A tokbaépítésről én is lebeszélnélek.A régi körfolyosós belvárosi háznál pedig nagyon lebeszélnélek.Azok a házak alsóhangon 80 évesek.Értelemszerüen az ablakok is.
A bontást javasolnám feltétlenül.Ennél a típusú háznál elég nagy felfordulással kell számolni.Megijeszteni nem akarlak,napi rutin az ilyen munka de elég sok porral,piszokkal jár.Viszont egyszer kell megcsinálni!
Mit kerüljél?
Decco,Iglo,Ovlo,Roplasto belépőszintű profiljai,Teraplast.Nekem speciel a KBE-vel is rossz tapasztalataim vannak.
A Horizontal kapcsolatban viszont (eddig) csak pozítiv tapasztalataim voltak.
ha kicsit visszaolvasol, pár olyan profil van,amitől ódzkodni kell. a leggyanúsabb szerintem a teljesség igénye nélkül az iglo, decco, roplasto, horizon és ma belefutottam egy olyan spectus-ba,ami fél évesen sárga csíkos lett. a komplett 6 lakásos társasház cserélte, mindenkinek sárga,a kivitelező meg nem megy ki 4 hónapja megnézni.:)
de majd ha jönnek a többiek, hozzáteszik a magukét bizos. addig olvass mailt.:)
termékei közül választanék, "A" kategóriás profilból. A belvárosi - esetleges - zaj miatt érdemes megfontolni a háromrétegű üvegezést. A tokbaépítést nem javaslom, de mindenki arra költi a pénzét, amire akarja.
Hány év alatt lesznek ilyen csíkok? Nálunk külső síkon vannak az ablakok, sajnos még mindig nincs párkány, de vízlefolyás nyomok egyáltalán nincsenek.
A síkeltérés valóban probléma de erre egy viszonylag jó megoldás ha keretet (eps-ből pl. ) csinál az ember az ablak köré, ott ezeket a hibákat el lehet kummantani :)
"Mellesleg a külső sikra szerelt ablak alatt elöbb-utóbb mindig vízfolyáscsíkok lesznek."
Ja én azt gondoltam, hogy lesz párkány, már csak azért is mert a szigeteléshez nem lehet ablakot rögzíteni, meg mert szigetelés később lesz. Úgy képzeltem el, hogy a fal síkjában a lehető legkijjebb lenne az ablak, ami lehetséges; ha mondjuk akár 5-6mm-rel bejjebb lenne a fal síkjánál az nem nagy gond, mert amikor jön a szigetelés akkor ennyi távolságot fel tud venni, amikor az ablak toktoldójára ragasztják. A szigetelés felrakása után meg a fal kijjebb "ugrik", tehát az ablak nem lesz többé a fal síkjában, hanem 12cm-rel bejjebb. Így nyilván rövid párkány fog kelleni, de mégsem kell befordulni a szigeteléssel.
Remélem, nagy ökörségeket nem írok. Ja és a külső párkány anyagának mit ajánlotok, műanyag ha már a műkő nem nyerő?
Nem a teraszról a lakásba lévö ajtó szükebb (mert az kétszárnyú) hanem a lakásban lévő szobaajtók,de a lényegen nem változtat mert akkor sem tudnám bevinni a szélesebb bútort csak a folyosóig :)
A régi könyöklők helyére rakhatok ugyanolyan vastagságban xps-t?Megtartja?
Nem lenne egyszerűbb ha a belső méretre kérném és kint vésném?Kint amúgy is lesz szigetelve és bent nem kéne falazgatni (annyit).
A könyöklöket nem az ablak berakásakor kéne kivenni?
Ha a külsö síkra rakom az ablakot nem fog kitörni a téglából a csavar mert a falon van kb.3 cm vakolat,kőpor és akkor a tokrögzítő csavarok pont a tégla szélébe kerülne.
Felsotokos redony a csere utan nalam igy nezett ki, az ures hely felfele kozetgyapottal lett kitoltve, a redonytokra ra lett allitva egy gipszkartonlap, hogy kipotolja azt a kb. 10 centit, amivel alacsonyabb a mostani redonytok a reginel, aztan lepcso, es immar az eredeti magassagban fut ki a falhoz. Lehet, hogy szepnek nem tul szep, de megcsinalni is igy volt a legegyszerubb, meg ugyis eltakarja a fuggony :D
Lehet, hogy pongyolan fogalmaztam, kulso sikot ugy ertettem, hogy a fal sikjaban (tehat nem konzolos verzio), ergo mivel 10-15 centi hungarocell meg felkerul szigeteleskro, kell majd oda parkany.
