2003-as G astrám van 1,2 es motorral. A problémám az, hogy reggeli indításnál ( hideg motornál) dadog a motor egy kicsit, kb 4-5 másodpercig mire eléri a normál fordulatszámot. Utána már szépen dolgozik, meg napközben sincs gond az indítással.De nagyon zavaró reggelente, egy kicsit olyan mintha egymás után kapcsolódnának be a hengerek a játékba:)) Amióta előjött ez a probléma, cseréltem gyertyát, vezérműláncot ( ez már egyébként is aktulis volt mert csörgött), bíztam benne, hogy ezáltal megoldódik a probléma , de nem. Úgyhogy, most egy kicsit tanácstalan vagyok, hogy mi lehet a gond.
A váltóban az olajcsere megvolt. Sajnos a hang megmaradt. Főleg 90 alatt hallom. Elég cudarul nézett ki a mágnes, jó sok reszelék volt rajta. Nem tudom mi tévő legyek. Egy ismerősöm szerint elég lenne kicserélni az ötödiket, ahhoz nem kell szétkapni az egész váltót. Érdeklődtem is, de csak váltószám alapján tudnának segíteni. Nem igazán értem miért nem elég az alváz és motorszám, de megpróbálom megkeresni.
Üdv! Isuzu motoros f astrámban döglődik az önindító(valószinü). Reggel is nyühögősen indít de haszálat közben még rosszabb. Bontóba nem találok az uj meg drága. persze ha nincs más! tudna valaki segiteni ebbe a kérdésbe? tapasztalat,megoldás,akár alkatrész.A kábelok átnézve,a gyujtás kapcsolót magamnak kell vissza állitani inditózás után mert magátol nem megy.Estleg ez is hiba lehet? Szétszerelve minden ok.
A szervóba még talán sok is, mert olajos a teteje, de a szint rendben. A váltóban nem tudom, bár kívülről nincs nyoma szivárgásnak. Javítva nem volt, én (és az asszonyka .-) ) hajtom kezdettől fogva.
Van egy 7 éves 1.4-es 142.000km-et futott G Astrám. Eddig szerencsére nem volt gondom vele...most kicsit változik a kép :-(. Több kisebb nagyobb probléma mellett (megszólalt /sípol/ a kormányszervóm és elkezdett sípolni a váltóm is ötödikben. Nem erősen, de én hallom. A kormányszervóról azt hallottam, hogy tipusbetegség és nem okoz gondot (remélem így lesz!), viszont a váltó zavar. Nincs más zavaró jelenség, megy simán a váltás, nem zörög, recseg.
Tudjátok esetleg mi okozhatja? Mit tehetek? Mibe fog ez kerülni?
Szinte minden kocsin 99%-ban a töltésjelző közvetlenül kapcsolódik a generátorra, de most abba ne menjünk bele hogy milyen kapcsoláson keresztül mert az most hosszab lenne leírnom. A lényeg hogy ennek a csatlakozását kéne megnézni a generátoron, mert szerintem az lesz gócpont. Elég ha csak kicsit oxidált és már annyi feszültségesés van rajta hogy a zener diódát megkerülve a visszajelző lámpa áramkörén halad tovább az áram.
Talán még test probléma is lehet szintén a generátornál, de amúgy további testkábelek bekötése biztos csak jót tesz neki.
No, új felemény, vettem reggel egy multimétert, a következőket mértem ki:
Feszültség csak gyútással (nem járó motornál) : 12,2V - ebből gondolom, hogy az Akksi rendeben van. Járó motornál, alapjáraton fogyasztók nélkül: 13,6-13,9Volt Járó motornál alapjáraton, minden fogyasztó max.on (klima, ventillátor, ködfény, hátsó ablakfűtés, lámpa, rádió): 12,40Volt - normális érték, vagy alacsony???
Menet közben mérve: 13,0-13,2 Volt körül. Igaz ez lehet nem túl pontos mert hát mérés közben vezettem is.. Ebből ki mire következtet?
Üdv.
