Teljesen jogos a kiakadás....Illetve az lenne ha járnék továbra is vele... De tegnap miután felhívtam a bestet este még hazagurultam, ma viszont tömegközlekedéssel jöttem be melóba... Csak holnap megyek vissza vidékre estére...
Szóval nincs használva a kocsi...
Ma reggel felhívtam a Bestest (Nándorral beszéltem) ahogy kérte... Azt mondta, hogy legközelebb szerdára tudna időt adni, mert napi 30 előrejelzésük van... De még előtte fel kell hívnia a Fiat Magyarországot is, hogy egyáltalán ők foglalkozhatnak-e a kocsival így hogy folytatta a hibát... Mivel erre a kocsira már a Kelet-Pest vett fel valami szervízkódot és nem biztos h ők is csinálhatják, lehet hogy a Kelethez kell visszavinnem de ő mindent megtesz h ez ne így legyen....És majd vissza sikít, hogy mivan...
Rá 1 órára kb ujra hívott, hogy a F M-al lefocizta a dolgot és átvehetik a szervizelést... És hogy ne szerdán, hanem még ked reggelre szorított nekem helyet. Vigyem be és ők nulláról teljesen átnézik, mert ez nem jó h 8500km alatt 3x check engine... És nem érti a Kelet-Pest hozzáállását.... mert nem adhatták volna ki anélkül, hogy normálisan letesztelték és megcsinálták volna...
Szal a gép, most keddig dekkol az udvarban és kedden valszeg nem saját lábán fog bemenni Pestre, hanem még hétfőn tel asistance-nak és bevitetem, kedd reggel meg bemegyek busszal a szervízbe, hogy tudjak velük személyesen is beszélni, meg hátha bemehetek miközbe csinálják, vizsgálják... Bár tök mind1, hogy bent vagyok-e vagy nem, mert qvára nem érteném úgyse, hogy mit csinál vele..:-)
Szal ne izgulj, nem vagyok hülye... Nem járok check engine-el:-)
Ne haragudj, de kezdek kiakadni és többet lehet, hogy nem is reagálok.
Mi jó büdös francra vársz? Hívd ki az assistance-t és vitesd az autót a best-be.
Vazze check engine hibaüzenettel furikázol napok óta. Nem érzed, hogy hülyeséget csinálsz? Taccsra vágod az autót és nem fogják kicserélni, mert a computerben benne lesz, hogy napok óta így jársz vele, aztán meg fizetheted a részleteket a semmiért.
Jó ez az "álljunk ott végig a kocsink mellett" dolog ... Én pl. állhatok ott akár egy hétig is, akkor sem fogom tudni, hogy azt csinálja-e a szerelő, amit valóban kell ...
Én szintén 6 olasz autón vok túl, az olajakat én is cseréltettem a szervizintervallum felénél, és mindig CSAK Seleniat rakattam bele, és nem bántam meg. Meghálálják ezek az autók a gondos törődést!! Én amondó vagyok, hogy az előítéletek az olasz kocsik iránt épp abból adódnak- adódtak, hogy a tulajok ezt a dolgot- mármint az oilcs-t- elhanyagolják, emiatt jobban romlik az állapotuk. Persze ez az összes autóról elmondható..-) Legyen az überfaxadajcsevagenvagyakármi! Tehát odafigyelve ezekre a dolgokra még vagy 100 évig boldogan hajthatnánk a gépet, tapasztalat!!!
Igen, tökéletesen emlékszem a te álláspontodra, nem sikkadt el a hozzászólásod, legalábbis, számomra. Az meg, h mi a "lényeg" a fórumban, hát... Természetesen a manualt is ismerem, pont ezért kértem saját álláspontot... na meg esetleg a Fiat szervizekét, ha már vki tapasztalta.
Az olajcseréhez: van, aki minden étkezés után fogat mos, pedig lehet, ha soha nem tenné, akkor se lenne semmi baja a fogainak.Egyéni preferencia, nem tudom, h ezt miért nem lehet respektálni. Vagy akkor most a szubjektív véleményem miatt megszóljalak azért, h h lehetsz annyira "barbár", h 22 e km-t mész olajcsere nélkül? Vagy, mi van akkor, ha pont a manualban füllent a gyár, mert azt akarja, h minél előbb tönkre menjen a motorod, s rendelj tőlük új alkatrészt? Én is tudok összeesküvés-elméleteket gyártani... :-)) A lényeg: mivel én tudom csak, h hogyan használom az autómat, ezért én le fogom cseréltetni kb. 10 ezresével (olaj állapotától függően), ha felesleges, ha nem.
