Elméletileg ha rányomod a végét az olajzószemre majd benyomod, így belepumpálod azt az olajat ami a csőben van. A rugós csőszakasz a dugattyú. Gyakorlatilag az olaj nagyja mellé megy, de jut valamennyi a helyére is.
Van kézi flakonom (összenyomós műanyag, fém csőrrel) de azzal nem tudom bejuttatni az olajat, gondolom nem tudok akkora nyomást csinálni hogy nyisson a golyó.
Nem tudom hogy ezek a "mezei" pumpás olajozó kannácskák mennyire működnének.
A háromkerekű szalagfűrészre vettem a gumiboltban gumi szalagot amit ferdén levágva ( a forgásirányra figyelve ) és egy kicsit megcsiszolva felragasztottam palmatex-el a kerekekre. Majd a stabil futás érdekében forgás közben a szabad részekhez tartva egy flex-el egy kicsit hordósra csiszoltam. Vagy két éve fent van a gumi, és stabilnak látszik. Más: nekem nagyon sokat javult a gép futása miután kiegyensúlyoztam a kerekeket. Állványra tettem a kereket, majd pici mágnesekkel megkerestem a szűkséges súlyt végül egy réz pogácsát csavaroztam fel a kerékre. Az egyik fotómon látszik a réz súly.
Kipróbáltam, hogy lemezekkel támasztom meg a betétlécet a csavarok felől. 0,5+egy csík a borsodi sör dobozából, kb 0,6mm ment be kényelmesen. Pont ugyanolyan rossz maradt.
Feltettem az órát mozgórészre, es a léc elől kilógó végét tapintottam. Így csak 1-2 szazadot sikerült mozditani. Tehat nem a léc mozog a mozgórészhez képest.
Megfestettem a lécet es a négy ponton ahol a csavarok is nekinyomják es is nekinyomtam a tusirlaphoz. Nem tokeletes, de vannak foltok.
A lécet nyomva a fecskefarkhoz alig van nyom, ezt mindenkepp hantolni kell, most ennek a rugozasa miatt gyanítom ez az ok.
ez az egy a lényeg. a szalag elfáradása arányos a sugárral és a hajlítások számával. a háromkerekes fűrész sokkal kisebb kerékkel tud azonos mélységet, ezért kicsi, kompakt, de a szalagot a kis kerék miatt gyötri. ha akkora kereke lenne mint egy rendes kétkerekűnek, akkor nem törné a szalagot, csak hatalmas lenne, megszűnne minden előnye.
Ezt az infót is köszönöm. Ezen hibája ellenére megveszem, mert széles anyagok aláférnek a viszonylag kis mérete ellenére. Közben kissé kiokosodtam bandász és fürésszalag témakörben. Évi pár száz óra üzemelés mellett szerintem nem lesz probléma a szalagok pótlása.
Azért nem szeretik a faiparban, mert azonos szalagsebesség mellett hamarabb berepedezik a lap a gyakoribb hajlítgatás miatt. Viszont fém vágásához lassú fordulaton (a férőhely miatt) még jobb is ez az elrendezés.
Jól látom hogy érdemes leélezni a sarkait a vezetőlécnek, hogy biztosan ne akadon az a rész meg sehol?
Nekem is olyan bajom van a "kis" magassági szánommal hogy ha meghúzom annyira a csavart hogy éppen ne lötyögjön, akkor nehezen vagy egyáltalán nem tekerhető.
Ellenben nekem elég éles a széle, így lehet hogy megpróbálnék egy kört vele hogy letöröm az éleket hátha javít rajta.
Amúgy kioldott csavarnál mennyire kell hogy passzos legyen? Kézzel simán kéne tudni mozgatni, kihúzni betolni a helyére, nem?
Azt azért mondta az eladó,mert kivitelénél fogva alkalmas bordaátvágásra boncoláskor.Bár a körfűrész egyszerűbbnek tűnik ,de az nagy koszt csinál,az olló nem.
Most, hogy még tart a korona-karantén tudok válaszolni egy tavalyi kérésedre. Az az olló amit én gipszkötés-vágó ollónak néztem az tulajdonképpen egy egyszerű sebtapasz-géz vágó olló. Ami ugyan a bevásárló kocsi aljából előkerült de újra nyoma veszett.
Viszont! Van egy régebbi vásárlásomról készült felvételem amin szerintem van egy igazi gipszkötés vágó olló. Bár az illető akitől a bolhapiacon vettem azt mondta, hogy az egy hullafelvágó boncoló olló. Én meg azért neveztem el halbontónak mert a nyelébe bele volt gravírozva egy fischer embléma. Aztán az egyik gyenge pillanatomban bevágtam a vashulladékok közé és eladtam a méhtelepen. De a kép megmaradt.
Meg a tapasztalat, hogy semmit sem szabad kidobni.
Semmim nincs ahhoz, hogy az eredeti konstrukción változtassak se gépeim, se tapasztalatom. Ugyanakkor hiszem, hogy ha akkor át tudták adni a gépeket 0,01 os holtjátékokkal akkor azt annak a konstrukciónak a felújítása is kéne, hogy tudja.
Igen, ahogy korábban mondtad azt ki fogom próbálni, nem tudom találok-e 0,8as vaslemezt itthon, de majd max megiszok hat dobozos sört és vhogy összerakom abból
"Az ékléces megoldáshoz el kéne marni a mozgórész jobb belsejéből is nem? Vagy lenne egy ellendarabja amivel együtt az ékléc kitöltené a most rendelkezésre álló térfogatot?"
Igen.
Értelemszerűen a hátuljából hiányozna a lemart anyag. Hogy ez mennyire gyengítené az öntvényt nem tudom.
Haránt gyalunál találkoztam ékléccel,a hosszához képest meglepően kicsi volt az ék szöge.
Sokkal határozottabb lenne a hatásvonala miatt,viszont sokkal pontosabb megmunkálást (hántolást) igényelne mint a sima léc, ami kissé önbeálló a prizmához.
Ez az én gépem szánszerkezete. A vezetőléc lehetne vastagabb is mert nálam is elhajlik kissé ha kifut az alátámasztásból.
A hernyócsavarokat kivettem anno mert mozogtak a helyükön így beállíthatatlan volt. Lehet készíteni kellene új csavarokat a szabványostól eltérőket kicsit vastagabb méretűeket. Jelenleg csavarok vannak kontraanyával rögzítve. Ez néha útban van a szegnyeregnél amikor jól jönne az a pár mm mozgási lehetőség.
Hacsak az így létesített furatot egy maróval merőlegesre rá síkba nem hozza. A ferde felület elvezetné a fúrót hacsak azt nem támassza meg szintén egy vázolt sablonnal. És akkor ugyan ott van.
Azt nem lehet hogy a menetes furatba illesztessz egy hüvelyt ami kívül passzos a menettel, belül meg van rajta egy kisebb furat (attól függ mekkora a meneted - 2mm) és ennek a hüvelnyek a megvezetésével fúrod elő egy kis furattal. Amikor ez kész van akkor kiszeded a lécet és a megfelelő méretűre felfúrod az előfúrt furatot.
Hmmm.. Ügyes! Egyébként milyen hosszú a léc? Lemez csík mögé illesztésével kipróbálhatnád hogy jó úton jársz-e? Sőt a lemez maradhat is, hiszen ott nem mozog semmi, és a csavarok furatai megtartják a lemezt a helyén.