Nitro hígító legfeljebb pisztolymosáshoz.Ebből is van olyan rossz minőségű/vizezett,acetonnal dúsított/stb,hogy volt rá példa a pisztoly alkatrészeit megmarta a "nitró". Legrosszabb esetben észtert,de legjobb a saját gyári hígítóját használni,pláne metál színeknél.
Meg holnap készítek egy fotót is ha kisüt a nap, esetleg lehet látni valamit belőle. Mert a benti fénynél szinte semmit nem lehet észrevenni.....érdekes
Hát lehet a hígító, most hogy így mondod. Mert már nem volt észter higítom és KOLOR akril higítót használtam ehhez (mivel csak ez volt) Az ezüstöt meg mindkét esetben nitróval higítottam fel.
Ha lefényképezed és felrakod a képet akkor lehet véleményt alkotni a látottak alapján, Addig csak találgatni lehet. Pl:- Szilikonmaradvány a felületen,vagy a kompresszor termel olajat./A tévedések elkerülése végett: /a szilikon csak a fedőlakkozás során mutatkozik meg/-a kis féreg(: -Az első lakkréteg túl vastagon került felszórásra és ezáltal nem kellően tud terülni. -A hígító nem megfelelő/amennyiben lett higítva a lakk/ Megjegyzem szinte mindenki észter hígítót használ hígításra és sajnos nem egyforma minőségűek ezáltal teljesen másképp viselkednek szóráskor./
Hali! Ezt megértettem, na de a gömbölyű felületen meg mitől ugrott szét a festék? Egyáltalán mekkora tűvel lehet ezt fújni? Mert én 1,2-el nyomattam. Lehet, hogy 1,4-es jobb lenne? Arra gondolok, hogy ha egyszerre több anyagot tudok rádobni akkor már nem ugrana szét....vagy így is? Nem fér a fejembe miért nem szereti az alapot.
Az utolsó"poroló" réteg miatt volt a jelenség. Ennek magyarázata,hogy a végső réteg szárazra van fújva ezáltal a felületen a szemcsék nem terülnek el,vagyis nem képez egybefüggő réteget az alappal. Ez olyan hatást kelt lakkozás és száradás után mintha tűvel végigszurkálnád a felületet,vagy mintha "meggázosodott"volna a felület. Pedig csak arról van szó ,hogy a lakkréteg felszívja száradás közben a metál szemcséket és ezáltal vékonyítja a lakkréteget és ez okozza ezt a fajta optikai jelenséget.
Ott ahol nagyon narancsos meg szemetes, 2000- es vizes papírral csiszold fel óvatosan hogy szép egyenletes legyen. Utána polírozhatod pl. Farécla G3- al- akár kézzel is, de géppel ha hozzáférsz még jobb.
Érdekes kérdéssel fordulnék hozzátok. Fújtam ún. brillant anyagot. Piros színt, bázis ezüstel. Sík felületen: ráfújtam az ezüstöt -normálisan, az uccsó rétegnél felhígítva csak beporoztam (ahogy szokás)- utána meghúzott, rányomtam a színezett piros lakkot, 3 rétegben, mert nem akartam , hogy túl sötét legyen. Na de mikor megszáradt olyan lett mintha teleszórtam volna homokkal. Nem mondom, egy-két nokedli eshet bele, na de ennyi szemét kizárt, hogy lett volna a kamrában, vagy a pisztolyban. Utána kipróbáltam gömbölyű felületen is, csakhogy most már simára kifújtam az ezüstöt is. Olyan sok szemét nem volt benne, viszont mikor tettem rá a pirosat akkor kezdett szétugrani a felületen. Ezt is 3x fújtam meg. Nagyjából olyan egyöntetű lett de száradás után még látni lehet ezeket a kis foltokat ahogy szétugrott a festék, mert ugyebár ott elvékonyodik a festék és mivel az ezüst alól van ki is világosodik. Színtelen lakkot nem fújtam egyikre sem. Szerintetek valami gond lehet a színnel? Szűrve volt mindkét anyag 190mikronos szűrővel.
Gyöngyház pigmentet keresek fényezéshez. Tudtok segíteni? Melyik cég árul és vajon mennyiért? Nekem olyan kellene, ami az alapszínt nem változtatja, de bizonyos szögből nézve színátmenetes. Ha jól tudom van még arany, ezüst meg mindenféle... Van tapasztalatotok ezekkel az anyagokkal?
Olyan kérdésem lenne hogy tegnap lefújtam 1 Fiat Punto bal első sárvédőt. Nem kamrában fújtam ezért egy kicsit szemetes, és picit "narancsos" is.
Mit tudnék ezekkel csinálni, milyen csiszolóval csiszoljam , és milyen polírral polírozzam???? Valaki legyen szíves írja már le lépésről lépésre. A válaszokat előre is köszönöm
Szia Nem marad benne max csak egy gyüszünyi,és igen,otthoni körülményekhez /ingadozó levegőnyomás-gagyi megtörő cső-gyenge kompresszor-meg hasonlók/sokkal jobb az alsótartály!!!!!Kicsit kiegyenliti az ilyen problémákat.A szórózáshoz meg mind1 mennyit változik a szórása,max többet csiszolhatsz egy picit:):):) A rendes körülményekhez más felállás kell,de otthonra azért felesleges pénzkidobás jobb-drágább cumót venni.Ezekkel is le lehet egy sárvédőt fújni szépen,de azért egy jag telifénynek úgyse áll neki otthon senki.
Szia Fényezni jó ez is bőven otthonra:ez Szórózni meg vegyél egy ilyet:itt
Felesleges drága pisztolyt venni ha alig használod.Nem azon múlik hogy mennyibe került,hanem hogy miként áll a kezedben.És így legalább marad pénzed venni spiráltömlőt,meg normális levegőszűrőt venni .Rosszul fújni a drága pisztollyal is lehet,nagyrészben nem az áron múlik.Lehet az olcsóval is szépet csinálni,meg a drágával rosszat.
Sziasztok! Azt kérdezném van valakinek valami tapasztalata a KENT two pack high solids spray filler el kapcsolatosan? Érdemes ilyen anyaggal lefüllerezni az autót? Vagy ez inkább csak müanyagra van? Vagy mindkettőre? Köszi!
Otthoni (nem profi, de a lehetőségekhez képest igényes) karosszéria-fényezéshez szeretnék fényezőpisztolyt vásárolni. Tudnátok ajánlani valamilyen márkát vagy típust, aminek jó az ár/érték aránya? KB. 30.000 Ft-ot szánnék rá.
A motor felépítéséből adódóan vízhűtéses motornál sosem lehet a szelepdekli hőmérséklete 100-110 foknál magasabb. Ha mégis akkor már nem a festék állapota fogja neked a fejfájást okozni :) Szóval erre a hőmérsékletre tervezz.
Üdv mindenki! Tudnátok nekem abban segíteni,hogy milyen alapozót, füllert, bázist(sima,többnyire fekete) és 2k lakkot érdemes fújni szelepfedélre? Vagy kibírják a normál autófényezéshez használt anyagok is a nagyobb hőt? Nem tudom pontosan milyen hőmérséklet uralkodik ott,sosem mértem. Van esetleg vmi spec. hőálló ezekből? Előre is köszönöm a segítséget!
Szia!Magam sem tudom mi lenne a jó,majd megpróbálom először a csomagtartóban,hogy mit csinlál.Nem tudom,legfeljebb majd kipolirozom,csak legyen már valami,mert igy csúnyán néz ki.
Sziasztok,próbáltam Body 780-assal,maradt még egy kevés Anti silikonos oldószer vagy mi,leszedi,csak félek,hogy a lakknak is baja lessz.Lehet megpróbálom bogár oldóval.Hát van az autón ragasztó is,meg Body 740-es tömitő anyag az üvegek kédere alá.Persze,hogy jutott a lakkra is,törléssel csak szétaszatolom,vizzel meg esély nincs.Köszi mindenkinek,sokat segitettetek.Üdv
Szilikonlemosóval! Valószínű,hogy a belső kárpit ragaszója került a felületre /amennyiben fekete és nyúlóan ragadós/. Meglehet próbálni még benzines folttisztítóval csak azzal az a baj,hogy mattulást eredményezhet a felületen,amt polírozással el lehet tüntetni.
Sziasztok,az autóm nemrég lett átfestve metál szinre.Az összeszereléskor összekentem az autót,valami ragacsos anyaggal,nem lehet letörölni mert csak kenődik.Mival lehetne eltávolitani,hogy ne essen a laknak baja?Aki tud valamit legyen szives irjon
Sziasztok! Valaki tudna ajánlani belső müanyag kárpithoz való festéket? Amit esetleg színre is kevernek? És persze rücskös lesz mint nagyanyó bőre. Meg valami kb. árak is jól jöhetnek. Köszi
Találtam egy nagyon olcsó 120m2-es műhelyt Budapesthez nagyon közel(Fóton). Hatalmas udvarral. Akár 5-10 db kocsi is befér. Motorból akármennyi. Szívesen megosztanám valakivel a bérleményt. Sufnituninghoz kíválló hely. Bárki kiélheti alkotói vágyait. Itt nem fog rászólni senki. 3-4 kocsi lazán befér egyből a műhelybe úgy, hogy ne verjük egymást fejbe a villáskulccsal. Akár kocsi, vagy motormegőrzést is vállalnék. Távfelügyeletes riasztót szeretnék. Létszámtól függően 20-30 ezer Ft-ra gondoltam. Csak a főbérlő előtt kell kussólni. Ha vkit érdekel írjon, ( csak a 13-as kulcsomat ne lopja el senki)
Értem! Akkor keresek vmi 100-200W közötti új ventit,mégiscsak jobb lenne mint ez a vaterás. Na persze majd az árak eldöntik. Ha eetleg tudsz vmi jó webshopot ahol találok ilyeneket megoszthatnád velem(tudom google nagy haverom). Köszönöm a segítséget!
Nem a teherviselés miatt kell rugalmasítani ,hanem az alaktartósság követése miatt. Minél lágyabb a műanyag annál rugalmasabb hajlékonyabb és ezt a festékek nem mindíg tudják lekövetni ,és megrepednek,elválnak a felülettől. Nem kell 1000-s papír elég akril alá a 600 vagy max 800-as vizes papír.Az alapozót 1 rétegben vékonyan kell felhordani.
