Ja és ezeket jelöld össze jól a hengerfejjel, hogy melyik hova való. Pontozó rulez, az nem fog lekopni. (Vagy számbeütő, ha van olyanod. Filctoll meg ilyesmi az felejtős. :)
Az a csapágyfedél. (A csapágy másik fele a hengerfej anyaga.) Csapágycsésze az a félkörív alakú lemezszerűség, amit a főtengely csapágyfedelei szorítanak le.
Na ez a tól-ig soha a büdös életben nem jutott volna eszembe, de logikus :)
Valóban, a 2000-es GTi a legnagyobb.
Igazából a fagyálló lötyi miatt kérdeztem, mert G11-es, VW-normát teljesítő kék glykolt teszek bele. Telente síelni is ezzel járunk, és nem ritka a -25 fokos hideg hajnalonta, úgyhogy legalább -30-35-ig jó cuccot akarok keverni.
Ez meg 1,5-ös flakonban elérhető, így akkor egy nem elég, kettő kell (alapból -70-et tudna töményen, de hígítás nélkül nem nagyon ajánlják)
A szervóolajból akkor nekifutok egy literes flakonnal, ránézésre elégnek kell lennie. A szintek világosak, csak a vásárláshoz akartam segítséget kérni. A szíjcserét meg megejtem a generátoréval együtt.
Izé, a fogalmazásom tévedhet. Jelen esetben csapágycsészének azt neveztem ami csapágycsésze alakú a rajzokon, két csavar szorítja felülről a vezérműtengelyhez, és a dokumentációban meg az alkatrészadatbázisban "support" megnevezéssel illetik. :o)
A hűtőfolyadék mennyiségével az a helyzet hogy minél nagyobb lökettérfogatú a motor és nagyobb hütő annál több kell bele, tehát a 4,2 liter az 1,4-esbe kell a legnagyobba (ami asszem kétezres) kell a 6,4 liter de lehet hogy annyi az 1,9-es dízelbe kell, ezt nem tudom most megmondani. De ennek most az 1,6-os motor szempontjából nem sok jelentősége van, ha veszel egy 5 literes kiszerelést, annak elégnek kell lennie. Az gondolom világos, hogy a szintje a kiegyenlítő tartályon lévő jelölések között kell, legyen. És asszem ugyan ez vonatkozik a szervó olajra is csak ott hasonló nívópálca, van, mint a motorban. És ha már a szervó környékén jársz, akkor a szíjat is nyugodtan cserélheted. Na remélem sikerült mindent érthetően leírnom
Sem a szerelésiben sem az alkatrészadatbázisban nem találtam arra utaló jelet, hogy lennének a veztengelynek külön csapágyai, viszont mindkét helyen megjegyzik, hogy a csapágycsészéket csak adott helyre lehet tenni. Szerintem anyagában fut.
Nem a kíváncsiság kedvéért bántom, hanem ami kopik, vagy öregszik, és értelme is van kicserélni, azt ki is akarom. Ezenkívül amit mindenképp szeretnék, hogy a blokk, a HF-ek, és az összes olyan hely ahol olaj vagy víz megfordul lerakódásmentes legyen. Ez viszont azzal jár, hogy: apróra :)
És ha már szét van kapva akkor semmi pénzbe nem kerül, hogy mindent megmérjek, hofgy gyári tűrésen belül van-e vagy inkább cserés. Mivel nem kell érte szerelőnek fizetnem, és nem rezsióradíjba megy, hanem akkor nyúlok hozzá amikor épp kedvem és időm van így semmi akadálya a szét borításnak. Idő nem köt, akkor rakom össze amikor akarom, a jelenlegi motor is működik. Mivel megvan a gyári szerelési útmutató (olyan 1600 oldal körüli) így el leszek vele mint a befőtt. Ja, csavarokból is csak az kerül vissza amiből nem kapok újat, és lehet hogy az összes alu menetet kicserélem heli-coil-ra.
Mivel ez az autó valamikor veterán lesz, ezért tekintsd úgy, hogy ez egy befektetés azokra az időkre.
1994-es, 1.6-os benzines Seat Cordobában cserélnék ezt-azt (ABU motorkód).
Mennyi hűtőfolyadék kell bele? a gépkönyv 4,2/6,4-et ír, de nem jelzi sehol, hogy melyik mire vonatkozik (pl az olajmennyiségnél jelzi, hogy szűrőcserével/anélkül, de itt mi a két érték?). a gépkönyv ráadásul az összes motorvariánst tárgyalja, és néhol az 1.4-re ad külön értéket, néhol a dízelre, de mindenhol jelzi is - kivéve itt).
Mennyi kormányszervó olaj kell bele? Ez egyáltalán nincs benne- elég lenne nagyjából, hogy mennyit vegyek.
Mennyi a szervószíj élettartama, csereintervalluma? Generátorszíjat már kétszer cseréltem, mióta nálam van (nálam ha megnyikkan egy fagyos reggelen, azonnal cserélem), de szervószíjat csak mikor megvettem 5 évvel és 70 ezer km-rel ezelőtt.
Gondolom azt is érdemes már lecserélni.
Előre is köszönöm, ha valaki tudja bármelyiket fejből, vagy szoftverből
valoszinuleg fogott, de ugy indultam a kapu fele ahogy szoktam (mutterom ha mellettem üll mar ilyenkor lebaszas, hogy nem akar meghalni). kapu elott akartam fekezni, de semmi aztan par nagyon gyors pumpalas es fogott ujra. 3.5 evesa kocsi,remelem jo a fofekhenger.
Arra még nem jöttem rá, hogyha kétkörös a fékrendszer, akkor miért nem lassítja kb 50%-os intenzitással az autót a jó fékkör? Olyan mintha 15-20%-os intenzitással fogna, azt is úgy ha csontra tövig van benyomva a pedál.
Azért kétkörös a rendszer, hogy a másikra lehessen számítani, ha az egyik kör elszáll. Na de így ez nem igaz. Vagy esetleg rossz lenne a főfékhengerem, meg nálad is rossz lenne?
Nem fogja hátulról szerencsére (vagy sajnos). A 26-812 szeg ül bele a 26-800 tengely excentrikusan kilakított fészkébe.
Az az egyik fő gond, hogy egy új féknyereg 55ezer Ft-ba kerül. Olcsóbb megoldásra van szükségem, ha elég a tömítéscsere akkor már jó, ha fel tudom perselyeztetni úgy is jó.
Csak még egy gondolatot ha szabad. Már párszor találkoztam ezen a fórumon azzal a problémával, hogy egy kérdező többször is feltette ugyan azt a kérdést, mert elsőre nem kapott rá választ. Ami talán most is megtörtént volna, ha nem írunk semmit. Véleményem szerint olyankor, amikor egyikünk sem tudja, mi lenne a helyes lépés legjobb, lenne azt írni, hogy ehhez a művelethez legjobb lenne egy szerviz de, ha mégis a tulajdonos szeretné megjavítani, akkor saját felelősségére vegyen egy meg/elő egy szervizkövet, és nagyon-nagyon pontosan tartsa be az ott leírtakat. Na ezzel a gondolattal én is lezártnak tekintem ezt a témát.
Ha Cdi motor nem jol indul hidegen..s melegen turhetoen (7-8 fordulat. ) .. akkor jo eselyel egy porlasztocsucs halt meg. (lassan epul fel a nyomas. mert sokat enged vissza. ) ezt csak ugy. :)
=================
Ha hullamzik a rail nyomas alapjaraton.. akkor keves /nincs/ tapnyomas a nagynyomasunak.
(s felszivja! :O)
...es itt a kerdes. :)
2004" Mazda 6 2.0 TD.
~5 centi atmeroju porlasztocsucs fejek ulnek a szelepdekli felett.
2 madzagos. vastag.
Mit kellene ezen latni szkoppal?
mert errol semmi ertelmezheto jel nem jon le. :(
Auto megy.. nincs mar vele baj.. de ezt nem ertem.
Also talpasokat kikell billenteni feltengely miatt.
Segedkeretet lehet eleg csak logora hagyni .>> eset fuggvenye, mi szerszamod van.
Az egesz nem nagy ugy.. de a valtorudazat szorito huvelyet.. az jol jelold ossze a mechanikajaval.. (bar remlik.. hogy talan van mod, hogy ott nem is kell bontani. )
"Fő- és vezérműtengely csapágyak még sötét lovak számomra, úgy tudom, hogy ha cserés akkor köszörülni is kell a tengelyeket (?), azt meg csak akkor ha amúgy kopottak a csapágyak. "
Akkor kell köszörülni, ha kopottak a csapok. Ha a csapágyak kopottak, de a tengely hibátlan, kidobott pénz lenne hozzányúlni. Új csapágyakak bele. Vezérműtengely is csapágyakban fut, vagy csak a hengerfej anyagában?
Nem bantanam a motort, csak a kivancsisag kedveert.
Max annyit tennek, ha mar hf lent van.. hogy karter le.. olajpumpatol meszibb (:) hajtokart megbont.. csapagyat megvizsgal.. egy dugot kiut.. s megnez azt is . + olajpumpa., ha mar szem elott van.
Pár hozzászólással lejebb tettem be egy ábrát a szerkezetről (ahol az esetleges zsírzás helyét kérdeztem). 68988. hsz-ben linkeltem a rajzot.
Ezt a tengelyt csak ebből az irányból lehet kihúzni. Egy harmadik féknyeregből ki tudtam szedni rongy+fogó párosításával, de momentán nem tudom, hogy ebből is ki tudom-e így szedni (mert ami a fotón van ,abból nem sikerült) Baromi kemény ez a menetes tengely, ha rongyon keresztül fogóval szorongatom, nem biztos hogy nyomot hagy, de valami elegánsabb megoldást választanék ha van.
Amiatt kell szétszednem, mert a kézifékmechanizmus kivezető tengelyénél szivárog a fékfolyadék és ki akarom cserélni a tömítéseket és sajna csak a dugatty felől lehet szétkapni. Ezen a nagymenetemelkedésű tengelyen is van egy cserélhető O-gyűrű, a felújító tömítéskészletben is benne van. Bízom benne, hogy van esély jól összerakni.
Még a múltkori projekt. Ótó: Alfa 155, motor: 2.5 V6. Egy németből hozott, itthon csak az autó árának többszörösével forgalomba helyezhető autóból vettem egy bontott motort. Kevesebb mint két tankolás áráért. Cél, hogy egy két év alatt, miután mindent darabokra szedtem, lemértem, és összeraktam, amit csak lehet eredeti vagy új alkatrészekkel - kicseréljem a jelenlegi hivatalosan is 300 ezer felett járó (azaz gyakorlatilag 500 körül) motoromat erre a felújítottra. Viszont ami tökéletes ahhoz inkább nem nyúlnék, egyrészt mert nem vagyok a saját pénzem ellensége, másrészt, mert nem vagyok róla meggyőződve hogy az utángyártott jobb mint a gyári még ha új is. Ami biztos, az az hogy minden tömítés és szimering, illetve minden gomba cserés lesz benne, olajkoksz és vízkő kikerül belőle, és le lesz sikálva kívül belül. Dugattyút és perselyt nem bántanám, ha nem kell - a gyűrűkön gondolkodom. Fő- és vezérműtengely csapágyak még sötét lovak számomra, úgy tudom, hogy ha cserés akkor köszörülni is kell a tengelyeket (?), azt meg csak akkor ha amúgy kopottak a csapágyak.
Ma leugrott a hátsó hengerfej, hogy behozzam a műhelyből a tárolóba ahol nyugiban és melegben tudom méregetni, és meglepődve láttam, hogy a perselyek belsejében még szépen látható a hónolás. Ezért kérdeztem.
