Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rocknroll6 Creative Commons License 2011.06.24 0 0 402

Sziasztok,

2000-s évjáratú Astra G 1.4 16V Caravanom van. Fura dolgot csinál: néhány tíz km megtétele után, ha megállok vele pl. egy piros lámpánál, az alapjárati fordulatszám valahol 1500-2000-n pörög fent fixen, ill. ritkán előfordul, hogy ingadozik pl. 1000-1500 között (mintha folyamatosan pumpálgatnám a gázpedált). Ha leállok pl. 1 órára, „kihűl a motor”, újraindításkor normál 800-900 az érték.

Van valami tippetek mi okozhatja ill. mivel lehet orvosolni?

Köszönöm!

Miskabáá Creative Commons License 2011.06.21 0 0 401

Halihó Opelesek!!!!

Segítségeteket kérném!

Volna itt egy AstraG 1.4 16v

És arra panaszkodik hogy 50-70 között berángat mi lehet az oka?

A hibakód alapján Az Oxigén szenzort írta ki,  már ki lett cserélve az egr szelep akkor jó volt 3 hétig de most megint rángatózik.

Ahogy alánézem eléggé meg van kókányolva a kipufogórendszer és valahol ki is fúj.

 

Légyszi segítsetek.

Előre is köszi

 

cqp77 Creative Commons License 2011.06.21 0 0 400

Astra f 5 ajtóshoz hol lehet lőni taposólemezt?

Vagy csak faragni lehet?

 

Harbour Creative Commons License 2011.06.15 0 0 399

2003-as G astrám van 1,2 es motorral. A problémám az, hogy reggeli indításnál ( hideg motornál) dadog a motor egy kicsit, kb 4-5 másodpercig mire eléri a normál fordulatszámot. Utána már szépen dolgozik, meg napközben sincs gond az indítással.De nagyon zavaró reggelente, egy kicsit olyan mintha egymás után kapcsolódnának be a hengerek a játékba:)) Amióta előjött ez a probléma, cseréltem gyertyát, vezérműláncot ( ez már egyébként is aktulis volt mert csörgött), bíztam benne, hogy ezáltal megoldódik a probléma , de nem. Úgyhogy, most egy kicsit tanácstalan vagyok, hogy mi lehet a gond.

Előre is köszönöm a segítséget!

vwopel Creative Commons License 2011.06.13 0 0 398

milyen volt a ,,reszelék,, ?

,,szőrös,, szokott lenni szinte mind, ujjal szét kell morzsolni és akkor érzik ha nagyok is vannak benne

Vagy bontás vagy reménykedés, esetleg 1 váltó adalék

Előzmény: Nicsak75 (397)
Nicsak75 Creative Commons License 2011.06.13 0 0 397

Helló!

A váltóban az olajcsere megvolt. Sajnos a hang megmaradt. Főleg 90 alatt hallom. Elég cudarul nézett ki a mágnes, jó sok reszelék volt rajta. Nem tudom mi tévő legyek. Egy ismerősöm szerint elég lenne kicserélni az ötödiket, ahhoz nem kell szétkapni az egész váltót. Érdeklődtem is, de csak váltószám alapján tudnának segíteni. Nem igazán értem miért nem elég az alváz és motorszám, de megpróbálom megkeresni.

Van javaslatod?

Nicsak75 Creative Commons License 2011.05.31 0 0 396

Köszönöm!

A héten nekiesek és jelentkezem a fejleménnyel!

taki0822 Creative Commons License 2011.05.31 0 0 395

Kössz a választ!

Előzmény: vwopel (393)
vwopel Creative Commons License 2011.05.31 0 0 394

Ellenőrízd a váltóban is az olajat, ha kevés van benne akkor csak opel váltóolajat tegyél bele

a bal oldalt van a nívó, 13-as kulcs fogja a csavart amin van mágnes is, utántölteni felül a szuszogó helyén kell

Amíg ezen nem vagy túl kár találgatni

Szinte minden opel váltó ilyen olajos:-(

kszervó, hát ez van:-(

Előzmény: Nicsak75 (392)
vwopel Creative Commons License 2011.05.31 0 0 393

Cseréld ki a kapcsolót amíg valami bajt nem csinál

Az önindítót szét kell szedni, kitakarítani-bezsírozni, lehet cserélni kefét, perselyt, bendixet bármit ami rosz

Előzmény: taki0822 (391)
Nicsak75 Creative Commons License 2011.05.31 0 0 392

Tudsz valamilyen tanácsot adni vwopel?

Köszi előre is a segítségedet.

Előzmény: vwopel (386)
taki0822 Creative Commons License 2011.05.30 0 0 391

Üdv! Isuzu motoros f astrámban döglődik az önindító(valószinü). Reggel is nyühögősen indít de haszálat közben még rosszabb. Bontóba nem találok az uj meg drága. persze ha nincs más! tudna valaki segiteni ebbe a kérdésbe? tapasztalat,megoldás,akár alkatrész.A kábelok átnézve,a gyujtás kapcsolót magamnak kell vissza állitani inditózás után mert magátol nem megy.Estleg ez is hiba lehet? Szétszerelve minden ok.

