Keresés

Részletes keresés

FVV-1100 Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27729
Én úgy tanultam,hogy rögösödést a váltakozó áram produkál,az egyenáram megbontja a vért(víz=H2O ->következmény:vérgáz) és így okoz problémákat.(az eljárás szempontjából végülis nem EZ a lényeg,hanem amit leírtál)
Előzmény: Intersziti (27723)
FVV-1100 Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27728
Nem,nem írtál baromságot,annyira nem,hogy a jelenség-némi havazás utáni latyakos időkben-mindmáig jelen van.(ez a jelenség az ún. "testzárlat" fogalma,nem csak a trolinál fordul(hat) elő,hanem otthon,háztartási gépeken is/pl.:mosógép,centrifuga;ezeknél a gépeknél akkor fordul elő ilyesmi,ha NEM földelt konnektorban üzemelteted,ellenkező esetben leoldja a biztosítékot/).Elvileg villamoséknál iyesmi nem fordulhat elő,mert az áramkör a tengelyeken át a kerekeken keresztül záródik és minden tengelyhez tartozik egy ún.mínuszkefe(mínuszgyűrű),ami  a sínbe vezeti ilyen módon a negatívot!(ismétlem:ELVILEG műxik így!)
Előzmény: Törölt nick (27719)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27727

Köszi.

 

Megörvendeztettél.

 

Úgy gondoltam, erről nem maradt fenn fénykép.

Egy akkori - igen rossz minőségű - Esti Hirlap fotóra emlékeztem, csak.

 

Köszi.

Előzmény: Intersziti (27725)
T. Ádám Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27726
Nem igérek semmit de megpróbálhatom.
Előzmény: Törölt nick (27722)
Intersziti Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27725

Cipőt a cipőboltból... ahogy itt páran szokták mondani:

http://villamos.budapest.hu/kepek/uv/3223.jpg


innen:
http://villamos.budapest.hu/tipus/uv.html

 

Előzmény: Törölt nick (27722)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27724

igen.

tudom.

de köszönöm.

Előzmény: Intersziti (27723)
Intersziti Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27723
Trolis esetben, ha ilyen utaspanasz van, a kocsit áramtalanítani kell, _utána_ leszállítani mindenkit, majd tanácsolni az illetőnek, hogy hívjunk mentőt, mert az egyenáram vérrögösödést okozhat, vagyis megeshet, hogy néhány órával az áramütés után, egyszercsak meghal az illető.
Előzmény: Törölt nick (27720)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27722
Légyszíves csinálj már ( csuklók nélkül) gy UV+P+P+UV képet, mert ez egyetlen egyszer közlekedett, vagy 1958 vagy 1959 halottak napján a 28-on, de - tudtommal - senkinek sincs róla fotója.
Előzmény: T. Ádám (27721)
T. Ádám Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27721

Nem lett olyan jó de azért megosztom veletek ezt a képet amit ma csináltam. M+P+M UV szerelvényből egy átjárható villamost csináltam.

 

Csuklós UV

Törölt nick Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27720

a dolog igaz, csak nem a 600V csapta meg, hanem az úgynevetett, kóboráram.

 

úgy pár évente 1-2 eset komoly, a többi csak kellemetlen.

Előzmény: Törölt nick (27719)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27719
Némileg OFF, de: sosem sietek annyira, hogy trolibuszra (ZIU-9, GVM) szállva először a kapaszkodót fogjam meg. Nem, nem, soha! :)) Először szépen felszállunk, és amikor egyik lábunk sincs már a járdán, akkor fogdossuk a kapaszkodót. Nehogymá én földeljen le a járművet! Nem egy esetet hallottam, hogy valakit megcsapott a trolej. (Vagy most nagy baromságot írtam?) ON
Előzmény: Zolcsi67 (27676)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27718
Budafok, Kispest(51-es) vagy hol??
És talán még nem volt: Üllői út
Előzmény: Törölt nick (27717)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27717
Hol lehet ez?
illesf Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27716
A 1303-as abban különbözik a többitől, hogy ezt sokkal jobban útálják a ferencvárosi járművezetők, mint bármelyik más Ganz csuklós jellegű villamost. (Én speciel szeretem, de elég kevés ilyen ember van:)
Előzmény: BUDAPEST 2004 (27709)
Sinbiciklis Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27715
Uraim!
+tudná valaki mondani, hogy pontosan mennyi az ürszelvény, ill. a vágánytengely távolság városi villamosnál, és konkrétan a BKV-nál? Köfi.
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27714

HELP..........HILFE............POZOR ...........és társai.

 

SzigDani !!

 

Hívjál fel : 00 32 495/64-54-26

 

Sürgősen kellene annak az ifjúsági  Hotelnek a neve, vagy telefon száma,  Bxl-ben, a rue de ELEPHANT utcában, ahol a csoportokkal meg szoktatok szállni.

 

Laci

Maci_83 Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27713

Sziasztok!

Ez alkalommal a villamosok frissültek! Mégpedig a Ganz Csuklós, KCSV7 és a TW6000!
Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok!

Üdv:
Maci83 
www.maci83.hu

BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27712
Jaja! Igen! Köszi!
Előzmény: Grg (27710)
Blöky Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27711
Dżękuje!
Előzmény: mestska (27688)
Grg Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27710
http://villamos.budapest.hu/nza/ganz/ganz-kcsv.html
Előzmény: BUDAPEST 2004 (27709)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27709
A 1303 miben egyedi a többiekhez képest?
Előzmény: Razor2 (27639)
Blöky Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27708

Én már csak azért is sajnálnám a Csufit, mert jelenleg az a cég 1etlen 6tengelyűje.