Mielőtt elmondanátok, hogy mekkora állat vagyok, és hogy van-e fogalmam róla milyen melóra vállalkoztam: Tudom mindkettőt :P
A segítség mindig jól jön. A felelősség a beavatkozóé és nem az aki megírja, hogyan kell megcsinálni. Meghát ezért is van a fórum szerintem. Van autószerelő könyv, szervízkönyv, Csináld magad könyv... abban is le van írva sokminden (szinte minden), ami balesetveszélyes lehet, ha nem kellő körültekintéssel csinálják meg. A könyv kiadója se tartja a hátát, ha valaki rosszul bütyköl a leírtak alapján.
Srácok egy olyan hengerben amiben még körben szépen látszik a hónolás, kb mennyi km lehet? Kopásnyomot sehol sem láttam, de még a perselyek nincsenek kint, így le sem mértem sem az ovalitást sem a hordósságot.
egy kis elötöltést adok neki ugy indul mint egy benzines:))
Igen.Csak nem szabad túlzásba vinni:-),néhány autó megfordult a műhelyben,amiről azt hitték,hogy a nagyobb előtöltéstől majd jól indulni fog.Akkor jött a meglepi,amikor az önindító át se bírta fordítani,mert visszarúgott egyet:-)
C20NE, akyy, cam_aro, 409 köszi a hozzászólásokat, segítséget!
Nem ABS-es az autó.
Múltkorról még megvan a légtelenítő cuccom, akkor járó motornál csináltam a légtelenítés.
Eddig értem a leírtakat!
Szét kell szednem a féknyerget.
A képen látható kikandikáló nagymenetemelkedésű tengelyt mivel célszerű kihúzni a dugattyúházból?
A fékdugattyúhoz csináltam egy passzentos szerszámot Teramidból, hogy ne karistoljam össze, de ehhez egyelőre sok ötletem nincs. Illetve mégis: tekerjek rongyot a menetes részre és fogóval próbáljam kihúzni?
(a képen egy használaton kívüli féknyereg van, de ezt is szét akarom szedni)
"De legalább olyan fontos, ha nem fontosabb mint az autónál. Mert ha a dombról jövök le 50-60-nal és ott nem jó a fék, akkor kampec doloresz." ja IGEN a Te szempontodból. mert ugye esetleg bringástól lefejeled a keresztbe haladó buszt. és ha az általad javított fékű autóval letarolsz egy óvodáscsoportot a zebrán??????????
szerintem a bringa kozott inkabb az a kulonbseg, hogy az autonal nincs mit beallitani. Ahhoz, hogy egy bringafeket össze tudj löni ugy hogy mindket oldalt egyforma tavolsagban legyen, ne erjen bele 8-snal, a felnire fogjon teljesen, gumiba ne erjen bele es ennek ellenere jol fogjon nyekerges nelkul, be kell kapcsolni a tumort a füleid között. Auto feknel ilyen nincs.
persze pont 2-3 hete sikerult ugy osszeraknom a feket, hogy visszanyomtam a fekmunkahenger es nem nyomkodtam fel allo helyzetben a feket. elindultam a kertbol ami picit lejt. nyomom a feket semmit. kapu egyre kozelebb. nyomkodnom kellett parat mire elkezdett fogni... (pedig nem az elso fekem volt
A bringámon is én szerelem a féket 20 éve, igaz hogy egyszerűbb szerkezet. De legalább olyan fontos, ha nem fontosabb mint az autónál. Mert ha a dombról jövök le 50-60-nal és ott nem jó a fék, akkor kampec doloresz. Ehhez képest az autó egy szuperbiztonságos szerkezet.
Egyszer már kitárgyaltuk ezt a fékjavítás dolgot. Kérdés volt, hogy szabad-e tanácsokat adni ez ügyben, olyan embereknek, akiről nem tudjuk mihez ért, mire képes. A kérdés nem egyszerű, és a vélemények is megoszlottak. Van aki azt mondta, nem, mert bármi is történhet, aztán volt aki azt mondta, inkább kapjon tanácsot a kérdező, mert bizonyára neki áll ígyis-úgyis, és ha kérdez, az már előrelépés. Aztán ami még gond, az maga az internet/fórum jellegéből adódó félreérthetőség. Fék/kormány esetében a tanácsokat pontosan fogalmazva, félreérthetetlenül kellene leírni, ami bizony nehéz. A gondok sokszor ebből adódnak, az emberek hamar felkapják a vizet egy-egy hozzászólásra, pedig a szándék távolról sem volt sértő, csak félre sikerült a fogalmazás. Ha mindez fék esetében és műszaki téren történik, ott baj lehet a vége. Szerintem! :-) Szóval uraim, ha adtok tanácsot, az pontos és félreérthetetlen legyen, aki meg nem akar az inkább próbálja türtőztetni magát. Ha kérhetem! :-))
Akinek nem inge...........! :-))
Most már csak abban kell reménykednem, hogy sikerült értelmesen leírnom, amire gondoltam. ------------
"szervófékes autó fékrendszerét járó motornál kell légteleníteni?"
A fékmunkahengerek könnyen járjanak! de azt nem szabad zsirozni, sem csavarlazitózni, hanem max szilokonspray a gumi alá, he nem szorul akkor hagyjad!
Ha ABS-es a gép akkor nehezen de kinyitott légtelenitőcsavarnál teljesen be lehet nyomni a pedált!
Gyújtás nem kell!
Annál könnyebb pumpálni légtelenitéskor a féket, minél jobban rányitsz a csavarra, de ki ne essen, tegyél rá egy átlátszó csövet és egy tartályba nyomasd.
Azt ellenöriztem ezek után, hogy az adagolón a leállitószelep müködik-e.
Lekötöttem az üzemanyagcsövet a szüröröl, igy volt egy szabad csö az adagolon, amit feltöltöttem gázolajjal és ugy tekertettem, kurva lassan nyelte és nem is akart indulni, majd kilazitottam 2 hollander a porlasztókon és beröffen!
Utána mondom szétszedtem a gázolajszüröt, hát volt a ház aljában dzsuva, kitakaritottam az egészet, a szürő még nem volt veszélyes igy összeraktam.
Az elömelegitö, ami a szürö elött van hulla, mert hiába adok rá áramot meg se mukkan, multival mérve szakadás... (izzóval is néztem) Mondtam tulajnak kuka, de ő erősködött hogy tegyük vissza, mondom okés, kimosattam azt is és vissza a helyére.
Megnyomattam óvatosan az üzemanyagcsövet hátrafelé levegővel és hát elöször elég nehezen ment, aztán megindult kitolt vmit a tankba.
Javasoltam nekik egy mielöbbi tanklevételt és kimosást. Utána felszivtam a csövön a tankból előre a naftát, elömelegitőt és szűröt is pupra tettem üz.anyaggal, még a csöveket is és összeraktam mindent.
Inditózás hollandernél, légtelenités és elindult.
Nem értem hogyan müködik az a leállitószelep az adagolón, mert széthuztam a csatit, 3 vezeték megy rá. Két ellenállásértéket mértem rajtuk 80 Ohm meg 150 Ohm. Mondom az hogy lehet mikor az egyik az immo??
Adtam 12V-ot neki és néhányat kattant aztán utána csönd, inditózásnál kattogott veszettül. a Stekkerbe megjött a 12V, úgyhogy már majdnem hibásnak nyilvánitottam a szelepet, de szerencsére beindult.
Tanulság:
A résolajcső eltörése miatt lelevegősödött a rendszer, Lucas adagoló = rengeteg szopás!
Egy izzitót cseréltem, egy napi melo + a központizár távirányitót programoztam fel nekik, hogy müködjön, mert eddig csak kulcsos volt.
Ti hogyér vállaltok ilyen melot?? Még nem mondtam árat rá, majd olajcsere után.....
Az igaz hogy a váltóhoz képest a fék jóval egyszerűbb szerkezet, de ha itt véletlenül kifelejtek, vagy felcserélek alkatrészeket, akkor nem kell, 200-ról satufékezni egy kanyarban, ahhoz hogy ebből kifolyólag bármi bajom történjen. Ugyan ez a váltónál maximum azt eredményezi, hogy nem vesz, be vagy kidobál egy-két sebességet. S ez nem demagóg érvelés, hanem logikus gondolkodás. És azzal sem értek egyet, hogy a féket bármely gépész mentalitású simán javítaná, mert nem mindegy hogy a gépészérdeklődésű autótulajdonos 1-2 esetleg 3 évente egyszer nyúl hozzá, vagy egy autószerelő, aki naponta/hetente javítja 1-2 esetleg 3 autón.
Nem akarom elbagatellizálni a veszélyt, de ezt az érvelést demagógnak tartom. A fék kifejezetten egyszerű szerkezet egy váltóhoz képest. Természetesen 10 alkatrészt is lehet rossz sorrendben összerakni. És igen, akár súlyos következménye is lehet, ezért mindenki mérje fel ennek jelentőségét, mielőtt hozzányúl. Ennyi, nem kell misztifikálni, átlagos gépész mentalitással simán javítható. Tesztelni meg nyilván nem úgy kell, hogy 200-ra gyorsítok és padlófékezek a kanyarnál.
Erre megint csak azt tudom mondani, hogyha az illetőnek megér annyit az élete kockáztatása, hogy ne várjon plusz egy hetet a szerelőre, aki ismer minden munkafázist, ellenőrzési lépést, biztonsági előírást stb. Az ne csodálkozzon, ha felcsavarodik egy fára vagy oszlopra, mert elővigyázatlanságból valamit rossz sorrendben rakott össze vagy nem vett észre valami hibát. Elénézést, ha durva voltam de erről ez a véleményem
(Zárójelben egy kiegészítés a másik oldalról: a dolog nem CSAK a pénzről szól, mert ha az autószerelő egy 1 órás munkát csak jövő hét csütörtökre vállal el, akkor nagy a kísértés, hogy otthon megcsináljam, főleg, ha csináltam már ilyesmit.)
Amúgy szerintem az nem biztonsági kérdés, hogy kell-e rezgéscsillapító paszta a fékbetétre. (Feltéve, hogy jó oldalára keni a kolléga, de úgy tűnik, ezzel tisztában van.)
Legközelebb általánosságban teszem fel a kérdést, nem árulom el, hogy én akarom megcsinálni :)
Leírtam, hogy a biztonság számomra is fontos, és ha látom hogy valami nem stimmel, akkor megcsináltatom szerelővel, de addig is olyan állapotba kell hoznom. Kár, hogy ezt figyelmen kívül hagyva kisiklott a beszélgetés.
Másik kérdésemre mi a helyes megoldás? Azaz
szervófékes autó fékrendszerét járó motornál kell légteleníteni?
hidd el Quattroman tényleg nem kioktatni, szeretne, csak úgy érzi, hogy a fékjavításhoz nem vagy eléggé felkészülve. Nézd itt senki, sem vonja kétségbe, hogy értesz valamennyit az autóhoz, mert én sem vagyok teljesen buta hozzá és egy motort, vagy váltót szét mernék túrni. De, úgy érzem, hogy a fék meg a kormánymű az a két szerkezet, amihez egyszerűen nem mernék hozzányúlni és nem, azért mert nem értem a felépítésüket, vagy a működési elvüket, hanem azért mert nem szeretnék még nagyobb bajt magamnak, mint amiben vagyok, ugyanis születésemtől fogva mozgáskorlátozott vagyok, amivel nem sajnáltatni akarom magamat csak vázoltam egy helyzetet
Talán érdemes elfogadni a kritikát olyanoktól, akik minden nap ezzel foglalkoznak. Nem akart téged itt megsérteni senki.
Zsírt csak keveset a jelölt helyekre! Kis tubusban lehet venni, és pl. "nyikorgásgátló zsír" száraz fordításban a neve. Normál gépzsírt hanyagolnám. Csak, ami direkt odavaló.
Szakmai segítséget kérni jöttem, nem azon barkóbáztatni téged, hogy én kivagyok, mivagyok, mit tudok és mit nem, milyen műszaki dolgokat csináltam már, mert erről vajmi keveset tudhatsz és nem is ez a szándék, hogy ez kiderüljön.
