Először ki kell venni a felsőcsövet a vázból. Eltüntetni a csonkokat, lecsiszolni a hegesztési varratokat.
Kell egy duplán/triplán húzott jó minőségű alumínium cső, ami jó profillal rendelkezik. Ezt méretre kell vágni áthatásmaróval.
Behegeszteni a vázba. Hegesztés után hőkezelni, hogy a hőhatás miatti feszültségek leépüljenek az anyagban.
Majd újra fényezni a vázat, esetleg matricázni is.
Röviden ennyi, a hozzáértők majd kijavítanak.
Ha mindezt profi módon akarod elkészít(tet)ni, az elég sok pénzbe fog fájni. Plusz az utánajárás, szervezés, idő energia stb. A teljes költség simán összemérhető egy új váz árával, amire kapsz garanciát.
Kicsit utánaolvastam, és eleve nem túl tesco gazdaságos az alumínium hegesztése (amire te is utaltál Henger) , nemhogy egy ilyen javítás. Ha egyáltalán csinálnak ilyet. Vetekszik egy új váz árával.
Ez a hátrány nekem bőven elég. Tekintve, hogy a mai belépő kategóriás Shimano hidraulikus fékek árban igen közel állnak az Avidhoz. Szóval egy jobb működési elvű (szimmetrikus pofamozgás) fék hasonló áron, szerintem ez eldönti az ár/érték arány kérdését.
Manapság már elég erős kompromisszumnak tartom a bovdenes tárcsaféket, egyetlen előnye hogy nem kell cserélni a bovdenes fékhez való fékváltókart. Az meg vagy ezer éves, vagy Altus szint. Tehát nem komoly felhasználásra tervezett. Azokat a fehér hollókat most nem számolom, akik megveszik a fékhez az Avid SL fékkart is pl. Fel lehet még hozni ellene azt, hogy nagyobb erő kell a működtetéséhez mint a hidraulikusnál.
Nem csak a bizonyos versenyen jött elő a probléma, edzésen is. Mert megszoktam hogy a V fék a pofa teljes elkopásáig fog. Aztán pár naponta állítgathattam. Ez nekem nem fér az üzletmenetbe. :)
Amúgy egymás után három versenyen szívtam vele. Más használja nyugodtan, csak legyen tisztában a korlátaival.
Igen, ez a hatrany (vagy inkabb tulajdonsag) valoban megvan a bowdenesnel. De ezen kivul mast nem nagyon lehet felhozni ellene, ha az ar/ertek aranyt is nezzuk. Extrem korulmenyek kellenek hozza, hogy ez a fekpofamozgasi rendszer napi gondot okozzon. Atlagos felhasznalas mellett nem kell tobbszor allitgatni mint a V-feket. Tudom hogy neked volt vele kellemetlen tapasztalatod pl. azon a bizonyos Buda Maratonon, de az ott messze volt az atlagos helyzettol. Olyannyira, hogy ott sok hidraulikus fek is elverzett, tobbek kozt egy topictarsunke is.
A végállás-csavarok beállítása nem segít az eltérő bowdenhúzáson. Első váltónál sajnos eltér az országúti váltó és MTB váltó bowdenhúzása, tehát amilyen váltókarod van, olyan váltót tegyél fel.
8-as. Vagy hagyom a 8-ast jobb oldalt vagy ha cserélek akkor 10-re, hogy kompatibilis legyen az én hátsókerekemmel. De az sokba fájna, annyit nem ér most nekem.
Ja vagy úgy. Akkor tényleg maradhat, a trekking gondolom 48 fogú volt. Viszont azzal meg nem működnének együtt jól az fitnessz bringákhoz kitalált, outis első váltóhoz való trimmelős váltók (SL-R441, SL-R780 (Tiagra)). Már amennyiben igaz ez az eltérő mennyiségű bowden-húzás. Kivi mit mond erről?
Ja hogy ez országúti hajtómű? Azon nem igazán optimális egy montis első váltó.
Az MTB/trekking első átdobók max 44-48 fogszámig vannak tervezve ennek ívét követi a váltó alja. Egy outi hajtómű meg minimum 50T, ha kompakt hajtóműről van szó. Így nem is tudod eléggé közel engedni az ív alját a nagytányér fogainak tetejéhez (2-3mm, ha jól emlékszem) mivel a váltó ívének hátulja olyankor belekaszálna a fogakba és nem lesz optimális a váltás.
Outi hajtómű esetén megfontolható lenne egy SL-R441-es váltókar, a hozzá illő FD-R440-es első átdobóval. Így már lenne trimming is, lásd a leírásban:
Azt nem mondták miért nem illik keresztbe váltani?
Egyébként országúti dupla hajtóműről van szó egyenes kormányos fitnesz biciklin montis elsőváltóval, váltókarral.
Tehát nem tud extrém lenni a keresztbeváltás. Viszont ha jön egy rövid emelkedő ahova elég az elől hátul legnagyobb tányér inkább ezt ajánlom a lányomnak, mint a kétszeri átdobó használatot. Szerintem az legalább annyira nem jó a láncnak...
A régi 500 -as MTB fékváltókarom tudta ezt, de az összest nem tudtam elérni így sem kocc nélkül. Mivel ez 21 éve volt és még lövésem sem volt az ügyben, visszamentem a boltba, hogy ez szar. Ott közölték, hogy jó az, csak nem értek hozzá. Majd elmagyarázták, hogy nem nagyon illik keresztbe váltani.
Akit érint: nekiestek a Nagymaros-Zebegény kerékpárútnak, a fele már újraaszfaltozva, nem tökéletes, de nagyságrendekkel jobb, mint a korábbi, és eltünt végre a Zebegény előtti bukkanó is.
Pl. összehasonlítás: hol vesztettél időt máshoz vagy akár egy korábbi saját menetedhez képest. Trial volt nekem, aztán úgy maradt. Azt gondoltam, hogy nekem ez a játékom :)