Ez pont annyit ér, mint a 20 USD. Vagy még annyit sem. A helyes mérési pozíciót még intonál is a méröóra segítségével lehet megtalálni. Ezzel meg sehogy...
Nem így van. Tűrhetően lehet mérni vele kb azt tudja mint a többi két ponton mérő eszköz. A mérésnek az a trükkje hogy a furatba ferdén beilleszted, enyhén megszorítod majd átbillented, így az eszköz letárolja a minimum értéket, ezután megmérheted külső mikróval vagy jobb tolómérővel. Szerintem századra lehet vele megismételhetően mérni.
Hát ez egy tipikusan olyan dolog, amit még csak youtube-on láttam, élőben még csak nem is ismerek senkit aki ilyet használt volna valaha :)
Aki fogott már kezébe furatmérő intót, tudja hogyha egy kicsit is keresztbe tartja az ember 2-3 századot simán félre lehet mérni, nagyobb furat esetén könnyen előfordul hogy nem áll be középre, be kell mozgatni úgymond a helyére. A nagyobb hárompontos furatmikrók szintén simán keresztbe tudnak állni és itt ugye csak századokról beszélünk.
Egy ilyen eszközzel amin még azt se látod mit mérsz, megnézem hogy valaki vakon beállítja azt hogy a maximumot mutassa úgymond. Egy ilyen cuccal max. 1-2 tizedre meg lehet saccolni a méretet, szerintem.
Ha tartós bevonatot akarsz a gépre, akkor 2K-s anyagot használj szórással felvíve. Az 1K-s anyagok nem karc és oldószer állóak.
Természetesen ez a leg macerásabb (szétszedni és maszkolni kell), de ez lesz a leg szebb, és a leg tartósabb megoldás. Mivel magadnak csinálod, és hetente nem kell gépet festeni, megéri egyszer profin megcsinálni. Pár éve csináltam egy Voest gépet, rusnya gépzöld színben "pompázott", már a hol volt rajta festék. Ilyen lett:
Alapvetően szerszámacél "ezüstacél". Házi körülmények között hőkezelhető. Forgácsoló szerszámot lehet belőle készíteni lágy, alacsony széntartalmú acélok forgácsolásához. Vagy bármi mást :-) pl. bicikli tengelyt.
Lágy állapotban jól forgácsolható, edzett állapotban nem könnyű. De vissza lehet lágyítani, és újra edzeni.
Az ezüstacél, jó anyag és szépen forgácsolható. Elég szívós, szóval kisebb fogásokkal.
A legnagyobb előnye, hogy a modellezők tengelyeket szoktak belőle csinálni, ezért mindenféle átmérőben kapható 2mm-től felfele, és nem csak 3m-es szálakban. És ezeknek a rúdanyagok köszörültek, elég pontos az átmérőjük.
Egyébként pedig egy hidegalakító szerszámacél. Nagyon jól és egyszerűen edzhelő - házilag is. Kilőkőtüskéket, lyukasztóbélyeget szoktak belőle csinálni, de mindenféle mást is, marószerszámot, dörzsárat, fúrót stb...
Megnézegettem megint, ebben az állapotban 0,85 a hézag a léc, és a mozgórész között:
Ezen látszanak a csavarok is:
Ha benyomtam a hézagmérő 0,8as lemezét a hézagba sokkal jobb lett. A csavarok hegyén a menet le van esztergálva és úgy passzolnak a lécben lévő ferde befúrásokba. Valahol ott van mozgás. Alighanem a léc csavarok felőli végén is csak 1-2 tized az egészséges, mert a csavarok így nagyon belógnak, és bármennyire meg vannak is tépve, az öntvényben lévő kopott menet engedi őket oldalirányban (jelen esetben le-fel) kotyogni. Vagyis új lécet kéne gyártatni, de majd csak a mindkét oldali fecskefarok hántolása után. Addig lehet hogy tömök mögé próbából valami lemezt. Kb erre jutottam.
Már összeraktam a napokban de leméreteztem mert ezen a gépen kell megcsinálnom az újat hozzá. Valószínűleg megint szétszednek a szakrajz nácik, de örülök ha segíthettem. Ha valami nem olvasható, vagy nem világos szívesen megfejtem. Kettős méretmegadás ellenőrzés miatt van, ha tizedek nem stimmelnek az összegnél, -hát az lehetséges-
Szia! Nem tudom mit akarsz festeni? Ha az esztergádat , akkor hagyd úgy!Ez a festék túl drága , hogy mázoljunk.