Már rég leírhattátok volna a megoldást, a bizonygatás helyett, hogy milyen kókler vagyok.
Különben meg szét van szedve a fék. Ha elviszem, ha nem, nekem kell összeraknom.
Sziasztok! A tegnapi napon végre elmentem oszt kicseréltettem a gumikat télire. Ezzel nincs is baj, csak annyi, hogy ahogy jöttem ma a munkahelyemre fura hangokat hallottam a bal első felől. Leálláskor ránézek, hát simán látszik (látszana pontosabban mert tele van hóval) a rugó meg a lengéscsillapító. Lenne valami ötletetek?
Bejelöltem a kérdéses helyeket rajta. Kell-e oda zsír vagy paszta és ha igen, milyen? Tudom, hogy nem a féknyereg körmét kell bezsírozni, ha kell, hanem a fékbetét hátulját, ebbe ne kössetek bele! :)
"A fék is "csak" egy szerkezet." hivatalosan: Biztonsági berendezés.
az autójavítás pedig egy szakma.
dicséretes a nagy önbecsülésed, remélem mindent úgy sikerül megcsinálni hogy nem lesz benne hiba, ill. ha igen akkor senkinek nem okozol kárt. (magadon kívül) mifelénk ezt filléb@xásnak nevezik.
A fék is "csak" egy szerkezet. Én ezen nem akadok fel, ha ehhez kell hozzányúlnom.
Tévedsz, nem olyan vagyok mint akinek leírtál, hanem inkább olyan aki még akkor is tűr, amikor már oda kéne b*szni egyet. Nem nézem le egyáltalán őket.
Van szerelési könyvem az adott típushoz, de amit kérdeztem azt nem találtam benne kellő részletességgel. Mert az van írva, hogy a javítókészlethez adott sárga színű zsirt ide, a pirosat amoda kell tenni. De ilyen javítókészlet nem kapható, amiben benne van a zsír. Az sincs benne, hogy mekkora mennyiséget kell kenni.
T. Kollégák! Z 16 XE (ha jól emlékszem) Opel ecotec-benzines-nél mitől rakodik tele égéstermékkel az egér szelep úgy, hogy megszorul. Ugyan az az autóról van szó. 5-6 havonta jön hogy nincs alapjárat stb. A tulaj szerint kb. 3 liter olajat eszik 15000 km-en. Lehet ez a probléma? 200000 km után szelepszár szim. csere ezeknél segíthet még?
Zárd ki az egész üzemanyag rendszert mégpedig kanna diesel bele az adagolo sziv és visszafolyo csöve kilégtelenited és ha jo az adagolo ,vezérlés,izzitás ,leállitoszelep elvileg indulni kell neki !! El kéne düteni nagyjábol a hiba okát behetárolni :) És utánna ráérsz megkeresni hogy hol sziv falsot:))
Ez igaz a páncél alatt lesz amit keresel !!! Hegeszél rá fél ora elet ki lehet szedni az 5 csavart Tapasztalatbol mondom furni szerintem el se fér a furogép :))
Egy két fordal már én is küzdöttem amit "indulásnal fel kellet huzni " annyit kellet inditozni:) hiden is meleg is ! Elvileg ha stiften rakod össze a vezérlést jonak kell lennie ?? De ha ezentul egy kis elötöltést adok neki ugy indul mint egy benzines:)) Probáld ki! Nem kell neki sok a az adagolokerékenn annyit állitás hogy az alátétek nyoma egy mm látszodjon ki a gyári beállitástol!!! És nem kell abba hosszab se rövidebb izzito a gyárilag belevalo kell:)) És pöcc röff
De ránézésre csak a harangba váltizik én is gondoltam rá hogy lecserélem :(( Na de és ha nem a bontott váltot összejelölték és nem fogja visszavenni:(( Akkor lesz egy váltom:(((
Az én kezemben olyan szelep volt,ami úgy nézett ki,mint egy sima leállító,de a hatlap feletti része kb.5 cm hosszú volt,fekete műgyantával ki volt öntve,és egy 3 szálas vezeték lógott ki belőle.
Hoztak hozzá külön is egyet,hogy kössem be...jópofa,3 egyforma,jelnélküli fekete vezetékből találd már ki,hogy melyik-melyik...mert ugye a csatit azt levágták róla.
Ja.. az egy raepitett kocka elektronyika.. .. s fureszeltem mar parat szet. :) >>>
...Ez elektronyika... ravan epitve egy hagyomanyos leallito szelepre.. mit ket T25 kornyeki Torx csavar oldasaval.. fuggetleniteni lehet leallito szeleptol. :) (pancel bontas utan persze. )
Izé,ez az immos leállítószelep ez nem egy ráépített kocka,mint a Nissan Vanettenél,hanem egy egy házba öntött elektronika,úgy néz ki,mint egy sima leállítószelep,de 3* olyan hosszú.
Arról csak flexxel lehet levenni a elektronyikát(ha már eljutott odáig,hogy látja,akkor kiveszi,vizsgál fémszilánkot,van-e alatta,aztán belseje nélkül összerakja,szvsz).
Kivulrol persze, hogy hiaba.. ...de ha immo egyseget lebontja a gombarol.. .. akkor ott van egy tok hagyomanyos leallito szelep, mit mar tud direktbe kotni.
3 vezetékesnek hiába ad tuti áramot,az attól még nem indul...azért van az immó benne,hogy kívülről ne lehessen buherálni.
Ki kell venni,és kiherélni...próbára,főleg ha nem lehet pénzt költeni rá-vagy tenni bele egy akármilyen kidobott adagolóból egy hagyományos,egyvezetékes szelepet.
Kannás légtelenítés zárt ásványvizes flakonból a király,közben 1-1,5 bárral levegővel fújva...az halálbiztos,hogy nem szív falsot sehol.
Én úgy emléxem,hogy a képen az A betű alatti fémlemezt kell leásni,és az alatt van a leállítószelep(lehet keverem valamivel).Normál Bosch szelepet tettünk bele.
Igen,adagolócsere lett a vége,mert úgy rémlik,az volt a legolcsóbb/legjobb megoldás.
Az általad belinkelt szelep nem inkább az előtöltésállító?(Lucas rendszer mintha bowdenes mennyiség-de elektromos előtöltésszabályzással rendelkezne).
Nem most volt már,úgyhogy lehet hülyeségeket beszélek...
Nagyon bizom benne, hogy kinyit és csak levegősödés a gond!!!
Ha nem, mennyire kell lebontani ott a dolgokat, hogy odaférjek/kiszedjem? Persze elötte direktbekötés /próba.
----
Ha kiszedem az egész AC pumpát elömelegitőstül akkor az elömelegitő vezetékét csak leszigeteljem, nem érzékeli hibának? Bár sztem nem..
Illetve ha beteszek egy általad javasolt szüröt akkot oda már nem kell kézipumpa amit a többi kollega is irt? Láttam lángnál/unixon is kimondottan ehhez az 1.8TD-hez ilyen ketcsöcsű szűrőt. Az is jó?
Bár csak a felfogatás lenne a legnagyobb dolgom holnap! :D
A leállítószelep az "A" betű alatti lemez alatt van egy elektronika kíséretében, mivel ez már immos. :-((((( Egy baromság az egész, annyit ér mint vászon tarisznyán a lakat. Nem egyszerű hozzájutni. Ha viszont a nyomócsöveken jön gázolaj, akkor kinyit a leállító. Az alapjártallító nem ejt vissza indítózáskor? A kétcsöves szűrőt azért mondtam, mert az úgy egyben egy komplett dolog, nincs levegősődésre lehetőség vele. Kell hozzá csinálni egy tartót az igaz, de többé nincs vele baj. A tetején amit bekarikáztál, az a gázkarhelyzet kapcsoló, ez az EGR-hez kell.
Az egy f*stalyiga. En 850-ben kerestem a dolgokat. Ma reggelre igy jartunk: http://imgfrm.index.hu/imgfrm/4/8/2/6/THM_0006874826.jpg http://imgfrm.index.hu/imgfrm/4/8/3/4/THM_0006874834.jpg A zindex + monnyonle, szabotalja a mac-et.
miért pont a féken kell kezdeni az autószerelési tapasztalatokat gyűjteni?
műszaki ember létedre elég amatőr dolgokat kérdezel...
azé nem vagy megelégedve mert valszeg olyan a stílusod , hogy legszívesebben elhajtana az adott szerelő. azé nem találsz szerelőt mert lenézed őket
számla - gondolom ha rászámolnák az áfát+iparű.adót ami így együtt +27% , akkor azé meg lennél sértődve
egyébként meg veszel egy könyvet pl. Javítási kézikönyv - Renault Clio és ott részletesen le van írva mit , hogyan kell csinálni. Az elv meg minden autón ugyan az.
Tényleg elég laikusan mondod el a dolgot és mint már emlitettük
A FÉK NEM JÁTÉK!!!
Milyen autórol van szó?
Hol vagy helyileg?
A szerelők közül pedig nem mindegyik olyan sinfaszter mint ahogy leirtad, csak nehéz megtalálni a jót! De csak egyszer kell meglelned és mindig oda vinni!
Az adagolón 3db mágneskapcsolónak látszó tárgy is van :S.
Itt a képen megjelöltem, hogy mire gondolok, melyik a leállitó?
A 3. nem látszik a képen.
Néztem programban a kapcsolási rajzát ott annyi van hogy üzemanyag elzáró mágnestekercs, fix testet kap illetve az ECU 45-ös pontjáról kapcsolt pozitiv.
Az adagoló kattog veszettül inditózás alatt.. (nem ugy mintha szét lenne hullva)
Egyébként arra a következtetésre jutottam, hogy azért is lehet a kézi AC használhatatlan, mert teljesen levegős, azt pedig az életbe sem keményiti fel. Le fogom szedni azt is holnap.
Átlátszó csövet mindenképp teszek be az adagoló elé.
Nem lenne baj ha nem kéne GO szüröt cserélni mert 45 Ezrenként irja a progi és már igy is 2 izzitó + uj akksi van a számlán + csövek, és akkor magamról nem is merekl szólni.
Persze ha nincs más megejtem a cserét. Jó bele pl a Golf amit irtál? 1.8-ét nézzem bele?
Egyszer kaptam egy ilyet,nem indult...vallatás közben kiderült,hogy a mágnesszelep(is) beszart rajta.Csere,jóra...tekertekertekerindul,helyből adott egy üveghangos padlógázt magának,alig bírtam leállítani...udvaron 2*5 m2 korommező...Bosch adagoló lett a vége(nem én fejeztem be,hálistennek).
Ha jót akarsz magadnak,Lucas adagolós autót nem nagyon vállalsz el...
Gyertyahosszal kapcsolatban akkor Neked van igazad,én rég láttam már ilyet,de az megmaradt,hogy kb.2mm hosszbeli különbség van a kettő között.Átmérőjük az úgy rémlik egyforma,max. abban különbözik,hogy a gyertya normál,vagy gyorsizzítású-e(utóbbi hegye vékonyabb).
1,8D-nek sajnos van még néhány típushibája,amin a hosszabb gyertya sem segít:-),az a motor nem komálja a telet.
Ha van egyértelmű leírás, akkor megcsinálom. Műszaki ember vagyok, csináltam már hasonlóan felelősségteljes dolgokat is. Szereltem már ezt-azt az autókon. Tudatában vagyok vele, hogy nem tréfa dolog. Ha látom, hogy nem jó az eredmény, akkor elviszem megcsináltatom, de kihez???
Mert sajnos az autószerelő szakma is olyan amilyen. Eddig nem voltam 100%-ban elégedett egyik szerelővel sem, akihez vittem az autót. Eddig egyik se adott számlát. Illetve talán egy volt kb 8-10 éve egy esetben. Azóta nem.
