Lenne egy kérdésem. Indításkor az üzemanyag szivattyú feltöltése után egy rövid ideig még halk zúgás, sistergés hallatszik a motorház jobb oldalán. Nem az alapjárati motor, inkább a lámpa irányában hallatszik. Problémát nem okoz, de eddig nem volt ilyen hang, Szerintetek mi lehet?
A vezérlésben vannak súrlódó acél alkatrészek, de ha valami ott is így elkezd kopni, hogy mágnessel kelljen összeszedni akkor ahogy írtad ott már nagy baj van. Illetve meg a hengerpersely tudna kopni, de az a motor is kuka azonnal.
Ha bele gondolok sok értelme nincs is mivel nemigen vannak a motorban olyan alkatrészek amelyek egymást letörni képesek, mert ha dugattyúgyűrű törik akkor megette a fene az egészet! Hali...
Gyáriból is van 2 féle verzió: Tuner és update list..
De ha jól értem a tiédbe egy kijelző nélküli rádió volt gyárilag, de a kormányról vezérlésnek menni kellene ( enyémben is van, de a régi rádiómmal sem használtam soha, ma meg már csak dísz.)
Heló, mivel írtad, hogy minden olajleeresztő csavar mágneses gyors kimentem a garázsba és rögtön "bevizsgáltam" 3 szóban forgó csavart (két Ford és egy Opel) de sajnos egyik sem maradt fenn a salgó polc alján! :-) Természetesen hozzá lehet szólni, nem is kérdés! :-)
Az 58116 számú hozzászóláshoz pedig annyi észrevételem lenne amely nem a tiéd, hogy valóban a csavarnál nincs is gumi csak az alátétnél, mégpedig ilyen és érdekes nekem gyárilag ilyen volt alatta:
Egyébként nekem mindegy ki milyen erősen húzza meg a csavart és milyen az alátét alatta, sőt az sem érdekel, ha nem tesz alá tömítést! De a véleményem az hozzászólás és nem okoskodás, csá.... MESTER!
20Nm. Egyáltalán nem kell megtépni. Sőt tilos is. Alu karteres mindegyik motor. Mit akartok azon megtépni? Kiszakad a menet. Pont ezért van hozzá ilyen speciális alátét, és a 20Nm-es viszonylag alacsony meghúzási nyomaték.
Elnézést, hogy belepofáztam megszólítás nélkül. Azt hittem ez egy fórum és bárki hozzászólhat :)
Nem mondtam, hogy nincs, tudom, hogy sok autónál használnak különféle gumibetétes olajleeresztő alátétet sőt csavart is. Volt már pár renaultom és egyikben sem volt előírás és gyakorlat az ilyen spéci alátét.
Ez talán az egyetlen alkatrész amivel nem szokott gond lenni :)
Üdv.A leeresztőcsavar a tömítőalátét karikával van,ahogy már írtam,keress vissza. Meghúzni pedig(tépni) kell.Nem megszakítani,na meg persze nem okoskodni.Magabiztos!!!
Úgy emlékszem, hogy nem neked írtam! Vagy mégis, de akkor két néven írsz a topikba! Hali.... Jah elhiheted, van gumibetétes alátét és nem eszi meg az olaj, érdekes is lenne ha olyan gumit használnának amit megeszik az olaj, mert akkor szűrőnél nagy bajba lennének!
Persze szól. Működik. Kódolni kellett. Interneten vettem. Semmi nincs rajt csak hogy Renault. Belepaszolt a csatlakozó feszegetés nélkül. Annyi lába volt az aljzatnak amennyi a dugajnak kell. De semmi sem mutat fennt. A Rádió kiírja az állomást de fent az órán kívül az ég világon semmi nincs.
Pont ezt nem szereti az enyém sem. Kb. 3-4 alakommal jártam így, azóta mindig megvárom amíg bemelegszik egy kicsit a motor(4-5 perc) és a fordulatszám visszaesik a normálisra. Ha így teszek sosem rángat utána. Mondjuk nálam a gázfröccsre helyre szokott állni...
Arra vigyáztam hogy a motortérbe ne jusson víz. 1.4 16v. Rövid járatás? Az lehet, mert mosás után annyira indítottam be amíg beálltam a garázsba, kb 10-15 másodpercet járt.
A 16v-s nem szereti, ha hidegen el van indítva és nemsokára leállítva.(legalábbis az enyém többször játszotta ezt el ilyenkor ) esetleg még az első variációd lehet.
Ma indításkor kicsit remegett a motor, gondoltam a hideg miatt járt egyenletlenül. Lehet nem tesz jót neki de adtam 3-4 gázfröccsöt, és ekkor el kezdett villogni a fordulatszám mérőben a sárga kis visszajelző/hibajelző. Leállítás-ujraindítás és onnantól megint rendben volt minden egész nap.
3 dologra gyanakszom.
1- tegnap lemostam az autót és valahova víz került + a hideg.
2- a gázfröccs bezavarta a rendszert.
3- pirosban van a benzinszint és felszívott valami szutykot.