Okés, akkor a váltót hagyom. Legfeljebb megnézem, van e benne elég olaj.
A világításkapcsolóra szerintem még pár évig nem jöttem volna rá. :)
Az egyéb, fontosabb kötelező dolgokat meg megnézetem szakemberrel. Ajánlottak egy szakit, aki sokáig Németo.ban dolgozott, és nincsenek horror árai. Elviszem majd hozzá a vasat.
Szellőző rostélyokat kell kipattintai (bal oldalit, és a középsőt). Világítás kapcsoló modult kipattintani. Az ott látható csavarokat ki kell csavarni. Kormány alsó és felső burkolatot levenni. Itt már látszanak a műszeregységet rögzítő csavarok. Kicsavarni, óvatosan kiemelni, majd lecsatlakoztatni a kijelzőre menő csatit.
A váltó olajat hagyd a fenébe, ha a váltó manuális. Élettartam feltöltésű. Inkább az egyéb, kötelező dolgokat tedd rendbe a kocsin, a váltóolaj a legutolsó legyen.
Belső világítás akkor is kapcsol, ha a világításkapcsolót kihúzod. Így van ez majdnem minden opelben, a Corsától elkedzve az Astráig.
nem régen vettem a kocsit, nem akarom szétbarmolni. De ez változhat :) ha elárulja valaki, hol lehet, hol kell megbomtani a műszerfalat. Igen, valószínű hogy csak valami egyszerű kontakt hiba lehet.
A kormánnyal kapcsolatban én is csak valami lazulásra gondolok, de nem tudom hol van rögzítve. Megint a kérdés, mit kell bontani hozzá, hogy hozzáférjek? Az előző tulaj eléggé hányaveti ember volt a kocsit illetően, ami a nem látható, apró hibákat illeti, de engem meg idegesítenek az ilyen apró hibák is.
Szóbakerült a váltó. Mivel most vettem a kocsit, lecserélném abban is az olajat, szerintem nem mostanában cserélték benne. Hány liter kell bele, és milyet ajánlatok? A nívót most már tudom hol keressem, de a leeresztő hol van?
A belső világításnak van valahol külön kapcsolója? Én nem találtam semmit, csak ajtónyitásra kapcsol be.
na most körbetelefonáltam pár srácot a váltó vagyis diffi meg a katalizárot miatt...
Igazából mindenki mondta hogy igen lehet jobban fog menni,de mivel 1.6 annyira nem lesz nagyobb erőkülömbség mint amivel lehetségesen többet is enne.. Már most is sport dob van rajta,így pluszba a hangja is igencsak megnőne,amit annyira nem szeretnék. Most sem tudok 8-8.5 alá menni fogyasztásban ezt nem szeretnén nlg fokozni...
hideg zsíroldóval áztatjuk holnapig,majd kimossuk,és megy vissza... Ha nagyon nagy változás lenne,és még annyi erő sem lenne akkor kivágom,de mivel nem zörög meg semmi,és át is látok rajta,így nem érzem elsődlegesnek a kiiktatást.
Másik kérdés ,hogy a váltónál,vagy diffinél hol találok olajtöltő csavart??? X16Xel
Bár ez erősen típusfüggő, de a katalizátor kiiktatásával valószínűleg picit jobban tud menni a szekér. Pl. Mumtaz kollégának volt 2-3 éve hasonló esete, a katalizátor kibelezése után jócskán jobban ment neki mint előtte. (Persze nem csak ezért lett neki kibelezve, muszáj volt mert teljesen elzárta a kipufogó rendszert)
Persze hallottam már olyat is hogy ugyanúgy ment az autó katalizátor nélkül mint azzal együtt.
Nos levettük, a kipufogórendszert könyéktől,és amit láttunk hogy a rezgéscsillapító "flexi cső" eleje vége el volt rohadva,+ ki is volt kopva meg nyúlva... plusz a könyökhöz rogzítő váll is el volt engedve,vagyis a hegesztés szal kifújt... Katalizárot elöl levátgtuk a flexi csövet ,mivel vettem hozzá újat,és így bele láttunk a katalizárotba. Igazából,korom meg olajos kosz szerűség volt az elején végén is.de átláttunk rajta és semmi nem zörgött benne! Megpróbáljuk átmosni,zsíroldóval majd kiöblíteni,aztán vissza hegesztjük az új flexi csövet és megy vissza... De ha erőtlennek érzem,akkor kivágom a katalizárot belőle...