Volt, akit ha megkérdeztem a végzett munka garanciájáról, megvonta a vállát és röhögött egyet. Volt akitől úgy hoztam el az autót, hogy az egyik gyertyán nem volt rajta a gyertyakábel, 20 méter megtétele után mondtam neki, hogy valami nem stimmel az autóval. Odajött, megnézte, visszarakta a kábelt, de olyan képet vágott hozzá, hogy miért zaklatom őt ezzel. Azt már nem is mondom, hogy a hiba beismerése, bocsánatkérés se jött a szájára.
Ezek miatt ez ember előbb utóbb beleun, és akinek van egy kis affinitása hozzá, az megpróbálja maga megoldani. És egyáltalán nem kizárt, hogy jobb lesz az eredmény, mintha a 4000Ft-os rezsióradíjú szerlőhöz elviszi.
Akkor sorba. Ha rám hallgatsz! ( szabadon választott! :-) ) Amin túl vagy, az értelem szerint kihagyható.
Adagoló meghajtószíj ellenőrzése!!! Üzaszűrő és előmelegítő leszerel, eldob, feltesz 1db VW _kétcsöves_ szűrőt ( Golf2 stb) Kézipumpával, kisnyomású oldal, légtelenít, de én a szűrő és az adagoló közé tenném, nem a visszatérőbe. A nyomáshatárolószelepet nem biztos, hogy át tudja szívni egy ilyen pumpa. Leallítószelep ellenőriz Indítózás nyitott hollanderekkel, padlógázon, amíg köpködni nem kezdi a gázolajat, hollanderek elzár, indít néhány secig, izzít, indít. Végig padlógáz, amíg el nem indul!!! Ha légtelenítés után nem jön az adagolóból nyitott hollandereknél bőséges gázolaj, akkor valószínűleg annyi az adagolónak. Ennek olyan bovdenes alapjáratszabályozása és tolóüzemi lekapcsolása van?
olyan érzésem van biztonság szempontjából, hogy szakemberrel kellene megcsináltatnod. ne haragudj, de ez nem játék! kérdéseidből úgy tűnik, piszokul fogalmad nincs róla mit hogyan miért......:(
A hátsó féknyerget leszedtem, és a csőből kicsöpögött kb 2 dl fékfolyadék, mire le tudtam dugózni. De elképzelhető, hogy utána is eresztett. Ekkorra már elég üresnek látszott a tartály. Nem néztem meg tüzetesen, lehet hogy még nem volt teljesen üres. De ha utána is csöpögött, akkor már biztos üres.
Magam csinálnám a légtelenítést segítséggel.
Szervófékes autót nem járó motornál kell légteleníteni?
Másik kérdésem:
Amikor féknyerget visszateszem, az egyik oldalon a fékdugattyú, a másik oldalon a féknyereg körme fekszik fel a fékbetétre. Egydugattyús féknyereg van szó.
Ide úgy tudom kell tenni valami zsírt, de milyen zsírt?
Egyébként kiszereléskor nem sok zsír volt ott, tehát nem lehet tartós funkciója a zsírnak.
Ebből kiindulva, ha nem kerül a fékbetétek hátára ez a kulimász, akkor jelenthet problémát a fék, biztonság szempontjából?
Na ha jó a mágnes szelep,akkor még mindig ott van a Lucas adagoló,ami nem szivja fel a nyálat ha levegös a rendszer,söt a Lucas-nak még egy hibája ha levegös nem hajlandó a rendszer nyomást se felépiteni!! Nyomó szöveknél nem is fog spricelni a nyál mert ott sajna vissza levegösödik!! Lucas rendszer sajna nagyon háklis a levegösödésre,nem dolgozza ki mint a Bosch!! Tegyetek be az adagoló,és a szürö közé átlátszó mipolán csövet igy lehet látni ha a szörönél levegösödik a rendszer,a vissza térö ágba pedig tegyetek egy gumi labdás pumpát ami van a Peugeotokba is és azzal szivjátok át a gázolajat,akkor látni jobban ha levegösödik az adagoló elött és nem kell knozni az öninditót se !!
Nos, időközben még egyszer előfordult a nehéz indulás, illetve azt hittem hogy egyáltalán nem, de sikerült mindenképp. Karesz szerelőm tanácsát követve az izzítólámpa kialvását követően vártam még 5-8 másodpercet oszt akkor el is indult (bár ma reggel a szívatókart is kihúztam cseppet). Szerintetek ez a nehéz indulás minek a hibája miatt lehet?
Amíg nem nézted meg , hogy a mágnesszelep jó-e azon az adagolón felesleges is kinlódnod. Ha az működik akkor próbáld meg kannából indítani. A kézi szivattyú ha nem jó akkor vissza tudja ejteni a tüat és felvenni már nem szokta az adagoló. Épp az elöbb hoztak egy ilyen Sierrat, az sem indul :-D
Tehát ma egész nap a kocsival killodtunk, de semmi erdmény, azaz már vannak sejtéseim mi lehet a baj.
A kocsi:
Ford Mondeo II, 1997, RFN
1.8 TD. lucas adagolóval
-----
2db Izzitógyertya cserélve lett Boschra, mert nehezen indult, akku persze hulla lett, az is új mostmár!
A motor mégsem indul be, egész nap talán kettőt röffent azt annyi...
Izzitókábel a relé felől rendben, megkontaktozva, nincs eltörve a kábel a csatinál, csatlakozások meghuzva (20Nm). Gyújtás rátételre izzit néhány másodpercig, majd abbahagyja, inditózás közben megint izzit. (ezt próbalámpával néztem) Az izzitók áramfelvételét is megnézem holnap, ha nem lesz más megoldás...
---
Az egyik résolajcső kilyukadt, az összes ki lett cserélve gázolaj,- és hőállóra. Gondoltam valahol levegő bassza magát a rendszerben. Porlasztóknál hollandereket lelazitottam, inditózás és megvártam mig mindenhol megjelenik a gázolaj. Hát mit mondjak elég szerényen jött ahhoz képest, hogy majdnem leszedtem a hollandert teljesen...
Ezután lekötöttem az izzitórelé felöli vezetéket a gyertyasorról, és direktben egy vastag kábellel adtam pozitivot a gyertyasorra néhány másodpercig és inditózás közben is, de se kép se hang.
Megpróbáltuk behuzni is, de egy utcakör alatt meg sem pöffent.
Lekötöttem 2 db porlasztóról is a hollandert teljesen és inditózás alatt a lehúzott üzemanyagcső csak könnyezett. (Tudtommal itt 130-170 barnak kellene létrejönnie.)
Az adagolón van egy üzemanyag elzáró mágnesszelep, ami az ECU.tól kap pozitivot, és ez engedi áramlani a gázolajat gyújtásrátétel után (ha müködik). Ezt holnap meg fogom nézni, ha direktbe kötöm akkuról akkor müködnie kell ha ez a baj?
Illetve találtam még ilyeneket, hogy hidegjárati mágneskapcsoló, részterhelés mágneskapcsoló, nem tudom ezek az indulásba mennyire szólnak bele?
Az még hozzátartozik, hogy a bejövö gázolaj elöször az elömelegitőbe lép be, majd innen a gázolajszűrőbe. A szűrő tetején van egy kézi AC pumpa ami arra szolgálna, hogy a szüröcserénél valamennyire feltermelje vele az ember a gázolajat. Namármost ez a pumpa max néhány pumpálásra fel kellene hogy keményedjen., főleg hogy utoljára 10-15 E km-rel ezelött lett szürö cserélve és nem lehet levegős. De nem ezt teszi pumpálhatom naphosszat semmi keményedés, ebből levágtam hogy átszakadhatott a membrán, ez okozhat fals levegőt a rendszerben, vagy csak annyi, hogy nincs kézi AC, de nem kell vele foglalkozni??
A tankban is elöfordulhat dugulás, ami ezt okozhatja, de ha lehet ezt hagynám utoljára, ha van más lehetőség!
100 szónak is egy a vége valamiért nincs nafta.
Remélem elég érthetően irtam le az esetet és nem túl hosszan! Elöfordul, hogy irtam hülyeséget is, de kérem ezért ne kövezzetek meg, hanem javitsatok! :_P
Holnap jó volna pontot tenni az ügyre, ezért szerintem én 11 óra körülig figyelem a fórumot, ha valaki esetleg tud ötlettel szolgálni!
Ez bizony igy van. 12 eve egy a hoolvadaskor kilazult tetocserep szelte volna kette a fejem ha a haver nem rant meg, hogy menjunk mar. Talan 0,5 masodpercen mulott, 3 emelet magasbol csuszott le. Szinte megallt bennem az uto amikor odaneztem, hogy mi koppan a jardan ott ahol alltam.
Tanulsag: minimum bukosisak legyen rajtunk az utcan es az se muanyag :DDD
Nem tudom mi az a DH meg a CC. De, ezek szerint én vagyok egy sznob állat, ha szerintem az autóvezetéshez igen is hozzátartozik a kormány, s pedálkezelés és a sebességváltás. Ami a közlekedési baleseteket illeti a sínbusz is, elromolhat, és ebből kifolyólag azzal is történhet tömegszerencsétlenség, persze lehet nem annyiszor, mint ezzel a rengeteg autóval. Sőt gyalogosan vagy biciklivel is, érhet fura baleset, pl. mész a járdán és a fejedre pottyan valami. Ezekkel csak azt szeretném illusztrálni, hogy sehogyan sem vagyunk teljes biztonságban. Ami meg a pakolóasszisztenst illeti azt szerintem megint csak a marketingesek, találták ki, mert manapság némelyiket már annyira, biztonságosra tervezik, hogy már nem lehet körbe kilátni, mivel magas öv vonallal rendelkezik. Tempomat? Ez egy jó dolog, mert ha huzamosabb ideig mész az autópályán ugyanakkora sebességgel nem zsibbad el a lábad.
viccet felreteve: palya, vagy szlalomverseny lezart parkoloban (vagy elhagyott parkolo, de leginkabb az elso ketto, mert az elhagyott parkoloban is hamar lehet egy reszeg csöves vagy egy arratevedt gyerek)
amit a Tokio Drift-ben tolnak jol nez ki, addig amig nem a te gyerekedet, anyadat/apadat, nagyszuleidet csapjak el. Ha meg kulturaltan vezet az ember akkor az automatavalto, tempomat, parkassist a legjobb (persze dragak)
Valami efféle van. Hogy egészen pontosan hogy,azt a rosseb tudja, mert eddig integrált vizsgálatot emlegettek, most meg majd mintha mégis lehetne külön zöldkártyáshoz vinni. (Utóbbinak jobban örülnék. :)
De ez azt nem érinti, hogy jan1-től, az átmeneti időszakban senkit nem érdekel a zöldkártya, a következő vizsgáig. Tehát aki most decemberben levizsgáztatja az autót, az 2011 decemberéig (amikor lejár a vizsga) nem kell, hogy zöldkártyára vigye.
Természetesen azzal semmi gondom, hogy a mindennapi dugókat valahogy meg kell szüntetni! Erre én a célirányos tömegközlekedést javasolnám pl egy adott munkahely, indítana olyan automata járműveket, amik hoznák-vinnék a dolgozó emberkéket. Mert állítóm a dugók nagy százalékáért ők a felelősek és nem, pedig azok a családosok, akik a napi vagy heti nagybevásárlást intézik az autójukkal vagy rokonlátogatásra, indulnak stb. stb. stb.… Ezért továbbra is, fenntartom azon véleményemet, hogy teljes mértékben én szeretném uralni a saját autómat, azaz pedálozni, kormányozni karokat rángatni. Lehet ezzel a véleménnyel, megint egyedül maradtam
"a résolaj rendszerbe egy nagyon kicsi nyomás van,ott csak kifele tud jönni az anyag-tehát csak falsot tud nyomni."
ha meglatod az elso VTG-s om651-t (uj 4 hengeres merci dizel, Delphi magnesszelepes befecsirendszerrel), akkor ne legyel ebben olyan biztos. visszafolyon 300-400mbar vakum van. A vakumot meg egy - a CR pumpa betap csövebe szerelt - venturi csinalja. Ha lyukas a visszafolyo, akkor levegöt sziv, ami osszenyomhato -> elkezd ingadozni a rail nyomas (kb. fel napig kerestem...).
