Csak egy kérdésem lenne, hogy ti mivel ápoljátok az első embléma körül lévő műanyagot? Eléggé ki van nekem szürkülve. Ráncfelvarrott az autóm. Van ötletetek? Ahogy néztem talán cserélni sem lehet.
és amúgy gyárilag a FAP élettartama 180.000 km, utána cserélni kell. te most pont itt tartasz. ha tovább így használod, garantáltan kicsinálod szegény motort...
LÉCI NE pörgesd 4000 fölé!! Mármint ha nem akarod kinyírni... A fap regenerálásához a tartós 2500 fölötti fordulat kell, nem a leszabályzásig küldés egymás után 10x... A fapod telítődése miatt nőhet a fogyasztás, de a helyedben igyekeznék Jenához, mert az eltömődő fap telenyomja gázolajjal a motorolajat, a végén meg lerobbantja a turbódat is... Szóval kísérletezgetés helyett én spórolnék a km-rel, hogy még lábon odaérjek hozzá....
A HDI doki,Jena a te embered.Szerintem így elsőre,diag nélkül behatárolja a hibát :) Az AF hibát,már megtanultam tőle,sok minden miatt dobhatja.Az egész üzemanyag ellátó rendszer miatt és a részecskeszűrőt is beleértve.Én utóbbira tippelek,főleg ha még az eredeti,nem volt cserélve sem tisztítva.
Sziasztok.Ket dologban szeretnem a segitsegeteket kerni.Van egy 110 lovas 2005-os kiadasu 307 em 180000 km-ben van az auto.
Az egyik nagy gondom vele hogy ANITPOLUTION FAULTY hibat az auto kijelzoje.A lenyeg az hogy ezt mar a tavaj oszel is csinalta es egy computeres resetalas utan es egy EGR szelep pucolas utan abban is hagyta. A tavaszal megent kezte amikor kiderult hogy ures a PARTICULTE FILTER folyadek tartalya,rendeltem bele FAP adalekot EOLYS 176.Megent kellet reszetalni csak valami gond volt az auto aljan levo valami komunikacios dobozrol ,legalabb is ugy mondtak neki...elvileg ujraforrasztotak es megoldodot a problema,engedte resetalni magat.Nem is volt semmi baj vele mindaddig mig meg nem jott a meleg.
Nem sokat jatok az autoval varosban csak inkabb hosszab utakra hasznalom,nem autopalyan csak inkabb hegyekben kanyargos utakon,es szerintem mintha not volna a fogyasztasa is.
Szerintetek mi lehet a gond mit kell meg kicserelni... nekim azt mondtak hogy hianzzik neki az autopalya, probaltam percekig porgetni a motrot 4000 felet ,raliztam is vele 200 km de csak nem tunik ell a hiba uzenet--- negent kell teszterre tennem vagy mit csinaljak meg vele ?
A masik dolog amin szeretnem a segitsegeteket kerni hogy mit lehet csinalni a tetoablak redonyevel hogy ne akadjon ki minden bezarasnal a harmadik(hatso) darabja ?Meg leget ezt valahol olajozni vagy viszapattintas utan rogziteni ? Attol felek fogy egyszer bentmarad hatul.
Az enyém egy 110 lós 1,6-os SW, 9 éves. Jenő tartja karban.
Az elmúlt 9 évben motorikusan semmi baja nem volt, most kell majd egy 8.000 Ft-os mágnesszelepet cseréni benne. Megy ha kell, mint a barom (38%-kal meg van húzva), a múltkor 1317 km-t mentem, utána 59,04 litert tankoltam, ez picivel 4,5 l/100 km alatt van. 207.000 a km. Ha jó pénzt fizetnél érte, akkor se adnám oda!! :PP :))
Szóval vannak ilyenek, csak keresni kell. Szerintem érdemes is :)
Nincs semmi fixálva, használható, amennyire lehet jó autót szeretnék, nem csodajárgányt 35 Ft-ért.
Úgyhogy a legkevésbé sem érdekel mennyit mutat a km óra, csak akkor legyen valaki aki tényleg vállalja a véleményét, hogy na oda mondjuk 240.000 van írva, de ne foglalkozz vele ezt nem szabad itthagyni. És legyen tényleg úgy ahogy mondja, mert az mondjuk nem árt.. :)
Köszönöm a segítséget, jövő héten felhívom és egyeztetek vele egyet a többit meg meglátjuk.
értem, amit írsz, de néha amúgy pont a papák gyilkolják le jobban ezeket, amint a területi képviselők, akik nagyobbrészt tempomattal 140-nel tolják bele a járgányba a km-eket. :D
ezért fontos, hogy ne km-t nézz, hanem állapotot. Ahhoz meg Jenamester elengedhetetlen. Ő lát bele a dolgokba, ha viszi magával a csodalaptopját, és van füle meg tudása hozzá, hogy megmondja, milyen állapotban van a kiszemelt autó.
Amúgy neki ez a munkája, ebből él. Hívd fel, és egyezzetek meg, ha arra kerül a sor. Csak időben, mert sok a munkája.
Szeretem a dízeleket félreértés ne essék, sőt egy ismerősöm dízel Picassojával jártam 2 hónapig és nagyon jó volt.