Ami fura volt hogy kipufogó rendszer nélkül nem durrogott,olyan szinten.
Műszakim van még majd 2 év,most ha netán kitörtén a kataliztor belsejét,és elvileg kiiktatnám,azonkívül hogy hangosabb lesz erőben venni észre külömbséget,vagy épp negatív hatást valamit??
plusz ami felizgatott,hogy olaj az olajteknő tömítésénél fogy.. plusz a váltóból a féltengelykivezetésnél... A féltengely ki be és fel le is mozog a váltónál :O és tiszta olajsár a váltó...
váltónak olajszintjelző csavarját vagy töltőcsavarját hol találom?? X16Xel
Kérem akiknek bontott alkatrészekre van szüksége, a gufi89@citromail.hu írjanak mélt!
Másik dolog!Olaszból hozzuk be a cuccokat, idő mire megérkezik a motyó, szerintem 80%, hogy sikerül szerezni alkatrészt, de ez lehet 2 hétre is elcsúszik...
Paszta nélkül nem érdemes próbálkozni, mert kicsi rá az esély, hogy jó lesz. Ami még fontos, a csavarok egyenletes, körkörös meghúzása. És nem túlhúzni őket.
"Műszerfal világításom bal oldala néha nem világít. Hol lehet a hiba, mit kellene megnézni? Biztosíték, fényerőszabályozó, izzó? Műszerfalat nem szívesen bontanám meg, fogalmam sincs hol kell."
Pedig ebből műszerfal bontás lesz, ha azt akarod, hogy jó legyen...
A másik, a kormánynak van egy kis kottyanása (a Parlamentben is, de most nem arra gondoltam :) ). Oldalirányban tud egy kicsit moszogni. Ez mitől lehet? Nem szeretném ha egyszer a kezemben maradna.
Csak a kormánykerék mozog, vagy a kormányoszloppal együtt?
"Harmadik: a kis sárga lámpa mindig nagyobb fordulatnál világít egy darabig, amikor 5-ben megyek. Ha esik a fordulat, elalszik. Légtömeg mérő mérő hiba? Városban, ahol jellemzően 4-ben megyek, alacsony fordulaton, soha nem világít"
A szelepfedél tömitésemet mikor cserélték, akkor előtte nekem is produkált olyan jelenséget, hogy ki-ki hagyott a gyújtás. Akkor a gyertyák 2/3-ig olajban álltak! Beraktak egy elég minőségi tömitést, de nagyon úgy néz ki, hogy megint szét kell szedni, és tömitő pasztával rá kell segiteni a tömitésre. Sajnos arra nincs jótállás. :-(
A kipufogó zörgésed, és az erőd elhagyása lehet katalizátor törés miatt is. Addig nézd meg, mig teljesen nem fordul keresztbe a "zörgőd", mert akkor nem nagyon mész onnan sehová...
Műszerfal világításom bal oldala néha nem világít. Hol lehet a hiba, mit kellene megnézni? Biztosíték, fényerőszabályozó, izzó? Műszerfalat nem szívesen bontanám meg, fogalmam sincs hol kell.
A másik, a kormánynak van egy kis kottyanása (a Parlamentben is, de most nem arra gondoltam :) ). Oldalirányban tud egy kicsit moszogni. Ez mitől lehet? Nem szeretném ha egyszer a kezemben maradna.
Harmadik: a kis sárga lámpa mindig nagyobb fordulatnál világít egy darabig, amikor 5-ben megyek. Ha esik a fordulat, elalszik. Légtömeg mérő mérő hiba? Városban, ahol jellemzően 4-ben megyek, alacsony fordulaton, soha nem világít.
Benne vannak új NGK gyertyák 2 elektródásak.... Ilyen is volt benne...