!! alltolag a Boschnak is megtetszett az injektor kontrukcioja es ök is elkezdtek ilyet tervezni
ui.: azert jo a vakum a visszafolyon, mert igy gyorsabb nyitasok/zarasok erhetoek el -> magnesszeleppel es vakummal hasonlo idok erhetoek el mint piezoval es tulnyomassal a visszafolyoban
Ha ott sziv falsot akkor csere :(( Vagy én egyszer a tulaj nem akarta megvenni az ujat monta valamit kövessek el vele és kiheréltem a furatokat bekentem vasragasztoval és azota ugy használja .
Én azért gondoltam a membránra mert irta hogy nem keményedik fel :)
Jah faxa sehol nincs illen válto ezt nem hiszem el :((((( állitolag ollan ritka mint a fehér hollo :))) Pár bontot már hivtam de sajna :(( Ma lehet rászánom magam és belenézek hogy mi ujság odabenn !!!! imádom javitani a francia autokat olyan egyszerüek hogy még:))))))
Ne vedd komolyan,a résolaj rendszerbe egy nagyon kicsi nyomás van,ott csak kifele tud jönni az anyag-tehát csak falsot tud nyomni.Onnan képtelen visszalevegősödni.Ahhoz hogy onnan visszaszedjen levegőt 2 szelepnek kell az adagolónak egy időben rossznak lenni,esetleg még egy kis csoda is kéne hozzá.
Ez igaz De ha szar a résoljcsö egy idö utánn vissza tud levegösödni szerintem bizonyos tipusoknál:) De a fordnál szerintem nem mert a out csavarba zár a golyo!
Figyi,a résolajcsőtől a nagynyomású rendszer nem tud fellevegősödni,ha leszeded róla is megy az autó,max csöpög. Nézd meg megy e az izzítás,és húzogasd vissza a nagynyomású csöveket.Ha van izzítás akkor indítsd padlógázon azt majd kidolgozza a levegőt ha már jár a motor.
Valaki tudna oylan ügyben tanácsot adni, ha 1.8 TD mondeo '97 résolaj csöveket cseréltem, a rendszer feltehetőleg levegős lett.
Megpróbáltam a kézi AC-val felpumpálni de nem keményedik fel akármennyiszer nyomkodom.
Meglazitottam a porlasztóknál a hollandereket és tekertettem 3 hengernélmár megjelent a nafta, a 2-.es hengernél még várat magára akksilemerültség miatt.
Rendeltek bele uj akkut, mert hulla.
Kérdésem a kézi AC-re vonatkozik, mit jelent ha nem keményedik fel pumpálásra?
És azzal mi a baj? Ha eleve csak ilyen autó lenne az utcán, nem lennének ekkora dugók, meg balesetek, idegeskedés, stb... A baj az, hogy az első balesetnél felülvizsgálat, és betiltás. Az nem számít, hogy a napi 20-30 helyett heti 1 lenne...
Aki meg autózni akar, menjen ki egy pályára, és élvezze!
5 éve még lehet nem ezt mondtam volna... Most 28...
lehet ezt nem a megfelelő forumba íróm de talán még kitalálják majd, azt is hogy nem kell sem, kormányozni sem pedálozni, hanem beírom GPS-be hová szeretnék menni egy gombnyomás, és többit elvégzi az a „drága” elektronika az ember, addig meg újságot olvas. Lehet ez baromság, de ezt is el tudom képzelni ezekről a fejlesztőmérnököknek mondott marketingesekről
Most nem tudok képet küldeni de ha küldenél te azt megköszönném!(melozok a cégnél) Amugy II clio 1999év 1.2b, hoztak hozzá váltot de az nem passzol mert ami az auton volt elöl van az önindito amit hoztak azon meg hátul :(( külömben hasonlit rá:) Mail-ra is küldheted
Szia Egyszerübb-jobb megoldás egy bontott váltót szerezni hozzá,amúgy valószínüleg a reteszelő rendszere van szétkopva,de többe kerülne megcsinálni mint a bontott váltó.Képet mellékelj a váltóról,van itt nálam egy 60 ezret futott,hátha pont olyan.
A kiengedet kézifék figyelmeztetésére, tényleg elég lenne a duda de, a miértre szerintem roppant egyszerű a válasz. A sznob emberkék már nem akarnak kart rángatni. Persze mind tudjuk nem mindig a legbonyolultabb dolgok a legjobbak. Bár lehet csak mi magyarok, vagyunk ennyire maradiak? Én pl azt sem értem miért kellett a lámpát vagy az ablaktörlőt automatizálni? A sznobja már azokat sem akarja kapcsolgatni? Jó talán azt aláíróm, hogy legyenek ilyen lehetőséget de, akkor legalább ne adná mindegyikhez, hanem csak a luxusba és ott is hagynák meg a választási lehetősége a leendő vásárlók számára
Váltoprobléma elöfordul vele néha hogy két sebességbe lehet rakni általába harmadikba akad meg és nem lehet kivenni de ilyenkot hátramenetet lehet kapcsolni:(( Elözmények a váltot kétszer javitották:((ezzel a hibával:(( Most nálam lenne a következö én váltocserét javasoltam. De nem egyszerü állitolag ritka válto:(hoztak hozzá egyet de nem jo más helyen van az önindito:( Valaki csinált már ilyen problémával küzködö váltot????Állitolag tipushiba de én még nem találkoztam ilyen hibával rönyonál. Szerintetek érdemes javittani vagy egyátalán lehet ???vagy kuka!!
Az MkII gyertyája 18mm, ebből szoktam esztergálni. Bele tehető az MkI-é is, ami 20,5mm, de ez lényegesen vékonyabb. Ennél hosszabbat én nem tennék bele, az már mélyen bele lóg a porlasztási sugárba.
"A rendszerben elöfordulhat némi levegő, amit a legjobban a pedálon veszel észre, méghozzá úgy, hogy felpumpálod a féket leállitott motornál keményre és ha néhány pumálás után még mindig rugózik a pedál, erővel nyomva szinte teljes benyomható akkor tuti levegős. Azért mert a levegő összenyomható, a fékolaj pedig nem. "
ezt a választ adtam, ha a folyamat érdekli meg leirom :-D
Par szoban,/linkben/ ha valki tudna ismertetni a Mercik ion aram mereset/lenyeget a gyujtogyertyakon. ..
...azt megkoszonnem.
Ma roppant jot segitet rajtam egy S classnal. s erteni is szeretnem.
.. ugyanitt mondjon le a 2.7 Cdi MAP szenzora..(azis kell a nemetnek.. mert AFM, meg turbonyomas szenzor, az keves egy motorra. :) mirol gozom nincs minek csucsul a legszuro utan... de jol atbacott. (meg persze en is magam. :)
A kocsog szenzor.. stabil 3.8 voltot ad.. s onnan max akkor mozdul, ha vakuum eri.. de az ott nem sok van am szerinte... viszont mellette AFM, az meg mindent lat. :))
Uzem kozben nem mozdul meg az uj szenzor jele ...sem..
Ellenben ha megszivom pumpaval alapjaraton.. .. akkor valtozik a jel. s vele a retkes levegoszuro hibakodja is megjon. .. :D
le szoktam esztergálni 1,5mm-t, hogy beljebb kerüljön a gyertya. Úgy indul jól.
Van olyan gyertya,aminek a tömítőkúptól mérve nem 22,hanem 24mm a hossza a végéig,azt tettük az 1,8D fordba mindig.Sokat nem segít rajta az se(valamivel talán jobb).
Alapvetően a motorelhelyezésre gondoltam, ami a súlypont miatt zseniális, de a javíthatóság biztosan nem volt szempont a tervezésnél. Nagyon "szeretem" a gyertyacserét, bár az is igaz, van ennél szarabb is. A szerencsém miatt valószínűleg nekem jut a ritka, de szar része a hibáknak. Mint a fojtószelep/alapjárati motor/termoelem hármasának boncolása, a folyton széteső motorolajszint szabályozó, a kirepedező gumicső a légtömegmérő és a motor között, a felakadó olajnyomáshatároló (amihez le kell venni a bal kartert). Meg imádom a nagyobbik tetőablak mozgatómechanikáját is. :-(( Nekem viszont nincs bajom a segédkardánnal, hengerfejjel, meg a vízpumpával. :-)) De a műszerpultot nagyon egyszerű kivenni a fűtőtest cseréhez. :-))
ha belevegősödött a főhenger a folyadékhiány miatt, akkor érdemes az első fék dugattyúit visszatolni és a tartály felé kimegy a levegő, majd friss fékfolyadékkal feltöltve, folyamatos pótlással a kerekeknél leengedni a régit.
Elméletileg ugy kellene légteleniteni, hogy a főfékhengertől legtávolabb eső keréknél kezdeni és igy haladni a főfékhenger felé.
---
De gyakorlatban teljesen mindegy. Ha azt mondod, hogy a féktartály teljesen üres akkor azt töltsd fel fékfolyadékkal a maximum jelzésig! (lehetőleg frissel és DOT 4-essel a forráspont miatt).
---
Aztán ha magad akarod csinálni akkor a következőket kell tenned!
DE FIGYELEM, BALESETVESZÉLY!!! A FÉK NEM JÁTÉK, A LEGFONTOSABB BIZTONSÁGI BERENDEZÉS AZ AUTÓN!!!
HA NEM VAGY BIZTOS A DOLGODBAN, KERESS MEG EGY HOZZÁÉRTŐT!!!
---
A féktartályban még biztosan van egy kevés fékolaj, ugyanis anélkül BIZTOS, hogy nem tudnál megállni!
A rendszerben elöfordulhat némi levegő, amit a legjobban a pedálon veszel észre, méghozzá úgy, hogy felpumpálod a féket leállitott motornál keményre és ha néhány pumálás után még mindig rugózik a pedál, erővel nyomva szinte teljes benyomható akkor tuti levegős. Azért mert a levegő összenyomható, a fékolaj pedig nem.
(A folyadékokban a nyomás elméletiekben gyengitetlenül terjed.)
Ha te akarod csinálni és kiváncsi vagy a folyamatra szivesen leirom, csak irj ide!
Egyik szakkönyvben a fék légtelenítésére azt írják, hogy az első kerekeknél kezdeni, a másikban meg hogy az elsővel.
Mi a jó megoldás?
Ehhez kapcsolódó kérdésem, hogy a levegőt teljesen ki lehet űzni a fékrendszerből?
A másik, pedig hogy ha a fékfolyadék betöltő nyílásnál olyan alacsonyra süllyedt a szint, hogy nem maga az edényben nem látszik, akkor a főfékhengerbe is gondolom levegő került. Innen a levegő könnyen eltávozik, vagy szinte az egész rendszer fékfolyadékát ki kell cserélni hozzá?
Nem tudnám megmondani... alapjárati motor állítja szerintem, de hogy az milyen érzékelők alapján működik, azt a javítási kézikönyve sem írja. Vagy nem találtam benne.
Hasonloan keztem leállito szelep szart be rajta az is páncélos volt még akkor de azért ha ráhegeszgecc ki lehet venni a csavarokat asszem 5db van benne de nincs szarráhuzva:)) Nálam leszakatt a gumi a leállit szelepröl és ezért nem indult azt hiszem hogy Bosch adagoloét raktam bele de csak a "dugattyuját". Ugyanis qurva ára van a 3vezetékesnek:(( Az ami kattog az a zizgöszelep kell kattognia.elötöltés állitoja. de nem igazán hiresek az indulásrol ezek a mocik elvileg ha lestifteled jonak kell lennie. De nem mindegyik én egy pici elötöltést szoktam neki adni pluszba ugy hogy fellazitom az adagolokeréken találhato 3db 8-as csavart és eltolom ugy hogy az alátét nyoma 1mm látszodjon és pöcc-re szokott igy indulni:)) elötöltés csodákra képes!!! (sajnos nem tudom mérni ennek az adagolonak :((((
Hat szikrazott a ket rossz... mit nem ertesz rajta? :)))
===========
Volt/van benn egy ilyen csodabogar Mondejo, mi nem indul.