Szia Nem hinném hogy szikrázna:):):)illetve akkor már mind1,amúgy nyugodtan elég csak egy szivó,a befujót azt felejtsd el,az felveri a port.Ezt is úgy kell rakni hogy elé egy legalább 1 nm2-es lemezt 3-4 centire hogy ne közvetlen szivjon hanem elosztva.Ezek a motorok amúgy nem szikráznak,és teljesen zártak.100-200w közötti bőven elég,mert nem huzatot kell csinálni,csak simán egy légcserét.
Köszi! Ez biztosan elég??? Nem gázos, hogy nem szikramentes?? Befúvónak nagyobb teljesítményűnek kell lennie ugye? Nem tudnál vmi kb. teljesítményt mondani? Most nem tudom még ezt se megvenni,de amíg meglesz a pénzem kinézném magamnak a dolgokat.
Na akkor leírom, én hogy terveztem.Megcsináltam a gittelést ez gyakorlatilag egy kis 2- 3 milli vatagságú réteg a bajusz végén, hogy az illesztés jó legyern felicsitám elején. Ezt a műanyagot át akaro csiszolni 600- 800- as vizes papírral. Hőkezelés kimarad- hőkamra hiányában.. Remélem ettől még bírni fogja?? Ezután rányomatom az egykomponensű alapozót- ezt mennyire kellene vastagon fújni?? És meddig szárítsam?? Doboz oldalán vmi 10 perceket ír. Ha ezzel megleszek akkor rátolom a 2k Füllert. Ezt 1000- es papírral felcsiszolom- és megy rá a szín??
Vélemény??
Isten igazából ez egy elég lágy elem, de minek rugalmasítsam, amikor végül is ott fog a lámpa alatt csücsülni, és ennyi az össz szerepe, nemteherviselő elem- ahogy a hűtőrács keret sem...
A 80-as nekem durvának tűnik. A probléma ilyenkor az,hogy a műanyag nagyon "kiszőrösödik" és nehéz utána simára karcmentesre finomítani. Ha nem túl vastag a kittréteg akkor nem jön le. Az impregnálást csak hőkamrában tudnád csinálni. A csiszolási lépcsőket érdemes betartani . 120-220-360.Műanyag elemeket nem érdemes durva papírral kínozni,mert a végeredmény elkeserítő lesz. Ezeket körtárcsás excenter gépekre értem. Rugalmasítót csak lágy műanyagok esetében kell használni. A helyes sorrend: tisztítás ,impregnálás, érdesítés,zsírtalanítás,műanyag alapozás,füllerezés,csiszolás,és lakkozás.
Én a Helios egykomponensű műanyag alapozóját vettem. A cucc egy Felicia bajusz, meg hűtőrács. Nos akkor mivel tartsam melegen egy órán keresztül?? Amugy csalnom kellett egy hézaggal, és rágitteltem a műanyag bajuszra, felcsiszoltam 80- as papírral, lés Lechler kétkomponensű poliészter kittel fejeltem fel. Ez így jó? Nem dobja le magáról a gittet??
Milyen papírral csiszoljam?? Vizes 600- as?? És nem kellene rányomni a töltőalapozót? Ilyen alkatrészre ugye nem kell a festékbe rugalmasító adalék??
Többféle műanyag alapozó létezik. A PP anyagokat célszerű impregnálni./60 C-on 1 órán keresztül melegen tartani./ Ez után kell finoman megcsiszolni, zsírtalanítani ,és 1 vagy kétkomponensű műanyag alapozót fújni rá! Ezekből is vannak csiszolandó és nem csiszolandó/nedves-nedves/ alapozók.
Sziasztok! Tudna valaki nekem ajánlani egy jó karosszériást itt a környéken? (Szigetszentmiklós) Az autó tetejét kellene rendbehozni, mert igencsak kijött a rozsda :( Köszi
Üdv mindenkinek! A segítségeteket kérném! Adott egy 5m x 4m-es garázs(2m-es belmagasság), itt dolgozgatok. Többnyire csak bázist és lakkot fújok. Tudnátok nekem jó ötleteket, esetleg konkrét elképzelést mondani elszívással kapcsolatban? Mekkora teljesítményű elszívó kellene? Gondolom nem ártana egy befúvó venti sem. Mire van szükség egy relatíve hatékony elszíváshoz? A helyzet az, hogy a költségvetés igen karcsú, ezért nem is vágyom tökéletes légcserére. Csak annyit szeretnék, hogy ne álljon lakkozás után a köd a garázsban fél óráig és ne legyen minden nap fejfájás. Ti hogyan csinálnátok? Előre is köszönöm!
Rozsda megelőzés céljából mit érdemes tenni? Elsősorban a kerékív visszahajló pereme, küszöb zárt része érdekelne az adott tipus ott hajlamos megfigyelésem szerint rozsdásodni.
Fontos még, hogy a kérdéses darabon nincs látható rozsdapöty sem: Végig garázsban volt tárolva és kora ellenére(10év) még 70.000km sincs benne, de mostantól jóval többet fog menni mint évi 7000km és az utcán fog parkolni télen-nyáron.
Sürgős kérdés. Ha le szeretnék festeni egy műanyag elemet akkor?? Elem érdesítése?? Kell ez?? Műanyag alapozó- és utána a rendes töltőalapozó?? Majd lakkozás. Vagy???
Utánakérdeztem a színezőanyagnak. / Lechler Isoakril színező/amely bármelyik lakkhoz keverhető. A piros valahol100-1100 Ft körül van decije és ez elég 1l lakk színezéséhez.
Sziasztok!
Nekem, szerencsére apró sérülések vannak az autóm fényezésén. 2-3 ilyen kavicsfelverődésem van, szeretném kijavítani őket. A képen látható a leg nagyobb,kb egy 1ft-os méretű. A kérdésem,mit hogyan? Csiszoljam meg a fém felületet, vigyázva,hogy a festéket ne sértsem meg,majd gitteljem, fessem, majd 0-ás papírral csiszoljam? Vagy van ennek más, jobb módja? Légy szíves adjatok tanácsot. Az sem baj, ha szájbarágósan jön az infó. Köszi, előre is.
Az árát nem tudom,megmondani de nem oly veszélyes!Ha beállítottad a kívánt árnyalatot még egy utolsó réteget /színezés nélküli színtelen lakkal / kell befejezni. Fontos ,hogy a megfelelő kiszellőzési időt tartsátok be a rétegek között!
Kösz Mykeman72! Esetleg nem tudod, hogy mennyiért kínálják ezt a színezett lakkot? Az utolsó réteget, hogy értetted? Meg kell várni mig megszárad, csisz és mehet? Vagy már a fényezés folyamtára gondoltál....mikor OK a szín akkor durr neki még egy réteg színtelen lakk?
most vettem egy szett zöld-sárga-lila kupakos 3m-et!!!
elégjó!!! de a farecla g3 is jo durvának, és ahoz sárga és lilakupakos igy is lehet csinálni! !!
én csak szivaccsal: 3m es: fehér, kék és hullámos kékszivaccsal csinálom.
durvának szerintem jo több más fajta szivacs meg fél durvának is,de a hologram eltüntetéshez meg fényesitéshez nekem a hullámos kék szivacs jött be nagyon!!!!
Remélem jó lessz! Igazából nekem csak ritkán lessz használva! Pasztát milyen finomságút vegyek hozá?Te melyik fejet használod?A gyapjút vagy a szivacsot?
Hali! Nem tudtok ajánlani egy korrekt karosszériást bp-en, aki normális áron megcsinálná ezeket az f astra ('92 ötajtós) típushibákat az autómon? Ezek lennének: Két külső küszöb csere - betöltőoldali ív csere - taposón egy kisebb rothadás jav. - esetleg ha kell hátsó rugótányér és környéke javítása, illetve ha már szét van szedve, akkor amit lát még rajta. Nem kell hogy nagyon szép legyen! A lényeg hogy másfél év múlva amikor lejár a műszaki, még ne legyen lyukas.
nekem is van egy ilyen gépem !!elégjol birja én 14 ért vettem vagy két éve mert a másik meg fött munka közben,ezért kellet venni ezt! a mi megment,azt meg csináltattam és az ujat az einhellt csak másik gépként használom tartaléknak van!!
én olyan max 15 ös fordulaton ami 1500nak felel meg szoktam dolgozni!! de i nkább 12-13 körül!!
dolgozni, gyakorolni kell vele és ugyis adja az anyag hogy mennyi kell neki!!!!
Ezt nevezik "brillant" fényezésnek. Általában motor fényezésnél használatosak az ilyen megoldások. A kívánt árnyalatot a színezett lakkrétegek fújásával lehet beállítani. Próbáld meg Csepelen a Szent István úti festékboltban ,vagy a Cosmi -Car üzletében. Nem ördöngösség ez, csak gyakorlatot kíván a fényezőtől. A színtartósságot úgy lehet meghosszabbítani,ha a végső réteget színtelen lakkal csinálod és így nem a színezett lakk fog kopni. Sok sikert. Üdv: Mykeman
Nem tudjátok véletlenül hol lehet venni színeffektet? Ugyanis anno az autóm ilyennel lett lefényezve de már kifakult nagyon Ez úgy néz ki hogy bázis ezüst az alapja és erre van ráfujjva ez a piros színeffekt. Olyan mintha egy halványabb piros össze lenne vegyítve lakkal. Ez lenne a színeffekt. És mivelhogy ezüst alól van, világít valósággal a szín. Nagyon szép volt, de hát a polírozás nem tesz jót neki, mert ahogy vékonyodik a vestékréteg úgy foltosodik az autó, mivelhogy nem egyformán kopik. Na de én arra gondoltam, hogy egy plusz lakkozással ezt a foltosodást ki tudnám küszöbölni, mivel a lakkréteg lenne ezután polírozva :) Csak ez a színeffekt okoz némi gondot, hogy honnan tudnám beszerezni....Pirosban!
Na vettem egy polír gépet hirtelen felindulásból! Einhell,1100w,1000 és 3000 között szabályozható!Tudom nem egy spéci de arra a 2-3 havonta egyszeri használatra kitűnő lessz!Főleg annyi pénzért(12e)! Azt szeretném kérdezni hogy milyen fordulaton kell dolgozni vele?A korongja amit adtak vele 2db 180 as bárányszőr !Gondolom ez a fordulat paszta függő is meg hát szerintem ennek nincs valami nagy nyomatéka és be lassul!De azért meg köszönném a tippeket!
