Pedig bringaszerelő ismerősöm a köszörűje lapjával csiszolta le az én kis rikoltozóimat (amit én is hiába állítottam be az Álmoskönyv útmutatója szerint). Szerintem egy síma asztal- vagy üveglapra téve egy fínom csiszolóvásznat, és úgy leszedve róla egy vékony réteget nem lehet probléma, és valószínűleg szükséges is a beleevődött homokszemcsék miatt. Egyébként ő a vízes úton óhatatlanul felkerülő parányi homokszemeket gyanúsítja bűntársként (a csak aszfaltúton járó bringák esetében).
Halvanyan, de van a felnin fekpofa maradvany, probaltam mar leszedni, nem jon le sem alkohollal, sem szappanos vizzel, sem fektisztito spray-el. Csiszolni nem akarom.
Elozo nyaron volt egy tura ahol sokat mentunk vizben es sarban, alig fogott a lejtokon, akkor kenodott fel. Az elozo fekbeteket ez nem zavarta viszont.
Szerintzem el kell fogadni, hogy vannak fékpofák meg felnik, amik valamiért nem szeretik egymást, és ezt folyvást sikongatva jelzik. A nagyobbik lányomnak volt egy ilyen nyivákolós fékbetéte. Mondtam neki, nem baj, még túl új a fék, majd abbahagyja. Pár hónapig használta úgy, de addig nyivákoltak (mármint a fék meg a lányom), hogy a végén kicseréltem a fékeket az anyjáén levőkkel. Azon a bringán u. az a betét meg se nyikkant
Pedig pont azt szokták ajánlani visító fékpofáknál, hogy úgy állítsd be, hogy az eleje kissé befelé álljon. Volt olyan fékpofám (ráadásul nem valami gagyi, hanem valamelyik Ritchey, talán a fekete színű), amit állíthattam én akárhogy, mindenhogy visított, mint a vett malac. A megoldás végül egy puhább anyagú noname (talán Alhonga?) fékpofa volt. Azt aztán állíthattam akárhogy nem visított, mégis rendesen megfogta a gépet.
Jogos. Most előre toltam teljesen és nem keveset állítottam felfelé az elejét, azaz döntöttem hátra. Csalóka volt, látszólag vízszintes volt, de rátettem egy fadarabot és nem, még a vízszinteshez is állítani kellett, most picit túl is mentem.
Még csak pár km-en próbálta, jónak tűnik, de még nem vonnék le messzemenő következtetést.
Nekem csak egy Acerám ment gallyra egy gally miatt a Pilis tetőnél úgy 2005 környékén. Megpróbáltad megmenteni, de súlyos szervi elváltozásai miatt új hátsó váltót kellett felrakni. Ha egy XTR lett volna az áldozat, mentem volna utána:-). Persze, ilyen veszély nem fenyegetett, mert az egész Crater ára erősen összevethető volt egy XTR szettel...
sziasztok ! lenne itt nekem több 100 vagy még több bicikli alkatrészem el szeretném adni ,ha lenne egy biciklis börze ahová megérné ki vinni kérlek írjátok meg nekem.
Fél verseny kerékpárokhoz és kontrásokhoz is .elsőbbséget élvez a Favorit és a Csepel e persze napjaink biciklijeihez is ezeket szerelik .
Minden gyári régi zsír új alkatrész ami valahol hevert .
Hajtókarok-acél és alumínium,lánckerék-dupla-tripla,racsni-3-5-6,Super Granat kontrás agy több darab ,Braum 622 - 630 és más márkák külső gumik verseny bringákhoz több márka ,több méret küllős első kerék campinghez ,természetesen belsők is ,első hátsó váltok ,bovdenek patkó fékek ,fogantyúk küllők minden bringához szinte ,kulacs tartó kulaccsal ,csomagtartók ,pedálok mindenféle acél-alu - műanyag
ezen felül egyedi nehezen beszerezhető bicikli javító szerszámok szinte minden .
Ezen felül még sokféle alkatrész mit itt nem említek meg
Pedig én most vételeztem olyat (25-öst szerettem volna, de 28-as a legkeskenyebb).
Pont a legjobbkor: most volt Zuglóban a lomtalanítás. Ez rosszabb időszak, mint a királydinnye szezon. De ezekkel a gumikkal no para. Sőt! Zene volt füleimnek, ahogy ropogtak az üvegszilánkok a kerekek alatt :)
Nekem múltkor, szintén erdei úton, az első kerék küllői és a villa közé szorult be egy ág, nem keresztben, hanem hosszában, de így is eléggé megakasztotta a kereket. Csak azért nem csináltam egy előreszaltót, mert lassan mentem.
Egy tempós erdei úton a hátsó keréknek sikerült felkapnia egy hüvelykujj vastag, némiképp (gondolom) korhadt ágdarabot, ami eljátszott a küllőkkel, és a hátsó váltóval...
Azon kívül, hogy meglepett, és leváltott úgy 3fokozatot megnyugtató, hogy még csak el sem állítódott a váltó, miután kipucoltam belőle a faforgácsot.
Tavaly nyáron raktam fel ilyeneket, azóta is ezekkel járok (talán 5000 km lehet bennük). A havas utat leszámítva nem volt velük problémám. A defekt eddig elkerült, pedig a főváros elég sok lehetőséget nyújt egy-két szuri begyűjtéséhez.
Ennyiért, szerintem nagyon megéri.
Ha megveszed és egy idő után ritmusos kattogást hallasz menet közben, akkor érdemes megnézned a reflexcsíkot, mert az szeret leválni. Le kell vágni a lifegő darabkát.
Nekem ugyanez a bajom a saját biciklimen. Állandóan állítgattam az ülést, mégis mindig feltört. Tavaly voltam egy bringatúrán bérelt biciklivel, ott jöttem rá, hogy nem az ülés rossz a saját bicómon, hanem túl messze van a kormány, nagyon előre kell nyúlnom, így nem a fenekemen van a súlypont, hanem előrébb. Most ezt próbálom orvosolni, csak még nem tudom, hogyan. Régi mountain bike, és olyan hülye L alakú kormányszár van benne, amitől a kormány nagyjából 10 centivel a villa teteje elé kerül. Ki akartam cserélni egy retro bicikliből egyenes szárra, de az meg egy kicsit vastagabb, nem megy bele. Nézegettem a neten az alkatrészeket, mindenhol 22,2 cm-es szabványt írnak. Hát az én villám belseje maximum 21 mm. Ilyenkor mit lehet csinálni? Egyáltalán hogy lehet, hogy a régebbi és az újabb biciklik is mind szabványméretűek, csak pont ez a 90-es évek beli mountain bike nem? Új biciklit nem akarok venni, annyira most nem vagyok eleresztve.
Ha jól emlékszem, használtam már ilyet, és nem tudok róla semmit mondani, tehát nagy csalódást nem okozott. Mindenesetre rövidebb ideig húzta, mint a Touring plus vagy akár a Tourride.
Lyukas legyen, az a legfontosabb. Nekem a Selle Italia Trans-Am XO nagyon bevált mindennapi használatra, sajnos hosszú utakra már évek óta nincs módom.
Ha gondolod, odaadom Neked az enyémet, amiben max 500Km van...
Pont tegnap kezdtem el érezni, hogy zsibbad tőle a bal lábfejem. Mindössze 30Km után, és betétes gatyában. Szóval folytatom a nyeregvadászatot, pedig télen nem volt vele semmi bajom...