Keresés

Részletes keresés

Csuklósbusz Creative Commons License 2016.01.13 0 0 95233

Akkor 280-asban sosem nem is volt elöl száraz kazán?

Előzmény: bi-02 (95228)
-= BPO-478 =- Creative Commons License 2016.01.13 0 1 95232

#93791, #93795

Előzmény: Divi-Filius (95230)
norbee601 Creative Commons License 2016.01.13 0 2 95231

Igazából bármit bármivel....

 

Ha kifejezetten távolsági utazásra kell akkor minnél nagyobb áttételek, a hídban is, váltóban is.  (cserébe nem lesz gyorsulóbajnok kocsi)

Előzmény: Divi-Filius (95230)
Divi-Filius Creative Commons License 2016.01.12 0 1 95230

(Újonc alert!)

 

Segítsetek légyszi, mert suta vagyok, és nem talalálom a szakirodalmat.

Tudnátok segíteni, hogy hol tudok utánajárni, hogy milyen híd/váltó kombókat lehet összepárosítani a 200-as szériában?

Milyen váltó, milyen híd jó kifejezetten távolsági utazáshoz?

Általánosságban mennyire csereberélhetőek ezek?

 

 

Scatty29 Creative Commons License 2016.01.12 -11 4 95229

Terepjáró 280-as. :D

http://alfahir.hu/igy_megy_keresztul_a_korforgalmon_az_ikarus

 

Valaki tudja mi történt?:D Vagy csak röviditett a sofőr?:D

bi-02 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 95228

Ha ez a helyzet, akkor mindkettőben elöl vizes kazán van, a csuklósban plusz hátul egy száraz is. A Thermálfűtés mindkettőben alap. Ha '87<évjárat, akkor lehet légcsatornás vagy utastéri Thermálos is. Ha '88 előtti évjárat, akkor inkább csak légcsatornás.

Előzmény: Törölt nick (95227)
BPO-105 Creative Commons License 2016.01.12 0 1 95226

Maradjunk a 260.32-ben.

Előzmény: norbee601 (95225)
norbee601 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 95225

A CDC-805 NDK-s 280, az ELK-606 260.32 vagy 39. 

Előzmény: bi-02 (95224)
bi-02 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 95224

:)

 

Egy jól karbantartott és beállított rendszerrel szerintem lehet(ett) fűteni. Ezeknek a Thermál radiátoroknak hasonló zavaraik lehetnek, mint a vízhűtőknek. El tudnak vízkövesedni, iszaposodni és mivel ventilátoros egységek, ezért a légáramba kerülő szennyeződésektől a lamelláik is el tudnak tömődni és a légcsatorna is el tud rakódni. Ha ezeket néha átmosnák, kifúvatnák - mondjuk téli felkészítés gyanánt - akkor nem csökkenne le a teljesítményük. Persze az ablakok és ajtók állapota is hagy kívánni valót.  Régebben azért találkoztam olyan békávés 280-assal, amelyikben érezhető volt a meleg. Igaz, csak kb. a harmonikatérig. Azért azt se felejtsük el, hogy a helyi forgalomban a gyakori ajtónyitás miatt nem tud az utastér felmelegedni, de ott a relative kevés időt eltöltő utasok miatt talán nem is ez a cél. A villamosokon korábban nem is volt fűtés, csak a Tátrákon jelent meg először.

 

Olyan nincs, hogy a sofőrnek van a kályha. A vezetőfülkét is abból a légcsatornából fűtjük, mint az utasteret, plusz még az ablak páramentesítő, szintén Thermál rendszerű egységgel, amelynek zsaluival a légáram irányát lehet változtatni/elosztani az ablak, vagy a lábtér irányába. A páramentesítő egység ugyanúgy a vízkörbe van kötve, mint a vizes kazán, és ki is iktatható. 