Alany egy opel kadett e 3 ajtós. ami karosszéria munka lenne rajta az a következő:
belső küszöb !! csere mindkét oldalon, hátsó nyúlványok rugótányér környéki javítása vagy cseréje ( gondolom ha belső küszöb cserés, akkor a nyúlványt is érdemes, mert ahoz van heggesztve) hátsó tornyok cseréje, hátsó két doblemez aljainak javítása vagy cseréje. (padlólemezen is van három foltoznivaló, de azt már elkezdtem megcsinálni, az még nekem is megy) Mi a véleményetek, munkadíjastól anyagostól 20 40 60 80 100 ezres nagyságrendekben nézve KB mennyiből jönne ki?
Régen használtam,akkoriban még javában létezett az egykomponensű akril festék széria ,én ahhoz használtam és meglepően jól működött. 2k-s akrilhoz ,ill. lakkozáshoz nem próbáltam bár esküdöznek,hogy nagyon jó. Ha jól tévedek amerikai termék úgyhogy megbízható minőségnek tűnik.
Úgy tudom,hogy már a kupakok színéhez találják ki a szivacsokat. Vagyis: az új zöld kupakoshoz a zöld szivacsot a kék kupakoshoz a kék hullámosat és így tovább.Megjegyzem anno még létezett a 9374 szólóban, és tökéletes eredménnyel lehetett egy lépcsőben polírozni. Igaz ez még akkor volt amikor a 3M még nem teljesítmény és mennyiség orientált cég volt és a minőséget helyezte mindenek elé. Sajna elmúlt!!
Hát azt megköszönném!Ma nézelődtem a neten és a www.autocolor.hu oldalon találtam polírszivacsot accem sárga félkemény ami állítólag a 9374hez való a száma 09550.szerinted az tényleg jó?Köszi
Köszi a válaszokat!Lenne még egy kérdésem,hogy tudnál ajánlani hatékony jól bevált szivacsot vagy csak az a lényeg ,hogy kemény legyen ha a fehér kupakos polírt használom? Én bútorokat fújok 2k-s magasfényűvel aztán polír,a sötét színnél lakk is megy rá.Köszi
A zöld nem durvább mint a fehér?Azért kérdezem mert nekem az lenne a jó ha egy kicsit durvább lenne, mert bár bő vizel és 2000es papírral csiszolok polírozás előtt ,mégis polír után bent maradnak a csiszolás nyomok halványan,pedig elég sokáig járatom a polírozógépet.9374et használok utána meg 76ot.Lehet nem gyapjúval kellene polírozni?köszi
sziasztok. egy hónapja összetörték a kocsimat hátulról, nem én voltam a hibás. a biztosító kifizetett, de GTK ra vetél fel az autómat. mivel a kiutalt pénzből nem tudok mást venni, de javíttatni is csak + önköltségem tudom ezért egy olyan kérdésem lenne, hogyha megint belémjönnek, akkor ugye a biztosító kb semmit nem fog fizetni. van valakinek tapasztalata, hogy milyen megoldás van arra hogyha megint belemennek egy gtk-s autóba (javítás után) akkor a biztosító fizessen rendesen? Értem ezalatt h valamiféle hobbi biztosítás ilyesmi? vagy el lehet e i-n-t-é-z-n-i hogy kitöröljék az állományból h gtk-s az autóm?
Mitol repedhetett meg a felnin a lakk/festek reteg?
Igy keszult: lecsiszoltuk a felnit, adhezor-ral alapoztuk, majd (szorokitt - de ez lehet hogy kimaradt) ezust feny es nitrolakk. Mindent nitroval higitottunk.
Sziasztok.Akril festéken a fátyolosságot melyik 3M pasztával tüntetitek el?Én a 74-et használom,de pl fekete színen mindig fátyolos marad, és szenvedek vele eleget.Mit tudtok ajánlani a 74es expressz után?és milyen fordulaton nyomjam?A válaszokat előre is köszi
Nyírbátorban, most csinálták meg a Rover -em eleját nemrég. Teljes első lökhárító + jobb első elem + bal első elem + első lökhárító hegesztés, igazítás (mivel megnyomták az autó elejét), mindez metál bordó színben, és így kértek érte 45e -et.
Ugyanezt a munkát 50km -el arrább Debrecenben már 80e ért vállalták volna :)
Sziasztok.Polírozásról kérdeznék tőletek.Szerintetek 3M fehér kupakos polírral nem gáz ha kb 2200-2500 között polírozok?Csak azért kérdezem mert eddig kb 1700 körül forgattam ,de mintha hatékonyabb és jobb lenne magas fordulaton.Ja és gyapjú a korong.Köszi
Hello Mindenkinek! szeretném felvenni a kapcsolatot azokkal, akik eurotax kalk progit használnak. Tippek trükkök, mi mi átfedési idő, érdekességek stb stb stb. itt vagy esetleg skype: gogotec , várom az emberkéket.
Profi válasz. :)) Nem vagyok fényező,viszont szeretnék spórolni.Ez tűnt ésszerű megoldásnak.Volt olyan fényező,aki a komplettet 1,5L ből megoldotta volna......
Fényezőknél bevált szokás ,hogy ha lehet spórolnak a festékkel és aláfújó színt használnak ami nagyban hasonlít a fedőszínhez. A színezett füllerekkel az a baj,hogy sokkal nehezebb észrevenni az esetleges hibákat a csiszolás után és ha nem a megfelelő színűvel dolgozol még a fedőbevonat színét is megváltoztathatja.Ez teljes fényezésnél nem probléma ,viszont javításnál már nehézségeket okozhat. Általában 2l szín /ha nem full gyöngyös,vagy xirralic-os/ abban az esetben kihígítva elég egy normál méretű autó külső fényezéséhez. Tájékoztatásul: 2.5l pezsgőmetál vízbázisú festék Opel Corsára teljes külső-belső /3 ajtós/
Saját tapasztalat.Lehet érte megkövezni nyugodtam. Én a golfomhoz vettem 2L aláfújószínt,ami valami sötét metálszürke.És 1L rendes antrazitmetált színkód alapján. A 2l 10e ft volt,mivel megkérdeztem: Van-e esetleg valami rontott szín,amiből szürkét lehet keverni? A tulaj örömmel adta oda félárnál is olcsóbban a halálra ítélt festéket.És ez szerintem mindenhol előfordulhat.Aki kavart már színt vagy látta hogyan megy tudja iről beszélek. Így mindenki jól járt,ő megszabadult az eladhatatlan löttytől,én meg boldog voltam,hogy olcsón jutottam hozzá.
Karosszériázás előtt állok és az lenne a kérdésem, h milyen korróziógátló alapozót ajánlotok? Illetve alvázvédelemre valami jó tipp? Hallottam már olyat is, h fémre: alapozó 2-3rétegben, kitt,v glett(nem tudom melyik a helyes:)) műgyanta, alvázvédő 2-3rétegben és ez így tuti. Nem egy évre tervezem, h jó legyen az alváz, hanem sokra. Sós vizet is szokott kapni télen, az ellen van valami korrekt védelem? Aztán alapozást követően milyen fedő és hány rétegben éri meg?
akkor azt az utat kell járni. - Ma éppen tetőcsomagtartót készítettem a Xantiára. Amolyan Thule lenne kb. 30 ezer Ft. Szerinted mennyiben van nekem? De eddig más helyről nem kerestem pénzt.
Gondolkodtam, számoltam. Lehet egyikhez sem értek. Otthon magamnak (saját esetet feltételezve) végzem az említett munkát. Összeadom az anyag költséget és már javában megléptem a 100e határt. Annyit tudok spórolni, mint amennyit más fizetne a munkáért. Na jó, magamat nem vágom meg annyira! :-))) És hülye lennék leadózni...
Arról nem is szólva, hogy a képek alapján teljesen korrekt munka. Nem lesz szükség agyon kittelni stb... Megjegyzem ,mert ezért még nem kell fizetni. Adózni igen :-))
Sajnos az ügyeskedések nagyban rontják a tisztességes műhelyek esélyeit ,hogy a tényleges költséget tudják áraikban érvényesíteni. Ez nem vállalkozásbarát ország ezért az igazi verseny nem nálunk dől el mivel nagyon sok "fekete" műhely csábítja az ügyfeleket minimális árrés különbséggel a hivatalos/nem márkaszervíz/ műhelyektől.
Azért ne úgy gondold, hogy a biztosító ránéz az autóra és azt mondja 1 millió a keret és a szervíz kitudja hozni 700e-ből de mivel 1 millió a keret így ő is 1 milliót ad rá.
Én szerintem ez úgy történt, mert így szokott, hogy a biztosító bekért egy árajánlatot a szervízből. A szervíz általában AUDATEX alapján készít egy árajánlatot azt megkapta a biztosító. Ezután kiszámolták, hogy ha 1 millió fölött van a javítás ára akkor már a biztosító nem fizeti ki és gazdasági totálkár van. Ezért mondta a szervíznek, hogy 1 millió ha megcsinálja van belőle neki is pénze hanem akkor sajnos i.j..
Ha megnézed azt a maradék 550e Ft munkadíjat és fényező anyagot akkor az nem olyan sok. a 10000 ft óradíj gondolom nettó. Az 12000 ft ez órában ~46 óra. ebből még leveszed a fényező anyag díját. Egy ajtó szét össze szerelése kb 1,5-2 óra.
Következő a problémám: Elő-Cacso-ra (10% önrész) csináltatam meg egy Opel Corsa C típusú, 2005 évjratú autót, aminek ez volt a sérülése:
A javítás összege 973.000eFt lenne. Mivel kicsit sokallom ezt az összeget egy ilyen mértékű sérülésért, így ebbe a topicba is írok. Kárszakértővel bezséltem, ő a következőt mondta:
Az alkatrészek ára összesen 450.000 Ft.
