Ha ki van építve a tempomat kapcsoló csatlakozója a kormánynál, akkor nagyon egyszerű, be kell szerezni tempomatos index kapcsolót, be kell szerelni, és működik.
Ha nincs kiépítve a csatlakozó, akkor kicsit bonyolultabb. El kell vezetni a tempomat kapcsoló 4 vezetéke közül 3-at az ECU-hoz, kapcsolási rajz alapján, plusz a negyediket +12V-ra kötni.
Kellene egy kis segítség: X20DTH motoros 1998as B Vekibe mennyire bonyolult a tempomat beépítése? Régebben olvastam itt olyat, hogy a dízeleknél gyárilag kivan építve a kuplungpedálnál illetve a fékpedálnál a tempomathoz tartozó kapcsoló. Úgyhogy csak rá be kell rakni az indexkart és aktiválni a tempomatot.
Egy adagoló ennyitől nem szokot be állni. Meg kellene nézni az elektomos csatlakozásokat.És lekel légteleniteni dekettö nyomo csövet tágicsfel és addig csináld mig nem jön a gázolaj.
Azt elfelejtettem írni hogy mi előtt be húztuk a szerelőhöz le vettük a gázolaj szűrőt és olyan nem lehet benne hogy mondjuk lelevegősödött a rendszer és azért írja ki hibának a számítógép az adagolót? Mert amikor rádugták gépre alig csavartattott kettőt és már be is dobta hogy befecskendező szivattyú meghibásodot!
Nagyon köszönöm az infót, és főleg ezt a nagyon jó leírást, kb 10 évig praktizáltam mint autóvillamossági műszerész, viszont ezt az ipart kb szintén 10 éve nem űzöm, kellemes nosztalgiázás lesz asszem hétvégén az ABS el :)
Ajtókon nekem a bal első alján van egy nagyon kicsi rozsda kezdemény, majd lejavítom,kiüregelem az egész kocsit. Metált még sosem fújtam, itt lesz az ideje elkezdeni. Na meg az alját akarom lekezelni, csak időm lenne végre már!Meg a festék ne lenne ilyen kva drága!
Ilyen nagy értékű cuccnál mindig azt kell mérlegelni, hogy a bontott biztosan jó-e. Ha egy pici kétség is felmerül, hogy nem, akkor a felújítást kell választani. Ha veszel egy bontottat, amit pár ezer km után fel kell újítani, az nagyon nagy szívás. Kiadsz a bontottért rengeteg pénzt, azt beszerelik neked, majd utánna újra kezdődik elölről az egész rémálom. Nem játék. Azért ez nem egy ajtókilincs, ami ha nem jó veszel másikat, és fél óra alatt kicseréled.
A felújításnál meg arra figyelj, hogyha az elektronika döglött meg, a mechanikus részeket, előtöltés szabályzó kis dugattyút akkor is nézzék meg, mert általában azt is előbb utóbb javítani kell. Ezeknél vagy az elektronika döglik meg, vagy az előtöltés szabályzó. Mikor melyik bírja tovább. Szóval az is nagy cumi, ha kicserélik / javítják a panelt, pár 10 ezer km múlva pedig kezdi elölről a check engine lámpa dobásokat, rángat, egyenetlen az alapjárat, letilt és hozzá hasonló dolgok.
Told be a járgányt egy diesel szakszervizbe, ahol szakszerűen felújítják neked az adagolót, beállítják, beszerelik, garanciával. Készítsd hozzá a pénztzárcát is, mert kb 200 e Ft környékén fogsz fizetni érte.
Egy ajtó tök üresen is kb. 12-15 ezer jó magyar forintba kerül.
Úgysem kell az egész ajtót telibe fújni... Elég a díszléc alatt és akkor még nem is annyira látványos. (ott úgyis mindig összedobálja magát mocsokkal. :))) )
Vannak már nagyon jó cuccok amivel le lehet kezelni a rozsdásodást a csiszolás után. (persze ha nem kell lemezelni)
Én is hasonló cipőben járok... Annyi könnyítés van az anyagiakban, hogy az enyém nem metálfényű. :)
1400 Ft egy deci festék hozzá. :)))
De részemről maradok a csiszolás, kezelés, némi gittelés, csiszolás, alapozás, festés kombónál.