Nem polifoammal, polisztirollal...nálunk így csinálták, bár a másik topicban KömKel írja, hogy az hanghidas lesz. Én mondjuk nem hallom. Heraklith és egyéb okosságok is beépíthetőek, valahol már volt az Építkezés-felújítás 2.0-ban.
Én speciel utálom a külső sikra szerelést.Sajnos az elöttem dolgozóknak ritkán sikerül olyan függőt kialakítani, amilyenre nekünk az ablakhoz szükséges.Nagyon csúnya tud lenni a 2-3 mm-es sikeltérés is.De ez már a kivitelező egyéni gondja.
Ilyenkor értelemszerüen nincs külső párkány sem,amit sokan nem szeretnék.Mellesleg a külső sikra szerelt ablak alatt elöbb-utóbb mindig vízfolyáscsíkok lesznek.
lenne egy olyan kérdésem is, hogy ráépített tokos redőnyök vannak most (az a jó kis fatokos 32cm-es magasságú), ezt cserélnék szintén ráépített tokosra, de fölötte kellene valami jó szigetelés; mivel az ablakok maguk jó minőségűek lesznek, nem szeretném, hogy a redőnytoknál húzzon be a szél. A redőnytokot nem lehet terhelni, tégla oda nem mehet. Kérdeztem a kőműveseket, akik a vállukat vonogatták, hogy hát szerintük "kitöltik polifoammal oszt kóc". Én azt gondolnám, hogy egy kőzetgyapotos szigetelés plusz belülre gipszkarton jobb lenne, mi a jó megoldás? Mindenképp igényesen szeretném megcsinálni, ha már az ablakokra sokat költök, de persze sajnos nem végtelen a pénztárcám mérete.
"Ha hoszigetelsz majd, akkor a muko konyokloket szelsebesen vagd ki a francba, mert egy bazinagy hohid."
Sziasztok,
én pont ugyanebben a helyzetben vagyok, műkő könyöklők, megrendeltem már az ablakokat de erről senki nem szólt nekem (pedig 3 beépítő cég felmérőjével is beszéltem); mint ahogy arról sem hogy nem muszáj befordulni a szigeteléssel, ki lehet vinni az ablakokat a fal szintjére és a szigetelést lehet egyből a toldón végeztetni.
Mitől függ az, hogy meg tudják-e oldani hogy az ablakot egyből külső síkra tegyék? Van ennek hátránya (pl. biztonságtechnikai oldalról)? Kérjek a műkő könyöklők helyett most valami mást? Mit?
(Nem vagyok valami nagy szakember, ez nyilván látszik is. Épp örültem, hogy a külső könyöklőket nem kell cserélni, vagy legfeljebb csak akkor ha majd szigetelünk.)
A képen látható nudli mire való? Netán behúzás-állítás (ha forgatom). Mert az ablak alja szorosan tapad a tokhoz, a teteje meg eláll, záráskor húzódik be, de nem teljesen.
ha az ajtód (a teraszról a lakásba) amúgy is szűkebb, nem kell töprengeni rajta,elég a 100-as,legfeljebb az ablakot oldod meg úgy, hogy azon esetleg be lehessen majd adni (nem tokosztott lesz,hanem váltószárnyas).
a régi betonpárkányt dobd ki,ha szigetelsz,de az ablakosnak felméréskor mondd el (bár a jobbik fajta úgyis rákérdez).
a toktoldó attól függ,mennyi szigeteléssel (3 cm minimum) fordultok rá az ablaktokra (felmérésnél megbeszélhető).
nyugodtan nézd külső méretre és belül kapjon a régi redőnytok kőzetgyapot szigetelést,aztán gipszkartont,ez a legolcsóbb megoldás. Elvileg ráépített redőnnyel is meg lehet oldani, de vakolatot javítani akkor is kell. igazából csak az ablakosnak könnyebbség és a szigetelése sem olyan,mintha külső tokos redőny kerülne rá.
