Hát voltak a környéken itt páran, akik a múltkori jó idő előtt elsimították a földet.
Most legalább leverte jól az eső és cserepes lett... meg áll a tetején a víz.
Egészen még nem megy bele a mag, nem szoktuk a szántást bántani. Nincs olyan erős napsütés, hogy intenzív párolgást idézne elő. Szárítani szárít rajta meg a szél is, de ez nem lényeges mennyiség.
A baj inkább itt errefelé az, hogy lelepte a hó és utána lett minuszos jó hideg. Alig fagytak szét, idén tavasszal nem lesz hamu föld egyik sem...
Még annyira nem néztem csak feltöltöttem kicsit beindítottam hogy hordja fel minden hová! Hidegen akkor olyan 3-körül volt! Még holnap akarom a levegőszűrőt kitakarítani meg betétet cserélni! Meg akkor sztem gázolajszűrőt is! Meg a csövet megcserélem az adagolónál amit mondtatok! Csak már nincs képen róla hogyan kell!
Csak az 540-1000 váltó ugrott ki, de erre én hülye csak a szétszedés után jöttem rá, mikor a belsőfagozású fogaskereket simán körbeforgattam. Az összerakással viszont szoptam egy órát az utángyártott szalagnak köszönhetően. Feszt elfordult a menetes bütyök rajta, és az istennek se bírtam belekapatni a pálcát... De megoldódott! Köszönöm segítséget Neked is, Mtz Betyárnak is!
Mai szántás után lecseréltem az olajat is! Úgy ahogy mondtátok az olajhűtőnél is levettem a csövet szép fekete volt az olaj! Szűrőnek a belső feléről meg késsel kellett lekaparni az olajsárt a képen látható!
1500-ra kellett volna. Ennyire szoktuk pont a kukorica sortáv miatt.
Kettő sor a gép hasa alatt és a következő sorközben pont középen fut a kerék.
Vetőgépeket 750-re szoktuk állítani. 760 a hivatalos ha jól emlékszem, de mindenki 750 állítja, így jó a mostani vágóasztalokhoz, permetezéshez, sorközműveléshez is.
Ha nem bugyog a hűtőbe a motor, akkor a hüvely tömítőgyűrű(k)nél szivárog le az olajba a fagyálló. Utóbbi szerintem a hiba, mert a fagyálló nagyon tud magának utat találni..... és ez "szokásos" ha sokat üzemelt vízzel. De lehet, hogy hengerfejtömítés ahogy Dagadtmadár írja, de szerintem nincs átégve, mert akkor buborékolna a hűtőbe, de viszont van vízfurat a szelepemelő szárakhoz közel, ahol át tudna szivárogni....
Hiba, hogy jelentkezett? Egyik napról a másikra vagy volt valami üzem közben?
A munkahenger szára alatt a hídházfedélen vedd le a fedelet mindenképp, hogy nem-e az a baj amit feltételezel. Ha az rendben, akkor az ülés alatt a kapcsolót nézd meg, nincs-e "0" állásba kikapcsolva, vagy a fordulatszám átváltó a dereka alján, nem-e lazult fel és bement a kettő közé.