Segitséget köszönöm Taki.

Nicsak75 Creative Commons License 2011.05.30 0 0 390

Ez előbb 2× sikerült ugyanazt...

Nicsak75 Creative Commons License 2011.05.30 0 0 389

Remélem nem tévedtem és jót fényképeztem...

Nicsak75 Creative Commons License 2011.05.30 0 0 388

JA váltó is olajos, most néztem meg. Teszek fel képet.

Nicsak75 Creative Commons License 2011.05.30 0 0 387

A szervóba még talán sok is, mert olajos a teteje, de a szint rendben. A váltóban nem tudom, bár kívülről nincs nyoma szivárgásnak. Javítva nem volt, én (és az asszonyka .-) ) hajtom kezdettől fogva.

vwopel Creative Commons License 2011.05.30 0 0 386

olajszint(ek) rendben??

Előzmény: Nicsak75 (385)
Nicsak75 Creative Commons License 2011.05.29 0 0 385

Sziasztok!

Van egy 7 éves 1.4-es 142.000km-et futott G Astrám. Eddig szerencsére nem volt gondom vele...most kicsit változik a kép :-(. Több kisebb nagyobb probléma mellett (megszólalt /sípol/ a kormányszervóm és elkezdett sípolni a váltóm is ötödikben. Nem erősen, de én hallom. A kormányszervóról azt hallottam, hogy tipusbetegség és nem okoz gondot (remélem így lesz!), viszont a váltó zavar. Nincs más zavaró jelenség, megy simán a váltás, nem zörög, recseg.

Tudjátok esetleg mi okozhatja? Mit tehetek? Mibe fog ez kerülni?

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv,

Géza

Harcsa_R. Creative Commons License 2011.05.25 0 0 384

Szia!

Szinte minden kocsin 99%-ban a töltésjelző közvetlenül kapcsolódik a generátorra, de most abba ne menjünk bele hogy milyen kapcsoláson keresztül mert az most hosszab lenne leírnom. A lényeg hogy ennek a csatlakozását kéne megnézni a generátoron, mert szerintem az lesz gócpont. Elég ha csak kicsit oxidált és már annyi feszültségesés van rajta hogy a zener diódát megkerülve a visszajelző lámpa áramkörén halad tovább az áram.

Talán még test probléma is lehet szintén a generátornál, de amúgy további testkábelek bekötése biztos csak jót tesz neki.

Üdv.: Roli

Előzmény: grga_pitic (383)
grga_pitic Creative Commons License 2011.05.25 0 0 383

No, új felemény, vettem reggel egy multimétert, a következőket mértem ki:

Feszültség csak gyútással (nem járó motornál) : 12,2V - ebből gondolom, hogy az Akksi rendeben van.
Járó motornál, alapjáraton fogyasztók nélkül: 13,6-13,9Volt
Járó motornál alapjáraton, minden fogyasztó max.on (klima, ventillátor, ködfény, hátsó ablakfűtés, lámpa, rádió): 12,40Volt - normális érték, vagy alacsony???

Menet közben mérve: 13,0-13,2 Volt körül. Igaz ez lehet nem túl pontos mert hát mérés közben vezettem is..
Ebből ki mire következtet?

Üdv.



""""""""""""""""""""
Opel Astra G Caravanom van, X16XEL motorral (1,6 16V), 99-es ; 212e km-rel

A probléma:

Vezetés közben olykor bevillan, vagy teljesen égve ismarad a a töltésjelző "akkumlátorjel". Regebben(6-7e km -óta) is csinálta ezt a kocsi olykor (2-3-400 km-enként), aztan kb 3000 km alatt semmi, majd ma egy 300km-es uton vagy 10szer. Van hogy csak 1-2 mp és elmegy a jel, van, hogy 10mp, és ilyenkor a szervó is kiesik. A jelenseg magától elmegy, nem befolyásolható (ha lakapcsolom a fogyasztókat (klima, lámpa, rádió), nem sokat változtat, csak késöbb szűnik meg a kontroll-lámpa fénye. Arra sem reagál, hogy jobban pörgetema motort vagy sem, akármelyik sebesség/fordulat tartományban vagyok előjön (0-130-ig autóztam kb. -fordulat 1000-4000/perc)
"""""""""""""""""""""

gyuriX16XEL Creative Commons License 2011.05.24 0 0 382

Hat kuzdelem az lesz, ebben biztos vagyok... Legalabbis igy elso ranezesre.

Előzmény: vwopel (380)
vwopel Creative Commons License 2011.05.23 0 0 381

Mérhetsz onnan, de 1 ledes mérő jobb lenne sztem (látványosabb)

ha a kormányszervód is elmegy akkor már ott nagy feszkó esésnek kell lenni, ezért tippeltem a gykapcsolóbetétre .Akkor viszont leállna a motor 1 pillanatra de lehet, h pont ez van de csak a töltésjelet veszed észre

generátor szíjad automata spanolós, ha csúszik akkor visít.