Ezután majd helyette is 8x-ek (vagy csatolt 4x-ek) fogják zabálni az áramot a 30A-n.

Pláne, hogy 2végű négytengelyes sincsen már.

Előzmény: Törölt nick (27638)
taksony11 Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27707
Dehogynem kell
1. így azt a látszatot lehet kelteni, hogy társadalom ellenzi a beruházást
2. melyik pm. dolgozhat maga ellen?
Előzmény: VitézyDávid (27706)
VitézyDávid Creative Commons License 2005.03.25 0 0 27706

Megteszik azt a kerületek is, nem kell semmilyen "civil csoportosulás". A Pozsonyi úti buszsáv esetében is megtették, sok más esetben is megtették és még meg is fogják. (A 17+19/41 felszíni összekötését pedig én is támogatom, de korántsem csak az ütemezés miatt...)

Üdv.:VD

Előzmény: taksony11 (27705)
taksony11 Creative Commons License 2005.03.24 0 0 27705
<i>egy elnézést -szaros kerületi polgármester- megakadályozhat egy ilyen döntést

Ez valóban nagyon nagy baj, megkockáztatom, hogy a rendszerváltás utáni magyar demokrácia legnagyobb hibája, de jelenleg muszáj adottságként tekinteni.</i>

Egyszerűbb egy civil csoportosulást rávenni, hogy fúrja a meg az építést
Előzmény: attus germanicus (27704)
attus germanicus Creative Commons License 2005.03.24 0 0 27704

>egy elnézést -szaros kerületi polgármester- megakadályozhat egy ilyen döntést

Ez valóban nagyon nagy baj, megkockáztatom, hogy a rendszerváltás utáni magyar demokrácia legnagyobb hibája, de jelenleg muszáj adottságként tekinteni.

 

>Ha azonban az ötös metró tényleg elkezd épülni, ez a variáció sokkal szimpatikusabb, mint az amúgy műszaki és forgalmi problémákat felvető, Margit híd alatti átvezetés.

Ha azonban figyelembe vesszük, hogy az M5 óbudai szakasza ideális esetben is 2015 körül kerül üzembe, akkor máris másképp néz ki a dolog. A budai rakparti villamos kiépítése nem várhat tíz évet.

Előzmény: mestska (27702)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2005.03.24 0 0 27703
A vegyes közlekedésről úgy emlékszem volt vita, de félbemaradt. Legalábbis emlékezetem szerint a jelenlegi járműparkkal és bizberrel (meg táplálással) nem lehet "közösködni", az új járművek beszerzési folyamata meg már eléggé esedékes, s ha itt erre nem lesznek tekintettel, akkor az M5 átadásáig valóban a hajadra kenheted az összekötést.

Persze nem kell sietni, ráérünk, iszonyú előnyünk van pl. Ugandához képest, pályáztassunk mindent ötvenszer, örüljünk, ha megbukik valami, stb. Tudod, mire mondom...

/a/
Előzmény: mestska (27702)
mestska Creative Commons License 2005.03.24 0 0 27702

Tehát ezzel azt akarod mondani, hogy a 17-19/41 összeköttetés csak akkor megvalósítható, ha már megépült az ötös metró, és a meglévő HÉV-alagútban megszűnik a közlekedés?

 

Nem. Nem csak akkor megvalósítható. H azonban az ötös metró tényleg elkezd épülni, ez a variáció sokkal szimpatikusabb, mint az amúgy műszaki és forgalmi problémákat felvető, Margit híd alatti átvezetés.

 

A kerületi polgármesterek, akik (nem) adnak építési engedélyt.

 

Itt megint több probláéma van: először is, hogy a polgármester nem ad építési engedélyt, azt a műszaki, vagy építésügyi osztály teszi ;))  Ami sokkal komolyabb, hogy egy polgármester, egy elnézést -szaros kerületi polgármester- megakadályozhat egy ilyen döntést. A dolog hasonlatos az agglomeráció települései kontra M0 ügyhöz, ahol a kis települések igen komoly zsaroló és kényszerítő tényezővel rendelkeznek.

 

Persze Budapesten ez is megoldható: kezdjük el szépen építeni építési engedly nélkül, úgyis utólag megkapjuk rá :)) vagy inkább :((

Előzmény: attus germanicus (27701)
attus germanicus Creative Commons License 2005.03.24 0 0 27701

>Másrészt meg a 17+19 a HÉV vágányain menne a föld alatt...

Jujj! Tehát ezzel azt akarod mondani, hogy a 17-19/41 összeköttetés csak akkor megvalósítható, ha már megépült az ötös metró, és a meglévő HÉV-alagútban megszűnik a közlekedés? ha esetleg valóban erre gondoltál, akkor ettől a nézetedtől kénytelen vagyok maximálisan elhatárolódni.

 

>Ki nem szvrja le a parkolóhelyeket?

A kerületi polgármesterek, akik (nem) adnak építési engedélyt.

Előzmény: mestska (27697)
mestska Creative Commons License 2005.03.24 0 0 27700

Nem, két éven belül lesz leszállítva a 8 db. Én kb. 420 milliót számoltam darabjára, de tényleg csak hirtelen.

 

Amúgy talán Wrocław azon kevés lengyel városok egyike, ahol csak Konstalok vannak.  A nagyobb üzemek közül az egyetlen az biztos.

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (27699)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!