Keresés

Részletes keresés

Mal924 Creative Commons License 2015.05.07 0 0 223038

Azt hittem, ez baráti társaság, és lehet viccelődni.

A mai túra megékezés után olvasom, Te melyik oldalon állsz.

 

Szar neked.

 

 

 

Előzmény: halaloszto (223032)
krilin Creative Commons License 2015.05.07 0 0 223037

Igen, ilyeneket találtam én is. Hőkezelés, stb.

És akkor még ott van a lehetősége, hogy máshol is sérült a váz, amit esetleg most (még) elfed a festés. Mondjuk egy másik varratnál.

Anno egy furgon jött nekem, úgyhogy van rá esély.

Előzmény: henngergely (223036)
henngergely Creative Commons License 2015.05.07 0 1 223036

Először ki kell venni a felsőcsövet a vázból. Eltüntetni a csonkokat, lecsiszolni a hegesztési varratokat.

Kell egy duplán/triplán húzott jó minőségű alumínium cső, ami jó profillal rendelkezik. Ezt méretre kell vágni áthatásmaróval. 

Behegeszteni a vázba. Hegesztés után hőkezelni, hogy a hőhatás miatti feszültségek leépüljenek az anyagban.

Majd újra fényezni a vázat, esetleg matricázni is.

Röviden ennyi, a hozzáértők majd kijavítanak.

 

Ha mindezt profi módon akarod elkészít(tet)ni, az elég sok pénzbe fog fájni. Plusz az utánajárás, szervezés, idő energia stb. A teljes költség simán összemérhető egy új váz árával, amire kapsz garanciát.

 

Fali dísznek jó lesz.

Előzmény: krilin (223034)
krilin Creative Commons License 2015.05.07 0 0 223035

Kicsit utánaolvastam, és eleve nem túl tesco gazdaságos az alumínium hegesztése (amire te is utaltál Henger) , nemhogy egy ilyen javítás. Ha egyáltalán csinálnak ilyet. Vetekszik egy új váz árával.

Előzmény: krilin (223034)
krilin Creative Commons License 2015.05.07 0 0 223034

Kár :(

 

Közben beugrott, hogy pár éve már kérdeztem itt ezt és hasonló választ kaptam.

Mi az akadálya egyébként egy ilyen javításnak?

Kifejthetnéd ha ráérsz:)

Szétszedni nem lehet a csöveket a hegesztéseknél roncsolás nélkül vagy egy újat berakni?

Valahol mintha láttam volna komplett homlokcső cserét. Persze az egy kisebb beavatkozás.

Előzmény: henngergely (223033)
henngergely Creative Commons License 2015.05.07 0 0 223033

Az a váz gazdasági totálkáros.

Előzmény: krilin (223031)
halaloszto Creative Commons License 2015.05.07 0 0 223032

ó te szegény. akkor a héten nem is tudsz többet tekerni? gondolom pár napig minden időd el fog menni a gép letakarításával.

 

aszta milyen genyó tudok lenni. nem is gondoltam volna.

 

Vajk

Előzmény: Mal924 (223030)
krilin Creative Commons License 2015.05.07 0 0 223031

Van egy merevfarú alu MTB vázam, amin évekkel ezelőtt behorpadt a felsőcső.

Létezik az ilyen problémára olyan szaki , aki leválasztja a régit és 'berak' (hegeszt) egy megfelelő méretű új felsőcsövet?

Vagy nagyon drága lenne, nem éri meg?

Egy ilyen könnyű cső sem olcsó gondolom.

Yasec, Máriusz, kit érdemes megkeresni, ha érdemes?

Köszi.

Mal924 Creative Commons License 2015.05.06 0 1 223030

Az évi első viharos szembe szélben lévő nyári záporban rommáázás: PIPA. :)

 

 

kivi Creative Commons License 2015.05.06 0 0 223029

Ezt a másik topicba szántad, ugye? :-)

Előzmény: henngergely (223028)
henngergely Creative Commons License 2015.05.06 0 0 223028

Ez a hátrány nekem bőven elég. Tekintve, hogy a mai belépő kategóriás Shimano hidraulikus fékek árban igen közel állnak az Avidhoz. Szóval egy jobb működési elvű (szimmetrikus pofamozgás) fék hasonló áron, szerintem ez eldönti az ár/érték arány kérdését. 