Jelenség:
eddig amit írtam hogy hidegen a benzinnel van hogy bedadog,most másfél nap állás után az volt hogy új gyertya bele,indít szépen jár,kb 2 perc járás után egy laza padló de csak hogy hogy harap.. hát majdnem megállt a motor úgy lefulladt.. :O Aztán még párszor megnéztem először megtorpant majd kipörgött.. de ha nem alapjáratról vette a fordulatot jó volt... Nos hagytam és elindultam vele... szépen megy nem rántgat ha ésszel mentem ,de közben bemelegedett.. aztán gázra váltot és azzal sem rántgat. Vagyis most mentem vele elég sokat de. de sehogy nem jött elő a rántghatás,ami a másik 4 gyertyával 10 ből 10 szer produkálható volt..
kicsit kihúzattam nem e a kipufogó ment már teli minden szarral ,de a hangja nem lett jobb.. olyan mintha a rántgatással együtt a kipufogóval is lett volna valami,mert üvegesen csörög,és fura hangja van...
Motor lekopogom nem rántgat,és úgy tünik,ok.. de erőt mindtha nem annyit éreznék,ez most vagy bebeszélés,vagy a koipufogó fogja meg hogy valami lett vele... vagy pedig nagyobb baj van..
Sziasztok, nemrég lettem tulajdonosa egy 1997-es Opel Vectra B Caravan-nak. X20XEV motorral és AF20-as automata váltóval van szerelve. Olcsó vétel volt ezért több sebből vérzik szegény. Amit első körben meg szeretnék csinálni/csináltatni az a szervo és a klíma. A szervo kormány elég nehéz, a klímában kevés a gáz. Debrecenben vagy környékén tudnátok ajánlani szerelőt, aki elfogadható áron dolgozik és megbízható? Szervo nyomást mért-e már valaki? Ha tudnám biztosra hogy a szivattyú a hibás magam is ki tudom cserélni. Válaszokat előre is köszönöm. Üdv
----------------------------------------------------- 1997 B Vectra Caravan 2.016V - X20XEV - AF20
Sziasztok Vectrások, segítségeteket kérem egy műszaki kérdést illetően. Autóm egy 2001-es 1.6 16V digitklímás autó, a kérdéses jelenség pedig, hogy mikor beindítom az autót hideg motorral, a műszerfal mögül olyan hangot hallani, mintha valami folyadék csordogálna, ha emelem a fordulatot, jobban hallani,ha visszaengedem alapjáratra, kevésbé, majd kis idő után megszűnik. Mi lehet ez? Előre is köszi!
Sziasztok! Még nem írtam ezen az oldalon, de már régóta olvasom a jobbnál-jobb szakmai hozzászólásokat. Egy 2000-es évj.-ú X20XEV kombim van. Van egy jobb hátsó csupasz ajtóm azzal a színkóddal amit írtál. Nem rozsdás, de van rajta horpadás. A vaterán ill. a haszn.autón megtudod nézni. Hátha... Az ár alkú képes, esetleg csere vmilyen más alkatrészre is lehet! További szépnapot mindenkinek...
Nemrégen vettem egy 1998-as évjáratú, németországi, X16XEL motorú B Vectrát.
Szeretném lecserélni a vezérműékszíjat, feszítő görgőket, vízpumpát, de ahhoz, hogy jó szíjat kapjak kellene a motor sorozatszáma (ezzel a kérdéssel kezdték az autósboltban). A sorozatszám részletes leírását megtaláltam ezen a fórumon (is) -köszönet érte ez úton is-, de az nem világos, hogy hol is kellene lennie a motoron. Egy számsort találtam a leömlők felett, de az nem úgy néz ki, mint a leírásban (nem X16XEL-lel kezdődik és csak számok vannak benne, betűk nem...)
Valaki útba tudna igazítani (akár fénykép, hogy "itt ni, te láma...")?
tervezem hogy szét kapjuk a motort kicsit jobban ,meglesni mi is rejlik benne.. mióta megvan nem néztem még.. nehogy később okozzon meglepetést a látvány.
nos kivettem a gyertyákat... Van bennük 20.000km és gázzal szinte csak,és kaptak fordulatot is... Szal éghettek.. Nos ha szembe állok a kocsival akor balról nézve az első 2 egyforma szép, őzbarna.. az uccsó kettő meg csak a vége hasonlít a másikkettőre,de a 3. menetes része full olajban tocsogott.. a 4. gyertyánál meg speciál annyi olaj volt hogy a trafóhíd vége is olajos volt. :O kiiítattam és utána tekertem ki.. Hogy honnét került oda és hogy volt e köze nem tudom.. De a gyertyákat midnen esetre kicserélem.. A dugók tetejénél,egyedül a 3-4 hengernél,láttam pici koxotr oda égve a tetejére...