Szóval ha lenne egy jól használható, nem atomjaira leharcolt, területi képviselő alól 8 év után kirántott 400e-ről 120e-re visszatekert masina (ami nem egyenlő a nyugdíjas bácsi meglátogatta az unokáját 2x egy évben és most szalonállapotban 80e km-el eladó c. történettel nyilván, félreértés ne essék :) ) amire ahogy mondtad Jena mester is áldását adja akkor én örülnék a legjobban.
Már csak az a kérdés Jena mennyire nyitott egy ilyen feladatra..? :)
Mit tippelsz az új 8szeleps 308on amin turbót akartak cseréltetni mennyi baja volt? Nem tudom a kolléga aki nézte látott e már turbót életében meg feltöltött dízelmotort...
havi 1500 km-re már SIMÁN megéri a dízel... ha találsz valami 1,6 90 lovas ötajtóst, nagyon boldog leszel vele! És ha megkéred Jenát, elmegy és felméri neked alaposan a járgányt motorikusan, úgy pedig jó eséllyel maradhat a havi fizud a zsebedben.
azt meg mondani sem kell, hogy a dízel nem eszik városban sem 5,5-6-nál többet, és négy év használat alatt ez 3 liter különbséggel, és 370 Ft-os literárral számolva laza 800.000 Ft-ot spórol neked.... Ha mindent ki kell benne cserélni a 4 év alatt, ami a dízelben van, a benzinesben meg nincs, még akkor is beljebb vagy! ;)
Akkor lehet a nagy eszmefuttatásban már összekutyultam végül amiket hadart, a jövőhéten úgyis mennem kell majd rákérdezek és felírom.
A Golf-ot 2 éve nagyrészt én vezetem és tankolom (mindig tele), Hungária krt szinte mindennapos, de van benne M0, agglomeráció, egyéb belváros stb, autópálya nagyon ritkán. Így fogyaszt 8 alatt fixen (akármennyi is a gyári érték), igazából a 307nél is beérném ennyivel, de mint mondtam elfogadom, ha a tapasztalataitok alapján ez nem reális elvárás :)
1,6B városban - kőkemény Bp-i város 9 liter.. tény ennél lejjebb nem fogod vinni...Igaz az enyém SW.. a 3/5 ajtós ehet kicsit kevesebbet. Golf V re is 9,7 a megadott érték...
Igyekszem rövid lenni, bár már látom, hogy nem fog sikerülni, előre is elnézést érte :)
14 éves VW polomtól megválnék, nincs vele nagyobb gond, de kinőttem és bár kombit és 407 méretű autót nem szeretnék mert sosem szerettem akkora autókkal belvárosozni, de mindenképp egyel nagyobbra lenne szükségem. Több (temérdek :P ) tanácsot kaptam, végül a Citroen C4 Xsara Picasso és a Peugeot 307 között dől el várhatóan a kérdés, egyelőre úgy tűnik a 307 javára. 9-11 év körüliben gondolkodom, a keret max 1-1,2m Ft és legalább 4-5 évre tervezem a megtartását. A Polo-ra már nem szívesen költenék, inkább egy olyanba tenném ezt az energiát és pénzt amiben még 5 év múlva is szívesen ülök be, a 307 és a C4 ilyennek tűnik.
Benzinesben gondolkozom, az 1,6-os 8 szelepest ajánlotta egy rutinos CIT/PEU szerelő, állítólag az "kimegy a világból is" és jól szervizelhető maga az autó is.
Kicsit aggaszt viszont a fogyasztása, több helyen azt olvasom (népítélet, autonavigator stb), hogy inkább 9 fölött megy el város/vegyesben, mások állítják, hogy 8 fölé nehéz vinni, vagy nagyon kell neki nyomni, bénázni.
Annyit hozzáteszek, hogy bár nem nagyon értek hozzá, de a céges Golf (V)- 1,6 benzin 90akármennyi le- még sose ment alattam fel 8-ra sem, pedig rohadt sokat belvárosozik, és volt, hogy fullra megpakolva 4-en mentünk vele Horváto.-ba végig klímázva, és még úgy sem érte el a 8-at. Tehát gyanítom, hogy hasonló kaliberű kasztni/motor/kategória is elmegy 8 liter alatt kényelmesen vagy max annyival, de egymásnak totál ellentmondó tapasztalatokat olvasok népítéleten is meg mindenhol, így ebben kérnék 1-2 tapasztalatot ha lehet olyanoktól akik koppanásig szoktak tankolni, hiszen az a biztos :)
Nem tudom mekkora a tankja, de gondolom 20 körül meg lehet tankolni, attól biztos sírva fakadnék ha 550nél már kéne ismét ráfordulni a kútra, elfogadom, ha szerintetek így van és ez a realitás, de akkor inkább átgondolnám az egész kérdést újra.
Dízelt is ajánlgatták, de ebben az árkategóriában attól tartok a nagyon kihasználtak vannak, nem szeretném a havi fizetésemet az autószerelőnek utaltatni közvetlenül így maradnék egy vállalhatóbb benzinesnél, bár erre is szívesen olvasnék tapasztaltabb kollégáktól tanácsokat, ellenérveket.