Manapság már elég erős kompromisszumnak tartom a bovdenes tárcsaféket, egyetlen előnye hogy nem kell cserélni a bovdenes fékhez való fékváltókart. Az meg vagy ezer éves, vagy Altus szint. Tehát nem komoly felhasználásra tervezett. Azokat a fehér hollókat most nem számolom, akik megveszik a fékhez az Avid SL fékkart is pl. Fel lehet még hozni ellene azt, hogy nagyobb erő kell a működtetéséhez mint a hidraulikusnál.

 

Nem csak a bizonyos versenyen jött elő a probléma, edzésen is. Mert megszoktam hogy a V fék a pofa teljes elkopásáig fog. Aztán pár naponta állítgathattam. Ez nekem nem fér az üzletmenetbe. :)

Amúgy egymás után három versenyen szívtam vele. Más használja nyugodtan, csak legyen tisztában a korlátaival.

 

 

Igen, ez a hatrany (vagy inkabb tulajdonsag) valoban megvan a bowdenesnel. De ezen kivul mast nem nagyon lehet felhozni ellene, ha az ar/ertek aranyt is nezzuk. Extrem korulmenyek kellenek hozza, hogy ez a fekpofamozgasi rendszer napi gondot okozzon. Atlagos felhasznalas mellett nem kell tobbszor allitgatni mint a V-feket.
Tudom hogy neked volt vele kellemetlen tapasztalatod pl. azon a bizonyos Buda Maratonon, de az ott messze volt az atlagos helyzettol. Olyannyira, hogy ott sok hidraulikus fek is elverzett, tobbek kozt egy topictarsunke is.

Előzmény: kivi (222988)
henngergely Creative Commons License 2015.05.06 0 0 223027

2x8-as, V fékhez való.

Előzmény: henngergely (223023)
zfazek Creative Commons License 2015.05.06 0 0 223026

Montis rendszerem van. Csak a hajtóművet cseréltem le.

Előzmény: Rottentroger (223024)
Friczy Creative Commons License 2015.05.06 0 0 223025

A végállás-csavarok beállítása nem segít az eltérő bowdenhúzáson. Első váltónál sajnos eltér az országúti váltó és MTB váltó bowdenhúzása, tehát amilyen váltókarod van, olyan váltót tegyél fel.

Előzmény: zfazek (223021)
Rottentroger Creative Commons License 2015.05.06 0 0 223024

Mondjuk ha írod, hogy országúti rendszered van, akkor neki se állok írni. Egész más rendszer.

Előzmény: zfazek (223015)
henngergely Creative Commons License 2015.05.06 0 0 223023

EZ-fire fékváltókarból van 2x8-as, fékhez való. Legalábbis a Neuzerem ilyennel volt szerelve eredetileg. 

Kompakt országúti hajtóművel volt párosítva, estére meg tudom neked nézni a pontos cikkszámát.

Előzmény: zfazek (223002)
zfazek Creative Commons License 2015.05.06 -1 0 223022

8-as. Vagy hagyom a 8-ast jobb oldalt vagy ha cserélek akkor 10-re, hogy kompatibilis legyen az én hátsókerekemmel. De az sokba fájna, annyit nem ér most nekem.

Előzmény: J.K.F. (223019)
zfazek Creative Commons License 2015.05.06 0 0 223021

Laikusan azt mondom, hogy az csak tripla esetén lehet probléma. Duplánál van a két végpont amit a csavarrokkal beállítok osztjóvan.

Előzmény: J.K.F. (223020)
J.K.F. Creative Commons License 2015.05.06 0 0 223020

Ja vagy úgy. Akkor tényleg maradhat, a trekking gondolom 48 fogú volt. Viszont azzal meg nem működnének együtt jól az fitnessz bringákhoz kitalált, outis első váltóhoz való trimmelős váltók (SL-R441, SL-R780 (Tiagra)). Már amennyiben igaz ez az eltérő mennyiségű bowden-húzás. Kivi mit mond erről?

