Kenyelmesebb mint a busz, van normalis wc, ha netan igenyed van ra, akkor van etkezokocsi is. Junius-augusztusban celszeru helyjegyet venni (kb 3 EUR), ha 2-3 embernel tobb utas megy egyutt, evkozben nem szukseges, van hely boven. Egyes szakaszokon - pl. Ersekujvar-Pozsony, Pozsony-Brno iskolaidoben sokan utaznak, nyaron foleg a Brno-Praga, Mo-Praga forgalom az eros, vannak allo utasok is egyes allomasok kozott, de mivel Budapestrol vagy Pragabol indulnal(tok) lesz ulohely biztosan.
En meg tokeletesen ellentetes tapasztalatokrol tudok beszamolni. Az elmult 5 evben legalabb 50x (de inkabb a 70-hez van kozel) utaztam vonattal oda-vissza Praga-Mo kozott, ebbol 5 alkalommal volt 1 oranal nagyobb keses. A legtobb esetben 10-15 perc korul van a keses, ami egy 7 oras utnal meg elfogadhato - tekintve, hogy mar a Mav sokat segit a menetrend be nem tartasaban, pedig eleg kis resze az utnak. Nekem is volt persze hajkitepos, saromleses utazas, de az nem igazan a vasut hibaja volt.
1x voltam busszal - akkor 1.5 orat alltunk Brno elott a dugoban az ORW-vel, Pestrol meg az utolso vonatot sem ertem volna el. De nem altalanositok, tulzok, ez alapjan, hogy a menetrend csak latszolagos.
Hasonló tapasztalatokról tudok én is beszámolni. Ha vonattal mentünk Prágába (legutóbb júniusban), akkor tízből kb. nyolc alkalommal legalább egy-, másfél órás késések voltak. (A júniusi túrán visszafelé három és fél órás, odafelé 1.50 perces...) Nem lehet komolyan venni a kiírt menetidőt sajnos, egyik irányban sem. De a vonat valahogy, valamikor odaér, míg az ORW évek óta gyakran már el sem indul, vagy kint hagy. A Student Agency tűnik korrektnek, meg állítólag az Eurolines.
Sajnos majdnem mindegy mit írnak :( Odafelé még ráfogtam a Vác környéki sínek állapotára a másfél órás pluszt, de vissza már a szlovák határnál megvolt az órás késés. Kb 10-11 óra menetidőt lehet számolni.
(ez csak két út tapasztalata az idén, lehet csak kifogtam)
"A PU minősége azonban folyamatosan romlik. A tankból csapolt még elmegy, de a többi..."
- kezdesz azokra az autós topicosokra hasonlítani, akik szerint régen minden mennyivel jobb volt, akkor még tettek anyagot az autókba, nem úgy mint most, azok voltak az igazi autók, nem úgy mint a maiak . . .
És eközben a Fekete Ökörben.... Egy tapasztalt Prága-járó ismerősön múlt heti élményei. Változtatás nélkül beemelve ide:
"Ja, amúgy történt még velünk egy-két érdekes dolog. Például a Fekete Ökörben többször kicsesztek velünk. A nagydarab ürge volt a pincér, aki régebben mindig csapos volt, erre az egyik körben az egyik fekete Kozel helyett egy félig átlátszó, ihatatlan korsót hozott ki a faterom haverjának. Az megkérdezte, hogy ezt mégis hogy gondolta, erre az üvöltöző pincér majdnem kidobta. Egyébként megkóstoltam, tényleg ihatatlan volt, valószínűleg vizezve hozta ki. De előtte és utána rendes fekete Kozeleket ittunk. Fater másnap is az Ökörben kezdte az ivást, csak a haverjának ment el a kedve tőle, így állva meg akart inni egy sima Kozelt, így végignézte a csapolást. A szeme előtt engedett bele a korsóba 1-1,5 dl vizet a csapos, mielőtt a sört csapolta volna bele. Persze meg se tudta inni, mert elég szar íze volt. De azért mi még betértünk utána is, egy nappal később már volt egy új pincér, aki a fülünk hallatára négy nyelven beszélt! Minket le se szart, akik csak sört ittunk (volt, hogy majdnem 10 percet vártam a sörömre), hanem a német és olasz turistákat beszélte rá az egytálételekre!!!, mert már az is van az Ökörben Nagy változások vannak... "
Igen, akár át is eshettem... Bár annak a lónak Csehországban egészen az utóbbi 3-5 évig leginkább csak egy oldala volt.
Azt meg soha nem tagadtam, hogy valamiért mindig is jobban szerettem a jóval változatosabb felsőerjesztésű vonalat, mint a lágereket. Azzal együtt, hogy a lágerekben a cseheket tartom a világon a legjobbnak.
A PU minősége azonban folyamatosan romlik. A tankból csapolt még elmegy, de a többi...
Ugyanabban a műfajban van számos jobb regionális, vagy akár kisüzemi főzet is -- szerintem.
De az IPA divatvonatra sem szálltam fel, annyi sörtípus van még.
Ma már 10-12 sörnél többet nem bírok meginni egy nap, ezért igyekszem olyanokat inni, amit eddig még nem, vagy különösen ízlettek. A PU nem tartozik ezek közzé.
De lehet, hogy igazad van, és tényleg igazságtalan vagyok azzal a világmárkával szemben. Majd egy sör mellett folytatjuk.
Úgy érzem, kezdesz átesni a sörgyári ló túloldalára... Az ízlések természetesen különbözőek, de azért a PU-t legagyizni szerintem igen méltánytalan, még ha kiolvasom a szándékos túlzást is a soraidból. Számos igen jó kisüzemi sört főznek Csehországban, én is szívesen szűröm ezeket, de be kell vallanom, hogy az eddig általam kóstolt néhány tucat közül igen kevésre tudtam azt mondani, hogy ez igen, simán veri a PU-t. A "nagyüzemi" jelzőt magam is szitokszóként használom, ha a piaci magatartásról beszélünk, de nem, ha a sörről. A fél világra szállítani folyamatosan azonos minőségű lét legalább akkora teljesítmény, mint félévente főzni a sufniban száz liter jól sikerült IPÁt. A sörfogyasztás örömét szerintem a változatosság és az állandóság egyaránt szolgálja. Ehhez pedig ugyanúgy kellenek a kísérletező műhelyek, mint a megbízható nagy márkák.