Ezek a következőkből tevődnek össze: - Jobb hátsó ajtó csere - Jobb hátsó sárvédő csere - Jobb hátsó dobküszöb csere - Jobb hátsó ajtódíszlécs csere - Jobb hátsó sárvédődíszlécs csere - Jobb hátsó műanyag dobbetét csere - Hátsó vészhárító burkolat csere - Jobb hátsó külső doblemez javítás - Jobb hátsó vészhárító díszléc csere - jobb hátsó vészhárító prizma csere - dózer - huzatás
A fennmaradó 550.000 Ft pedig a munkadij mint lakatos, és fényező, valamint fényezési anyag (festék). 10.000 Ft-os óradíjjal (márkaszervizben).
Az alábbi képeket készítette a kárszakértő:
A kérdésem: indokolt volt-e ekkora javításokat végezni, illetve az összeg mennyire felel meg a valóságnak?
(Írtam ezzel kapcsolatban az Opel Corsa C témában is)
2K-s festékkel szeretném lefesteni a motoromat, de eddig csak 1K-sokkal dolgoztam. Milyen buktatói lehetnek ennek a fajtának? Milyen márkát érdemes venni belőle? Ár fontos szempont sajnos. Fekete kellene, és Mobihel amiről hallottam.
novol Nem akarok belevauvau,de ha nem polírozott még,inkább vizes bázisúval gyakoroljon.Tény és való,hogy a legjobb paszták,de önszopatási csúcsokat lehet dönteni vele,ha megszárad...
do-xa Jogos,ott a pont :))) Korant lenne a lelkem. De aki annyi pénzt ad érte,ami a feltüntetett oldalon van,az meg is érdemli. Mivel itt "vidéken" általában töketlen boltosok vannak,akik nem mernek még akkor sem ilyet rendelni,ha előre kifizetem elmegyek a forráshoz. Forrás Mivel nem volt 500ml-es éppen,megvettem egy 5l-es vödörrel.Bruttó 5e ft alatt volt.És bárkit kiszolgálnak,átlag honpolgárt is mint én:)))))) Teroson-ként is meg lehet venni,kb. 10x ennyi pénzért. Én 7-8 éve használom,és soha jobbat.
szia: A keresett polirpaszta 3M-es termék. Expressz paszta:09374 durva szemcse Finom paszta:50383 hologram eltávolitó. A gépednek combosnak kell lennie és a szivacs keménysége sem mindegy hogy milyen. A cuccot a 17-ker. Hajdúcsárda ú.10 alatt megveheted. Ha netán nem boldogulsz szivesen felpolirozom.
Leesett közben. Én már csak remélni tudok,mivel a folyamat ezen része lezárult. Max. magamat tudom szidni ha mégis... A fényezés is rám marad,biztos tele leszek "élményekkel"
Ahogyan az előttem "szóló" írja. A rücsi teljes száradása, ilyen értelemben kikeményedése után a lakk ne tud kellően megtapadni, kapaszkodni rajta. Álatalában ezért pereg a küszöbökről amikor színre van fújva. Minimum dörzsivel, "skótszivaccsal" érdesíteni szükséges. Nehéz ügy, mert a felület jellege miatt nem minden ponton lehetséges, vagyis érdesítésben nem lesz homogén. Mennyit kell várni? Nincs rá képlet. Ráérzés szerint. Ugyanis éppen az alvázvédő egyenetlen rétegvastagságából eredően eltérő az anyag kiszellőzése. Vagyis mindig a vastagabb réteg a mérvadó. Amíg ujjal puha, formálható, képlékeny, addig nem szabad bezárni a benne lévő oldószert fedőréteggel. Tehát a nedves a nedvesbe nem szó szerint értendő. Nehéz szavakkal leírni a pontos műveletsort. Mondjuk, amikor saját oldószerével még különösebb nehézség nélkül visszaoldható.
do-xa Remélem nem. A kornant vízbázisú száradt 1 bő hetet fűtött garázsban.Az ecsetes paszta után szintén 1 hét pihi.Ezútán jött hófehérke.Remélem így is fog maradni.:)
Fischi Ez nem lámaság :) Fehér rücsi valóban. Kapott minden mi szerintem jó.2 réteg korant-ot mindenhová.(üregek,merevítők stb)Majd ecsetelhető rugalmas tömítőpaszta és utánna a fehér rücsi.Persze még ezekután valami kevésbé koszérzékeny szín is rákerül.
Hali! Most vettem egy polírozógépet és át szeretném polírozni a verdát ami metál ezüst színű 8 éves és nem volt még polírozva. Mivel fúrott kút vizével mossuk szerintem vízköves lett és a megfelelő szögben nézve cseppet sárgás beütésű a fényezés és a szélvédőt is ilyen réteg fedi. Egyszer egy benzinkúton mondta egy kutas hogy olyan polirzóval kellene át dörgölni ami a szélvédőről is leszedi ezt a "vízkövet". Milyen konkrét polírozó pasztát ajánlotok és mit kell figyelembe venni a plorozó szer kiválasztásakór? (mert más autokat is átszeretnék ploirozni) (pl abraziv szemcse nagyság gondolom a karcok mértékétől függ) Hol találok ilyen szereket? előre is köszi!
De legalább TE tudod mi mennyi! Az értékvesztés elkerülése -lehetőleg és persze maximálisan vitathatatlanul javítva-, szal ugyanaz a kategória minden esetben? Ne viccelj már!
Sziasztok Hosszú ideje olvasom a topicot,de az utsó hozzászólás mellet nem tudok szó nélkül elmenni. Van egy Golf 1 járgányom,optimális melóba járó.Szeptember elején lejárt a műszaki,és nekifogtam "nincs nagy baja,egy hét alatt megcsinálom" lendülettel.Én is 2-3 foltot akartam fölheftelni,a vége kicsit másként nézett ki.Ez a "3-5 tábla lemez"-es dolog tökéletesen fedi a valóságot,nem beszélve a több száz óráról. Persze nem éri meg,de ha már belekezdtem befejezem.Némi ízelítő..
Nézd, korához képest jó állapotban van, nincs szanaszét rohadva, igazán javitható állapotban van. Egy másik ilyen hazánkban, úgy szét van rohadva, hogy a hátsó lábrésztől az eleje felé szinte kuka az autó.
Na azt bírom hogy a lakatosok/fényezők az árat nem az óradíj alapján határozzák meg hanem az autó értéke alapján. Tehát ha látják hogy valaki egy 5 milliós autó hátsó sárvédőívét kellene kicserélni az legalább 2-3száz ezer forint, míg mondjuk egy 15 éves skodán kijön 20ezerből. És itt most nem arra gondolok hogy a drágább autóhoz 20x annyiba kerül a javítóív. Hanem a jómunkásember tudja hogy itt az alkalom a burzsujt lehúzni.
Mondom ezt úgy hogy nem egy nagyon ismert autóm van, de aki látja azt hiszi sokba kerül.
Ahogy elnézem legalább két millió forint :D . Ha egy oldallal visszább lapozol láthatod hogy két pici horpadás visszanyomása, szintbe hozása és fényezése 160ezer forintnál kezdődik :D Szóval egyesek tudnak vicceset írni.
Egyetlen kis probléma, hogy a Cinkotai HÉV állomás, amit a kolléga emlegetett, az vagy 2 kilóméterrel kintebb van a Veres Péter úton, mint az a hely, amire a te gugli térképed mutat...
(Mellesleg az a hely, amire e te térképed mutat, pont két HÉV megálló között van félúton:))) )
A kerepesi úton a cinkotai hév állomással van szemben az utca sarkon ,ha mész befelé akkor a nagy kereszteződés után bal oldalon az első utca sarkon egy kis kocka épület,talán lapos tetős de nem biztos!
ja h. teljes?az kb 150-160 max. anyagspórolás nélkül.Azthittem motorháztető+ sárvédő. ha jol látom akkor VW lupó? arra ugysem kell sok festék meg ezüst is
Érték? Hova teszed? Ott áll benne. Az érték szerintem a biztonságban, használhatóságban mutatkozik. Jelenlegi állapotában annyival ér kevesebbet ama megközelítéssel, mint ami a látható nyomok kapcsán levonható. Kérdés hogy ez milyen közel, illetve távol van - (ha már ennyit mondtál), a 200e Ft-ból javított állapotéhoz. Természetesen normális dolog az efféle igény a használati eszközeink iránt, mármint hogy magunknak is teccék'. 22-es csapdája. És ne feledd, ezek a túlzottan generált - gyakran indokolatlan - igények a fogyasztóivá válás pillérei! Részemről a dolog lezárva. Mind ezek mellett teljesen átérzem tűnődésed. Annyit még hagy javasoljak: jó fényezőt válassz!
Az igazítások, elemek száma + szerelés. Sejtésem szerint van még a bemutatottakon kívül is hiba. Már pedig ha fényezés, akkor csak úgy van értelme ha maradéktalanul történik. Kicsi autó, éppen ezért az elfújásoknak nem sok értelme van. Ja, és körbefújással egyforma lesz. Összejön az. Számold csak mindjárt a fényszórót. Én még mindig az így marad mellett döntenék. ÖÖ- vagyis mennyi a napi ára most egy ilyen autónak? Ez nem fitymálás, csupán a racionalitás végett merem kérdezni. Nem ismerem a körülményeket: pl. hol parkol, illetve hol áll tárolástól függetlenül esetleg rendszeresen. Mint rizikó faktor stb.
Valamit javítani lehet rajta de szerintem tök mindegy hogy ki nyomkodod vagy nem mert akkor sem lessz sokkal szebb!Szerintem csak kézzel nyomkodd!Vagy gumiu kalapáccsal de nem ütni hanem azzal nyomkodni!
Igen, tudom hogy az elemeken csak a fényezés segít sajnos.. Én már fél éve így vettem az autót, szóval már 1 jó ideje rajta van. Akkor szerintem marad a bontott fényszóró csere....
Csak újrafényezés segít az elemeken. A fényszórón talán segít a polír ha nem olyan mély a bemaródás. Az a probléma a fényszóróknál,hogy rétegekből áll össze a műanyag és hajlamos homályosodni ,ill "kontúrosodni" csiszolás és polírozás után. Nem tudom mikor történt az eset de érdemes várni vele legalább 1 hetet,hogy a kromofág,/vagy fékolaj-sav / kidolgozza magát és közben lehetőleg minél gyakrabban vegyszeresen mosni, közömbösíteni a maró folyadékot. Érdemes ilyenkor végignézni a falcokat is ,hogy oda nem folyt be a maró anyag ,mert alattomos tud lenni fényezés után ,ha nem vesszük észre.
