Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mumtaz Creative Commons License 2012.04.14 0 0 16899

Na gyerekek. Úgy néz ki, mégsem lesz donorautó. Nem azért, mert eladták, hanem mert rajtam kívül álló okokból nem lesz meg rá a pénz. :-(

Bár ment az igérgetés két hétig, meg a ködösítés, így mostanra már feladtam.

AAAAAAAAAAAAAAA
300ds Creative Commons License 2012.04.14 0 0 16898

Köszi a választ.
Akkor előb bontózok egyett mert kell más is és megnézem ott benne van e.

Előzmény: MBman (16895)
flenfer Creative Commons License 2012.04.13 0 0 16897

Toronycsapágy ügyben tudna valaki segíteni? Ha föl van emelve a veki eleje, a csapágyaknak mozogni kell, vagy fixen állnia?

extrembmx Creative Commons License 2012.04.13 0 0 16896

Közel sem akkora szívás mint amit én műveltem ledesítéssel.. viszont eltalálni minden mutatót hogy helyén legyen miután vissza teszed jó játék...
műszerfalat meg pikk pakk ki lehet borítani...

Előzmény: Sankaka (16888)
MBman Creative Commons License 2012.04.13 0 0 16895

Így néz ki:

 

 

A biztosítéktábla jobb felső felébe van becsúsztatva, mint egy fiók. Ki kell szedni a reléket, plusz kioldani a biztosítóját, utánna lehet kihúzni a helyéről.

 

Előzmény: 300ds (16889)
Papi45 Creative Commons License 2012.04.13 0 0 16894

Szia MBman!

Ne haragudj, de én egyáltalán nem sértő szándékkal írtam és idéztem a válaszodat! Nagyon sokat tanultam a fórum (főleg az előző, témák szerint csoportosított, és így jobban áttekinthető) segítségével! 1992 óta van diesel autóm ( citroen B19, renault R19, mondeo 1.9 TD, B vectra 2.0), egyikkel sem volt jelentős bajom! Ezt a vectrát 6 éve hajtom, szeretem! De féltem (félek) is, hogy ha belefutok egy adagoló vagy elektronika cserébe, egy 10 éves kocsinál, az kész tragédia!

 A szerelő szerint is eléggé túl van biztosítva, de ez nem baj, inkább jelezzen minden kisebb hibánál, minthogy később komolyabb baj legyen belőle! Az adagoló pedig ha a jó gázolajunk (ezzel is elmegy általában gond nélkül 3-400 e km-t) miatt előbb hibásodik meg, mint tőlünk nyugatra, a javításra fordítandó összeg többszörösét takarítottad meg ameghibásodásig eltelt idő alatt az 1-2 literrel kisebb fogyasztással! Persze a gond akkor van, ha az autóvásárlás után nem sokkal nálad jelentkezik az adagoló probléma!

                 Üdv.: Papi

Előzmény: MBman (16885)
BoFe24 Creative Commons License 2012.04.12 0 0 16893

Ez víznek való, sikerült, elvileg nem is ereszt, legalábbis mentem azóta 130 km-t, és nem fogyott víz. De még szárítom a kárpitot, majd kiderül, hogy lesz-e még víz. Remélem nem a radiátor szar.

Megnéztem a másik Isuzu Vectra-ba, van a 40-esben biztosíték, így raktam az enyémbe is.

Előzmény: MBman (16867)
mumtaz Creative Commons License 2012.04.12 0 0 16892

Annyira nem nagy cumi, mint ledesíteni. Simán rá kell rakni az eredeti számlapra. Persze a mutatókat le kell venni. Villával simán lejön. Viszont aztán majd vissza is kell állítani, amihez viszont még a plexi nélkül vissza kell dugni az autóba, hogy nullázza a fordulatszámmérő és sebességmérő állását. Aztán mehetnek vissza a mutatók.

Előzmény: Sankaka (16888)
Rolika88 Creative Commons License 2012.04.12 0 0 16891

Mit értesz az alatt, hogy necces a 205-ös gumi?? Gondolom már túl keskeny a 7,5J-s felnire.. jobb lenne a 205, de ekkora autónak mint a Vectra a 215/45 szerintem azért kell, de már a 235/45 az k*rv* sok..

Előzmény: Laliiii (16810)
Rolika88 Creative Commons License 2012.04.12 0 0 16890

Z18XE-t is elég OP-COMozni, én azzal programoztam.. programoztam.... ez egy kicsit komoly szónak tűnik :D engedélyeztem kb mert 1percnél nem tartott tovább a művelet :D

Előzmény: MBman (16879)
300ds Creative Commons License 2012.04.12 0 0 16889

Hali a korábban említett multittmer a biztosítékdobozban hol található elöl vagy hátul betéve valahogy, mert én arra gondolok hogy valami zárlat van benne és áthúz azért megy bezárt ajtónál is a világításom.

Ajtónyitás érzékelő kicserélve :)

Előre is köszi!