A te autód példája: ha a tiedben 22 e km után is szép volt az olaj, akkor nem forgatod a motort (magas tartományban), így elképzelhető, h ki is bírja addig. Te is tudod, ha valaki (rendszeresen) tapossa a gázt, az bizony meglátszik az olajon, ez tény.
Én Bestékhez hordom a verdát,és ott állhatok mellette(állok is) végig.Ezért nincs okom kételkedni,és nem merűl fel a "Most nekem hiszel,vagy a saját szemednek?" jellegű kérdés :DD
en az atnezest egy fuggetlen szervizre vagy szakira biznam pont. a szakszervizben az embereknek meg van mondva hogy "gyerekek nincs ev vegi premium, ha nem hoztok ossze 1-2 barmilyen cseret". ha garis az auto akkor azert (mert a FAM ugyis fizet), ha nem garis akkor azert (fizetsz te). lehet hogy pesszimistanak tetszem lenni? :)
Én pont így terveztem,30e-ként köt. szervíz,15e-ként olajcsere és slussz.Mivel nagyjából 30000km az éves futásteljesítményem,így évente 1X "alaposabban" átnézik a verdát a szakszervízben.(ha nem üt be a ménykű...)
Igen, de akkor ez csak 30e-nél? Tudom, nem vagy Fiat szervizvezető, csak érdekel... :)
"divat túlparázni az olajcserét, és long life olajakat is 10e-nként ledobni"
Lehet, h ezek az olajak tényleg extrafaszák, s koromsötéten is tökéletes kenést biztosítanak jéghidegben vagy 6000-es fordulatnál, de én akkor is le fogom cserélni, láttam, mi folyt ki belőle 10.600 km használat után (1.900 km-től 12.500 km-ig). Már most is van benne több mint 5.000 km, s megint kezd megjönni a színe... Tudom, már mondta itt is valaki, h ne törődjek a színével, de nem tudom függetleníteni magam tőle...
A kocsi és a te méreteddel kapcsolatban: "óriás" boltban vásároltad? Ha nem, akkor ne reklamálj, nem kicsi az, normál méret! :-))) (ültél már Ford-ban, Suzukiban? ;))
Én ezt úgy kezelném, hogy van egyszer az olajcsere periódusa, meg van a "rendes felülvizsgálat" / kötelező szerviz, ami egybe eshet az olajcserével mellesleg, ha úgy jön kis, vagy nem várod ki a 30e-t.
Tehát - mivel Fiatos körökben úgyis divat túlparázni az olajcserét, és long life olajakat is 10e-nként ledobni - simán csinálhatod, hogy olajcsere 15e-nként vagy évenként, és minden második így egybe fog esni a 30-as periódussal.
Csak a kételyek eloszlatása végett: akkor most egy évnél van kötelező szervíz, vagy 30 e km-nél? Mert ugye azt mondják, h "egy év vagy 20 e km", gondolom, az olaj miatt. Én már ugye kétszer is cseréltettem, legutóbb 12.500 km-nél, de ez lényegtelen, mert a hangsúly azon van, h ha olajcsere miatt nem kell vinned a szervíz szerint, akkor az egy év már nem is számít, vagy igen? Várom az értelmezést a cartársaktól. Köszönöm.
(az ügy leginkább a garancia miatt fontos, egyébként is értekeznék a Fiat-tal az egy év lejárta körül, de előbb jobb tudni, ki mit gondol)
Engem sem érdekel az időveszteség, én nem hagyom ott a kocsim felügyelet nélkül, remélem, mindig megtehetem majd, h "fogom a kezét" közben. :)
> Most,hogy túl van a 30000 ren lehet,hogy 60 km/h felett is fogok vele közlekedni
Hööööö!! Nem kéne beszereltetni egy 2. biztonsági övet is ennél a tempónál már? És egy szoftveres korlát is kéne az ilyen ámokfutás ellen! Én 50 életév alatt nem is engednék 100 LE-nél többet egy kocsiba!! Megfontoltan, az erőt uralva vezetni csak az öregek tudnak! (2 övvel ők is, természetesen.)
Na.
> Ha nem állsz ott az autó mellett,amíg bütykölik,akkor megérdemled amit kapsz.
Ez sajnos mekkora igazság. :(( Én alapvetően ez alapján és az korrektség+eredményesség alapján választok szervizt. De az "ott lenni mellette" olyan nálam, mint a ZH-nál a beugró teszt. Ha azon nem megy át, tőlem lehet bármilyen jó szerviz. Cserébe sajnos 1 nap mindig ugrik. :(
(A Stilo 20-22 nettó napot "kért" tőlem így 2 év alatt. Hány nap szabim is volt azidőtájt évente? :) Jéé...)