Géééézzzzaaa! Csinájjj valamit!!! -. Apafej! Te kérdeztél a tank horpadására valami módszert. Volt néhány tanács és javaslat. Nem pénzért, hanem ingyen, legalábbis neked nem került csak annyiba, mint nekünk: az időnkbe, amíg beírtuk a szöveget. A többi az már években már leketyegett, de nem itt áruljuk. Itt a fórumon van egy laza hangnem, amit vagy elfogadsz, vagy nem sok támogatásra számíthatsz. Nincs pitizés, de nincs anyázás sem. (illetve az kitiltandó). Olvass a sorok között, hidd el benne van mindenre a válasz! A sok javaslat azért jó, mert van miből választani. Vagyunk itt egy páran akik már láttunk simson tankot is. Tudtad hogy nem csak külső tank takaró létezik? Jó festegetést! :-)))
Amúgy nem tudom mi az ízléstelen ezen a tankon- meg összegányolt??? Lehet nem jó a szemem- de nekem nem tűnik olyan gánynak a cucc, a színe meg ízlés és a hozzá való motor színvilágának a kérdése. De ha érdekel még a dolog megkérdezem jó motorszerelő ismerősömet, és nézek neked egy jó állapotú tankot, és majd átfested amilyenre akarod.
Nem tűntem el, de komolytalan válaszokra én sem reagálok....
Az meg, hogy belinkeltek egy ízléstelen színű, ránézésre is összegittelt, gányolt tankot valahol titeket is minősít...főleg szakmailag....mert nekem ugyan nem szakmám sem a lakatos, sem a fényező, de fel nem tenném a motoromra, de még máséra sem. De legalább jó ócsóóó vóót...:)
Én annak idején úgy tanultam, hogy kérdezni nem szégyen a hozzáértőtől, vagy egy okosabb embertől, de itt ezek szerint ilyen nincs.....
Egyébként is, ne magatokból induljatok már ki, hogy valamihez hozzáfogtok, nekiestek erőből és egyből kötözésügyelet lesz a vége...:D
Részemről, köszönöm, ennyi elég volt.
A hasznos tanácsokat még egyszer köszönöm, a többinek meg jó napot.
Az alapozóba /füllerbe / lehet rugalmasítót tenni -új elemek esetében-,javított esetében pedig a színtelen lakkba tehetsz rugalmasítót,bár szerintem nincs sok gyakorlati haszna,mert a túlzott rétegvastagság eleve kérdésessé teszi az adalékok szükségességét.
Üzemanyagtartályt senki ne hefteljen , melegítsen senki olyan akinek olyan alapvető problémái vannak, hogyan kellene egy horpadást eltüntetni.!!! Eddig válasszal sem méltattam, mert félek hogy egy hiányos tanáccsal inkább a bajhoz vezető kulcsot adom a barkácsoló kezébe. Nem értem miért akar mindenki mindenhez értőnek látszani? Nincs kimosott tank, éppúgy mint töltetlen fegyver. A hegesztős topicban 3 fázisú bekötési segédletet kér valaki villanymotorhoz. Nemár!! - Éles horpadást nem lehet kihúzni. Belülről kell kikalapálni (Ha van mivel :-))), ezután fel lehet tölteni cinnel. Festeni mindenképpen szükséges, de sufniban biztos megfolyik és buboros lesz, mert nem tudja hogyan mivel kell zsírtalanítani. Egy új tank pedig lehet vagy14000ft.
Elméletben igen,viszont megfelelő gyakorlat nélkül nem érdemes hozzáfogni,mert kikoptathatod,vagy ha nem megfelelően van megszáradva a bevonat akkor felszakíthatod a rétegeket. Bízd szakemberre,és ő eldönti,hogy orvosolható polírozással,vagy csak az újrafényezés segít!
Nem értem mit kínlódsz azzal a tankkal, szemét áron kapsz hozzá bontottat, bárhol az országban!!! Megéri fújogatni, kalapálni?? Festened így is úgy is kell- akkor meg minek??
Hello. Segitségeteket szeretném kérni. Sportmotorom pályaidomjait saját magunk akarjuk fényezni. Az oldalidomom eléggé feszül csavarodik(még próbálok rajta alakitani de nem lesz akkor sem 100as szerintem), szóval ha lefestem a festék-lakk nemfog lereped(-ezni)?? Milyen festéket tudnék használni ami rugalmasabb? Vagy jó a sima kocsifesték enged egy kicsit??
Üdv! Lenne egy szakmai jellegű kérdésem. Drága, két komponensű festéket vettem egy Simson restauráláshoz, én nem mertem festeni, ezért egy festő ismerősre bíztam a munkát, aki csúnyán elbaltázta, megfolyt a festék több helyen és egy kis por is került az utolsó rétegre. Nagyon mérges lettem rá.... Az a kérdésem hogy helyrehozhatom-e vizes csiszolópapírral és polírral a megfolyásokat?
Kompresszorom van, de attól félek, ha megnyomom, először azokat az éleket löki ki, amiket nem kellene...:S Viszont ha csinálnék egy "kalodát", elvileg azzal tudnám kordába tartani.
a hegesztős módszer jónak tünik, én is gondoltam rá, hogy ráhegesztetek egy-két fület, aztán meghúzom, na de mi van, ha átlyukad a tank, vagy nem sikerül úgy feltenni a fület, hogy sikerülne kihúzni...vagyis leszakad húzás közben.
centi mély horpadást meg ugye nem lehet "kikenni", legalábbis jól biztosan nem...:)
Üdv! Próbáltad már a kompresszoros tankegyengetést?Horpadt motorkerékpár tanknál ,főleg élesebb törés esetén semmire sem mégy vele.Ez csak elméletben működik!
Kompresszorral meg kell nyomatni!De óvatosan vele mert ha nagy nyomással csinálod akkor könnyen lufi kinézetűvé vállik a tank!(volt rá példa) Vagy létezik ilyen rángatós egyengető amelynek a végén van egy kis betét lemez amit egy gombnyomással a lemezhez heggeszt a gép majd egy súlyt rángatva ki lehet húzni !A nevét nem tudom a gépnek de régen volt vele dolgom!
Na, ha már a polírnál tartunk- valaki próbált már személygépkocsi (de szépen írtam :PP) szélvédőt polírozni?? Gondolok itt arra, hogy ugyé átlag 5- 6 év körüli, na adj isten 10- és feletti autók szélvédőjén elég sok kisebb nagyobb karc van. Ezt ki lehet géppel szedni?? És ha igen hogy, és mivel?? Sima polírszer plusz gép??
Mivel a vizes festékek konzisztenciája alacsonyabb,mint az oldószereseké ezért értelemszerűen a szórhatósági tulajdonsága is megváltozik. Ezért találták ki a vizes rendszerekhez a másfajta szórófejet és düznit.Azt mondják még az okosok,hogy azért is kell vizeshez külön szett,mert alapfeltétel a rozsdamentes kialakítás ,de az újabb fajta pisztolyok már mind teljesítik eme kívánalmakat. Sata esetében csak egyfajta méretben gyártják,míg a többi más márkájú szórópisztolyoknál létezik különféle méretű fej kialakítás.
köszi szépen a válaszokat a kompresszorral kapcsolatban elég szép kis vita kerekedett belőle, de mindegyikőtöknek igaza van még nem igazán van tapasztalatom benne, azért kérdeztem
majd mérlegelem a dolgokat, és döntök valamit, de mindenesetre jó tudni, hogy 1 olyan kis kompresszorral is lehet valamilyen szinten fényezni.... :)
Bejelentési kötelezettség egy bizonyos %-tól van amit nem tudok pontosan, de az okmányirodától pontosan meg tudod kérdezni (telefonon is). Min 12000 ft a bejelentés. -------- IWATA és tipus? Dűzni, kupa méret, anyaga, ár?
Ez jó vizfestékhez és oldószereshez egyaránt? (Sata J 3000) A matt feketéhez a sprayt inkább hanyagolnám. Viszont a matt lakkal valóban matt hatást érek el vagy csak egy selyem fényt. A uretán festékkel kapcsolatban valaki?
Sziasztok! Matt feketére szeretnék fújni egy mocit és a festék tipusáról érdeklődnék. Érdemesebb uretán festékkel fújni vagy sima feketére matt lakkot. Ha metál feketére fújnék matt lakkot, akkor az hogy nézne ki? Ha csinált valaki ilyesmit légyszi segitsen.
Köszi!Na erre gondoltam!Nem is vészes árban! 8ért vettem bétát de lehet veszek majd egy ilyet is!Köszi a linket!Ricnis steklit a bétán kívül esetleg olcsóbb márkából gyárt valaki?A béta 12!
Esetleg valaki tud abban segíteni, hogy egy e28-on hátsó sárvédő csere és hátfal cseréhez honnan fogjunk hozzá? Esetleg ha van egy külföldi oldal ahol vannak robbantott ábrák az is segítene. Egyáltalán hol szokták elvágni a hátulját, ha nem a gyári heggesztéseknél fúrják szét?
Nem Neked írtam, csak ha már a kompresszornál tartottunk, akkor leírtam NEKI, hogy esetleg milyen pisztolyokat érdemes hozzá használnia. Ennyi... Arra akartam csak kilyukadni- hogy nem érdemes befektetnie drágább cuccba. Szerinted olyan profi, tapasztalat fényező lehet (nem, én sem vagyok az, mielőtt ez felvetődne) ha beír a fórumba hogy - hát az 50 literes kompresszor nem jó mert nem fúj eleget vagy mit írt- ez valszeg sok tapasztalatra vall... Lehet leszór egy elemet, megfolyik, narancsos lesz vagy szemetes, elmegy a kedve tőle- azt ott nézegeti élete végéig a százezeres profi cuccot. Ebben akartam a magam kis tapasztalatával segíteni NEKI.. Bocs, hogy élek. :))
szevasztok urak. Én most kerültem be ebbe a szuper társaságba. szeretnék tanulni töletek sok mindent,pedig én sem vagyok már gyerek de tanulni nem szégyen.
Kompresszorról kérdezett. Erre írsz egy rakás pisztoly analízist. Nekem? Nem én kérdeztem. - ..egy ilyen kis kompresszor is röhögve elbírja, leválasztóval, síppal, dobbal, nádi hegedűvel együtt. -LEHET mégis erre találták ki?
