Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Nem öntöttem bele sósavat. A szutykot vettem ki a cső belsejéből ami olyan volt mint valami kéreg és azt próbáltam üvegpohárban valamivel feloldani. Eddig eredménytelenül.
Erre van több fajta csodaszer. Pl: Fernox F3. Mehet benne 1-2 hétig. Rendesen fűtve vele 60 fokon.
Kéne a rendszerbe egy mágneses iszapleválasztó is!
Apropó... kipróbáltad a sósavat az alumíniumra? Nem volt egy bölcs dolog. Nem ölted meg? Pontosan milyen kazán ez?
Az alu vagy MgSi ötvözetek a kemény vizet sem szeretik, nem hogy a sósavat. Gyártói előírás, pl az MgSI hőcserélős kazánokra általában, hogy max 300l csapvizet (fűtővizet) képes elviselni. (Ebből adódóan nem lehet cserélgetni se benne a vizet, pl mosással.) Ha ennél több lesz a rendszerbe, akkor másodlagos hőcserélő alkalmazása van szükség, le kell választani a kazánt a rendszerről.
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Nemrég vásároltunk egy garzon lakást, ami saját kombi gázkazánnal rendelkezik. Sajnos a volt tulajnak nem voltak már meg az engedélyek. Nem tudjátok honnan, hogyan tudnám beszerezni ennek a dokumentációját, és az engedélyeket
Elvileg ennek nincs jelentősége, a hatásfok tekintetében az összes gyártó/típus ki van hegyezve, hogy az ideális körülmények között maximumot tudja, mert ezt lehet a katalógusba beírni. Én most közel vagyok az ideális körülményekhez (füstgáz nem megy 30 C° fölé) maximális a kondenzáció.
Majd ha lesz annyi adat, amiről érdemben lehet írni, akkor majd minden részlettel együtt fogom tálalni, addig lényegtelen.
Pedig a házam hőszigetelése jónak mondható. 16 cm, a régi ház vakolatára téve, amúgy 50 centis téglafalak. A tetőtérben 30 cm kőzetgyapot. Az alsó szint viszont pincéből lett kialakítva (de normál ablakkkal), most nem fűtöm. Lehet,h ez szívja el a meleget.
Ha 24 óra alatt 1 fokot esne a hőmérséklet, akkor tényleg nem lenne értelme nem fűteni mondjuk 12 óra hosszan:). Akkor egyértelműen 24/7 , egész szezonos 24 fok lenne az ideális :
Én 24/7-ben fűtök, olyan szinten, hogy szeptember végén elindítom az Alpha2l-25-40-et, kb. március végén meg kikapcsolom.
AGPE24+puffer (nem direkt ehhez vettem mielőtt megkapom, hanem az előző kazán mellől hagytam benn a rendszerben, és nem bántam meg)
Normálisan szigetelt házban időszakosan nincs értelme lejjebb venni a hőfokot, mert egyszerűen nem esik annyit a hőmérséklet. Ezt csak régi rossz házban tudod megcsinálni.
Én múlt hét pénteken akaratomon kívül pont csináltam rá egy tesztet. Ki kellett húzni a puffer vezérlést mert kellett a konnektor, és elfelejtettem vissza dugni. Csak másnap reggel vettem észre, de nem ezért mert hideg volt a házban, és akkor már kivártam a 24 órát ha így alakult. Éjjel kinn kb. 0 fok volt, nappal max 12, és így esett 24 óra alatt 24c-ről 23,2c-re a belső hőmérsékletem. Szigetelés 15cm nikecell, hőtartó tömeg: HB38 tégla, ez utóbbi szerintem sokat számít az egyenletes hőmérsékletben.
Szóval olyat, hogy "...Ha a nap felében 2 fokkal alacsonyabb a hőmérséklet..." csak borzasztóan rossz szigetelési értékkel rendelkező házban tudsz csinálni. Ott lehet tényleg valamennyi megtakarítást jelent a fűtés vissza vétel, de abban az esetben nem a kondi kazán fog kihúzni a sz@arból, hanem egy normális szigetelés.
De. Egy hagyományos kazánt kondenzációshoz hasonlítani olyan, mint az almát a körtéhez. Előbbi akkor van elemében, ha teljes teljesítményen düböröghet, míg a kondenzációs a részterhelésen nyújtja a legjobbat.
Leírtam már, hogy miért nem gondolod jól.
De amúgy azt csinálsz amit akarsz, úgy rontod le a saját házad komfortját, ahogy szeretnéd. Ha ez neked megér napi 20 Ft-ot, akkor hajrá!
Arra lettem volna csak kíváncsi, hogy egy 3-4 % hatásfok emelkedés a kondenzkazánnal való alacsonyabb hőmérsékletű fűtésnél kompenzálja-e azt, hogy egész nap fűtöm a házat, így nagy a hőveszteség.
Úgy gondoltam, hogy hátha valaki már ezt megmérte, vagy talán van erről valami általános vélemény.
A hőfok-szabályozók (programozható termosztátok) egyértelműen úgy vannak programozva, hogy igenis érdemes éjszakára, vagy akár néhány órára is lejjebb venni a hőmérsékleten...
1 fok hőmérséklet emelés a szobában, kb 5-6% fűtési költség emelkedést jelent. Ha a nap felében 2 fokkal alacsonyabb a hőmérséklet, akkor az ezek szerint 6% megtakarítást jelent...
Viszont, a 12 órában emiatt magasabb hőmérsékleten kell működtetnem a kazánt, akkor az kb 3-4%-os hatékonyság romlást jelent.
ha az 6%-ból kivonom a 4%-ot, akkor egy nagyon kicsi, 2%-os "spórolást " lehetne megállapítani..
Az a kérdésem, h szerinted (etek) jó gondolkozom -e