Multkor visszaejtette az uzat.. s nem volt jo kontakt az izzitasnal.
Megjavitva.. eddig birta.
Lucas van rajta.. mi gyujtas raadasnal berreg.. inditozasnal hatarozottan kattog
( 95" RK 1.8TD mondeo. )
Uza ott van.. de nehez atpumpalni rendszeren,.. kimeg semmi nem jon belole nagynyomasunal.
A kattogas miatt gondolom... szethullott.. de ha megbontom az immonal >> leallito szelep>> spem.. az masfel ora. (betort feju csavarok.) .
Ha az adagolo kuka.. akkor kocsi is.. mert dragabb adagolo+ munka.. mint egesz auto.. ezert nem lett tovabb bontva.. de akkor hogyan diagnosztizaljak? :S
A kocsit hidegben akksilemeritősen sokat tekertették és feltöltés után sem indult rendesen.
Állitólag 2 rendben volt lámpázással 2 meg csak szikrázott... (laikus elmondásból, nem voltam jelen)
De mondtam ,hogy korántsem biztos hogy csak izzitó lehet a baj. Eléggé ugy vezeti a frissjogsis gyerek már közel egy éve mintha egy benzines gti lenne...
Most kaptam az információt. Jan.1 től megszünik a zöldkártya/müszakival együtt lessz./ Vittem volna Z.kártyára az autómat mert 16 án lejár, hát megsugták blicceljek addig.Nincs is ezzel semmi baj mert a mult héten vittem a Samarát, 8000 ért ......
Tehát az a lényege, hogy ezzel a próbalámpás vizsgálattal a szakadást akarja kideriteni.
Tehát gyertyáról pozitiv leköt, próbalámpa egyik sarka akku pozitiv, másik a gyertya pozitivjára (végére) és ha világit a próbalámpa, akkor (valószinűsithetőleg) nem szakadt a gyertya, amin keresztül megkapja a testet.
mitől világítana a visszajelző ha lekötöd a vezetéket és direktben adsz áramot a gyertyának? ebből honnan fogod tudni hogy jó e? ha lekötöd akkor simán rá is mérhetsz hogy szakadt e. legjobb ha kiveszed, hisz ha rossz úgyis ki kell venned a cseréhez.
Mennyire megbizható eljárás az, ha gyertyákról lekötöm a kábelt, vastag vezetékkel pedig pozitívot adok nekik egyenként pár mp-ig? Ezidő alatt ha minden jó (azaz a gyetyák) az izzitásvisszajelzőnek világitania kell.
vagy
ellenállásmérés? a test és a gyertya pozitív vége között? (1 ohm körül)
vagy
kivenni a gyertyát és megnézni direktben, hogyan izzik fel? ezt mondjuk nem mindig van lehetőség föleg ha be van gyógyulva, ezért gondoltam alternativ lehetőségekre.
vannak olyan motorok ahol nem javasolják a 12 V-os ellenörzési modszert, mert kisebb feszen müködteti az ecu.
Tőlük származik az adagoló. Ma kijöttek, hozták az összes kütyüjüket, dugták vagy 2órát az autót, meg az adagoló vezérlőjét, majd meg született a verdikt. "Ennek valami baja van" Pillanatnyilag abban maradtunk, próbáljak meg egy másik légtömegmérőt, ha akkor se lesz jó, .......nos, akkor fogalmuk sem.
Izé, szerintem megzavar téged a tükörveretről visszaverődő fény ami miatt nem lehet merőlegesen szép képet csinálni róla. Nézd meg itt: http://www.penzvero.hu/products?p=coin_gold
12. REMEMBER: The Liberty Dollar is a PRIVATE inflation proof currency and is NOT United States government currency, 'legal tender' or a 'coin'. Using the Liberty Dollar as barter for products and services at businesses across the country is voluntary.
Amúgy a magyar pénzek között is van olyan érme amire mondjuk az van verve hogy 50000 forint. Csak sokkal többet ér. :) De ha akarnál elvileg fizethetnél vele, az MNB adta ki. :)
de lökött vagy, ez nem fogorvosi rendelő hogy odacsörögj, megbeszéltük hogy jössz. múlthéten csomó ideig szopott a trémobil, mindenki panaszkodik hogy nem ért el:(((
Megjött a hideg idő, megint előkerült egy apró probléma... Szóval olyan 3-4 celsius fok alatt az alapjárati fordulatszámom olyan 2000 körülre emelkedik a beindítás után és még jó 10 km megtétele után is csak 1200-1300 körülig ejti vissza, pedig a víz már rég meleg. (Viszont ha mondjuk megyek vele 5 km-t, majd leállítom 15 percre, akkor újraindítás után máris jó az alapjárat, olyan 7-800 körüli...)
Magamtól arra gondoltam, hogy valami olyan dolog nem tud felmelegedni, amit a beszívott levegő hűt. (Ezen nincs olyan lehetőség, hogy téli-nyári átállítás, mindig ugyanonnan szívja) Mit lenne érdemes megnézni, hogyan lehetne rábírni hogy ne pörgesse annyira hidegen ... ?
Melyik az a link ahol rendszám alapján meg tudom nézni egy környezetvédelmi zöldkártya érvényességi idejét ill. a műhelyt ahol készítették legutóbb ... ?
Passat 1998-as 1.6 benzin. Hidegen szól a szervója, majd pár perc járás után elcsendesül. Olajat cseréltek , de ATF D3-al öntötték fel, elképzelhető, hogy emiatt szól? Érdemes megpróbálkozni egy olajcserével?
Azért nem ártana a kettöt is megnézni lehet hogy az elödöd is gondolkozott szar helyenn van :((((legalább szikráztasd ki !!! Elö szokott fordulni hogy az izzitorellé szarakodik hol izzit hol nem :(( Még akkor se biztos hogy izzit ha a sárga lánpád világit! Vanegy biztositékja az izzitásnak a motortérbe egy lemez biztositék egy müanyag házba nem árt elenörizni elsöként !Ha jo akkor akkor gyujtás rátesz és végig izzitasz a lámpa elaszik utána kb 10mp van egy kattanás elvileg izzitott! Meg indul is de ha nem akkor a relével lehet még annyi hogy a zároérintkezök beéktek Szét pattintod az izzito relét és meg kell takaritani a a belsö zároérinkezöket anyagvándorlás végett össze szokott égni ! Vagy totál szar de akkor kattanást sem halasz az izzitás végén akkor csere a relé! Én talán igy kezdeném .
Nincs semmi baj, állatorvos vagyok:) Amúgy hallottam valami spéci gyertya be-kirakó szerszámról, hogy azzal állítólag stabilan és baj nélkül lehet működni. De még nem láttam sehol ilyesmit. Amúgy a következő a gondom a kocsival (és mivel a hétvégén készülök anyósomékhoz Magyarországra jó lenne addig megoldani): eddig két alkalommal nem indult egyből, sőt tegnap reggel több izzítás után sem. Aztán leszedtem a két említett gyertyát, de mivel működőképesnek látszottak (ugye egy dróttal negatívot az akksiról, a pozitívra meg odatámasztottam az akksihoz oszt erre izzottak), hát vissza is raktam őket, majd direktbe adtam áramot az akksiról a gyertyákhoz, mire beindult. Ma reggel viszont (pedig -5 volt, tehát a tegnapihoz képest 2-3 fokkal hidegebb) egyből indult. Lehet hogy a gyertyák hibásak (mert esetleg nem izzanak be elég hamar), vagy pedig nem megy áram oda (sajna ma reggel nem volt időm megnézni, hogy kulcsról izzításkor megy-e áram a gyertyákhoz, bár gondolom mennie kell mert másképp nem indult volna)? Tudom, sok a bajom, nyugodtan szóljatok be ha már zavaró, van is egy jó autóvillamossági szakemberem Csíkszeredán, de nála majd szombaton állunk meg Magyarországra menet.
Jelen esetben az akksik 95%-a nem szakműhelyben kerül beszerelésre.
...akkor hol?El ne képzeld már,hogy 100 emberből csak öt szerelteti be az aksiját,95 meg nekiáll bütykölni otthon...egyik-másik autóból ki se tudja venni.
Az akksi szempontjából pl az lenne az ideális, ha minden alkalommal amikor megállok, levenném a sarukat és gyengéden körbetörölgetném az akksit, nehogy már valami baja essen.
Kifelejtetted a meleg teát,meg a nyaksálat,hogy meg ne fázzon:-)
Ergo ha a gyári terhelés amit az autó akkor fogyaszt amikor kigurul a gyárból több mint 0,02 A akkor nehogy már emiatt ne legyen garanciális egy akksi - bármikor az autó élete folyamán
Nem jól értelmezted,amit írtam.Attól,hogy a fogyasztó 0,02 vagy 0,08 még van garancia.De,mint minden garanciális papírt,ezt is ki kell tölteni a beszerelésnél(nem az eladásnál,Te is beszerelheted,de utána el kéne menni egy szervízbe,ahol megmérik),és a normálisabb garipapírokon van nyugalmi fogyasztó,töltés terheletlen/terhelt,önindító áramfelvétel(!).
De a minimum a töltőfeszültség.
Ha veszel egy gáztűzhelyet,azt is beszerelheted Te,csak le kell pecsételtetni egy gázszerelővel,mert nem lesz rajta gari.
Egyébként meg 0,10 fogyasztóval is túléli az aksi a garanciális időt,ami 1 év...legfeljebb gyakrabban veszel bele.
Most hogy így írod, emlékszem, hogy 1 crovát dugtam rá, ami kívülről meg volt köszörülve, úgy, hogy 17es villáskulccsal (ha jól eméxM) meg lehetett fogni :)
félre ne értsd, nem minősítettelek, csak 409-nek válaszoltam. neten nem jön le hogy ki mire képes:( amúgy a csillagkulcs tutibb de ahhoz le kell venni a sorolólécet, visszafelé már jó az előzőben leírt módszer
Amúgy affinitásom van, eddig egy 123-as Mercit bütyköltem, jól is ment egészen másfél hónappal ezelőttig (bemondta az unalmast az indítómotor és még nem volt időm foglalkozni vele). Mellesleg ha nem villáskulccsal csinálom, akkor mivel. Tulajdonképpen csak megijedtem a Merci motortere után, hogy itt mennyire szűken van minden. Azon elég sok mindent csináltam, szelephézag, porlasztócsúcs-csere, adagolóbeállítás, ilyesmik.
nézd, Te meg én (és még jópáran) érzésből tudjuk mikor kell más metódus. persze írhattam volna hogy akár le is eshet az ötös anya,akkor lehet csillaggal is, és csak visszafelé fűzze rá a sínre a gyertyát..........
Nem a szerszám a gond, hanem benne van ezer éve a gyertya, vagy előzőleg valaki nem sajnálta meghúzni, akkor lefordul a villás, onnantól meg igen nehéz bármit rávarázsolni. És persze Murphy alapján úgy is az a 2 a rossz. :-)) ja, nem, :-//
Sziasztok! R kangoo 15dci :izzításkor búg a szervósziv. beindul oké 10 mp mulva service felirat hibakód nincs:-( amúgy minden oké. ja 13.a van:-) ma kezdte
4 hengeres forgóelosztós adagoló 9mm-es adagolóelemmel, 4ütemű motorhoz. A többi a típusra vonatkozó kódszám és hogy hányadik változata ennek az adagolónak.
Köszönöm szépen, így fogok tenni. Bár most megindult, direktbe adtam áramot az akksiról oszt indult. Lehet hogy nem kapnak áramot a gyertyák? Reggel kipróbálom mindenesetre.
