagot állítok.
Mikor odaértem a bontásnál, rámértem az alapjárati kapcsolóra. Kiderült hogy az a szar. Fojtószelep alaphelyzetbe kerülésekor kattan (ezért jónak gondoltam), de rövidzár nem mérhető a bal szélső meg a középső érintkező között.
Bingó. Ma meg is rendeltem az újat.
Idén még egy kormánymű felújítást kéne megcsináltatnom, de utána 10 évig csak használni szeretném. Évente megy ~500km-t, de lassan többet foglalkozok vele mint amikor napi használatban volt.
Sose mertem meg kompressziot es szelephezagot sem allitottam. Abban viszont biztos vagyok, hogy hacsak nincs annyira szelsosegesen elallitva a hezag, hogy mar tul keson zar le a szelep, akkor nem befolyasolhatja a kompressziot. Tovabba a 10 es a 9.5 kozott en nem latok lenyegi elterest. Egyik sem 11-12, az biztos.
A melegedési problémámra a múlt héten bekerült a dízel hűtő a kocsimba.
Hát tényleg marha nagy. :) Meg egyáltalán nem plug & play. :) Se a csövek, se a tartók, semmi nagy passzolt. De mindegy kész. :)
De a lényeg: semmi melegedés! :) Úgy áll a mutató a közép alatt kicsivel, mint a cövek.
Azóta egyszer sem kapcsolt be a ventilátor.
Meg ami érdekes, hogy klímával nemhogy melegszik, hanem egy kicsit még lejjebb megy a víz. Gondolom hiába meleg levegőt fúj a hűtőre, még így is többet tud hűteni, mint a hideg, de nem forszírozott levegő.
A hideg levegő szívó csövet is át kellett tenni, mert eddig a hűtő meg a lámpa közötti helyen szívott, de az új hűtő teljesen kitölti a kocsi elejét.
Úgy oldottam meg ahogy a dízelekben van: raktam egy burkolatot a fényszórók mögé, és onnan szív. Biztos ami biztos, a lámpa rácson kireszeltem még néhány rést, hogy több levegő jusson be a lámpák mögé.
De ez is jobb lett mint volt. Mert én az utólagos külső hőmérő érzékelőjét a szívócső bemenete elé tettem, és eddig állóhelyzetben a beszívott levegő hömérséklete szép lassan mászott felfele, de a lámpa mögül szívva, az sem emelkedik számottevően.
Egy technikai kérdésem lenne. A jó öreg 20i-m alapjáraton nem jár szépen. A szokásos köröket megfutottam (fals levegő , gyújtás stb.), a hibát nem találtam. Aztán észrevettem, hogy üzem melegen már egész szépen jár, majdnem tökéletes.
Egy hirtelen ötlettől vezérelve mértem a hengereken kompressziót hidegen és üzem melegen is.
Hidegen 1 -> 6 os hengereken mért értékek:
11bar
11bar
12 bar
9,5bar
9,5bar
10bar
A 4-es és 5-ös hengerek kilógnak a sorból, és a mutató mozgása alapján a szelepekkel lehet gond, döcögősen ment fel. (Haynes manuálban leírtak alapján).
Aztán megmértem üzem melegen:
12-12,6 bar között szórtak a hengerek. Az összes hengernél a mérő mutatója "egészségesen" lendült feljebb minden ütemnél.
Első gondolatom, hogy a 4 és 5-ös hengernél szelephézagot állítok, bár múlt évben állítottam hidegen 0,25-re. Időt, energiát rászántam, úgy emlékszem precízen beállítottam.
Kicsi vagy a nagy szelephézag okozhat ilyen jelenséget?
Vagy a hézag állítás teljesen felesleges, szelepeket kéne felcsiszolni/motort felújítani?
Helló, szerintem E30-ba csak a kis átm. volt gyárilag, mint rendelhető extra vagy komolyabb felszereltség csomag részeként (pl IS). Szóval a nagy átm. inkább utólagos tuning gyanánt került bele pl E34 bontásból beszerezve. HA nem így van a profik kijavítanak :D
Azert ezeket javasoljak, mert sokkal egyszerubb esz nelkul atforrasztani, mint nekiallni megkeresni a konkret hibat. Mire osszerakod ugyis egy masik forrasztas fog megrepedni.
Okés szóval nem kell hozzá mikroszkóp csak egy jó szem és az hogy tudjam mit keresek. Hát az a helyzet, hogy szemüveges vagyok és nem valószínű, hogy tudom mit keresek:D Nem tudom mennyit nyom a lattba, hogy a board a gyári, gyönyörű narancssárga bevonattal van bevonva még mindig?! Külföldön is kb ennyit írnak róla: elemek, test hiba vagy hogy forrasszon át mindent:D
Köszi neked és balabmwnek, meg fogom nézni vagy lehet, hogy inkább nézetni, mivel mikroszkóp eggyel kevesebb van mint amennyi kéne a vizsgálathoz:D Amúgy azt hiszem a cellazárlat csinálhat ilyeneket, de majd most meglátjuk, mivel megjöttek az elemek is:) Bár hozzáteszem, csak akkor csinálja amikor rákötöm az óracsoportot és utána leállítom az autót, következő indítás után teljesen eltűnik a jelenség.
Persze, ne viccelodjunk mar! A klimas kb 2x akkora feluletu. Szelteben picivel, magassagban sokkal nagyobb, vastagsagra nem kulonbozik. Katalogusokban sokszor szarul szerepel, ugyhogy kepet nezzel, meg mereteket! A klimas majdnem negyzet alaku.
A huto ket is muanyag tarto baszra ul ra, ezekbol az egyik, talan a bal oldali mas a klimas hutonel! Szoval ne csak hutot vegyel, hanem muanyag baszt is!
A feszültségmérés önmagában nem mindig elég egy aksin. Mivel ezek -ha jól tudom- csak backup aksik,nagy terhelés nem éri őket,de azért én rádobnék 1-2db LED-et terhelésnek és megnézném,hogy mennyit zuhan be a feszültség. Kapacitást macerásabb megmérni.
De ha van lehetőség egyszerűen cseréld ki,jó eséllyel frissebbeket tudsz beletenni.
A forrasztásokat érdemes mikroszkóp alatt átnézni. Vagy egyszerűen az összes nagyobb forrasztási pontot folyasztószeres ónnal átforrasztani.
Ahogy a kolléga is írta,a nagyobb/magasabb alkatrészek forrasztásai el szoktak repedni. Ezek sokféle fals hibát okozhatnak.