 

Ami az utánfutót illeti, ott egy kazán van csak a bal oldalon. Ez a ládaajtó két rácsán át szívja a friss levegőt egy szűrőpanelen keresztül. Ezt elvileg át lehet(ne) állítani egy terelő csappantyúval külső/belső szívásra valahol a szívócsatornában.

Légcsatorna is a bal oldalfalon szokott lenni elöl is és az utánfutón is. Én jobb oldalon nem emlékszem, hogy láttam volna, de ha van ilyen, akkor egy alsó csatornában oszlik meg a fűtőlevegő valószínűleg, mert két kazán hátul biztos nincs.

 

A két említett busz milyen altípus, vagy reláció? Abból ki lehetne találni az eredeti kialakítását.

Előzmény: Csuklósbusz (95219)
BU 20-26 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 95223

Köszönöm szépen! :)

Előzmény: Snake-Mojzi (95221)
JLA160 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 95222

Sziasztok,

Egy GNX-349-es rendszámú 255-ösről érdeklődnék, lehet-e tudni az előző rendszámát, esetleg az évjáratát?

Amennyiben bárki tud ebben segíteni, tisztelettel megköszönöm.

Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.01.11 0 1 95221

LiAZ, azaz Likinói Autóbuszgyár a megfejtés. Jelenleg a GAZ csoporthoz tartoznak.

Előzmény: BU 20-26 (95220)
BU 20-26 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 95220

Nem tudja a t. topiktársak közül valaki, hogy az Ik200-asokba melyik gyár gyártotta az első (SZU), hidakat? Illetve, hogy van-e jogutódja a cégnek? (kéne legyen valami, mert a rendszerváltás után is kerültek küllős hidak az orosz export 200asokba)

Csuklósbusz Creative Commons License 2016.01.11 0 0 95219

köszönöm a pontos választ!

Akkor a motor melegével szinte esélytelen felfűteni az utasteret, pláne egy csuklós esetén.. 

De nem volt ez problémás hogy nem volt kályha nagyon mínuszokban?  Nyári esőben is láttam már kályhát üzemeltetni volános csuklóson hogy lefújassa a párát. 

 

Akkor pl ELK-606-ban van kályha nem tudja valaki?

A CDC-805-ben pl hogyan van megoldva? Mert tudtommal az utánfutóban száraz kályha, elöl szintén száraz a sofőrnek, az utasoknak meg a vizes motorhővel üzemelő az ülések alatt

Aztán az utánfutóban mikor kétoldalt van ilyen légbefúvó akkor a kályha kétoldalról tolja vagy két kályha van benne? Esetleg egyik oldalon beszívja, a másik oldalon felmelegítve kifújja a levegőt?

Előzmény: bi-02 (95218)
bi-02 Creative Commons License 2016.01.11 0 2 95218

Szia!

 

Ha ez a busz BKV kivitel, akkor nem.

 

Eredetileg a 200-as Ikarusokban légfűtés van.

 

Ha gyárilag van a vezető alatt kiegészítő fűtőkészülék, akkor az lehet ilyen is, olyan is. Utólag általában a vízkörbe kötöttet szokták oda beépíteni. A 280-as utánfutóba pedig a száraz kivitelt. A BKV kivitelű kocsikon (260.00,260,45,260,46,280,00,280,49)kiegészítő fűtőkészülék eredetileg nincs. Nem volt ilyen a volán helyi típusokban sem (260.06,260.16)

A képen látható "falmenti fémdoboz" a fűtés légcsatornája, amiben a meleg levegő áramlik. Ez teljesen független attól, hogy van-e benne kiegészítő fűtőkészülék, vagy nincs. Az utánfutóban (280) viszont a légcsatorna egyértelműen a fűtőkazánra utal.

A meleg levegőt előállíthatja egy hűtővíz rendszerbe kötött fűtőradiátoron átfújó ventilátor (Thermál), vagy egy külön fűtőkészülék (Sirokko). Azt is kijelenthetjük, hogy ha a vezető alatt láda van, akkor abban van a fűtőkazán helye, ami altípustól függően lehet száraz vagy vízkörbe kötött nedves készülék.