Ez akkor szép , ha aládolgozol, alapozod , maszkolod ,stb. Ilyen felületet, csak festékszóró pisztollyal tudsz elérni. Ha valami gépet szeretnél lefesteni,
Igen, én. Használom, csapágyillesztésre, Ø80H7. A végén furat mérőórával mérem, de lazább tűrésekre használható eszköz. Nem sorjás, nem akad, gömbölyített végű. Kicsit b@szakodós egy kézben tartani az eszközt, és mérni a mikróval :-)
Barkács/hobby/kisipari célra azt gondolom, hogy jól használható. Különösen, hogy mélyebb furatokat mással nemigen tudsz mérni (de igen, csak sokkal drágább műszerrel, ami nem biztos, hogy gazdaságos).
Ha gondolod, megmutatom, kipróbálhatod. (Budapest X.)
Ha igen, mennyire használható példányok? Gondolok itt arra, hogy esetleg mennyire kotyognak az elemek egymásban, mennyire sorjás, és emiatt akadó a mozgás, le van-e gömbölyítve a vége a méréshez, kellően sima-e a mérőfelület, ilyesmik.
Ha nem tudsz fújni, szerintem ne kend, hanem hengerezd szivaccsal.
Nem ezt a festéket ugyan, de amikor én zománcot hengereztem, életemben először lett olyan a felület, amilyet akartam, sima, kiterült, és a függőleges, sőt a fejem feletti felületeken is.
Szerintem több tizedet nem tudsz kézzel "belerugóztatni". Ott valami nem fekszik egymásra. Normál esetben ha a betétlécet szorítod a csavarjaival akkor a szán mozgó részének lefelé kellene feszülnie, neki az ellen darabjának.
Nézd meg hogy a betétléced csak a prizma csúszófelületéhez érjen, máshol legyen pici hézag.
Nálam látni hogy a betétléceim picit billennek, hiába van felhántolva a prizma. De eredetileg is úgy koptak, hogy a betétléc felső 2/3-ánál van kopásnyom.
Rezakril-t lehet normálisan festeni ecsettel, hengerrel is vagy csak szórva jó? Első körben lepróbálnám hogy a felújítás alatt álló satumat lefesteném vele (ha kapok a Piktorban), de ha csak szórva jó akkro nem is állok neki ezzel a festékkel próbálkozni.
A betét nem kéne hogy elforogjon, mert ötven vhány fokban áll és elvileg tapad a fecskefarokra, a keresztszán teteje pedig felfelé próbál elmozdulni. Persze ha valamiért van rugalmasság ebben a szerkezetben, mondjuk a csavarok hegyei hajlanak lefelé, vagy a fecskefarokra mégse tapad olyan pontosan. Nem tudom. A vezeték elég párhuzamos, nem mértem rajta kifejezetten rosszat, 1-2 század lehet a különbség ha így mérem (Ez a kép a magassági szánról készült amit mostanában hántoltam szintén):
Emiatt aztán a késen az ágyhoz mérve is tudok 1-2 tizedet lenyomni. Ehhez jön még, hogy a főorsóba is tudok emelni egy tizedet, persze hogy beráz nagyobb forgácsolóerőnél.
a keresztszán teteje tusírlaphoz hántolva, ennél jobb is volt a festékezés de ugy látszik a végeredményt nem fotóztam le.
Nos, ma új módon fogtam hozzá a felborításának, hogy alánézzek, sikerült, és neked volt igazad, nem nekem, nincs benne öntvény - se szürke-, se acél-, hanem durvalemezekből van összerakva az egész. Kicsit rádolgoztam flexszel is itt-ott, és eddig a kerekített függőleges sarkok bezavartak, de most azt gondolom, hogy az is valami hengerelt, 100mm körüli rúd-vagy csőanyag negyedelésével készült, és hajszálpontosan összevarrták belülről az oldallemezekkel (ez nem az sarok, amit képen mutatok, hanem a zsámoly 400-500mm magas sarka).
Szóval teljes mértékben acél ez a cucc, és úgy van összehegesztve darabokból. Jó sokból.
Nem tudom mit szeretnél látni, hátha ez a videó is elég: https://www.youtube.com/watch?v=Jy6rrEQm0mQ Ez az én gépem nagy testvére. Ha nem akkor csinálok egy kis rövidke videót.
Ha jól értem azt, hogy bele lehet emelni egy tizedet, akkor arra gondolok, hogy az a betét el tud fordulni hossztengelye mentén a csavarok hegyén, amikor emeled a mozgó részt.
Az, hogy közben már olyan feszes, hogy alig tudod mozgatni a szánt azt jelenti, hogy a fecskefarok ívesre kopott, hosszában középen hasa van, tehát az ottani csavar jobban benyomja a közdarabot, és amikor eltolnád előre vagy hátra, akkor már beszorul.