Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.06 0 0 221674

Köszönöm a választ a tartállyal kapcsolatban!
A fémlapátosok közül is inkább a rozsdamentes lemezből, ponthegesztéssel készültek a félősek.

Szerintem az öntvény kinézetűek megbízhatóbbak, ilyen a Kolbenschmidt is.

Keresem a cikket, de nem találom, amiben sok minden mással ellentétben itt nem javasolja a gyári HEPU-t cserének, mert az is lemezlapátos, ponthegesztett.
Van azonban valami Stewart gyártmány, amit tuner körökben nagyon dícsérnek, hogy pár százalékkal emeltebb szállítás és "örökélet" cirka 6x-os áron, nekem ennyit már nem ér meg. Ez is öntvény lapátos amúgy...

Előzmény: e30nick (221673)
e30nick Creative Commons License 2018.02.06 0 0 221673

Ez a fajta kiegyenlitotartaly sztem nem ugy mukodik, hogy folyamatosan folyik at rajta a hutoviz, szoval hogy az hideg sztem teljesen normalis.

A muanyag kerekes vizpumpa pont olyan jo vagy szar, mint a femlapatos, mindkettorol lehet remtorteneteket hallani. Egy megnezest a jelenlegi pumpa biztosan meger. Ha cserelni kell, akkor sztem hepu, az a gyari.

mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.06 0 0 221672

Amúgy érdekes ez az állítható vezérlő. Tudsz róla esetleg linket küldeni?

Előzmény: Andriska318is (221670)
mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.06 0 0 221671

Van ilyen mérőm (amúgy nem lézeres, csak az irányzéka az, amúgy infra hősugárzást mér ;-) De ezen nem veszünk össze, csak többektől hallottam már így említeni), a felső vízcső hőmérsékletét visszaigazolta már, a visszatérőt igaz leállított motorral mértük anno 1-2 perc elteltével, ott ~20C volt a delta T.

Tényleg nem szeretném tönkre tenni a motort, le fogom szedni a vízpumpát. Bárdis Kolbenschmidt jó lehet? Az már fém lapátos...

Előzmény: Andriska318is (221670)
Andriska318is Creative Commons License 2018.02.06 0 1 221670

Vegyél egy lézeres hőmérőt és azzal mérd végig a vízcsöveket stb. A műanyag lapátkerekes szivattyút nem is értem. Én is azt venném ki először. Ha 115 fokos a vized a hűtőre menve és kézzel megfogod a motorba visszatérő csövet akkor gyakorlatilag semmi áramlásod nincs.

 

Az enyémen, S54 most raktam be a viszkó helyett egy állítható ventillátor vezérlőt. Ha 87fokos a víz az 1-2henger közt mérve akkor 70fokos a visszatérő, ekkor kapcsolt a venti. Ha feltekerem a ventillátor vezérlőt 74-75fokig akkor az ECU 92fokot mér. Mindezt úgy, hogy a vízpumpa kerekem nagyobb a gyárinál tehát kevesebbet forog (szállít) 

 

 

A 115 nagyon sok kilépő vízre. Ennek a kiegyenlítőhöz nem sok köze van abba simán belenyúlok annak idő kell mire átmelegszik.

A 92fokos termosztát nem túl sok? Nekem 80fokos van...

Előzmény: mr.Szonda (221667)
mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.06 0 0 221669

Nyilván az fog következni. Egyértelmű.

Csak attól félek hogy mi lesz ha vízpumpa fronton mindent rendben találok és kijön belőle egy fémlapátos.... 8-O

Előzmény: akos51 (221668)
akos51 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 221668

Én csak kivenném azt a vízpumpát. Sokkal egyszerűbb, mint a hengerfejtömítést.

Előzmény: mr.Szonda (221667)
mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.06 0 0 221667

M52-es motorról van szó ugye. INPA diag szerint ~94fokig megy fel a vízhőmérséklet városban (autópályán nem volt lehetőségem élő diagra). A felső vízcsőbe, ami a hűtőre megy, oda egy alumínium T-elággal be van téve egy gyári barna egyérintkezős hőszenzor a műszeregység számára, testponttal kialakítva természetesen. (...mert az M52-es kombinált vízhőfok jeladó nem alkalmas a műszeregység meghajtására, más az ellenállása és nincs már meg a kialakított menet a hengerfejben, ahová be tudnám tekerni a gyári szenzort). Szóval a barna jeladó tuti jó, klíma kamrában hitelesítettem, 5 fokonként mértem le az ellenállását. A T-elégban a testelése is rendben van, kimértem. Szóval ez a jeladó mutat menet közben 110-115 fokot. Nem csak a műszeregység szerint (jobbra lévő fehér vonal felett előtt és utána kicsivel), hanem multiméterrel kimért ellenállás szerint is. Hogy lehet hogy a motorból melegebb víz jön ki, mint amit bent mér az ECU jeladója az 1es és 2es henger közt?!

Műszeregységet is néztük, asztalon felmértük a mutatós műszer állapotát (kívülről többfordulatos potméterrel meghajtottuk), másik műszeregységgel is összevetettük, eltérést nem tapasztaltunk.

