Heló, mivel írtad, hogy minden olajleeresztő csavar mágneses gyors kimentem a garázsba és rögtön "bevizsgáltam" 3 szóban forgó csavart (két Ford és egy Opel) de sajnos egyik sem maradt fenn a salgó polc alján! :-) Természetesen hozzá lehet szólni, nem is kérdés! :-)
Az 58116 számú hozzászóláshoz pedig annyi észrevételem lenne amely nem a tiéd, hogy valóban a csavarnál nincs is gumi csak az alátétnél, mégpedig ilyen és érdekes nekem gyárilag ilyen volt alatta:
Egyébként nekem mindegy ki milyen erősen húzza meg a csavart és milyen az alátét alatta, sőt az sem érdekel, ha nem tesz alá tömítést! De a véleményem az hozzászólás és nem okoskodás, csá.... MESTER!
20Nm. Egyáltalán nem kell megtépni. Sőt tilos is. Alu karteres mindegyik motor. Mit akartok azon megtépni? Kiszakad a menet. Pont ezért van hozzá ilyen speciális alátét, és a 20Nm-es viszonylag alacsony meghúzási nyomaték.
Elnézést, hogy belepofáztam megszólítás nélkül. Azt hittem ez egy fórum és bárki hozzászólhat :)
Nem mondtam, hogy nincs, tudom, hogy sok autónál használnak különféle gumibetétes olajleeresztő alátétet sőt csavart is. Volt már pár renaultom és egyikben sem volt előírás és gyakorlat az ilyen spéci alátét.
Ez talán az egyetlen alkatrész amivel nem szokott gond lenni :)
Üdv.A leeresztőcsavar a tömítőalátét karikával van,ahogy már írtam,keress vissza. Meghúzni pedig(tépni) kell.Nem megszakítani,na meg persze nem okoskodni.Magabiztos!!!
Úgy emlékszem, hogy nem neked írtam! Vagy mégis, de akkor két néven írsz a topikba! Hali.... Jah elhiheted, van gumibetétes alátét és nem eszi meg az olaj, érdekes is lenne ha olyan gumit használnának amit megeszik az olaj, mert akkor szűrőnél nagy bajba lennének!
Persze szól. Működik. Kódolni kellett. Interneten vettem. Semmi nincs rajt csak hogy Renault. Belepaszolt a csatlakozó feszegetés nélkül. Annyi lába volt az aljzatnak amennyi a dugajnak kell. De semmi sem mutat fennt. A Rádió kiírja az állomást de fent az órán kívül az ég világon semmi nincs.
Pont ezt nem szereti az enyém sem. Kb. 3-4 alakommal jártam így, azóta mindig megvárom amíg bemelegszik egy kicsit a motor(4-5 perc) és a fordulatszám visszaesik a normálisra. Ha így teszek sosem rángat utána. Mondjuk nálam a gázfröccsre helyre szokott állni...
Arra vigyáztam hogy a motortérbe ne jusson víz. 1.4 16v. Rövid járatás? Az lehet, mert mosás után annyira indítottam be amíg beálltam a garázsba, kb 10-15 másodpercet járt.
A 16v-s nem szereti, ha hidegen el van indítva és nemsokára leállítva.(legalábbis az enyém többször játszotta ezt el ilyenkor ) esetleg még az első variációd lehet.
Ma indításkor kicsit remegett a motor, gondoltam a hideg miatt járt egyenletlenül. Lehet nem tesz jót neki de adtam 3-4 gázfröccsöt, és ekkor el kezdett villogni a fordulatszám mérőben a sárga kis visszajelző/hibajelző. Leállítás-ujraindítás és onnantól megint rendben volt minden egész nap.
3 dologra gyanakszom.
1- tegnap lemostam az autót és valahova víz került + a hideg.
2- a gázfröccs bezavarta a rendszert.
3- pirosban van a benzinszint és felszívott valami szutykot.
Sziasztok. Az Lenne a kérdésem hogy a Thailámban a központi kijelző miért csak az órát jeleníti meg ? Továbbá a kormány alatti fejegység nem vezérli a rádiót. Most vettem bele egy gyári sima rádiót. Most került hozzám az autó. Sajnos a gyárija már nem volt meg. Köszönöm a válaszokat előre is. Üdv. Martin
A dugattyú porvédő alá valóban nem nézett be a szerelő, csak visszanyomta a dugattyút 1 svédfogóval,hogy az uj cuccok beférjenek.A fékolaj 4 évente rendszeresen cserélve volt. Az alkatrészek cseréje előtt semmi gond sem volt a fékkel,igaz azok még gyári cuccok voltak. (80.000KM volt bennük)Olajfogyás is csak 1-2 mm volt az olajcsere ciklusok között.Köszi a tanácsot,akkor aszem belesünk a dugattyú porvédője alá.
Ha ilyen problémák vannak érdemes teljesen szétszedni. Akkor lesz tökéletes. Lehet a dugattyú rozsdás, koszos stb. Vagy a karmantyú sérült. És ez csak akkor derül ki ha teljesen darabokban van. De ahogy írtam ilyennek ne álljon neki senki sem, ha nem gyakorlott benne.
Utángyártott betéteknél lehet olyan probléma, hoyg nem teljesen méretpontos, és esetleg megszorul a betét a tartó konzolban. Ezt ellenőrizd le legelőször. Utána érdemes lehet még megnézni a csapokat amiken elmozdul a féknyereg. Ez is be tud rohadni az évek során. Ha ezek sem segítenek akkor a nyergeket kell szétszedni és kitakarítani, mert az is el tud koszolódni. De aki nem szerelt még féket annak ezt nem ajánlom, mert utána légteleníteni kell stbstb. Nem hiszem, hogy a fékolaj tette volna tönkre, bár dot4-es való bele de nyilván erre figyelt a szerelő. Én az első két dolgot ellenőrizném. Első féken nincs semmiféle utánállító mechanika. Egyszerűen a munkahenger elmozdulása kompenzálja a betét kopását.
A probléma nagy valószínűséggel az lesz, hogy a fék munkahengered dugattyúja a gumi porvédő alatt egy kicsit rozsdás lehet. Amikor vissza lett nyomva a munkahenger dugattyúja, hogy beférjen az új, vastagabb fékbetét, valószínűleg nem lett megnézve és az a vékony rozsdaréteg miatt nem megy vissza fékezés után teljesen. Vedd le a féknyerget, vedd ki a porvédőt pumpáld kijjebb a dugattyút és finoman csiszold meg. Utána kend meg egy kis!!! rézpasztával, nyomd vissza a dugattyút és tedd vissza a porvédőt. Ha esetleg szakadt, vagy ernyedt, vegyél újat.
Lehet rosszul összeszerelni, de inkább nem belevaló alkatrészeket raktatok bele. Lehet vastagabb a tárcsa vagy a fékbetét. Ha sima tárcsa volt benne, akkor nem lehet hűtöttet tenni a helyére, mert vastagabb!
A sima 12 mm, a hűtött 20 mm vastag.
Állítási lehetőség nincs, a fékmunkahengernek kell visszacsúszni a helyére. Annak mozgathatóságát illik ellenőrizni.