Keresés

Részletes keresés

Csuhás Creative Commons License 2020.04.15 0 0 36224

Elméletileg ha rányomod  a végét az olajzószemre majd benyomod, így belepumpálod azt az olajat ami a csőben van. A rugós csőszakasz a dugattyú. Gyakorlatilag az olaj nagyja mellé megy, de jut valamennyi a helyére is.

Előzmény: Virbo (36223)
Virbo Creative Commons License 2020.04.15 0 0 36223

Köszi, ezzel már korábban is szemeztem.

 

El tudnád mondani hogy működik? Rányomod a végét a gombra és beleprésel valamennyit? Vad addig présel amíg nyomod (mint egy fecskendő)?

Előzmény: Atti109 (36222)
Atti109 Creative Commons License 2020.04.15 0 0 36222

http://www.zolvik.hu/?Termek=Zsirzastechnikai_eszkozok

Én itt vettem. Fentről a nyolcadik. "Teleszkópos olajozó és zsírzóprés acélból" a neve.

 

Előzmény: Virbo (36219)
Virbo Creative Commons License 2020.04.15 0 0 36221

Nem tudom. A kereső dob rá golyósat is. A tölcséreset meg azért választottam mert talán egyszerűbb beilleszteni az olajozó végét. 

Előzmény: Teaway (36220)
Teaway Creative Commons License 2020.04.15 0 0 36220

A golyós szemek azok nem zsírzószemek?

Előzmény: Virbo (36219)
Virbo Creative Commons License 2020.04.15 0 0 36219

6-os tölcséres olajozószemhez keresnék bevált olajozó típust.

Van kézi flakonom (összenyomós műanyag, fém csőrrel) de azzal nem tudom bejuttatni az olajat, gondolom nem tudok akkora nyomást csinálni hogy nyisson a golyó.

 

Nem tudom hogy ezek a "mezei" pumpás olajozó kannácskák mennyire működnének.

Csuhás Creative Commons License 2020.04.15 0 0 36218

A háromkerekű szalagfűrészre vettem a gumiboltban gumi szalagot amit ferdén levágva ( a forgásirányra figyelve ) és egy kicsit megcsiszolva felragasztottam palmatex-el a kerekekre. Majd a stabil futás érdekében forgás közben a szabad részekhez tartva egy flex-el egy kicsit hordósra csiszoltam. Vagy két éve fent van a gumi, és stabilnak látszik. Más: nekem nagyon sokat javult a gép futása miután kiegyensúlyoztam a kerekeket. Állványra tettem a kereket, majd pici mágnesekkel megkerestem a szűkséges súlyt végül egy réz pogácsát csavaroztam fel a kerékre. Az egyik fotómon látszik a réz súly.

Előzmény: KART EMG (36214)
occseb Creative Commons License 2020.04.15 0 0 36217

Valaki esetleg tudja vállalni a magassági szán adapterem elkészítését? 

 

átm: 160mm

magasság: 60mm

 

Esztergálás van csak rajta.

 

Rajzot, modellt küldöm ha aktuális.

default6 Creative Commons License 2020.04.15 0 0 36216

Kipróbáltam, hogy lemezekkel támasztom meg a betétlécet a csavarok felől. 0,5+egy csík a borsodi sör dobozából, kb 0,6mm ment be kényelmesen. Pont ugyanolyan rossz maradt.

Feltettem az órát mozgórészre, es a léc elől kilógó végét tapintottam. Így csak 1-2 szazadot sikerült mozditani. Tehat nem a léc mozog a mozgórészhez képest.

Megfestettem a lécet es a négy ponton ahol a csavarok is nekinyomják es is nekinyomtam  a tusirlaphoz. Nem tokeletes, de vannak foltok.

A lécet nyomva a fecskefarkhoz alig van nyom, ezt mindenkepp hantolni kell, most ennek a rugozasa miatt gyanítom ez az ok.

Előzmény: default6 (36206)
halaloszto Creative Commons License 2020.04.14 0 0 36215

ez az egy a lényeg. a szalag elfáradása arányos a sugárral és a hajlítások számával. a háromkerekes fűrész sokkal kisebb kerékkel tud azonos mélységet, ezért kicsi, kompakt, de a szalagot a kis kerék miatt gyötri. ha akkora kereke lenne mint egy rendes kétkerekűnek, akkor nem törné a szalagot, csak hatalmas lenne, megszűnne minden előnye.