Új a termosztát, 92 fokos gyári Behr, direkt ezen jelenség miatt cseréltem. De előtte is pont ilyen volt a Vernet 88 fokossal. A hűtő tiszta és átjárható. Arra gyanakszom, hogy elégtelen az áramlása a víznek, nagyon le van lassulva, a vízpumpa lehet a ludas. Hűtő teteje forró, a visszatérő vízcső jóval hüvösebb, kézzel fogva bírom tartani. Lehet hogy a motor visszatérő hüvös víz miatt mér max 94 fokot, de még tekergőzik a hengerfejben és mire kilép onnan még összegyűjt 15-20fokot és ezt mérem a felső vízcsőben?! Majd megint van elég ideje a hűtőben lehűlni és újra kezdeni a folyamatot?
Ha viszont rossz az ECU kombinált jeladója és kevesebbet mutat (94fok) mint a valóság, akkor sem vagyok előrébb, mert a hűtési problémát az sem oldja meg, ha kicerélem a jeladót.

Mikor bekerült a motor (lassan két éve) végeztem rajta egy biztonsági vízpumpa cserét. A tavaly őszi Hődmezőrület óta kezdet szépen lassan, szisztematikusan feljebb csúszni a vízhőfokom. Ha minden igaz DOLZ vízpumpa került be, műanyag impellerrel (emlékeim szerint, legalábbis ebben reménykedem). Ezekről olvastam rossz véleményeket (műanyag lapátkerék), de azok mind többéves, több tízezret futott példányok voltak. Ez meg nincs 2 éves. Itt előfordulhat hogy a több hőciklus miatt elfárad a műanyag és a lapátkerék megtud csúszni a tengelyen, vagy elreped, eltörik pár lapát, kevesebb szállíthat, akár meg is szűnhet a szállítás! Erre utalhat ugye hogy fokozatosan lett egyre nagyobb a vízhőfok amit mérek és nem a műszeregység hülyült meg...
Ki kéne szedni a vízpumpát, megbizonyosodini, de nekem az víz le, hűtő ki.

 

Szóval eredeti kérdésem az áramlás megléte miatt volt érdekes, hogy akinek rendben van minden, melegszik-e a tágulási tartálya...

Kezdek minden jelre paranoiásan reagálni, eddig nem fogdostam a csöveket, stb. most meg minden jelre gyanúval tekintek rá...

Bocs a hosszúért, köszi hogy elolvastad!

Előzmény: Andriska318is (221666)
Andriska318is Creative Commons License 2018.02.06 0 0 221666

Mi a kérdés pontosan?

 

A tartály kiegyenlítő tartály abban nem kering a víz.... ebben a hidegben nehezebben melegszik át. 

Előzmény: mr.Szonda (221664)
mica-r Creative Commons License 2018.02.05 0 0 221665

Pedig az égetés a leghatékonyabb. Esetleg melegített vágóéllel valahogy (mint a forrasztópáka)

A gumi égni fog önállóan ha jól megmelegedett.

Előzmény: pyf (221661)
mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.05 0 0 221664

Sziasztok!

Teoretikus kérdés:
Van némi motorhűtési anomáliám és arra vagyok kíváncsi, hogy egy idő után a kiegyenlítő tartályban lévő víznek is át kéne melegednie, vagy sem?

Nekem ~70km autópályázás után rögtön benzinkúton ellenőrizve is hideg volt a tartály. A benne lévő folyadék szintje megfelelő. Csöveim enyhén kemények, a rendszerben túlnyomás uralkodik. A rendszer nem levegős, fűtésem van.

Ja, ilyen típusú tartály van a kocsiban:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1413-USA-04-1990-E30-BMW-325i&diagId=17_0006

pyf Creative Commons License 2018.02.05 0 0 221663

Közben benzinnel kell locsolgatni, vagy mitől fog elégni az egész?

Előzmény: ohne lader (221662)
ohne lader Creative Commons License 2018.02.05 0 0 221662

Az égetés a nyerő. Hasonló szilenteket így szoktunk szétszedni. Valameddig lehet jutni felhevített pengével is, kapirgálni, reszelhetni, de a tuti az égetés.

Előzmény: pyf (221659)
pyf Creative Commons License 2018.02.05 0 0 221661

Nincs pörzsölőm...

Meg ha volna is, elég nehéz lenne eladni ezt a mutatványt ezen a sznob környéken.

 

Előzmény: e30nick (221660)
e30nick Creative Commons License 2018.02.04 0 0 221660

egetes?

Előzmény: pyf (221659)
pyf Creative Commons License 2018.02.04 0 0 221659

Sziasztok

 

Van rá tippetek, hogyan lehetne egyszerű eszközökkel "szabaddá" tenni egy ilyen, de elhasznált szilent acél palástját? Egy masszív csapágylehúzóval próbáltam kipréselni, de a perem már hajlott, a menetet sem volt szívem tovább gyötörni, és mégsem volt semmi jele annak, hogy elengedné végre a gumi a palástot. 