Előzmény: MBman (16841)
AAAAAAAAAAAAAAA
Sankaka Creative Commons License 2012.04.12 0 0 16888

Sziasztok,

 

Valaki rakott már plazma számlapot a vekijébe? Gázos  nagyon kicserélni (soha nem berheltem még szét a műszerfalat)?

 

Köszi!

kapufa00 Creative Commons License 2012.04.12 0 0 16887

Szia!! Örülök, hogy nem fölöslegesen biztattalak anno!

Én nem vagyok szerelő, de némi tapasztalatom azért nekem is van. Az az " okos szerelőm" (Odor) aki mellesleg nem egy okoskodó sarlatán 1994 óta nekem még soha nem mondott hülyeséget, mondhatom azt is, hogy soha nem tévedett, sajnos akkor sem amikor anno közölte velem, hogy az adagolóm haldoklik.

Most is azt mondom, hogy ezek az adagolók nem annyira szarok mint azt a benzines típustársaink publikálják. Tehát ne gondolj minden egyes lámpavillanásnál a legrosszabbra, azt megelőzően inkább fordulj SZAKEMBERHEZ!!!

 

Előzmény: Papi45 (16884)
flenfer Creative Commons License 2012.04.12 0 0 16886

Üdv.!

Megy a vekim műszakira, átnézettem, és a két toronycsapágyam elég rendesen kottyan,ha föl van emelve az eleje. Ennek mozogni kell, vagy akkor is fixen kell állnia. Lehet, hogy csak le akarnak húzni?

MBman Creative Commons License 2012.04.12 0 0 16885

Ne várd, hogy egy "világít a checkengine, majd elalszik", vagy "rángat az autóm, meg világít a checkengine" tartalmú hosszászólás után itt bárki pontos diagnózissal álljon elő neked.

Típushibákat tudunk mondani, az adott motorra, autóra.

Inkább örülj neki, hogy pár ezer Ft-ból megúsztad, mások nem ilyen szerencsések.

Előzmény: Papi45 (16884)
Papi45 Creative Commons License 2012.04.12 0 0 16884

Sziasztok!

  Megygyógyult a vectrám!

"Lehet, hogy nálad is az előtöltés állító szarakodik. Az Y-os DTL-ekben, illetve DTH-kban ha lehet még nagyobb hulladék az adagoló, mint az X-esekben. Az adagoló elektronika CAN-BUS-on keresztül kommunikál a motorvezérlővel, nem mindig küld át hibakódot az ECU-nak. Általában csak erre specializálódott adagoló szervizek tudnak vele kezdeni valamit." -írta nekem MBman!

A hibajelenség az volt, hogy eleinte 8-10 km után, később már hamarabb is alapjáraton kigyulladt az a drága sárga lámpa! Elmentem hibakiolvasásra, kritikus rendszerhiba volt a hibajelzés, a szerelő azt mondta, hogy nincs nagyobb gond, az ünnepek alatt nyugodtan használhatom, húsvét után részletesen átnézi és megjavítja a hibát! (Hittem is neki, meg nem is!!! Azt mondta, biztos nem adagoló gond, ezek az adagolók 3-400 e km-t gond nélkül kibírnak! Motor Y20DTH. A használtautó. hu-n lévő hirdetésekben szereplő "adagoló felújítva" megjegyzésű hirdetéseknél a futott km-nél szereplő 160 e km-hez hozzá kell adni még 200 e km-t és az a valós!)

 Nem telt kellemesen a húsvétom, a sárga lámpa már menet közben is kigyulladt és folyamatosan világított, de mást nem tapasztaltam. Tegnap reggel elvittem a szerelőhöz, azt mondta valószínű csak holnap lesz kész, biztos kell hozzá alkatrész is! Aztán tegnap este telefonált, hogy kész van, mehetek érte, de ha Őt visszaviszem, akkor elhozza a lakásomra. Pár perc múlva itt volt, a hibát egy hibás relé okozta, ami rossz jelet küldött az ECU-nak! A hibaföltárásért, relécseréért, resetelésért kért összesen 8 azaz nyocezer foritot!!! (nem tudom, hogy egy opel "szakszervízben" ezt mennyiből úsztam volna meg) Ja és még a számítógép nyelvét is átállította flamandról angolra, ami kicsit könnyebben megfejthető!

                                            Üdv.: Papi

flenfer Creative Commons License 2012.04.12 0 0 16883

Úgy tudod pontosan beállítani, ha nincs visszatéve az eleje, csatlakoztatod, gyújtást adsz rá. A km óra beáll nullára, vedd le a gyujtást, és a többi mutató is visszaáll. Ehhez egy párszor le kell venned a mutatókat, míg sikerül rendesen helyre tenned. Ja, és igen! Vigyázz, nehogy nagyon benyomd.

Előzmény: XNightmareX (16878)
joci-01 Creative Commons License 2012.04.12 0 0 16882

Szétszedés után valószínű nem jól raktad vissza a szálap foliát és felpupósodott a mutatónál vagy nagyon rányomtad a a tengelyre a mutatót és szorul! azt tanácsolom hogy szedd le ujból a mutatot és amikor visszateszed tegyél alá egy néhány mm-es U alaku alátétet amit ki tudsz húzni alola! Egy műszerfal szakitól láttam ezt a trükköt!