Az alant említett Schneider Mini- Vario levegő felvétele 20- 120 liter percenként 0,5- 3,5 bar az üzemi nyomása, vagy van még a Schenider Optimal 2001- 1,5 mm- es fúvókával- aminek 120- 150 liter a felvétele percenként 2- 4 bar- nál. Ezeket, de inkább az előzőt egy ilyen kis kompresszor is röhögve elbírja, leválasztóval, síppal, dobbal, nádi hegedűvel együtt. Kerékfújatás helyett- csináltam vele: Motor alkatrészek szórását 4 db lada kerék alapozása- és fényezése Lada bal első sárvédő- illetve fél eleje alapozása, és fényezése stb. apróbb melókat. Ex após Sata- ja anno 1 mm-es volt- már a stuki, és lazán jó volt teljes otók fényezésére, mondjuk erre is találták ki, de persze neki rendes nagy kompresszora volt- hisz fényező volt. Nos ez a kis stuki is létezik akár 1,2 mm- es fúvókával- ha sűrűbben is kell anyagot önteni bele, de szvsz EGYSZER kibírna egy teljes otót! A kompresszor tuti, mivel olajos, bírnia kell a terhelést!! Ha a kolléga EGYSZER meg akarja a kocsiját csinálni vele arra, ezzel a kis stukival jó lesz az is. Minek vegyen több tíz, ne adj isten százezerért kompresszort- nagyobbat- ha az elkövetkezendő 15- 20 évben majd ő is max kereket fog pumpálni vele?? Megéri????
Próbáld ki a pisztolyoddal folyamatosan tudja-e pl a 4 bart tartani. Legalább egy tartály folyamatos kifújása mellett. Ha igen, akkor végig szenvedhető vele. És ne feledkezz meg ezt a próbát leválasztóval és minden tervezett szerelvénnyel elvégezni. Esetleg vízzel, mert az üres tartály is félre vezető lehet, hiszen a levegő nem végez munkát. Véleményem szerint azok a kis kompresszorok kerékfújtatásra valók, nem fényezésre.
SZVSZ attól függ hogy mit akarsz hosszú távon?! HA csak egyszer a saját kocsidat akarod lefesteni vele akkor elég a 20 ezres 20 literes is- ha meg ebből akarsz megélni akkor vegyél egy csavarkompresszort! :) Kisebb javításokhoz, én anno a Metroban vettem ABAC kompreszort 120 literes talán 240 Lit/perc a szívó teljesítménye- ami ugye nem egyenlő a leadott teljesítménnyel. Ehhez van egy Schneider Mini- Vario stukkerem- többféle fúvókával- a legnagyobb ha jól emlékszem 1,2 mm- es fúvóka- azzal szoktam a töltő alapozót szórni. Mivel ez is elég kicsi elméletben a füllerhez- kissé hígabbra szoktam keverni, és inkább rámegyek 2 soron. Szerintem egyszeri melóhoz neked is elég lenne egy 20 literes 20 ezer ft- os kompresszor.
Nekem olyan segítségre lenne szükségem, hogy majd fényezni szeretném az autómat, és az lenne a kérdés, hogy ehhez kb. milyen kompresszot vegyek??? A légszállítása is érdekelne, meg hallottam olyat is, hogy 50 literes nem nagyon elég, mert nem lesz jó a festés. igaz ez?? Légyszi segítsetek, mert nem találtam sehol a neten ezekre a kérdéseimre választ.
Nem tudok semmit a neten!Végülis bétát vettem 8 rugóért ricniset!Ahol lett volna 6ezer valamennyiért ott elfogyott és nem is lessz!Felhívtam egy két helyet volt ahol nem is tudták mi az!A nóniuszban azt mondták nincs csak sima kalapácsuk!Én azt hittem hogy az egy komoly hely! Amúgy ahol vettem az a kerepesi úton van a cinkotai leágazótól vissza pest felé kb 50 m re !Kb egy ujság árusnyi bódé és fullon van szerszámokkal és sok béta is van!
Edző mennyiség adott. Azt mérni kell. Ha csak löttyintetted bele, akkor nincs min sopánkodni. Van saját hígítója. 10°C alatt nem javallott, főleg nem auto dekoratívként. Tedd ki a napra, nyílván ez az első elérhető meleg hely. Aztán idővel megszokod hogy ilyen produkáltál. Vagy újra fújod majd már melegben és akkor majd tele lesz bogárral, szösszel. JA és az 5fokban a vas hidegebb tulajdonsággal bír, mint a levegő.
Túl puha lett az akril festés, már száradni sem akart, mostanra meg olyan puha, hogy szinte körömmel megkarcolható. Felpoliroztam, de ennek nincs értelme...
Milyen hibát követtem el?
- Kevés volt az edző?
- Túl sok volt a higitó? Nitrohigítót használtam...
- Túl hideg volt? Sajna csak egy fűtetlen helységem volt, kb. 5 fok volt.
Mit csináljak a felvitt réteggel?
Csiszoljam le?
Ha ráfújok egy keményedő réteget az már nem segít?
Én is komolyan írtam. A forgófejes pl. összeszedi az anyagot a befelé koncentráló spirális metszés által. Egyengetéskor általában nyúlik az anyag, erre vannak ilyen szerszámok. Kalapácsból lemezes embernek soha nincs elég.....
Sziasztok!Szerintetek melyik jobb?A (pl ) beta egyengető kalapács ricnis kivitelű vagy ugyan ilyen csak aminek forog a közepe,vagy van névtelen aminek az egész lapja fordul + gumi ágyban van!Ez utóbbi kör alakú!És ezen gondolkozok!
Sziasztok.Ti a polírozás után mivel vagy hogyan szeditek le a felesleges pasztát ami a felületen maradt?(3Met használok)mert nekem rászárad ill csak kenődik rajta.Köszi a válaszokat
Hát mykeman ha te tuskóval, vagy steklivel mattulásig csiszolod, és még rá is mész géppel, nem tudom elképzelni hogy abból már sok lakk marad a felületen.. Nem durva ez egy kicsit??
Vegyszerrel nem célszerű próbálkozni,mert kifehéredő foltot hagyhat a lökhárítón. Próbáld meg finom polírral ,mert annak még van koptató hatása ,de nem hagy foltot a sérülés helyén. Ha nem sikerül eltüntetni akkor csak fényezéssel lehet újjá varázsolni.
Üdv. Fekete színre fújt lökhárítóról egy másik lökössel való horzsolódás miatt felkenődött szürke, kemény műanyagfelkenődés eltávolítására ki tud valamilyen ötletet adni? Előnyben részesíteném a mechanikus beavatkozás helyett inkabb a vegyit.
Hello. Segitségeteket szeretném kérni. Sportmotorom pályaidomjait saját magunk akarjuk fényezni. Az oldalidomom eléggé feszül csavarodik(még próbálok rajta alakitani de nem lesz akkor sem 100as szerintem), szóval ha lefestem a festék-lakk nemfog lereped(-ezni)?? Milyen festéket tudnék használni ami rugalmasabb? Vagy jó a sima kocsifesték enged egy kicsit??
Sziasztok! Köszi a válaszokat a Renault Clio oldartörés ügyben. A Karosszérialakatos topicban http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9179869 feltettem egy pár képet az összetört járgányról. Ha van esetleg a javítással kapcsolatos hozzászólás ötlet szivesen veszem. Köszi.
Mi ezt annak idején ugy csináltuk hogy levágtuk az az uj A oszlopról a zsanérokat.Mert tuti hogy nem lessz jó:))Aztán az egyik felrakta az ajtót,a másik meg hegedült egyett a zsanérnak,na valahogy igy:)))Nem kell ezt bonyolitani mert csak rosszabb lessz.Persze ez akkor igaz ha az A oszlop nem sérült akkorát hogy eldeformálódjon!!Na értitek ezt ti:)
Csak nehezen tudom elképzelni azt hogy úgy felrakni egy oszlopot(vagy kettőt) amin rajta van a küszöb hogy rajta van az ajtó! Értelem szerűen fel kell rakni ,egyben az újat,persze közben azért rá mérni(ha másnem a másik oldaláról venni méret mintát) és fel fogatni patent fogókkal+popszegecs vagy lemez csavar vagy pici co pöttyel és rá próbálni az ajtókat hogy mit mutat és ha kell akkor lehet az egészen variálni addig amíg jók nem lesznek a hézagok! Na én így gondoltam!
Polírhoz: Vizes 2000-es papír, csiszolótuskó,vagy stekli, tiszta szivacs és víz. Mattulásig csiszolni ,vagy amíg a felületi "szemét" el nem tűnik és utána a szokott módon géppel több lépcsőben polírozni . Szándékosan nem írom le a gépi polír menetét ,mert a technológia függ az alkalmazott polírozóanyag fajtájától!
a méret is fontos de mindenki a hézagot nézi nem a méretett meg mit mérsz egy íves ajtón esetleg a két oszlop közét atól még nem biztos hogy felül is jól áll :))
Tegnap este lefújtam a Suzukim jobb első sárvédőjét ezüsttel, utánna meglakkoztam és a lakk szemetes lett. Ezt hogy tudnám kicsiszolni belőle? Milyen papírral, vizesen vagy szárazon??? Utána milyen polírral, polírokkal polírozzam?? Légszíves segítsetek, előre is köszönöm.
együtt bizony vagy sokszor próbálni ,ez a legrosszabb törés mert ha nagy pofont kapott akkor kiflivé szokott válni és így sehogy sem lesz ajtóhézag ilyenkor nyomató kel neki,sok sikert:))
Renault Cliomat 3 éves nemrég belémjöttek jobb oldalról. Kasznis vagyok ..vagyis szoktam kasznizni de ilyet még nem csináltam, és tapasztaltaktól egy kis segítséget kérnék. A küszöböt, az első(A) és középső(B) oszlopot cserélni kell de az ajtó "zsanérok" az oszlopon és az ajtón is hegesztve vannak(fixek). Ilyenkor az oszlopokat az ajtóval együtt kell felhelyezni a (régi kivágott helyére) a karoszériához, hogy jó legyen az ajtók illeszése? Mivel utánna már nem igzán lehet alakítani az ajtó helyzetén. Bocs ha együgyű láma kérdést tettem fel. Előre is köszönöm a válaszokat!