Előzmény: zfazek (223018)
J.K.F. Creative Commons License 2015.05.06 0 0 223019
Előzmény: zfazek (223015)
zfazek Creative Commons License 2015.05.06 0 0 223018

Tripla trekking hajtómű volt a biciklin de lecseréltem egy Sora 46/34 kompaktra. Szerintem maradhat a montis átdobó.

Előzmény: J.K.F. (223017)
J.K.F. Creative Commons License 2015.05.06 0 0 223017

Ja hogy ez országúti hajtómű? Azon nem igazán optimális egy montis első váltó.

 

Az MTB/trekking első átdobók max 44-48 fogszámig vannak tervezve ennek ívét követi a váltó alja. Egy outi hajtómű meg minimum 50T, ha kompakt hajtóműről van szó. Így nem is tudod eléggé közel engedni az ív alját a nagytányér fogainak tetejéhez (2-3mm, ha jól emlékszem) mivel a váltó ívének hátulja olyankor belekaszálna a fogakba és nem lesz optimális a váltás.

 

Outi hajtómű esetén megfontolható lenne egy SL-R441-es váltókar, a hozzá illő FD-R440-es első átdobóval. Így már lenne trimming is, lásd a leírásban:

http://www.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/NonSeries/SL-R440-R441/SI_6FH0C_En_v1_m56577569830606081.pdf

Előzmény: zfazek (223015)
kocsi Creative Commons License 2015.05.06 0 0 223016

"Melyik az a Shimano montis egyenes kormányos első váltókar amelynek nem csak három állása van hanem finomabban lehet állítani az első váltót?"

 

Ha a montis szóhoz nem ragaszkodsz, a dupla Tiagra kar biztosan, ilyen van az egyik bringámon.

 

(egyeneskormányos, Ultegra FD-R773 átdobóval, 6750-es kompakt hajtóművel)

Előzmény: zfazek (223002)
zfazek Creative Commons License 2015.05.06 0 0 223015

Azt nem mondták miért nem illik keresztbe váltani?

 

Egyébként országúti dupla hajtóműről van szó egyenes kormányos fitnesz biciklin montis elsőváltóval, váltókarral.

Tehát nem tud extrém lenni a keresztbeváltás. Viszont ha jön egy rövid emelkedő ahova elég az elől hátul legnagyobb tányér inkább ezt ajánlom a lányomnak, mint a kétszeri átdobó használatot. Szerintem az legalább annyira nem jó a láncnak...

Előzmény: Rottentroger (223014)
Rottentroger Creative Commons License 2015.05.06 0 0 223014

A régi 500 -as MTB fékváltókarom tudta ezt, de az összest nem tudtam elérni így sem kocc nélkül. Mivel ez 21 éve volt és még lövésem sem volt az ügyben, visszamentem a boltba, hogy ez szar. Ott közölték, hogy jó az, csak nem értek hozzá. Majd elmagyarázták, hogy nem nagyon illik keresztbe váltani. 

Előzmény: zfazek (223002)
easa Creative Commons License 2015.05.06 0 0 223013

Akit érint: nekiestek a Nagymaros-Zebegény kerékpárútnak, a fele már újraaszfaltozva, nem tökéletes, de nagyságrendekkel jobb, mint a korábbi, és eltünt végre a Zebegény előtti bukkanó is.

 

 

zfazek Creative Commons License 2015.05.05 0 0 223012

Nincs de kíváncsi vagyok mások tapasztalataira.

Előzmény: Frajti (223011)
Frajti Creative Commons License 2015.05.05 0 0 223011

Hát mivel van ingyenes egyhónapnyi teszt, szerintem nincs mit veszítened :)

Előzmény: zfazek (223008)
Pinyo Creative Commons License 2015.05.05 0 0 223010

Pl. összehasonlítás: hol vesztettél időt máshoz vagy akár egy korábbi saját menetedhez képest. Trial volt nekem, aztán úgy maradt. Azt gondoltam, hogy nekem ez a játékom :)

Előzmény: zfazek (223008)
zfazek Creative Commons License 2015.05.05 0 0 223009

Kösz. Akkor marad a mostani állapot, hogy kicsit hozzáér a lánc a szélső fokozatban. Vagy felrakok baloldalra egy markolat váltókart.

Előzmény: J.K.F. (223005)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!