Előzmény: grga_pitic (379)
vwopel Creative Commons License 2011.05.23 0 0 380

Madách Imre már régen megmondta erről a szakmáról: ,,ember küzdj és bízva bízzál,,...

Előzmény: gyuriX16XEL (378)
grga_pitic Creative Commons License 2011.05.23 0 0 379

@vwopel:

 

Az akksi nem régi, kb 1,5 éves.

Ha multiméterrel mérem a feszültséget a szivargyújtóban, akkor ugyanazt a feszültséget látom mint ami az akksi és a generátor között van, vagy le van még transzformálva elötte? mert így talan lehetne nézni hogy mennyit esik amikor bejön a je és ebből valami következtetést levonni

 

Gondoltam én is, hogy kontakthiba talán, viszont ennek szerintem ellentmond, hogy ha zöttyen egyet a kocsi vagy az ut dob egyet rajta nem változik a dolog, tovabbra is ég, vagy nem ég. Tök sima úton (autóoálya) is előjön.

 

Szóval kicsit tanácstalan vagyok mit kene csinalni, sajnos az egyetlen autónk, így nem tudom beadni szervízbe sem sokaig, hoyg tesztelgessék, főleg hogy pl. ma reggel semmi hibája nem volt.

 

Esetleg meg az ékszíj feszességét gondoltam, hogy lehet az lenne a gyenge láncszem, de nem tudom hogyan kontrolláljam azt.

üdv.

gyuriX16XEL Creative Commons License 2011.05.23 0 0 378

Sziasztok!

 

Egy x16xel motorral felszerelt F Astra tulajdonosa vagyok. Azt vettem észre, hogy kihagy a motor, 1 és 2 fokozatban érezhetően rángat és ujabban hidegen nehezen indul (hőmérséklet szenzor?). Megnéztem a gyertyákat és rendben vannak. Gondoltam megnezem az EGR szelepet meg az alapjárati motort, viszont azok úgy bevannak oda szerelve, hogy fogalmam sincs, hogy tudom öket kiszerelni, egyszerűen nem tudom kiszedni az alsó csavarokat. Mindenképp ki szeretném szerelni, hogy megisztítsam őket. Kérdésem az lenne, hogyan férek hozzájuk? Előre is köszönöm a válaszaitokat.

vwopel Creative Commons License 2011.05.23 0 0 377

Lehet aksi, gyujtáskapcsoló betét, kontakthiba, generátor. Nem online kategória:-(

Előzmény: grga_pitic (376)
grga_pitic Creative Commons License 2011.05.23 -1 1 376

sziasztok, következő a problémám, remelem tudtok segíteni:

Opel Astra G Caravanom van, X16XEL motorral (1,6 16V), 99-es ; 212e km-rel

A probléma:

Vezetés közben olykor bevillan, vagy teljesen égve ismarad a a töltésjelző "akkumlátorjel". Regebben(6-7e km -óta) is csinálta ezt a kocsi olykor (2-3-400 km-enként), aztan kb 3000 km alatt semmi, majd ma egy 300km-es uton vagy 10szer. Van hogy csak 1-2 mp és elmegy a jel, van, hogy 10mp, és ilyenkor a szervó is kiesik. A jelenseg magától elmegy, nem befolyásolható (ha lakapcsolom a fogyasztókat (klima, lámpa, rádió), nem sokat változtat, csak késöbb szűnik meg a kontroll-lámpa fénye. Arra sem reagál, hogy jobban pörgetema  motort vagy sem, akármelyik sebesség/fordulat tartományban vagyok előjön (0-130-ig autóztam kb. -fordulat 1000-4000/perc)

 

Voltam vele még az első ilyen jellegű produkció után szervízben, ahol persze minden nomalisan működött, semmi hibát nem mért ki a szervízes, a computerben sem talált ilyen hibára utaló bejegyzést.

 

Az utánaolvasom alapján vagy  generátor lenne a hibás, vagy valami feszültségszabályozó elektrónika. Aztan lehet hogy teljesen más az oka. Ti is találkozatok már ilyesmivel? Javaslatok a kezelésre? túl sokat nem szeretnék rá költeni, csak szeretném, hoyg üzembiztos legyen.

köszi

Harcsa_R. Creative Commons License 2011.05.17 0 0 375

köszi szépen majd megpróbálom ha nem lesz más választás

Előzmény: vwopel (373)
laci2581 Creative Commons License 2011.05.17 0 0 374

vwopel köszönöm a segítséget,az üzemanyagszűrőt kicseréltük,a probléma megszűnt.Thanks.

Előzmény: vwopel (371)
vwopel Creative Commons License 2011.05.16 0 0 373

Jó kérdés, 14 vagy 16

akaszd 1 drótra, melegítsd pirosra a gázon és tedd hideg vízbe , puha lesz mint a vaj

Előzmény: Harcsa_R. (372)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!