"""""""""""""""""""" Opel Astra G Caravanom van, X16XEL motorral (1,6 16V), 99-es ; 212e km-rel
A probléma:
Vezetés közben olykor bevillan, vagy teljesen égve ismarad a a töltésjelző "akkumlátorjel". Regebben(6-7e km -óta) is csinálta ezt a kocsi olykor (2-3-400 km-enként), aztan kb 3000 km alatt semmi, majd ma egy 300km-es uton vagy 10szer. Van hogy csak 1-2 mp és elmegy a jel, van, hogy 10mp, és ilyenkor a szervó is kiesik. A jelenseg magától elmegy, nem befolyásolható (ha lakapcsolom a fogyasztókat (klima, lámpa, rádió), nem sokat változtat, csak késöbb szűnik meg a kontroll-lámpa fénye. Arra sem reagál, hogy jobban pörgetema motort vagy sem, akármelyik sebesség/fordulat tartományban vagyok előjön (0-130-ig autóztam kb. -fordulat 1000-4000/perc) """""""""""""""""""""
Mérhetsz onnan, de 1 ledes mérő jobb lenne sztem (látványosabb)
ha a kormányszervód is elmegy akkor már ott nagy feszkó esésnek kell lenni, ezért tippeltem a gykapcsolóbetétre .Akkor viszont leállna a motor 1 pillanatra de lehet, h pont ez van de csak a töltésjelet veszed észre
generátor szíjad automata spanolós, ha csúszik akkor visít.
Ha multiméterrel mérem a feszültséget a szivargyújtóban, akkor ugyanazt a feszültséget látom mint ami az akksi és a generátor között van, vagy le van még transzformálva elötte? mert így talan lehetne nézni hogy mennyit esik amikor bejön a je és ebből valami következtetést levonni
Gondoltam én is, hogy kontakthiba talán, viszont ennek szerintem ellentmond, hogy ha zöttyen egyet a kocsi vagy az ut dob egyet rajta nem változik a dolog, tovabbra is ég, vagy nem ég. Tök sima úton (autóoálya) is előjön.
Szóval kicsit tanácstalan vagyok mit kene csinalni, sajnos az egyetlen autónk, így nem tudom beadni szervízbe sem sokaig, hoyg tesztelgessék, főleg hogy pl. ma reggel semmi hibája nem volt.
Esetleg meg az ékszíj feszességét gondoltam, hogy lehet az lenne a gyenge láncszem, de nem tudom hogyan kontrolláljam azt.
Egy x16xel motorral felszerelt F Astra tulajdonosa vagyok. Azt vettem észre, hogy kihagy a motor, 1 és 2 fokozatban érezhetően rángat és ujabban hidegen nehezen indul (hőmérséklet szenzor?). Megnéztem a gyertyákat és rendben vannak. Gondoltam megnezem az EGR szelepet meg az alapjárati motort, viszont azok úgy bevannak oda szerelve, hogy fogalmam sincs, hogy tudom öket kiszerelni, egyszerűen nem tudom kiszedni az alsó csavarokat. Mindenképp ki szeretném szerelni, hogy megisztítsam őket. Kérdésem az lenne, hogyan férek hozzájuk? Előre is köszönöm a válaszaitokat.
sziasztok, következő a problémám, remelem tudtok segíteni:
Opel Astra G Caravanom van, X16XEL motorral (1,6 16V), 99-es ; 212e km-rel
A probléma:
Vezetés közben olykor bevillan, vagy teljesen égve ismarad a a töltésjelző "akkumlátorjel". Regebben(6-7e km -óta) is csinálta ezt a kocsi olykor (2-3-400 km-enként), aztan kb 3000 km alatt semmi, majd ma egy 300km-es uton vagy 10szer. Van hogy csak 1-2 mp és elmegy a jel, van, hogy 10mp, és ilyenkor a szervó is kiesik. A jelenseg magától elmegy, nem befolyásolható (ha lakapcsolom a fogyasztókat (klima, lámpa, rádió), nem sokat változtat, csak késöbb szűnik meg a kontroll-lámpa fénye. Arra sem reagál, hogy jobban pörgetema motort vagy sem, akármelyik sebesség/fordulat tartományban vagyok előjön (0-130-ig autóztam kb. -fordulat 1000-4000/perc)
Voltam vele még az első ilyen jellegű produkció után szervízben, ahol persze minden nomalisan működött, semmi hibát nem mért ki a szervízes, a computerben sem talált ilyen hibára utaló bejegyzést.
Az utánaolvasom alapján vagy generátor lenne a hibás, vagy valami feszültségszabályozó elektrónika. Aztan lehet hogy teljesen más az oka. Ti is találkozatok már ilyesmivel? Javaslatok a kezelésre? túl sokat nem szeretnék rá költeni, csak szeretném, hoyg üzembiztos legyen.