"az utsó kettő az adagoló mögött van és igen nehézkes kiszedésük."
mondjuk az pont az első kettő, csak a lusta szerelőnek az utsó:D
egyébként többnyire így gondolkodott már az előtted hozzányúló is, tehát valószínűleg ők a rosszak. nem nagy kunszt kiszedni, leveszed az adagolócsöveket, meglazítod rajtuk az ötös anyákat, és villáskulcssal kitekered a gyertyát. az összekötő rajt marad így, és annál fogva könnyen kiemeled a helyéről. vissza ugyanígy, lazán rá az anyákkal a lemezt és ha meghúztad a gyertyát, utána jöhet az anya meghúzása........
"Nagyon nagyot tévedsz,Bácsi.Normálisabb aksi garipapírjára ezt rá kell,kellett írni...már sok évvel ezelőtt is." Továbbra is tartom az álláspontom, hogy ez bizony lefedezés. Hogy a beszerelő műhely, vagy a gyártó részéről az tökmindegy. A lényeg ott van, hogy olyan feltételt támasztunk ami elméletileg teljesíthető, és ahhoz kötjük a garanciát. Jelen esetben az akksik 95%-a nem szakműhelyben kerül beszerelésre. Amelyik igen, akkor azoknak a járműveknek a negyede vagy több nem teljesíti ezt a feltételt. A maradékra, tehát az akkumulátorok kb 3-4 százalékára kell csak valóban garanciát vállalniuk, annyi meg belefér a haszonba. Erről van szó, nem többről.
" ...és?Ez az égvilágon semmit nem változtat azon a tényen,hogy a 0,02 feletti fogyasztás az aksi szempontjából sok." Valóban. Igazad van. Az akksi szempontjából pl az lenne az ideális, ha minden alkalommal amikor megállok, levenném a sarukat és gyengéden körbetörölgetném az akksit, nehogy már valami baja essen. De basszus én nem azért tartok autót, hogy az akksinak minél jobb legyen, hanem azért van az autóban akkumulátor, hogy kiszolgálja annak az igényeit. Ergo ha a gyári terhelés amit az autó akkor fogyaszt amikor kigurul a gyárból több mint 0,02 A akkor nehogy már emiatt ne legyen garanciális egy akksi - bármikor az autó élete folyamán. Szóval nehezen védhető ez az álláspontod (/beszerelő műhely/gyártó álláspontja).
Természetesen 4 henger, hármas Golf 1.9-es TD-je. Ma beütött kissé a hideg oszt nem akar indulni. Két gyertyát sikerült kiszedni, elvileg működőképesek, bár lehet hogy lassabban ízzanak fel. De ha nem muszáj nem szedném ki mind a 4-et, az utsó kettő az adagoló mögött van és igen nehézkes kiszedésük. Volna még valami ötlet, mi lehet?
Jó a spekuláció, mert előrébb visz. Úgy nem, mert menetközben a kuplung kinyomást és motor leállítást variáltam és rázott. Ezekszerint a motor is kizárható. Itt a spekuláció eredménye: maradt a kuplung és a váltó. Másnak milyen eredmény jött le az elmúlt 200 hsz-ből?
eeeeeee tévedés. már a második Smart került a műtőbe amiatt hogy kb fél lityire lefogyott az olaja. és annyira elment az olajnyomás hogy lelökdöste a himbákat a veztengő.
Szia! Igen, lehet. A gond az, hogy a kardánt csak a váltó felől lehet felrakni, így nemtom azt megjátszani, hogy tagonként a difi felől leteszteljem. :(
Szia skorpio3! Motoron váltó, majd háromtagos kardán két felfüggesztéssel, merv hátsóhíd, dopla kerék. Magam is gondoltam a felfüggesztésre. Ezt úgy teszteltem, hogy kardán nélkül utánna kötöttem egy másik autónak és meghúztuk 90km/h-val. Így kizártam az összes futóművet. Persze egy dekát nem rázott.
Szia BMWKRAFT! Végigolvasva a "tippeket" (bár most nincs előttem annak a kocsinak a hajtása) talán érdemes lenne megnézni a hátsóhid felfüggesztését, pozicióját. Cúg, szilent, rugó... Ha ezek is mind OK vérző, szivvel lemondok a neylonzsetonokról :-)
Hát akkor látatlanból nincs más ötletem...mondhatnék ilyeneket,hogy vezérlés biztos jó-e,motorvezérlő negatívot-pozitívot kap-e rendesen,élőértékben adatok jók-e,stb...de ezeken már túl vagy.
Ha minden jó,akkor adagoló le,padra feltesz,megteker...vizsgál...csak egy ilyen művelet asszem 80e környékén kezdődik.
Pesten a Filep dieselnél csinálják,az lehet Hozzád közel is van(vagy közelebb,mint Székesfehérvár,Kecel).
6évig járt 4T Trabanttal keverékkel, mert trabiba az való. :-DD
Jó keverési arány esetén ezzel nincs is gond.
Csak amikor beleönti az ügyfél a 10 liter 1:20-as keveréket,amit a Stihlhez csinált,még 3 éve,nagyjából üres tankra,az autó meg onnantól épp csak nem indul,de benzin is meg szikra is meg kompresszió is van,de ha bedúsítod,akkor indul,de 20 másodperc múlva leáll,és addig is csak padlógázfröccsökre reagál,és már mindent csinálsz,meg átnézel,meg hozol egy másik autót,és mindent átcserélsz,és nem jó,és már 3.-ra mérsz benzinnyomást,és véletlenül telibe fröcskölöd a motorháztetőt,és az a qrva benzin meg nem párolog el...és akkor buborék súgja,hogy "cserélj benzint,bazdmeg",mert már csak az az eredeti...az autó meg megjavul,na akkor elgondolkozol,hogy ugyan benzin-benzin,de az egyik mégse ég...hogyisvanez.
Sziasztok! Kalos 1,4 F14S3 mocival. Felső lambda szonda kábelezését meg tudná valaki mondani? Van két barna (gondolom az a fűtés), egy kék és egy rózsaszín (vagy fehér). P0135 hibakód. Milyen utángyártottat érdemes beletenni?
Nem szeret sör? Lehet bor is, Bármit felszolgál a Boris. Nem jó a topic tali cím? Kitalálunk más címet. Van távolság, mi leküzdhetetlen, országon belül legyen egy központi hely: Pusztavacs. Nicknév mögül való kibújás szerintem nem gond, mert úgyis csak az állandók mennének el.
Motorral a síktárcsa nem kóvályog, kicsit csörög a váltó, de a váltósunk szerint az természetes nála. Kézzel simán, nem rágva lehet hajtani, kihajtás csapágya nem lóg.
Szia Cam! A napkban mérnem kellett egy VW Passat benzinpumpát ( hengerenkénti, 2.5-3Bar) az áramfelvétele 6-7 Amper volt, az volt az érdekes hogy amikor halódott,( esett a nyomás) akkor ment fel az.áram 7-8 amperre. Minden négy szép hullámot követett négy "borzas" csúcsú hullám. Ez már kommutátor szikrázás jele, meg az áramfelvételt is sokallottam, új pumpát kapott. Levettem a tankot, tele volt szeméttel, fémszemcsével, nem csoda hogy megadta magát. Egyébként amikor megszoritottam a nyakát 5Bárnál vett fel 9 Ampert.
csináltam 1 platóst, 55-60ig ráz ,a kardán ,1 kereszt 8-10 E km-t bír az egészet el kéne hajíntani de nem költ rá mert sóher :-( 2 szem hegesztve , kb 4-5 mm kifli és 55-60 kivételével mintha új lenne:-) szóval ez nem segít rajtad csak elmeséltem. vigasztalás képen vagy kifogtál 3 sz@r kardánt?
Persze nem a hsz-ek fölösleges szaporításával kezdtem. Azt meghagyom arra az esetre, mikor nincs több ötletem. Ez az a helyzet. 50-nél kezdte, a harmadik kardán van rajta, most 60-nál. Érdemi javulás nem történt.
Áááá, dehogy. Látod most sem tudtam rájönni a gondosan megszerkesztett kérdésedből, hogy vajon a 15ezer az mennyi is lehet literben. Mert azt, hogy melyik benzinből vetted, melyik kútnál, milyen dátum-kor, valahogy nem láttam leírva. ( ezekből esetleg az adott társaságot felhívva kinyomozhattam volna) Aztán olyan apróság, hogy az 5féle 1,6-os közül Neked melyik van, mennyit ment az a motor már, netalán kézi, vagy automataváltós megálmodása is meghaladja a képességeimet. Az is elgondolkodtató, vajon ezt az összeget egyszerre, vagy részletekben tankoltad. És látod, gyenge az értelmezési képességem, azt értettem csak ki belőle amit leírtál.
Németből gurultunk haza és Solton muszályból megálltunk tankolni. Az autó gazdija jól ismerte a fogyit és a maradék útravalót tette a tankba. Hazáig, még egyszer tankolni kellett. Oppá!
Én már leakartam venni a váltót, mert más ötletem nem volt, de főnököm esküszik a kardánra. Egyébként a kuplung jól dolgozik, még ivecos zörgése sincs.
"Ahol 0,02A*-nél nagyobb fogyasztást mértem,vagy 13,8V-nál kisebb töltést terhelve,ott jeleztük az ügyfélnek(rálett írva a garipapírra,nehogy elfelejtse),hogy az autója eszi a villanyt**,készüljön rá,hogy az aksi nem lesz örök életű."
Azért gondolom azt te is tudod, hogy ezt leginkább úgy hívják, hogy "saját seggünk lefedezése" -> lásd pl ecotec motor hivatalos normája: max 1 l / 1000 km -- motorolaj.
Nem kétlem, hogy jónéhány autó tudja ezt a 0,02-t produkálni, de lenne fél dollárom arra hogy, ha bemegyünk 10 különböző márkakereskedésbe, és megmérünk 10 véletlenszerűen kiválasztott gyári új autót, nem ez lesz az átlag.
Azért mert egy-két liter mindennapos, de akár öt liter eltérést is tudsz tankolni, akár csak azzal, hogy az egyik oszlopnál jobbra dől az autód két fokot, a másik oldalon (vagy másik kútnál) meg balra. És azt is játszik amit Cam mondott, hogy ugyanannak a kútnak valószínűleg egy hét múlva is ugyanannyi lesz a "mérési hibája". :)
Ha szabad annyi kiegészítést tennék, hogy a kattanásig tankolással nem fog pontos eredményt kapni. Látni kell a csőben az üzemanyagot, akkor elég pontosan lehet mérni.
Mit levettem, darabonként, majd kompletten lecseréltem, de ráz. Minden beavatkozásnál kicsit másképp, vagy más sebesség tartományba, de javulás nem tapasztalható.
Gumák voltak gumisnál, o.k., megforgatva a kardán nem üt, keresztek o.k., beindítva járhatna kicsit egyenletesebben is, de bemelegedve jónak mondható, motor-váltó kapcsolatot megnézem.
Csáó! Nem ment el a vezérlés,szíj sem szakadt el,de nem mertem jobban megbontani mert kicsit komplikált már ezen egy hengerfejleszedés is.. Elviszem szerelőhőz,kiváncsi leszek mi lessz a baja,,biztos egy vagyon lessz..
