Én úgy tanultam,hogy rögösödést a váltakozó áram produkál,az egyenáram megbontja a vért(víz=H2O ->következmény:vérgáz) és így okoz problémákat.(az eljárás szempontjából végülis nem EZ a lényeg,hanem amit leírtál)
Nem,nem írtál baromságot,annyira nem,hogy a jelenség-némi havazás utáni latyakos időkben-mindmáig jelen van.(ez a jelenség az ún. "testzárlat" fogalma,nem csak a trolinál fordul(hat) elő,hanem otthon,háztartási gépeken is/pl.:mosógép,centrifuga;ezeknél a gépeknél akkor fordul elő ilyesmi,ha NEM földelt konnektorban üzemelteted,ellenkező esetben leoldja a biztosítékot/).Elvileg villamoséknál iyesmi nem fordulhat elő,mert az áramkör a tengelyeken át a kerekeken keresztül záródik és minden tengelyhez tartozik egy ún.mínuszkefe(mínuszgyűrű),ami a sínbe vezeti ilyen módon a negatívot!(ismétlem:ELVILEG műxik így!)
Trolis esetben, ha ilyen utaspanasz van, a kocsit áramtalanítani kell, _utána_ leszállítani mindenkit, majd tanácsolni az illetőnek, hogy hívjunk mentőt, mert az egyenáram vérrögösödést okozhat, vagyis megeshet, hogy néhány órával az áramütés után, egyszercsak meghal az illető.
Légyszíves csinálj már ( csuklók nélkül) gy UV+P+P+UV képet, mert ez egyetlen egyszer közlekedett, vagy 1958 vagy 1959 halottak napján a 28-on, de - tudtommal - senkinek sincs róla fotója.
Némileg OFF, de: sosem sietek annyira, hogy trolibuszra (ZIU-9, GVM) szállva először a kapaszkodót fogjam meg. Nem, nem, soha! :)) Először szépen felszállunk, és amikor egyik lábunk sincs már a járdán, akkor fogdossuk a kapaszkodót. Nehogymá én földeljen le a járművet! Nem egy esetet hallottam, hogy valakit megcsapott a trolej. (Vagy most nagy baromságot írtam?) ON
A 1303-as abban különbözik a többitől, hogy ezt sokkal jobban útálják a ferencvárosi járművezetők, mint bármelyik más Ganz csuklós jellegű villamost. (Én speciel szeretem, de elég kevés ilyen ember van:)
Megteszik azt a kerületek is, nem kell semmilyen "civil csoportosulás". A Pozsonyi úti buszsáv esetében is megtették, sok más esetben is megtették és még meg is fogják. (A 17+19/41 felszíni összekötését pedig én is támogatom, de korántsem csak az ütemezés miatt...)
<i>egy elnézést -szaros kerületi polgármester- megakadályozhat egy ilyen döntést
Ez valóban nagyon nagy baj, megkockáztatom, hogy a rendszerváltás utáni magyar demokrácia legnagyobb hibája, de jelenleg muszáj adottságként tekinteni.</i>
Egyszerűbb egy civil csoportosulást rávenni, hogy fúrja a meg az építést
>egy elnézést -szaros kerületi polgármester- megakadályozhat egy ilyen döntést
Ez valóban nagyon nagy baj, megkockáztatom, hogy a rendszerváltás utáni magyar demokrácia legnagyobb hibája, de jelenleg muszáj adottságként tekinteni.
>Ha azonban az ötös metró tényleg elkezd épülni, ez a variáció sokkal szimpatikusabb, mint az amúgy műszaki és forgalmi problémákat felvető, Margit híd alatti átvezetés.
Ha azonban figyelembe vesszük, hogy az M5 óbudai szakasza ideális esetben is 2015 körül kerül üzembe, akkor máris másképp néz ki a dolog. A budai rakparti villamos kiépítése nem várhat tíz évet.
A vegyes közlekedésről úgy emlékszem volt vita, de félbemaradt. Legalábbis emlékezetem szerint a jelenlegi járműparkkal és bizberrel (meg táplálással) nem lehet "közösködni", az új járművek beszerzési folyamata meg már eléggé esedékes, s ha itt erre nem lesznek tekintettel, akkor az M5 átadásáig valóban a hajadra kenheted az összekötést.
Persze nem kell sietni, ráérünk, iszonyú előnyünk van pl. Ugandához képest, pályáztassunk mindent ötvenszer, örüljünk, ha megbukik valami, stb. Tudod, mire mondom...
Tehát ezzel azt akarod mondani, hogy a 17-19/41 összeköttetés csak akkor megvalósítható, ha már megépült az ötös metró, és a meglévő HÉV-alagútban megszűnik a közlekedés?
Nem. Nem csak akkor megvalósítható. H azonban az ötös metró tényleg elkezd épülni, ez a variáció sokkal szimpatikusabb, mint az amúgy műszaki és forgalmi problémákat felvető, Margit híd alatti átvezetés.
A kerületi polgármesterek, akik (nem) adnak építési engedélyt.
Itt megint több probláéma van: először is, hogy a polgármester nem ad építési engedélyt, azt a műszaki, vagy építésügyi osztály teszi ;)) Ami sokkal komolyabb, hogy egy polgármester, egy elnézést -szaros kerületi polgármester- megakadályozhat egy ilyen döntést. A dolog hasonlatos az agglomeráció települései kontra M0 ügyhöz, ahol a kis települések igen komoly zsaroló és kényszerítő tényezővel rendelkeznek.
Persze Budapesten ez is megoldható: kezdjük el szépen építeni építési engedly nélkül, úgyis utólag megkapjuk rá :)) vagy inkább :((
>Másrészt meg a 17+19 a HÉV vágányain menne a föld alatt...
Jujj! Tehát ezzel azt akarod mondani, hogy a 17-19/41 összeköttetés csak akkor megvalósítható, ha már megépült az ötös metró, és a meglévő HÉV-alagútban megszűnik a közlekedés? ha esetleg valóban erre gondoltál, akkor ettől a nézetedtől kénytelen vagyok maximálisan elhatárolódni.
>Ki nem szvrja le a parkolóhelyeket?
A kerületi polgármesterek, akik (nem) adnak építési engedélyt.