Tény, hogy tudatlan vagyok Isten létét illetően. Ahányszor ezen változtatni próbálok, álválaszokat kapok. Ezért erős gyanúm, hogy mások is tudatlanok ebben a témában.
Felismerték, hogy semmi nem változott. Ettől szégyeltek el magukat.
Az idezetet sem olvastad at figyelmesen. Az ember hasonlatos az allathoz.
Az állatok soha nem voltak örök elet remenyseguek. Az ember igen. Viszont ezt elveszitete, eldobta magatól. Ezt a lehetoseget szerezte vissza jezus. Nem allatokert halt, hanem emberekert.
Jól mondod. Az írók saját ismeretei, és amiket leírtak.
(Egyszer összeszedem már, mi alapján kezdtem el hinni, nem nektek, hanem magamnak.)
Itt van Mózes, aki igaz egyiptomi hercegi nevelést kapott, mégis olyanokról ir mint a föld kerek. (Nem tányér kerrk). Holott az egyiptomi vallásban az istenek másként alkottak a földet, es egy részeg istennő sirta tele az óceánokat. Ez a mózes merőben mas dolgokat irt le. Nem csak a fold kereksége, de higeniai szabakyok, pl. Kaki elasva, mosakodás. Holott meg a civilizált romaban is egy botra kotozott rongyot hasznaltak (gondolom mig be nem szaradt. :) )
Ez a mozes irt arról is, hogyan mozognak, viselkednek az idojarasi frontok. Vagy epp arrol, hogyan hasznalta fel jakobb a genetikai információ.
Mozes a géniusz? Vagy valaki mondta neki?
Rengeteg dolog van, felsorolni se tudnam. Olyat amit megnéztem, es persze sok amit meg nem.
Megis a biblia nem egy tudomanyos kalauz, vegye egy marak por, lehelj bele elet. Nem.
A biblia celja, hogy hitet ebresszen, felépítse, es megtartsa azt.
Nektek, akik mar döntöttetek, nem áll érdeketekben, komolyabb, mélyebb tanulmány.
Nevettek, hogy a nap 4. Napon.... pedig nem. A nap ott volt korabban is.
Az iró aki látomásban a földről szemlélte (gondolom pillanat képek) az ő szemszögéből látható a nap.
És nyelvészkedni is kéne, hogy erthető legyen. (Jeromos mikor fordításba kezdett, gyakorlatilag akkor tanulta a heber munka kozben, fogalma sem volt ige alakokról, műveltetö igéről, és mas hasonló járulékos határozókról.)
A hit a remélt dolgokról való bizonyság. Vagy hasonlót ir az iras.
Nincs időm tételesen felsorolni, sem a regeszeti leleteket, sem a próféciákat amik teljesedtek, sem pedig mas meggyőzesre alkalma tényeket. Igaz, nem is ez a celom. Marmint meggxőzes. :)
Miből gondolod, hogy eleve nem ismeri senki sem? Ez egy téves általánosítás.
Az igazságot mindenki megismerheti - és miután megismerte élheti tovább az életét szabadon, boldogan. Senki sem mondhat ilyet tudatosan, hogy az igazságot nem ismerheti meg senki. Aki ezt mondja, tudatlanságból mond csak ilyet.
Jézus nem idealista volt, és valószínűleg súlyosan félreérti őt, aki úgy tekint rá, mint holmi idealistára... ő egész egyszerűen olyasvalaki volt, aki képes lehet megszabadítani (megváltani, ha úgy tetszik) az embert a rögeszméitől.
Akkor ez az 'egység' ma már Rád sem vonatkozhat, hisz' azután vagyunk..
Természetesen az egység ma is ugyanúgy vonatkozik mindenre. A múlt idejű módot szimbolikus értelemben használtam mondjuk a ,,jó és rossz tudásának"az időben való megjelenése, könnyebb elhelyezhetősége és érthetősége érdekében. Ha neked ebből az jött le, hogy - a szó időbeli értelmében - utána vagyunk, akkor félreértetted. (a volt szócskát már az időbeliségben értelmezted)
"Ez nem egy címke, hanem egy metafora a dualitáson túl. A jó és a rossz tudása a kettősségekre utal."
Egyik mondatod üti a másikat.
Mindazonáltal a jó és a rossz valóban utal a dualitásra, de elsősorban a tudásról szól, amit a szimbólumok is megerősítenek (kígyótól, Évától - a női princípiumtól - a tudás szimbólumaitól származik)
"(Azelőtt az Egységbe voltunk)"
Akkor ez az 'egység' ma már Rád sem vonatkozhat, hisz' azután vagyunk...
Amúgy a tudás nem bontja föl az egységet. A korábbi egység nem a tudatlanságon alapult, hanem azon, hogy az embert isteni részként, égi adottsággal ruházta föl a Biblia előtti hitrendszer. A szétválasztás pont a Bibliának köszönhető, ahol Isten egy mindenektől elkülönített, mindenek fölött álló entitásként jelenik meg, s minden más tőle függ, az Ő akarata szerint való.
Abban az értelemben igazad van (hogy többek közt a Biblia jóvoltából megszűnt a egység ideája) azzal a különbséggel, hogy - szerencsére - nem a Bibliától függenek a dolgok, így az ottani állításokat nyugodtan félre lehet tenni. Ahogy Jézus is félretette, s újra az egység képét hirdette:
Lk 17,21 „Sem azt nem mondják: Ímé itt, vagy: Ímé amott van; mert ímé az Isten országa ti bennetek van.”
Jn 14:20 „… én az én Atyámban vagyok, és ti én bennem, és én ti bennetek.”
Mária Magdolna Evangéliuma:
22.) "A Megváltó azt mondta: „Az egész természet, minden forma és valamennyi teremtmény egymásban és együtt létezik, és ismét feloldódik majd saját gyökereiben."