Jó estét a kartársaknak! A héten fennakadtam egy x-aktán, mit képtelen vagyok megoldani (füstölgő smile). Alany: 2002-es iveco, dobozos. Próbaúton kardánrázást diagnosztizáltam. Átnézve azt, semmi baja. Kérdés: mi rázhatja még be az autót, hogy a fent említett tünetet produkálja? Minden tippet szívesen fogadok, mert nekem ötletem nincs. :(
Nem biztos hogy gond van. A vezess.hu- van egy szaki autóvásárlási tanácsadó, nem javasolja az opel és a VAG csoport 1,6-os motorjait, szerinte városban sokat fogyasztanak, mondjuk pont octaviát írt Ő-is.Helyette az 1,4-est javasolja, Ford-ból viszont fordítva. Rengeteg kocsit tesztelt már, elég korrekt tanácsai vannak. Sem az autópálya, sem a város nem híres az üzemagyagtakarékos vezetésről. Tankold tele a kocsit egy adott kút adott oszlopánál 1-vagy 2 kattanásig.Menj a kocsiddal országúton nyugodt tempóval 90-100 km/h , legalább 200-300km távot. Majd utána ugyanaz a kút ugyanaz az oszlopánál szintén 1-2 kattanás, így oszd el a fogyasztást. Biztosan nem lesz több a gyári értéknél, ha mégis akkor tényleg gond van. El ne hidd a városi 5L fogyasztásokat, van egy topic a valódi városi fogyasztás címmel, vannak mesemondók, és vannak akik leírják hogy az S Merci 24-26L eszik városban, de nem érdekli őket. Hiteles forrásból: városi rövid távok 1-2 km, Fiat Seicento1,1 és Daewoo Matyi 0,8 mindketten 9-11L benzint esznek. Volt egy pár robogóm a 2l baromság, volt egy hondám az 3,5L-5L evett, de volt Yamahám az 4-7L evett nem tuningolt 50ccm motorok voltak. Van aki 70ccm tuning Malagutira 17,5L fogyit írt, és írta hogy ezért nem túrázgat vele alig győzi tankolni. Bízzunk benne nem lesz ott gond a Skodánál.
De, megette. Abból derült ki az egész, hogy hangosan csattogtak a hidrók. Viszont baja nem lett. Ha emlékeim nem csalnak, olyan 50ekm környékén ment vele így.
összesen 3,5 megy bele nekem 1x a gombosnál első szervizen kiszámláztak bele 4 litert (Helix Ultra) mondván hogy fél liter nincs(???):O ehhez képest alsó nívóig volt ami pont három litert igényel. viszont ingyen kicserélték a Maxabo rendszámtartóit gombosra:(((
Van egy kis gondom! Skoda octávia 1,6-os I-es, kicsit sokat eszik mármint szerintem. Tankoltam eddig 15 ezret a hónapban és mentem vele 450 km-t, mert többet nem tudtam az óra szerinte. Az autó teljesen normálisan van használva, nagy becsben tartott. Napi szintem 20 km autópálya és 5 km városon belül. Októberbe volt zöldkártya amin teljesen jól megfelelt.
Szerintetek mi lehet a hiba?????
Vigyem hibakód kiolvasásra? Ami nyáron megvolt, de lambda szonda hibát nem jelzett a készülék, de már akkor is sokat evett........
Átlagba a fogyasztásom 8,1 liter,,,,
De ha számolom a15 ezeret ésa 450 km-t akkor az durva,,,,,,
Az a VP29/VP44 radáldugattyús trágyadomb adagoló saját vezérlője,ami az adagoló tetején van,és úszik a forró gázolajban:-),és ráadásul olyan kis zárkózott,hogy nem mindig közli a motorvezérlővel,ha valami baja van.
infot lehet keszen kapni... de nem art ha azt ertelmezni is birja ember. :))
....ennyit a raktar gyujtogatasrol.. :D
...te most szórakozol velem:-)ne mondd már,hogy nem értettél a leírásból valamit.
Ha mégis,akkor elmondom megint,szívesen:-)
Ja,nem a raktárt kell gyújtogatni,te kis piromán,hanem a fényt benne:-)
Amiket én ide beírogatok,azok mögött igen sok méricskélés,gyakorlás,tapasztalatgyűjtés van,még akkor is,ha nem írom le,hogy"mértem ilyet 1500-at,hidd már el".
Neked ezt már nem kell kiszenvedni,mert készen kapod az infót.
Az,hogy kételkedsz benne,az a Te dolgod...majd ha lesz tapasztalatod e téren,akkor elhiszed.
Ha rám hallgatsz,akkor most is elhiszed.
Nyilván senki sem tévedhetetlen,így én sem,és ha valaki bebizonyítja,hogy neki van igaza,akkor elhiszem.
Amíg nem,addig nem.
Ez így kerek,szerintem...az úttörő ahol tud,segít:-DD
"Annyi kipugáz szerintem csak van,hogy létrehozzon valamiféle nyomáskát."
Igen, annyi azért van, érezni a csövön, hogy fújdogál rajta, és a MAP is működik. Alapjáraton 1,6V, fordulaton felmegy 2,2V-ig, de megpumpáltam és 1bar környékén 4,5V-ot mutat.
De ez annyira gyenge, hogy nyomok egy padlógázt és kb 6-7 sec amíg kipörög a ~2500-as maximumra, menni meg elsőben lehet vele padlógázon olyan sietős gyalogos tempóban. A másodikat csak lejtőn bírja el.
Na, azért nekem sem tart ez mindig 3napig, a múltkor egy Sharan-nál még ki sem nyitottam az ajtót és már tudtam, hol a bibi. :-))) Most Te jössz! :-P :-D
De a 0.01-et.. hat azt nehez egy riasztos, immos. stb,.. autonal nyugalmi fogyasztasnak felfogni.
Napi átlagban be kellett szerelnem legalább 1-2 aksit,minden áldott munkanap(6*egy héten),sok éven át.
Minden áldott beszerelés mellé kötelezően kellett mérnem nyugalmi fogyasztót,és töltést,terhelve(problémás autóknál mást is).
Az autók a 6V-os trabitól az MTZ traktoron keresztül az E-type jaguáron át a bmvx5-ig tartottak,néha jött volvo fh12,ifa,elektromos rokkantkocsi(!),meg még mindenféle belsőégésű jármű,ami a föld hátán mozog(fűnyíró kistraktor:-D)
Ahol 0,02A*-nél nagyobb fogyasztást mértem,vagy 13,8V-nál kisebb töltést terhelve,ott jeleztük az ügyfélnek(rálett írva a garipapírra,nehogy elfelejtse),hogy az autója eszi a villanyt**,készüljön rá,hogy az aksi nem lesz örök életű.
*mérési hiba meg nem volt,mert ahogy bekötöd az ampermérőt,ki kell nyitni az ajtót,hogy a belső világítás felkapcsolódjon,és ha ilyenkor 0,45-0,85A fogyasztást látsz(ez 1-2 5W-os izzó),becsukva/leriasztva meg 0,02-t,akkor ott nem lehet hiba.
**és ha belátta,hogy igazunk lehet,akkor visszakértük az autót,és kivágtuk a picsába belőle a 100 éve nem működő riasztót,villogó ledes indításgátlót,meg mindenféle fölösleges szart,esetleg mondtuk neki,hogy pattintsa le a rádióelőlapot,mert ha fenn van,akkor kikapcsolva is 0,06A-t eszik.
És hogy ki mit mond itt ezzel kapcsolatban,az nem nagyon érdekel már.
Még egy gondolat bár a távolbol elég nehéz :) Uj az adagolo elvileg jonak kell lennie :)
Nem lehet hogy a összekeverted az átteresztö csavarokat a visszafolyon elvileg kisseb a nyilás :) csak egy gondolat !!! anno én is jártam igy az se akart menni :(((
Egy kérdésem lenne ,bízom benne tudtok segíteni! Van egy 1997-es B corsám /X14XE motorkóddal/,tehát 1.4-es 16 szelepes. A problémám az lenne hogy egy kb 90 es autopályás temponál elkezdett gyengülni az autó,olyan mintha 1-2 gyertya nem ment volna,kihagyna,hazavitettük az autót,gyertyacserék után egy "szerelő" rámért a hengerek kompressziójára és a négyből csak egyben volt kompresszió!A motor előtte nem füstőlt,nem csörgött nem volt semmi baja,csak egyszerűen megált.. Ha van valakinek ötlete mivel kezdjem megköszönném..
Ne wattot számolj, hanem amperórát. 0.3A az ugyi őránként ennyi, szóval 30Ah az 100 óra, 60Ah az 200 óra. Ennyit szív le az akkuból az állás, vagyis 4-5 nap alatt ekkora terhelés garantáltan csontra lemeríti az akkut.
jo .. fogtam.. csak ne sertett stilusban fogd fel mit irtam, mert az nem volt szandekom. << !,. >> !! :)
Kib*szott sok.. de egy 70 akarhany Ah-s akksinak is? (hatareset erre szolt.)
De oke Bacsi.. ertem hogy sok.
Ezert kerdeztem, mert helybol nem iteltem annak, de kis matek utan mar nem tunt jelentektelennek, viszont biztos nem voltam benne.. (nincs mÉg ily iranyu rutinom. :) .ezert kerdeztem.
viszont.. 0.3 A.. s 0.01 A. kozt, iszonyat nagy a kulonbseg.. ha irsz 0.1-et.. akkor okezom.. s elfogadom.
De a 0.01-et.. hat azt nehez egy riasztos, immos. stb,.. autonal nyugalmi fogyasztasnak felfogni.
Mindhárom pedálkapcsoló jó. ( ECU-ig ) A twinport is valószínűleg jó, és ki is van takarítva az egész, de nem ér el olyan fordulatot, hogy működnie kellene. Turbónyomás persze nincs, mivel nincs annyi kipugáz ami meghajtaná a turbót. De a turbó is jó, lebontottam, megnéztem, a szabályozása is működik, wastegate zár rendesen.
Ezeken már túl vagyok, ezeket neveztem "prifériáknak" :-) Légtömegmérőt /is/ kimértem, jó, de ennyire gyenge még lehúzott csatival sem lenne. Lekötött kipuval sincs változás. Megállt. Adagoló széthullva, javítása több mint az új.
Nincs erdemleges valtozas a csorgest illetoen, legalabbis nem tapasztalom. Frissen cserelve jobbnak tunt a helyzet, de asszem inkabb csak a fulem volt bedugulva a megfazastol, mert mar nem vagyok megfazva es most ugyanojan csorgosnek hallom :D fontolgatom, hogy visszategyem a gyari szenzort.
Nem inkabb tul dus kevereket akartal irni? Szegenykeverek 50 foktol all fel, akkor gyullad ki eloszor a GDI ECO lampa es a csorges is csokken. Ezesetben milyen szenzort vagy egyebet kene vizsgalni, mi szol bele a keverkepzesbe...homerseglet fuggvenyeben?
Gyartasi idore nem ter ki? Nyugateuropai kereskedooldalakon is korulneztem es ott is ugyanugy szerepel, hogy 10.1998-06.2000 kozott gyartott modellbe 85 fok, mig 06.2000-11.2002 kozottibe 82 fok.
Megnezne nekem valaki databan, hogy a motoromhoz milyen nyitashomersegletu termosztat kell? Vivid workshop data szerint 90 fok, de a kereskedesekben 82 es 85 fokosakat ad minden lista.
Mindenképpen a telefonjához való típusspecifikusat. HA nokia akkor nokit, ha samsung akkor samsungot, ha lg akkor lg-t, ha meg sonyericksson akkor azt. Az univerzálissal csak szívni fog.
Es akkor gondoljak arra, hogy esetleg nem zar be teljesen es tobb vizet ereszt at, mint amennyit a kis lyukon eresztene es ezert melegszik lassan a motorom?
Ha már megveted akkor késő, de ma már nem divat a beszerelhető. Bluetoothos kihangosító, fölteszed egy csipesszel a napellenzőre, vagy odaragasztod öntapadóssal a műszerfalra oszt csókolom, saját akkujáról elmegy hetekig. (De ha nagyon akarod, tápot lehet adni neki. Mást nem kér. :)
Így, de a termosztát nem kétállapotú, szép fokozatosan nyit. Sőt alapból, zárt állapotában is átmegy rajta valamennyi víz, vagy kis lyukon, amit direkt erre a célra csináltak, vagy egyéb megoldással, de pont azért, hogy az áramlás átjárja kicsit, ne maradjon le a melegedésről. :) És amíg kevés víz megy át a termosztáton, akár csak rosszul zár, a hűtőn még nem veszel észre melegedést, de a vízbe belekering a hűtő hideg vize is.