 

Köszi előre is.Üdv.Pyf

 

mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.01 0 0 221658

Kismatyi325!

Kell szerezni egy elvágott E30 motorköteg csatlakozót, minél több érintkezővel és minél hosszabb vezetékkel. A kapcsolást a neten ezer helyről fel lehet lelni mindkét motortípushoz, ezek után _forrasztással!_ össze kell házasítani a megfelelő kábeleket majd _zsugorcsövezni_!

 

Nem nagy truváj, de érdemes hozzá lenni egy kis elektronikai affinitásnak, nehogy füsttel menjen az autó a gyújtás ráadás után. :)

Ja igen... Ha ABS-es volt a donor érdemes végig nézni a motorvezérlő ezirányú bekötését honnan kap sebesség jelet, az újabbak már az ABS vezérlőtől kapták a sebesség jelet egy másik kábelen, korábban mint az E30-on a difi jeladó adta a sebesség jelet szintén egy másik kábelen. Nem mindegy hová kötöd, mert különben a motorvezérlő sebességjel híján átmegy pár méter után "soft limiter"-be és nem fog többet forogni 4500-nál, ha jól emlékszem...

 

 

Előzmény: kismatyi325 (221639)
mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.01 0 0 221657

Azért a kabrió fotó a BMW Welt előtt, odab@sz. :D

Előzmény: petrolhead (221649)
ohne lader Creative Commons License 2018.01.31 0 0 221656

Én is mostanában veszem észre, hogy amit 10 éve vasvillával górtunk a szemétkupac tetejére, azért most távolról szabad szemmel jól látható összegeket kérnek. 9 évnyi napi használat után az én autóm is a jól megérdemelt hétvégi/napos idős/csak úgy autózgatós státuszba került. Szerencsére az utódban is van E30 alkatrész:)

Előzmény: NoFeArnolD (221654)
Zsland Creative Commons License 2018.01.28 0 0 221655

Volt gyári kendő a szerszámosban? Valakinek kép esetleg? Az enyémből is hiányzik akkor :(

 

petrolhead, ezt meg én nem láttam, mivel általában 91-ig állítom az évjáratot, csak így meg kimaradnak a kabriók meg a touringok. Gyönyörű vas, nem semmik ezek az árak, bár ha csak a működő klímát meg a sound systemet nézzük az több százezres tétel,már ha be lehet szerezni egyáltalán...

Előzmény: Maty. (221651)
NoFeArnolD Creative Commons License 2018.01.28 0 0 221654

Persze, tiszta, magamat is beleértve írtam, erre a filmre váltottam én is jegyet 12 éve :) Az első számú bevetési jármű szerepből (végre) kikerült az e30 nálam, így talán kevésbé kopik majd a sz*arságok polc is, de kiárusítani az előző részek tartalmábol tanulva nem érdemes így sem.

Előzmény: e30nick (221653)
e30nick Creative Commons License 2018.01.27 0 0 221653

15 eve egy torott fulu lampaval vettem az e30-at, akkor azt egy laza mozdulattal kihajitottam, fillerekert vettem helyette masikat. Aztan amikor mar latszott, hogy az arak kezdenek felfele kuszni, akkor sikerult vennem egy hibatlan garnituratmar nem is tudom, talan 15 penzert A ket oldalra. Azota orzom becsomagolva insegesebb idokre. Most mar olyan dolgok is egy vagyonba kerulnek, amit anno tabla csokiert meg doboz sorokert osztogattunk.

Előzmény: NoFeArnolD (221652)
NoFeArnolD Creative Commons License 2018.01.27 0 0 221652

Nincs, mindenki ül a sz*rjain :D

Előzmény: Andriska318is (221645)
Maty. Creative Commons License 2018.01.27 0 0 221651

A gyári kendő is hiányzik a szerszámosból! :D

Előzmény: akos51 (221650)
akos51 Creative Commons License 2018.01.27 0 0 221650

 A pótkeréklefogató menetes szár végéről a fekete műanyag korongot elvitte a cica?

Előzmény: petrolhead (221649)
petrolhead Creative Commons License 2018.01.26 0 0 221649

uhh zsir, ez meg E30-hoz kepest is retro! :)

en az alabbit lattam eloben, korban majdnem a masik veglet. mint megtudtam ez sem felujitott, miutan megkerdeztem a tulajtol hogy hol keszult a felujitas :) csak nemi uprgade volt.

https://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/320/bmw_320i_cabrio_e30_klima-12374978

Előzmény: Zsland (221647)
petrolhead Creative Commons License 2018.01.26 0 1 221648

Nemetorszagban keszult, de mi ovtuk meg (ezt is) :)

Előzmény: ohne lader (221646)
Zsland Creative Commons License 2018.01.25 0 0 221647
ohne lader Creative Commons License 2018.01.24 0 0 221646
Andriska318is Creative Commons License 2018.01.22 0 0 221645

Van valakinél törött vagy bemattult tönkrement stb Bosch első lámpapár amit már nem használ?

 

Alkatrésznek kéne belőle egy két dolog

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!