 

A vízkörbe kötött fűtőkazánnal a 200-asok esetében a Thermál fűtés hatékonyságát növeljük azáltal, hogy a motor vizét melegítjük. Létezik olyan példa is, ahol a Thermál fűtőberendezést úgymond "felhozták az utastérbe, és egyforma darabokra szedték". Ilyenkor a légcsatorna helyett az ülések alatt arányosan elhelyezett ventilátoros fűtőradiátorok vannak, amelyekben a motor vize kering. 

 

Orosz kivitelek esetén a légcsatornába a vezető alatti száraz fűtőkazán fújja a meleget, és emellett van utastéri Thermál is a radiátorokkal (260.18,260.27,260.36,260.37)

NDK kivitelnél és a hazai elővárosi kiviteleknél vízkörbe kötött kivitelt használtak. (260.02,260.43, 260.32,260.39).

 

Utólag a vízkörbe kötött kivitelt szokták beépíteni, így ma már sok olyan buszon is találkozhatunk vele, ahol eredetileg nem volt, de a BKV ebből a szempontból típustiszta maradt.

 

 

 

 

Előzmény: Csuklósbusz (95212)
norbee601 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 95217

BKV-sokban nincs sirokkó (esetleg az ex debreceniekben talán, de abban sem vagyok biztos)

Előzmény: Csuklósbusz (95212)
bpo-169 Creative Commons License 2016.01.10 0 0 95216

Szerintem nem az a Rocar volt az alap, hanem egy IK4-es

 

Előzmény: AegonT (95210)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.10 0 0 95215

Rosszul látod. Ez is vizes, és még csak nem is álló fűtés :)

Előzmény: Csuklósbusz (95212)
BPO-105 Creative Commons License 2016.01.10 0 1 95214

Én akkor röhögtem egy nagyot, amikor anno valaki benyögte, hogy ez biztos egy 284-esnek az eleje...

Előzmény: AegonT (95210)
-= BPO-478 =- Creative Commons License 2016.01.10 0 0 95213
Előzmény: AegonT (95210)
Csuklósbusz Creative Commons License 2016.01.10 0 0 95212

Sziasztok!

 

 

Levegős sirokkót idáig csak az ikarusok utánfutójában láttam, meg elöl csak a sofőrnek. De ha jól látom a képen akkor a busz első részében is levegős sirokkó van?

http://index.hu/mindekozben/poszt/2016/01/10/bkv/

VB0526 Creative Commons License 2016.01.10 0 0 95211
AegonT Creative Commons License 2016.01.10 0 1 95210

Bármelyik homlokfalából. Ott van mögötte, azonos színnel, az alapanyag.

Előzmény: Scatty29 (95209)
Scatty29 Creative Commons License 2016.01.10 -5 1 95209

Én típusra (melyik 200-as...) és nem alapanyagra gondoltam.:)

 

Előzmény: norbee601 (95208)
norbee601 Creative Commons License 2016.01.10 -1 4 95208

Acélból, üvegből, gumiból.

Előzmény: Scatty29 (95207)
Scatty29 Creative Commons License 2016.01.10 -5 1 95207

Ez miből készülhetett?

Törölt nick Creative Commons License 2016.01.10 -1 0 95206

Gyakorlatilag a legtöbb felújított régi Ikarusra igaz, és hol itt a probléma?

Előzmény: norbee601 (95204)
CLY-802 Creative Commons License 2016.01.10 0 0 95205
norbee601 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 95204

Gyakorlatilag mintának jó újragyártáshoz.

Előzmény: Bzmot332 (95201)
ZSUK Hydroproject Creative Commons License 2016.01.09 -1 0 95203

Ott van most is.

Előzmény: Bzmot332 (95201)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!