Előzmény: KART EMG (36214)
KART EMG Creative Commons License 2020.04.14 0 0 36214

Ezt az infót is köszönöm. Ezen hibája ellenére megveszem, mert széles anyagok aláférnek a viszonylag kis mérete ellenére. Közben kissé kiokosodtam bandász és fürésszalag témakörben. Évi pár száz óra üzemelés mellett szerintem nem lesz probléma a szalagok pótlása.

 

Üdv.

Előzmény: skiss64 (36213)
skiss64 Creative Commons License 2020.04.14 0 0 36213

Azért nem szeretik a faiparban, mert azonos szalagsebesség mellett hamarabb berepedezik a lap a gyakoribb hajlítgatás miatt. Viszont fém vágásához lassú fordulaton (a férőhely miatt) még jobb is ez az elrendezés.

Előzmény: KART EMG (36172)
occseb Creative Commons License 2020.04.14 0 0 36212

Jól látom hogy érdemes leélezni a sarkait a vezetőlécnek, hogy biztosan ne akadon az a rész meg sehol? 

Nekem is olyan bajom van a "kis" magassági szánommal hogy ha meghúzom annyira a csavart hogy éppen ne lötyögjön, akkor nehezen vagy egyáltalán nem tekerhető. 

Ellenben nekem elég éles a széle, így lehet hogy megpróbálnék egy kört vele hogy letöröm az éleket hátha javít rajta.

Amúgy kioldott csavarnál mennyire kell hogy passzos legyen? Kézzel simán kéne tudni mozgatni, kihúzni betolni a helyére, nem? 

Előzmény: szakmókus (36202)
szőrmók Creative Commons License 2020.04.14 0 0 36211

Azt azért mondta az eladó,mert kivitelénél fogva  alkalmas bordaátvágásra boncoláskor.Bár a körfűrész egyszerűbbnek tűnik ,de az nagy koszt csinál,az olló nem.

Előzmény: Pijepapa (36210)
Pijepapa Creative Commons License 2020.04.13 0 0 36210

Szia!

 

 Most, hogy még tart a korona-karantén tudok válaszolni egy tavalyi kérésedre. Az az olló amit én gipszkötés-vágó ollónak néztem az tulajdonképpen egy egyszerű sebtapasz-géz vágó olló. Ami ugyan a bevásárló kocsi aljából előkerült de újra nyoma veszett.

Viszont! Van egy régebbi vásárlásomról készült felvételem amin szerintem van egy igazi gipszkötés vágó olló. Bár az illető akitől a bolhapiacon vettem azt mondta, hogy az egy hullafelvágó boncoló olló. Én meg azért neveztem el halbontónak mert a nyelébe bele volt gravírozva egy fischer embléma. Aztán az egyik gyenge pillanatomban bevágtam a vashulladékok közé és eladtam a méhtelepen. De a kép megmaradt. 

Meg a tapasztalat, hogy semmit sem szabad kidobni.

Előzmény: MUM.21 (34053)
Red Man Creative Commons License 2020.04.13 0 0 36209

Szépen fel van szerelve útmérővel!

Előzmény: Stetten (36140)
Pijepapa Creative Commons License 2020.04.13 0 0 36208

Üresen nem hatásosak!

Előzmény: occseb (36207)
occseb Creative Commons License 2020.04.13 0 0 36207

Tudok adni dobozt ha kell ;)

Előzmény: default6 (36205)
default6 Creative Commons License 2020.04.13 0 0 36206

Semmim nincs ahhoz, hogy az eredeti konstrukción változtassak se gépeim, se tapasztalatom. Ugyanakkor hiszem, hogy ha akkor át tudták adni a gépeket 0,01 os holtjátékokkal akkor azt annak a konstrukciónak a felújítása is kéne, hogy tudja.

