Kb 2hete vásároltam egy Opel astra g kombit 1999 évjárat 1.6 motorral de nem az ecotec hanem sima. Mindenkitől azt hallottam megbízhatóbbak a sima 1.6 75lovas motorok. A problémám indításkor a fordulat felugrik 2000 környékére és egy idő után megy vissza 1000 alá. Alapjáraton 800-1000 között ingadozik.
A probléma nem mindig jelentkezik de egyre gyakoribb. Szakszervizben elég furán állnak a probléma megoldásához nekem egy kicsit úgy tűnik mintha lövésük sem lenne mi a gond. Még soha nem volt Opelem tehát hozzáértő szakembert nem ismerek!!!!
Valakinek nincs valami ötlete mi lehet a probléma, esetleg Budapesten vagy környékén nem ismer valaki hozzáértő Opel szakembert aki a problémát orvosolni tudja!!!
Szia! Nekem ugyanez a hibám van. Illetve nagyon hasonló. Annyi a különbség, hogy az ingadozás 500 és 1000 között van és néha majdnem le is fullad emiaatt. Néha megabbahagyja, és olyankor patent a fordulat. Az a hasonlóság, hogy nekem is pirosnál, vagy más megálláskor hintázik folyamatosan. Ja, indításkor néha felpörög majdnem 3ezerig és csak egy gázfröccs után hajlandó lemászni normál tartományba. Már volt pár szakinál, de nem nagyon tudtak hozzászólni. AstraG Caravan, 1,6-os 1999-es szintén. Ha valakinek van ötlete, vagy megoldása szóljon. Győr környékéről esetlek szakik is jelezhetnek, ha megcsinálják, odaviszem.
2000-s évjáratú Astra G 1.4 16V Caravanom van. Fura dolgot csinál: néhány tíz km megtétele után, ha megállok vele pl. egy piros lámpánál, az alapjárati fordulatszám valahol 1500-2000-n pörög fent fixen, ill. ritkán előfordul, hogy ingadozik pl. 1000-1500 között (mintha folyamatosan pumpálgatnám a gázpedált). Ha leállok pl. 1 órára, „kihűl a motor”, újraindításkor normál 800-900 az érték.
Van valami tippetek mi okozhatja ill. mivel lehet orvosolni?
2003-as G astrám van 1,2 es motorral. A problémám az, hogy reggeli indításnál ( hideg motornál) dadog a motor egy kicsit, kb 4-5 másodpercig mire eléri a normál fordulatszámot. Utána már szépen dolgozik, meg napközben sincs gond az indítással.De nagyon zavaró reggelente, egy kicsit olyan mintha egymás után kapcsolódnának be a hengerek a játékba:)) Amióta előjött ez a probléma, cseréltem gyertyát, vezérműláncot ( ez már egyébként is aktulis volt mert csörgött), bíztam benne, hogy ezáltal megoldódik a probléma , de nem. Úgyhogy, most egy kicsit tanácstalan vagyok, hogy mi lehet a gond.
A váltóban az olajcsere megvolt. Sajnos a hang megmaradt. Főleg 90 alatt hallom. Elég cudarul nézett ki a mágnes, jó sok reszelék volt rajta. Nem tudom mi tévő legyek. Egy ismerősöm szerint elég lenne kicserélni az ötödiket, ahhoz nem kell szétkapni az egész váltót. Érdeklődtem is, de csak váltószám alapján tudnának segíteni. Nem igazán értem miért nem elég az alváz és motorszám, de megpróbálom megkeresni.
Üdv! Isuzu motoros f astrámban döglődik az önindító(valószinü). Reggel is nyühögősen indít de haszálat közben még rosszabb. Bontóba nem találok az uj meg drága. persze ha nincs más! tudna valaki segiteni ebbe a kérdésbe? tapasztalat,megoldás,akár alkatrész.A kábelok átnézve,a gyujtás kapcsolót magamnak kell vissza állitani inditózás után mert magátol nem megy.Estleg ez is hiba lehet? Szétszerelve minden ok.
A szervóba még talán sok is, mert olajos a teteje, de a szint rendben. A váltóban nem tudom, bár kívülről nincs nyoma szivárgásnak. Javítva nem volt, én (és az asszonyka .-) ) hajtom kezdettől fogva.
Van egy 7 éves 1.4-es 142.000km-et futott G Astrám. Eddig szerencsére nem volt gondom vele...most kicsit változik a kép :-(. Több kisebb nagyobb probléma mellett (megszólalt /sípol/ a kormányszervóm és elkezdett sípolni a váltóm is ötödikben. Nem erősen, de én hallom. A kormányszervóról azt hallottam, hogy tipusbetegség és nem okoz gondot (remélem így lesz!), viszont a váltó zavar. Nincs más zavaró jelenség, megy simán a váltás, nem zörög, recseg.
Tudjátok esetleg mi okozhatja? Mit tehetek? Mibe fog ez kerülni?
Szinte minden kocsin 99%-ban a töltésjelző közvetlenül kapcsolódik a generátorra, de most abba ne menjünk bele hogy milyen kapcsoláson keresztül mert az most hosszab lenne leírnom. A lényeg hogy ennek a csatlakozását kéne megnézni a generátoron, mert szerintem az lesz gócpont. Elég ha csak kicsit oxidált és már annyi feszültségesés van rajta hogy a zener diódát megkerülve a visszajelző lámpa áramkörén halad tovább az áram.
Talán még test probléma is lehet szintén a generátornál, de amúgy további testkábelek bekötése biztos csak jót tesz neki.
No, új felemény, vettem reggel egy multimétert, a következőket mértem ki:
Feszültség csak gyútással (nem járó motornál) : 12,2V - ebből gondolom, hogy az Akksi rendeben van. Járó motornál, alapjáraton fogyasztók nélkül: 13,6-13,9Volt Járó motornál alapjáraton, minden fogyasztó max.on (klima, ventillátor, ködfény, hátsó ablakfűtés, lámpa, rádió): 12,40Volt - normális érték, vagy alacsony???
Menet közben mérve: 13,0-13,2 Volt körül. Igaz ez lehet nem túl pontos mert hát mérés közben vezettem is.. Ebből ki mire következtet?
Üdv.
"""""""""""""""""""" Opel Astra G Caravanom van, X16XEL motorral (1,6 16V), 99-es ; 212e km-rel
A probléma:
Vezetés közben olykor bevillan, vagy teljesen égve ismarad a a töltésjelző "akkumlátorjel". Regebben(6-7e km -óta) is csinálta ezt a kocsi olykor (2-3-400 km-enként), aztan kb 3000 km alatt semmi, majd ma egy 300km-es uton vagy 10szer. Van hogy csak 1-2 mp és elmegy a jel, van, hogy 10mp, és ilyenkor a szervó is kiesik. A jelenseg magától elmegy, nem befolyásolható (ha lakapcsolom a fogyasztókat (klima, lámpa, rádió), nem sokat változtat, csak késöbb szűnik meg a kontroll-lámpa fénye. Arra sem reagál, hogy jobban pörgetema motort vagy sem, akármelyik sebesség/fordulat tartományban vagyok előjön (0-130-ig autóztam kb. -fordulat 1000-4000/perc) """""""""""""""""""""