Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SGN Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58183

Heló, mivel írtad, hogy minden olajleeresztő csavar mágneses gyors kimentem a garázsba és rögtön "bevizsgáltam" 3 szóban forgó csavart (két Ford és egy Opel) de sajnos egyik sem maradt fenn a salgó polc alján! :-) Természetesen hozzá lehet szólni, nem is kérdés! :-)

 

Az 58116 számú hozzászóláshoz pedig annyi észrevételem lenne amely nem a tiéd, hogy valóban a csavarnál nincs is gumi csak az alátétnél, mégpedig ilyen és érdekes nekem gyárilag ilyen volt alatta:

 

 

Egyébként nekem mindegy ki milyen erősen húzza meg a csavart és milyen az alátét alatta, sőt az sem érdekel, ha nem tesz alá tömítést! De a véleményem az hozzászólás és nem okoskodás, csá.... MESTER!

Előzmény: Papalac (58154)
Köhike Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58182
Sajnos ez a típusú alátét a gyári előírás az összes alumínium karteres Renault motornál. Pl az összes K-s motor ilyen.
Előzmény: Papalac (58179)
Köhike Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58181
20Nm. Egyáltalán nem kell megtépni. Sőt tilos is. Alu karteres mindegyik motor. Mit akartok azon megtépni? Kiszakad a menet. Pont ezért van hozzá ilyen speciális alátét, és a 20Nm-es viszonylag alacsony meghúzási nyomaték.
Előzmény: Zlatan93 (58178)
Garfield007 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58180

Istenem-istenem, csak kicsit visszatekerve:

http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=124241908&t=9027813

Papalac Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58179

Elnézést, hogy belepofáztam megszólítás nélkül. Azt hittem ez egy fórum és bárki hozzászólhat :)

 

Nem mondtam, hogy nincs, tudom, hogy sok autónál használnak különféle gumibetétes olajleeresztő alátétet sőt csavart is. Volt már pár renaultom és egyikben sem volt előírás és gyakorlat az ilyen spéci alátét.

Ez talán az egyetlen alkatrész amivel nem szokott gond lenni :)

Előzmény: SGN (58177)
Zlatan93 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58178

Üdv.A leeresztőcsavar a tömítőalátét karikával van,ahogy már írtam,keress vissza. Meghúzni pedig(tépni) kell.Nem megszakítani,na meg persze nem okoskodni.Magabiztos!!!

Előzmény: SGN (58151)
SGN Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58177

Úgy emlékszem, hogy nem neked írtam! Vagy mégis, de akkor két néven írsz a topikba! Hali....  Jah elhiheted, van gumibetétes alátét és nem eszi meg az olaj, érdekes is lenne ha olyan gumit használnának amit megeszik az olaj, mert akkor szűrőnél nagy bajba lennének!

Előzmény: Papalac (58154)
asdfg0 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58176

Akkor erre semmi trükk /csalás nincs ? :)

Előzmény: Törölt nick (58174)
teebee77 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58175

Tehát akkor van saját kijelzője a rádiónak. Akkor az lesz hogy a fenti kijelzőre nem megy ki a jel, mert minek is ha van kijelzője.

Előzmény: asdfg0 (58173)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58174

Mivel van saját kijelzője így szerintem ez nem jó a központi kijelzőshöz...

Előzmény: asdfg0 (58173)
asdfg0 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58173

Persze szól. Működik. Kódolni kellett. Interneten vettem. Semmi nincs rajt csak hogy Renault. Belepaszolt a csatlakozó feszegetés nélkül. Annyi lába volt az aljzatnak amennyi a dugajnak kell. De semmi sem mutat fennt. A Rádió kiírja az állomást de fent az órán kívül az ég világon  semmi nincs.

Előzmény: teebee77 (58172)
teebee77 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58172

Szólni szól? Van rajta kijelző? Lehet hogy hiába Renault de más típushoz való.

Előzmény: asdfg0 (58171)
asdfg0 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58171

Sima rádió. Se kazi se cd. Gyári Renault. És igen minden amit lehetett rádugtam .

Előzmény: Törölt nick (58164)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58170

Pont ezt nem szereti az enyém sem. Kb. 3-4 alakommal jártam így, azóta mindig megvárom amíg bemelegszik egy kicsit a motor(4-5 perc) és a fordulatszám visszaesik a normálisra. Ha így teszek sosem rángat utána. Mondjuk nálam a gázfröccsre helyre szokott állni...

Előzmény: teebee77 (58168)
Köhike Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58169

Tuti valamilyen pára vagy víz. Takarítsd ki a trafókat, és a gyertyákat. Ha rossz helyen üt át akkor az kicsinálhatja a trafót.

Előzmény: teebee77 (58168)
teebee77 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58168

Arra vigyáztam hogy a motortérbe ne jusson víz. 1.4 16v. Rövid járatás? Az lehet, mert mosás után annyira indítottam be amíg beálltam a garázsba, kb 10-15 másodpercet járt.

Előzmény: Törölt nick (58166)
Köhike Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58167

Nem áztattad el a gyújtást? Milyen motor?

Előzmény: teebee77 (58165)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58166

A 16v-s nem szereti, ha hidegen el van indítva és nemsokára leállítva.(legalábbis az enyém többször játszotta ezt el ilyenkor ) esetleg még az első variációd lehet.

Előzmény: teebee77 (58165)
teebee77 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58165

Ma indításkor kicsit remegett a motor, gondoltam a hideg miatt járt egyenletlenül. Lehet nem tesz jót neki de adtam 3-4 gázfröccsöt, és ekkor el kezdett villogni a fordulatszám mérőben a sárga kis visszajelző/hibajelző. Leállítás-ujraindítás és onnantól megint rendben volt minden egész nap.