Előzmény: XNightmareX (16878)
MBman Creative Commons License 2012.04.12 0 0 16881

Amihez meg nem értünk, ahhoz ugye nem nyúlunk hozzá...

És nem utólag próbáljuk megmenteni.

Sose lesz az már olyan, mint volt.

Előzmény: kiskaldi! (16880)
kiskaldi! Creative Commons License 2012.04.12 0 0 16880

Ismerős felkeres akinek van opel scannere kivezérelni a műszert x értékre majd felrakni a mutatot a kivezérelt értékhez, lepróbálgatni, hogy 21-90foknál is jó helyen van-e ugyan ezt a szintejelzővel is elvégezni. De ha mrá a szintjelzők iylenek lepróbálnám a fordszám mérőt meg a km órát is...

Előzmény: XNightmareX (16878)
MBman Creative Commons License 2012.04.12 0 0 16879

Jó, hogy mondod, a kuplungkapcsoló szintén kérdéses, mint a kapcsoló csatlakozója. Meg kell nézni, hogy ki van-e építve. Ha ki van, akkor beszerezni, és beszerelni, ha nincs, akkor ki kell építeni. Tanítani Tech2-vel ezt a típust nem kell. Csak a Z18XE-t.

Előzmény: Vlad19 (16877)
AAAAAAAAAAAAAAA
XNightmareX Creative Commons License 2012.04.12 0 0 16878

Sziasztok!

 

Olyan problémám volna hogy ledesítettem a müszerfalam és azóta nem tudom visszaállítani a benzin és a hőfok mutatókat ,már mindent megpróbáltam de nem sikerül, ha valaki tudna valami megoldást azt megköszönném.

Vlad19 Creative Commons License 2012.04.11 0 0 16877

Köszi a gyors választ. Akkor ezek szerint kuplungkapcsoló meg társai jól emlékeztem hogy a helyükön vannak ennél a motornál?

Tanítani OP-COM-al vagy Tech2vel nem is kell?

Előzmény: MBman (16876)
MBman Creative Commons License 2012.04.11 0 0 16876

Ha ki van építve a tempomat kapcsoló csatlakozója a kormánynál, akkor nagyon egyszerű, be kell szerezni tempomatos index kapcsolót, be kell szerelni, és működik.

Ha nincs kiépítve a csatlakozó, akkor kicsit bonyolultabb. El kell vezetni a tempomat kapcsoló 4 vezetéke közül 3-at az ECU-hoz, kapcsolási rajz alapján, plusz a negyediket +12V-ra kötni.

Előzmény: Vlad19 (16874)
Skulled Creative Commons License 2012.04.11 0 0 16875

Rá próbálok amit leírtál! Nagyon szépen köszönöm a segítséged!

Előzmény: sanyivezer (16873)
Vlad19 Creative Commons License 2012.04.11 0 0 16874

Üdv Mindenkinek!

 

Kellene egy kis segítség: X20DTH motoros 1998as B Vekibe mennyire bonyolult a tempomat beépítése? Régebben olvastam itt olyat, hogy a dízeleknél gyárilag kivan építve a kuplungpedálnál illetve a fékpedálnál a tempomathoz tartozó kapcsoló. Úgyhogy csak rá be kell rakni az indexkart és aktiválni a tempomatot.

Tényleg így van ez?

 

Előre is köszönöm!

 

Üdv,
Laci

sanyivezer Creative Commons License 2012.04.11 0 0 16873

Egy adagoló ennyitől nem szokot be állni. Meg kellene nézni az elektomos csatlakozásokat.És lekel légteleniteni  dekettö nyomo csövet tágicsfel és addig csináld mig nem jön a gázolaj.

Előzmény: Skulled (16872)
Skulled Creative Commons License 2012.04.11 0 0 16872

Azt elfelejtettem írni hogy mi előtt be húztuk a szerelőhöz le vettük a gázolaj szűrőt és olyan nem lehet benne hogy mondjuk lelevegősödött a rendszer és azért írja ki hibának a számítógép az adagolót? Mert amikor rádugták gépre alig csavartattott kettőt és már be is dobta hogy befecskendező szivattyú meghibásodot!

Előzmény: MBman (16868)
szalaiistvan Creative Commons License 2012.04.11 0 0 16871

Szia,

Nagyon köszönöm az infót, és főleg ezt a nagyon jó leírást, kb 10 évig praktizáltam mint autóvillamossági műszerész, viszont ezt az ipart kb szintén 10 éve nem űzöm, kellemes nosztalgiázás lesz asszem hétvégén az ABS el :)

Előzmény: hil (16857)
MBman Creative Commons License 2012.04.10 0 0 16870

Bocsi, rosszul írtam. a cső átmérője 20-as, amire rámegy. Erre 19-es belső átmérőjű "O"-gyűrű kell. Vastagság pedig 2,5-2,6 vagy 3 mm, amilyen van.

Előzmény: BoFe24 (16866)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!