A forrasztós technikán már túl vagyok)))rég!Vettem egy gázos multi funkciós gépet és próbálkozom!Lápa fület úgy vissza heggesztettem hogy szinte nem is látni,szebb mintha műanyagos csinálta volna! Amúgy anyag ismeretes kérdésim lennének ezzel kapcsban!Amúgy Ma kerékjárati dobot csináltam!
Ez így nem igazán helyes eljárás ,mert nem minden műanyag hegeszthető ilyen módszerrel! Csak azonos típusú, tulajdonságú /ABS-PP/ műanyagok hegeszthetők össze. Ha eltérő anyagú műanyaggal próbálkozol akkor az eredmény lehangoló lesz.
Szia!Nem nagy valami müanyagot hegeszteni.Gondolom az autó valamely müanyag része tört el.Ha van nagyobb forrasztód amit az elektronikában is használnak.Azzal lehet olvasztani,meg a rendszám tábla keretjéből lehet hozzá adni.Én már próbáltam,elég jó lett,csak nem tettemrá müanyagra való kittet.Azzal nem maradtak volna kis lukacskák.
Mindenképp látni kell a sérülést,hogy véleményt tudjanak róla mondani.Általában derékvonal alatt és max 10-15cm kiterjedésű/javítással együtt/sérülést célszerű és gazdaságos helyi/spot/ fényezéssel javítani. Azt is tudni illik,hogy fekvő /géptető-utastető/és csatlakozó elemeket nemigen szoktak bejavítással fényezni a technológiai korlátok miatt. Persze minden fényező maga dönti el,/és persze a jármű színe/,hogy az adott sérülés javítása mennyire bonyolult és látható színeltérés nélkül hogy sikerül jó minőségű munkát végezni.
Parkolási horzsolásokat szeretném megjavíttatni az autómon helyi fényezéssel. Nem akarom az egész elemet fényeztetni, akkor inkább marad úgy. A horzsolások max pénzérme nagyságúak. Budapesten tudnátok ajánlani ilyesmihez jó fényezőt?
Ha sikerül mégis megvennem ezt a folyatószert akkor szívesen átpolírozom a hologramos testet, amíg nedves. Kizárólag napfényben vagy hologram lámpa mellett. Szeretem látni a csillogást :-)
Sziasztok! Szerintetek melyik a legstrapabíróbb autószín? Illetve melyiknek a javítása (fényezése) a legkönnyebb? A pirosról hallottam hogy talán hamarabb elveszti a fényét az UV sugárzás miatt. Sokan javasolják az ezüstöt, nekem pedig a fehér jön be :) Előre is köszönöm a válaszokat. Üdv: fimre
Többek között igen. Igazából kamrából sem mindegy, milyet használ az ember, a vizes cuccok nagyobb átmenő légmennyiséget igényelnek, de a neten találsz erről infót.
Nekem is elment tegnap kicsit,nekiálltam a 109-nek "semmi baja! a hozzáértők szerint. na a két hátsó váznyúlvány kompletten hiányzik és ha már az hiányzik mi lesz még ott ha nekiveselkedek. No de ne mélyedjek bele,mert "nem éri meg".... Na most légy okos..
Sziasztok! Az autómat szeretném majd tavasszal-nyáron újrafújni, most metálbordó festékkel. A Vaterán egy eladónak most végre lenne Dupont márkájú, "babilonvörös" metál festékje, egész jó árban (6500/liter), de "vizesbázisú" a festék és a hozzávaló lakk is vizes oldószeres. Nem ismerem ezeket a vizes festékeket, ha valakinek lenne tapasztalata közületek ilyen festékkel, dolgozott már efféle anyaggal, légyszíves írjon nekem róla pár sort. Mennyire tartós? Mennyi idő alatt szárad? Bírja az időjárást, gépi mosót? Vagy felejtős a vizes festék? Nem akarok rossz festéket venni, azt szeretném, ha szép lenne az autóm. Köszi előre is!
Na bakker, hogy néztem a 128-at 123-nak? Ezt már senki nem mossa le rólam... :-( Pedig esküszöm arra gondoltam. 123-as kupéból a 300-as dízelre gondoltam. Sorry! A 128-as egy álomautó!
Ismerem az oldalt:) Képanyagom elég nagy van hozzá:)) Amit meg fejtek most az is restaurálatlan,sőt a hátfalon és a két hátsó sárvédőív kivételével még eredeti is mindenhol mégsőtebb,lábon jött haza két éve külhonból:)))
Semmi bajom nincs a XX-kerrel. Esetleg tudsz küldeni referencia képeket? Ha minden ok, akkor nem csak az ajtót festetném. :-) Van egy pár kavicsfelverődésem is, de sajna már nem megy az egyenkénti foltozgatás, telibe kell azt is festeni... (W128 dízel kupé, na az ritka, egyszer mentem egyel! nem átépített, hanem originál volt!)
Ha aXX. megfelel és nem vágysz kicsempézett váróra meg kólaautómatára szívessen segítek:) Bár slk-t nálam se találsz csak egy ritka 300-as W109-t meg egy mégritkább és vénebb W128coupét:DD
Felfelé leemelhető fülekkel van, és sajnos voltam olyan szervízben, ahol más mercedes ilyettén szerelésénél a helyszínen voltam, és láttam, hogy a szaki cibálta, cibálta, hogy hol a rossebbe lehet még rajta valami patent, mire egyszer csak megadta magát.
Igazából csak azért félek egy kicsit, mert eddig akármilyen szervízbe voltam, ahol elvileg mercedest szerelnek, mindig meglepetést okoznak az autóm dolgai. "Jéé, ebben így működik az ablakemelő, más mercibe nem!" és még sok ilyen dolog. Ilyenek még márkaszervízben is előfordultak. Persze ilyenkor kérdésemre mindig kiderül, hogy még nem igen volt dolguk slk-val. Én magam néha szerelgetek rajta ezt azt (sikerült is már letörnöm egy-két műanyag rögzítést, aminél sajnos egész elemet kellett cserélni, lévén egybe volt öntve mással) és tagja vagyok egy német klubnak is, ahol sok tanáccsal látnak el, olyanokkal amit a wis már nem mutat.
Esetleg tudtok is ajánlani ilyen műhelyt Budapesten vagy környékén?
Előző levelemet egy kicsit rövidítve újra bemásolnám és kérném a segítségeteket, tanácsotokat:
Szeretnék Tőletek tanácsot kérni olcsó de vállalható saját fényezésre.
Az alany egy 91-es Opel kadett.
Van rajta pár rozsdafolt, azt januárban kijavítja a karosszériás, amikor az alját rendbehozza, az én feladatom lenne az autómra egy saját fényezés, mert a jelenlegi több helyen ki van mattulva és a elemek is külömböző árnyalatúak.
A tervem egy matt vagy selyemfényű fényezés ipari festékkel homokszínben vagy bordóban.
Kompresszorom, festékszóróm, garázsom, vállalkozókedvem van.
Kérdéseim: a matt / selyemfényű fényezésnél elegendő-e ha a felületet megcsiszolom majd zsírtalanítom, csak a javított részeknél használok alapozót és füllert, majd erre menne az ipari festék?
Kérem adjatok javaslatot az ipari festék tipusára, a csiszolásra , a zsírtalanításra és a felviendő rétegeket nézve, mert teljesen kezdő vagyok a témában.
Abban nincs kompromisszum, hogy az autót teljesen szétkapom ahol szükséges pl. ajtók, csomagtartó, motortér.
A Cél egy homogén fényezés lenne és a rozsda száműzése.
Segítségeteket, tanácsotokat előre is köszönöm: Roberto
Patentot vegyél és kérd meg a lelkiismeretes mestert,hogy cserélje de nem emlékszem,hogy a Te autódon patental vagy felfelé leemelhető fülekkel van e rögzitve a kárpit,ha ésszel nyúlnak hozzá akkor nem lesz gond. Az ajtót meg nem kell levenni le lehet azt fényezni a helyén,megértem a csavarfejes aggodásod én is így szoktam:)))) Én aggastyánokat hozok rendbe de ha csavarkötéssel van fent pl egy első sárvédő azt még fel is ragasztom,tömitem,hogy véletlenül se lehessen a fényezőműhelyben levenni:)))))
Ha eltörik a patent akkor ki kell cserélni őket! Az ajtó zsanérok csavar fejeit le kell javítani kis ecsettel!Ezt mindenhol így csinálják! Nem kell foglalkoznod a hőmérséklettel!Mire vissza kerül hozzád már akár moshatod is!Nem olyan nagy dolog ez ne félj tőle!Nem fog nyikorogni ,stb!Ennyi idős autónál nem fog eltörni a kárpit el öregedés miatt! Az biztos hogy márka szervízben sokkal drágább és nem feltétlenül jobb!Attól füg hová viszi az ember!
Az autó fekete, merci szín nevén: schwarz - unilack. Azaz az autó egy egyszerű fekete szín, semmi metálfény. Csak az ajtó sérült, de az fémig. A paraszt annyira belehúzta a "szerszámát", hogy a festék a karcolás két szélén kipöndörödött, mindez a teljes hosszában. Mivel le kell bontani, egyrészt gondolom a rögzítőpánt csavarokon, amik szintén le vannak fújva feketére, meg fog látszódni, hogy szét volt szedve. Persze oké, nem álmodozom róla, hogy egy egyszerű festékrétegvastagság-mérővel felszerelkezett valaki nem deríti ki, hogy az autó fújva volt, de akkoris zavarni fog, hogy szemmel láthatóan is a csavaroknál látszik a dolog. Ami a nyikorgást illeti, igen, arra gondoltam, hogy ezek az ajtó-belső kárpitok elég feszesen vannak rápattintva a rögzítési pontoknál. De ezek a patentok úgy vannak megoldva, hogy nagyjából egy pattintást bírjanak. Ezt elég közeli tapasztalatból mondom, ugyanis cégemmel kizárólag prémiumkategóriás márkájú autók belső terét tervezzük, fejlesszük (Dräxlmaier). Szóval vannak rossz tapasztalataim. Az tény, hogy rögzíteni fog, de már nem lesz olyan feszes, mint a gyári első patent. Arról nem beszélve az autó már 8 éves, azaz a műanyag elemek már elkezdtek ridegedni. Amit ha szétszednek, akkor egyáltalán nem biztos, hogy nem törik le, de legalábbis repedések keletkeznek rajta, ami miatt tuti nem fog majd annyira. Ezért is gondolkodom a márkaszervízben, mert ott talán (talán!) lecserélik az ilyen elrepedt, eltörött patentokat. Arról nem írtatok azonban, hogy kell-e törődnöm a hőmérséklettel vagy nem? Sajnos garázsom nincs, szóval még arra is figyelnem kell, hogy a festék szilárdulási ideje alatt nehogy egy légypiszok is rászáradjon, mert akkor az belekerül a festékbe. (Első autóm egy fehér Suzuki volt, aminek 11 éves korában festették a tetejét, és sajnos ráhullott egy-két falevél, aminek nyomát hátralevő életében viselni fogja. A fényező -elvileg- profi volt, és a falevelek már az én udvaromon kerültek rá kb. 2 héttel a fényezés megtörténte után. És csak kb. 2 napig voltak az autó tetején.)