Előzmény: szakmókus (36204)
default6 Creative Commons License 2020.04.13 0 0 36205

Igen, ahogy korábban mondtad azt ki fogom próbálni, nem tudom találok-e 0,8as vaslemezt itthon, de majd max megiszok hat dobozos sört és vhogy összerakom abból

Előzmény: Csuhás (36196)
szakmókus Creative Commons License 2020.04.13 0 0 36204

"Az ékléc kitöltené a prizma és az ágy közötti részt"

Előzmény: szakmókus (36202)
moci60 Creative Commons License 2020.04.13 0 0 36203

Koszonom a hozzaszolasokat a tolomerokkel kapcsolatban.

Ha valkit erdekel van elado ket hasznalt de jo allapotu tolomero, muhely felszamolasbol.

Akit erdekel keressen privatba.

szakmókus Creative Commons License 2020.04.13 0 0 36202

"Az ékléces megoldáshoz el kéne marni a mozgórész jobb belsejéből is nem? Vagy lenne egy ellendarabja amivel együtt az ékléc kitöltené a most rendelkezésre álló térfogatot?"

 

Igen.

Értelemszerűen a hátuljából hiányozna a lemart anyag. Hogy ez mennyire gyengítené az öntvényt nem tudom.

Haránt gyalunál találkoztam ékléccel,a hosszához képest meglepően kicsi volt az ék szöge.

Sokkal határozottabb lenne a hatásvonala miatt,viszont sokkal pontosabb megmunkálást (hántolást) igényelne mint a sima léc, ami kissé önbeálló a prizmához.

 

Ez az én gépem szánszerkezete. A vezetőléc lehetne vastagabb is mert nálam is elhajlik kissé ha kifut az alátámasztásból.

A hernyócsavarokat kivettem anno mert mozogtak a helyükön így beállíthatatlan volt. Lehet készíteni kellene új csavarokat a szabványostól eltérőket kicsit vastagabb méretűeket. Jelenleg csavarok vannak kontraanyával rögzítve. Ez néha útban van a szegnyeregnél amikor jól jönne az a pár mm mozgási lehetőség.

Előzmény: default6 (36189)
KART EMG Creative Commons License 2020.04.13 0 0 36201

Igazad van, most friss fejjel lerajzoltam és 360 fok jott ki a 3 kerekűre is.

Előzmény: Teaway (36188)
szabad paraszt Creative Commons License 2020.04.13 0 0 36200

Nos, akkor egy projekttel kevesebb :)

Előzmény: Csuhás (36184)
occseb Creative Commons License 2020.04.13 0 0 36199

Teljesen koppig be kell tolni a megvezető hüvelyt, hogy minimális fúrószár hossz lógjon ki a hüvelyből

Amúgy meglehet próbálni egy marószárral is ha az a veszély fennáll hogy elviszi a fúrófejet.

Előzmény: szakmókus (36198)
szakmókus Creative Commons License 2020.04.13 0 0 36198

Hacsak az így létesített furatot egy maróval merőlegesre rá síkba nem hozza. A ferde felület elvezetné a fúrót hacsak azt nem támassza meg szintén egy vázolt sablonnal. És akkor ugyan ott van.

Előzmény: occseb (36197)
occseb Creative Commons License 2020.04.13 0 0 36197

Azt nem lehet hogy a menetes furatba illesztessz egy hüvelyt ami kívül passzos a menettel, belül meg van rajta egy kisebb furat (attól függ mekkora a meneted - 2mm) és ennek a hüvelnyek a megvezetésével fúrod elő egy kis furattal. Amikor ez kész van akkor kiszeded a lécet és a megfelelő méretűre felfúrod az előfúrt furatot.

Előzmény: default6 (36191)
Csuhás Creative Commons License 2020.04.13 0 0 36196

Hmmm.. Ügyes!    Egyébként milyen hosszú a léc? Lemez csík mögé illesztésével kipróbálhatnád hogy jó úton jársz-e? Sőt a lemez maradhat is, hiszen ott nem mozog semmi, és a csavarok furatai megtartják a lemezt a helyén.

Előzmény: default6 (36193)
default6 Creative Commons License 2020.04.13 0 0 36195

Köszi, megfurni szerintem sikerül, ha új lécet kell csinálni ahhoz lenne szükségem segítségre.

Előzmény: rferi (36194)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!