3 dologra gyanakszom.

1- tegnap lemostam az autót és valahova víz került + a hideg.

2- a gázfröccs bezavarta a rendszert.

3- pirosban van a benzinszint és felszívott valami szutykot.

Mi lehetett a gond? Járt már így valaki?

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58164

Hali!

 

A "gyári sima rádió" mit takar? Kazettás rádiót? Tuner list-es, vagy update list-es? Hátul az iso csatlakozókon kívül a kis csatlakozót is rádugtad? 

Előzmény: asdfg0 (58162)
teebee77 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58163

Csak a gyári rádióval működik a központi kijelző, és a távvezérlő.

Előzmény: asdfg0 (58162)
asdfg0 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58162

Sziasztok. Az Lenne a kérdésem hogy a Thailámban a központi kijelző miért csak az órát jeleníti meg ? Továbbá a kormány alatti fejegység nem vezérli a rádiót. Most vettem bele egy gyári sima rádiót. Most került hozzám az autó. Sajnos a gyárija már nem volt meg. Köszönöm a válaszokat előre is. Üdv. Martin

lójusz Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58161

A dugattyú porvédő alá valóban nem nézett be a szerelő, csak visszanyomta a dugattyút 1 svédfogóval,hogy az uj cuccok beférjenek.A fékolaj 4 évente rendszeresen cserélve volt. Az alkatrészek cseréje előtt semmi gond sem volt a fékkel,igaz azok még gyári cuccok voltak. (80.000KM volt bennük)Olajfogyás is csak 1-2 mm volt az olajcsere ciklusok között.Köszi a tanácsot,akkor aszem belesünk a dugattyú porvédője alá.

Előzmény: Köhike (58158)
Köhike Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58160

Ha ilyen problémák vannak érdemes teljesen szétszedni. Akkor lesz tökéletes. Lehet a dugattyú rozsdás, koszos stb. Vagy a karmantyú sérült. És ez csak akkor derül ki ha teljesen darabokban van. De ahogy írtam ilyennek ne álljon neki senki sem, ha nem gyakorlott benne.

Előzmény: Törölt nick (58157)
Köhike Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58159

Nem tudod összecserélni. Fizikailag nem lehet felcseréli őket. A hűtött tárcsa nem megy be a konzol miatt. Fordítva meg a betét esik be.

Előzmény: Papalac (58156)
Köhike Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58158

Utángyártott betéteknél lehet olyan probléma, hoyg nem teljesen méretpontos, és esetleg megszorul a betét a tartó konzolban. Ezt ellenőrizd le legelőször. Utána érdemes lehet még megnézni a csapokat amiken elmozdul a féknyereg. Ez is be tud rohadni az évek során. Ha ezek sem segítenek akkor a nyergeket kell szétszedni és kitakarítani, mert az is el tud koszolódni. De aki nem szerelt még féket annak ezt nem ajánlom, mert utána légteleníteni kell stbstb. Nem hiszem, hogy a fékolaj tette volna tönkre, bár dot4-es való bele de nyilván erre figyelt a szerelő. Én az első két dolgot ellenőrizném. Első féken nincs semmiféle utánállító mechanika. Egyszerűen a munkahenger elmozdulása kompenzálja a betét kopását.

Előzmény: lójusz (58153)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58157

Hali!

A probléma nagy valószínűséggel az lesz, hogy a fék munkahengered dugattyúja a gumi porvédő alatt egy kicsit rozsdás lehet. Amikor vissza lett nyomva a munkahenger dugattyúja, hogy beférjen az új, vastagabb fékbetét, valószínűleg nem lett megnézve és az a vékony rozsdaréteg miatt nem megy vissza fékezés után teljesen. Vedd le a féknyerget, vedd ki a porvédőt pumpáld kijjebb a dugattyút és finoman csiszold meg. Utána kend meg egy kis!!! rézpasztával, nyomd vissza a dugattyút és tedd vissza a porvédőt. Ha esetleg szakadt, vagy ernyedt, vegyél újat.

Legalábbis nekem ez volt egyszer a bibim vele...

Előzmény: lójusz (58153)
Papalac Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58156

Lehet rosszul összeszerelni, de inkább nem belevaló alkatrészeket raktatok bele. Lehet vastagabb a tárcsa vagy a fékbetét. Ha sima tárcsa volt benne, akkor nem lehet hűtöttet tenni a helyére, mert vastagabb!

A sima 12 mm, a hűtött 20 mm vastag.

Állítási lehetőség nincs, a fékmunkahengernek kell visszacsúszni a helyére. Annak mozgathatóságát illik ellenőrizni.

Lehet, hogy nincs rendesen légtelenítve.

Előzmény: lójusz (58153)
Köhike Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58155

Azért annyira nem kell megtépni ha normális tömítés van alatta. 20Nm az előírás.

Előzmény: Papalac (58154)
Papalac Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58154

Nem kell azon semmit tépni, csak rendesen meghúzni. Nem sima rézkarika, olyan mint a gyertyák alátétje, de sokféle van.

Gumis alátétet még nem láttam. 30 évig jó volt a réz alátét, nekem ezután is jó lesz. A márkaszervizben is ugyanilyet tesznek bele!!!

Minden olajleeresztő csavar mágneses! Már nagyon régen. Nem biztos, hogy külön látszik, legfeljebb mágnesezett.

Egyébként meg tényleg mindenki olyat használ amilyet akar.

 

Előzmény: SGN (58151)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!