Külön fényezett ajtó közel 100% eséllyel "elüt" a többitől. Tapasztalt , ügyes fényező esetén is. Vagy bejön vagy nem. Az "elfújással" talán az ominózus ajtón területén belül megoldható. A silver nagyon elegáns szín, ilyen esetben azonban nem előny. A mellette lévő elemekbe való elfújás gondolatával is lehet barátkozni. A 75 cm vélhetően nem éri végig az autót. Tehát van remény kisebb volumenű beavatkozásra. Nem tanuló munka. Szerintem :-))
Márkaszakszarszervízben sem dolgoznak más festékekkel mint szinte bármelyk autófényező műhelyben és szaktudásban sem többek... Árban viszont közel a duplája. Egy megbizható jó fényező jó referenciával megoldja, az ajtót nem feltétlenül kell leszedni de megbontani a kárpitot a jó eredményért igen. Kiklincset vízlehúzó díszlécet,tükröt le kell venni! Egy ajtó fényezése megbontással kb 35E Ft-ig reális.
Miért nyikorogna ? :-DDD Ez jó!)) Gondolom ezüst a gép!Azokat a szineket elég nehéz eltalálni! Hallottam olyat hogy air bushal is csinálnak karc javítást és akkor nem kell telibe fújni az ajtót!
Sajnos az autómat valami paraszt 24-re virradóan fémig megkarcolta. 75 cm hosszon a bal ajtót. Azt hallottam, hogy ajtót csak úgy fényeznek, hogy leveszik azt. Elég parázok az ilyen dolgoktól, mert jelenleg az ajtón semmilyen elem nem nyikorog. De ha leveszik, akkor elképzelhető, hogy fog. Tényleg csak így lehet ajtót jó minőségben festeni? Másik kérdésem, hogy mennyire kell az időjárásra "figyelni"? Arra gondolok, hogy ha jól tudom, akkor a fényezés megszilárdulása még hetekig is eltart, és talán nem mindegy, hogy mínuszok vannak odakinn, vagy már egy jó 10 fok feletti tavaszi átlaghőmérsékleten szárad ki. Vagy ezzel nem kell törődni? Végül legutolsó kérdésem: Az autó egy Mercedes SLK. Mi a véleményetek, érdemes márkaszervízben fényeztetni, ha tuti színt akarok, vagy vannak jó fényezők is, akik szintén tudják a gyári fényezést, mind minőségben, mind színben? (Casco nincs úgyhogy saját zsebből megy a dolog, de ha az autóm minősége a tét, akkor inkább fizetek többet.)
1es lemez mehet!Igazából co val kéne le varrni,ívvel nem fogod tudni csak oda pöttyözni szerintem!a többi mehet úgy ahogy írtad!Vegyél ecset gittet!És belülre is mehet nyugodtan alvázvédő!Mondjuk hajlamos bele ragadni a szőnyeg filce!
sziasztok most vettem egy e30 as bmw-t és van egy két lyuk az alján a vizleeresztő dugónál van. kivágtam a rozsdát és az lenne a kérdésem hogy mekkora lemezt heggeszek oda 1 vagy 0.75 re gondoltam.
és normál ivhegesztővel lehet e heggeszteni?
és ha sikerült a nyers fémet lealapozózom korrozió elleni alapozóval és alulról lealvázvédőzöm felülről meg ilyen tömi tő pasztával lekenem az úgy jó?
Nos, matt fényezést csinálni sok szempontból nehezebb, mint fényest, ugyanis nemigen javítható utólag (nem polírozhatod, attól ugyanis kifényesedik) szóval ha nekiállsz, pormentes helyen csináld.
Szeretnék Tőletek tanácsot kérni olcsó de vállalható saját fényezésre.
Az alany egy 91-es Opel kadett.
Van rajta pár rozsdafolt, azt januárban kijavítja a karosszériás, amikor az alját rendbehozza, az én feladatom lenne az autómra egy saját fényezés, mert a jelenlegi több helyen ki van mattulva és a elemek is külömböző árnyalatúak.
A tervem egy matt vagy selyemfényű fényezés ipari festékkel homokszínben vagy bordóban.
Kompresszorom, festékszóróm, garázsom, vállalkozókedvem van.
Kérdéseim: a matt / selyemfényű fényezésnél elegendő-e ha a felületet megcsiszolom majd zsírtalanítom, csak a javított részeknél használok alapozót és füllert, majd erre menne az ipari festék?
Matt / selyemfényű fényezesnél hol jobb fújni a garázsban esetleg szélcsendes időben az udvaron.
Kérem adjatok javaslatot az ipari festék tipusára, a csiszolásra , a zsírtalanításra és a felviendő rétegeket nézve, mert teljesen kezdő vagyok a témában.
Abban nincs kompromisszum, hogy az autót teljesen szétkapom ahol szükséges pl. ajtók, csomagtartó, motortér.
A Cél egy homogén fényezés lenne és a rozsda száműzése.
Segítségeteket, tanácsotokat előre is köszönöm: Roberto
Szia!Ja meló az van volt,csak gondoltam irok ide hátha:))Tudod hogy van ez.........A több jobb mint,a kevés.........De azért hála isten akad mindig valami. Te mit ütc most?
Ugyan egy kicsit OFF a dolog, de sztem mégiscsak tudtok segiteni.
Kéne nekem olyan szaki/cég, aki tisztességgel tud alvázvédelmet csinálni, nem bitumenes alappal, üregvédelemmel, természetesen a már meglévő rozsdafoltokat (nem rohadás) is szakszerűen kezelve. Budapest előny.
naná, láttam én már m3 as cabriót amin a bal negyedet 5cm vel feljebb hegesztette az usa niger és úgy festette le hogy ha az utcán az első embernek a kezébe nyomnád a pisztolyt lehet hogy különbül megcsinálná (nem szedet szét semmit de még csak nem is ragasztott az is exportvolt ide:)))
Az angolok se kutyák de a németek az igaziak!! A német nem szarozik, flexel, hegeszt mindent csak precízen. Költöttek is az autóra mert új sárvédők vannak rajta. Cineztek is hiszen a jó restaurátor cinezni is szokott erről nem rakok be képet mert csak majd márciusban térnétek magatokhoz. Régebben haragudtam az amcsikra a műgyantás "lakatolás" miatt de mostanában visszasírjuk a jókis porrárohadt originál autókat :-)))
Régebbi időkben mondták (hiszen hol volt akkor még kamra???). hogy nem lett olyan tökéletes, mert a diófa árnyékában lett megfújva. Udvaron én is fújtam már, jobb hely hiányában. De itt nagyon megfelelt. - Megjegyzem, ez nem a "sárga", aki tudja miért írom. A ragasztással szemben azért van fenntartásom, mert gyakran több baj van vele, mint adott elemet eltávolítani. Az eredményen pedig feltétlenül meglátszik. Végezetül: valóban méltányolandó az autó értéke, illetve ezzel párhuzamosan az elvárható minőség. A lakkok egyébként egyre több lehetőséget adnak a "lazaságra", olyan értelemben, hogy kiemelkedő a terülő képességük, kiválóan polírozható stb. Oldószeres, nem oldószeres téren is egyre nagyobb a paletta. Véleményem szerint az utcán garazsírozott, mindennapi használatban levő jármű esetében nincs sok értelme a makulátlanságnak. Vélemények tekintetében: neked és másnak is egyformán teret ad a fórum, csak nyugodtan írjál.
ja,emlékszem:) Vagy átverés az is!:DDD Bár én láttam ecsettel festett autót gyerek koromban:) Én még nem láttam olyan tükörsima és csillogó dukkozást azóta se. Na és ugye a zongorák is elöbb elkezdtek festödni mint ahogy kompresszor lett.:)))
Hordtam autókat a 90 es években fényeztetni egy iparoshoz akinek rz állt a cégtábláján: X.Y. utófényező,mázoló kisiparos :)))))
Festeni? Matricázni kell. :))) Pl: Sport szeletes komb Astrák. A Discovery-n volt az autókereskedőkben egy Transporter asszem T3-as volt nyomtattak hozzá matricát és kész is a "fényezése". :)))
Tudjátok van az a bizonyos ámericai ecsetelhető anyag, ami annyira kitud feszűlni, hogy nem marad csíkos. Szóval ilyen alapon nem sok jót tartogat a jövő. ŐŐŐŐ a fényező szakmának.
Olyan fényezős filmet láttam már, hogy kis tégelyekbe kb 1 dl-es festékek ez szerszámos bőröndbe , kompresszor, festékszóró /kicsi ill. retus/ , polír cuccok és így megy házhoz és ott csinál spot fényezést-javítást.
A furgonban kompresszor stb. A manus szerintem éppen maszkol. Ez van! Az angolok tudnak valamit.. Talán igazuk van. Nem kell annyira túlfeszíteni egy autó külsejét.
Az első képről hiányolom a diófát. :-) Bevallom nem értem a kép mondandóját. Vagy nem akarom azt hinni, hogy helyszínen is, pl. egy parkolóban elemet fújnak. - Widesmile! Segíts!
Főleg olyanoknál nem értem miért kell maszkolni, mint pl a lenti képen a Fabia ahol csak ki kell patintani a díszlécet. Ez inkább trehányság lustaságnak nem mondanám mert tovább tart lemaszkolni mint szétszedni.