az ajtó és a felülvilágító közé beépített áthidalóval nekem semmi bajom, sokkal merevebb,satbilabb megoldásnak tartom,mint az erősített sorolást és nagyságrendileg ugyanott vagy.
de egy épkézláb ablakossal ezek mind megbeszélhetők max. egy óra alatt.:)
Ha hoszigetelsz majd, akkor a muko konyokloket szelsebesen vagd ki a francba, mert egy bazinagy hohid. Es ha engedi a falvastagsag -na meg ar redonytok-, akkor kulso sikra rakva az ablakot megussza az ember a rafordulast a tokra -ezzel egy ujabb hohidat-, es egybol mehet a hoszigeteles a toktoldora vizszintesen.
Most még nincs nagyméretű bútor.Viszont egyszárnyú ajtó vásárlása még az esélyét is kizárja annak, hogy valaha is legyen.
Bútorvásárláskor ritkán gondol a vevő arra, hogyan is fogja bevinni a lakásba-utána meg csak gond van belöle.
Áthidaló megoldás lehetne még egy 110-es szélességű ajtó rendelése.
Az áthidaló házilagos beépítését sufnitunungnak mondanám.Nem szép és nem is lesz olcsóbb.
Mire kell odafigyelni? Legjobban arra, hogy hozzáértő és lelkiismeretes szakembert válasszon!
A régi redőnyszekrény helyének kérdését az dönti el, hogy belső vagy külső tokos lesz az új redőny.Mindkettőnek van elönye és hátránya is.
A szakemberek el fogják mondani ezeket,a választás viszont az Öné marad.
Ez után már az alkalmozott toktoldók kérdése is egyszerübb lesz.Belső tokosnál csak oldalakra kell szélesítés.(25-30mm)
Külső tokosnál felülre is szoktam ajánlani toldót.Főleg esztétikai okokból.
A kávára beforduló szigetelés leggyakrabban 2-3 centis.
Ha a mostaninál nagyobb ablakot szeretne, akkor vésés,ha ugyanakkorát, akkor a falazás a megoldás.Ha helyreállítással vállalunk munkát akkor ez utóbbi benne van az árban.
Szerencsére nincsenek nagy bútoraim, befértek a szobaajtókon aminek a szabad nyílásai kb. 84cm.Ezt az erősített sorolást (zártszelvényt) nem lehetne a falba tenni a felülvilágító és az ajtó találkozási magasságában mint egy áthidalószerűséget és ahoz rögzíteni valahogy?Csak mert lehet,h később lesz fűtve a terasz is.Szerencsére van elég hely,h befelé nyíljon.
Sajnos már eléggé fáj a fejem az ablakok miatt,h mire kell majd odafigyelnem a cseréjükkor :(
Mekkora toktoldókkal kérjem?Mennyi szigeteléssel forduljak majd a kávákra?Kivegyem a régi műkő könyöklőket vagy csak levágjam falsíkba?Külső méretre csináltassam-e az ablakot és bent falaztassam vagy belsőre és kint véssem le?Mit csináljak a régi redőnytokkal?
Az a szegecstörés már 1-2 hónapos lehet, mert kb azóta érzem, hogy egyre nehezebben megy. És tucatszámra sodródnak ki a spének a lemezek közül.
Kösz a választ, keresek valami forrást a beszerzéshez, hátha van közelebb Pilisvörösvárnál. Ráadásul ők korlátozva látnak el magánszemélyeket (honlapjuk szerint).
A sarokváltóról elengedett a szegecselés, az a kis darab ott alul külön életet él. Úgy láttam, hogy kettős szerepe van; egyrészt megvezeti a csúszó részeket, másrészt távtartást ad a felerősítő csavar alatt.
Úgy vélem, hogyha most beszorítanám a helyére a felerősítő csavarral, akkor távtartóként még működne, de a lemezek csúszása közben ide-oda billegne (ha a csavar nem tudja tökéletesen beszorítani).
Nagyobb baj az, hogy az elengedett szegecselés miatt spén darabkák váltak szabaddá, amik beásták magukat az íves acéllemez fészkébe (olajozás közben sodródnak kifelé, ahogy mozgatom a csúszkát).
Mit javasoltok? Vegyek egy új sarokváltót? Hol lehet ilyesmihez hozzájutni (OK, megyek a Googleba:-))