20-25 ezret spórolok vele.
Egyébként meg az, hogy pont olyan színt találj... Hát... Én pont ma voltam "bontókörúton".
Nem jól állnak Vectra fronton.
Vagy nagyon jó autó, vagy keveset törnek össze. :)))
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni! Van egy Opel Vectra B 2.0 DTH (X20DTH)-m! A következő történt: Tolatásnál kicsit nagyobb bukkanó volt és lefulladt ezután be nem indult tekertetésre! Hívtam segítséget a haza vontatásra próbáltuk behúzni ám be is indult de alapjáraton nagyon össze vissza járt és a gázpedált sem érzékelte aztán haza vontattuk majd másnap behúztuk egy szerelőhöz ahol rádugták számítógépre és ki lökte hogy befecskendező szivattyú meghibásodott erre a szerelő mondta hogy a felújított 170000ft bár lehet venni bontottat is olcsóbban de azt csak szerencse kérdése hogy meddig bírja! Előtte míg jó volt semmi jele nem volt annak hogy az adagoló "haldoklana" mert jól húzott sőt még nagyon is és semmi probléma nem volt vele mindeddig!Az lenne a kérdésem hogy valakinek valamilyen tapasztalata hogy járt már e így és hogy most akkor mit tegyek cseréljünk adagolót vagy mi a teendő ?? Mert számomra felfoghatatlan hogy egyik percről a másikra csak így behaljon!:/ Köszönöm szépen előre is!
Valaki tudna szerezni nekem B Veki ajtókat bontottan?? Sajnos az én ajtóim sarkai rohadnak és nem csak a sarka, hanem alul élben is... nem látom értelmét javítatni, mármint kicsiszolni, és festetni mert ki tudja mennyit bír ki, fölösleges pénzkidobás. Le kellene cserélnem az ajtókat, a legjobb lenne ha színbe passzolót tudna valaki sötétmetál kék Z 20H színkódú.
Vedd le az akkusarut, és mikor visszarakod figyeld mekkorát szikrázik. Ha van risztód, lehet hogy megszólal. Ha csak minimális, az ok. Vagy leveszed az akkusaru "+"ot, és közé raksz egy ampermérőt. Ha minden le van kapcsolva, egy pár másodperc után le kell neki menni kb 0.1A -ra. Ha több ampert mutat, akkor végig kell nézned minden fogyasztót. De az is igaz, hogy hiába új az akksi, lehet zárlatos.
Én már javítottam kb 18 db-ot és sikerült. (mellesleg a leírás tőlem származik) Nem kell steril környezet. Az elektronika házának szétszedésekor nagyon vigyázz, nehogy elfaragd az áramkört! Azok a valamik a tekercsek, amik a szelepeket működtetik.
Akár egy működő , de hibás , nem bekapcsolt riasztó is le tudja szívni az akksit, apám kadettje is így járt annó.
Nekem is volna két kérdésem, hátsó futómű javítás, ha a legrosszabb eset áll fent és az összes szilentet gömbfejet cserélni kell, az kb mennyi munkadíjjal anyaggal kb, úgy viszonyításképp? A másik, valahol a neten van egy nagyon részletes doksit ABS elektronika javításról, meg is van, leszedtem, azt szeretném kérdezni, ez alapján javított e már valaki ilyet? Van egy kép ahol látszik a leszedett szelepház vagymi, elektronika nélkül, ott amik vannak furatok, azokban mi van? mennyire kell ennek steril környezet? :)
Sziasztok, esetleg valaki nem tudja, isuzu motoros vectránál, hogy lehet hozzáférni a füstcsavarhoz? Esetleg valaki próbálkozott már vele? köszi előre is