Időszerű lett az motorolaj csere a 2.0 dCi Grand Scenic-ünkben. Keresgéltem a neten, és az Elf Evolution Full-Tech FE 5W-30 olajat találtam (régebben Elf Solaris). Ugye ez a gyári ajánlás is? Automata váltós, úgy tudom, ebbe cca. 8 liter kell :)
Gázolajszűrőből mit ajánlotok?
Egyébirént, mi a véleményetek a netről vásárolt motorolajjal kapcsolatban? (Pl Filtershop) Megbízhatóak? Érdemes onnan vásárolni?
Ja, igen, az olajszivattyú kérdése. Nálam nem lett kicserélve, amikor HKCS csere volt. Nyilván el lett rendesen takarítva, ellenőrizve, stb. Működik most is.
Én cserélném a következőket: Vezérlés kompletten, vízpumpástól. Összes szíj, összes szűrő, olajcserével, hajtókarcsapágysor.
Ezen kívül a hűtőfolyadékot is lecserélném. Opció lehet még a fékfolyadék, és szervó(hidraulika)folyadék cseréje. Hamár úgyis, az egész folyadéksor cserélve lesz.
A váltóolaj cseréjéről megoszlanak a vélemények, jómagam cseréltem már egy alkalommal 200E körül, patent a váltóm azóta is.
"2000 előtti kocsikat én is szereltem de ezekhez hozzá sem tudok ugatni" - Blokk, főtengely, hajtókarok, szelepek ugyanaz, mint 2000 előtt. Max a csapágyak anyaga kicsit finomabb. Szóval... Vau.
Az autószerelő valóban egy bizalmi munka. Nem fogja a maga jó hírét ilyen kategóriájú baklövésekkel elcseszni. Lehet, hogy egyik-másik ismeretlen szerelő lehúzza az autóst 10-20e ft-al, de nem ennyivel. Inkább le kéne ülni azzal a szerelővel, és megbeszélni, hogy mi-mitől lehet.
Egy kistesó 1.9D-ben én is most cserélek 3 hónapon belül másodszor motort. Nem azért, mert balfasz volt a szerelő (...én) hanem azért, mert ez is elrepedt, amit vettem. Sajnos vannak ilyen szívások, amit az ember legnagyobb jóindulata, és odafigyelése mellett is becsúsznak.
Sziasztok..folytatom a leírást az esetemrol, csak várom hogy kész legyen a kocsi..
addig azért leírom azt hiszem meg nem írtam amikor 20 km. Után újra vissza vitte a szerelő ..tehát egyszer 30 km. Aztán vissza utána 20 km. És vissza..szóval felhívom a "szakembert" és mondom mikor lesz ebből kocsi ..azt mondja honnan tudja.. mondom neki..ember hát ki tudja ha a szerelő nem..mondom ne hulyeskedj oda adtam 28oooo huf.-öt mi van a kocsival mikor lesz..azt mondja..Tudod mit dobjál rá még 150000 et őő is hozzátesz hozzáteszugyan annyit és tesz bele egy másik Mondtam neki hogy lof....szt. Mondom kifizettem a javítást csináld meg..azt mondta o már nem tesz bele több fotengejt és el van gorbulve a blokk.meg különben is az én motorom az én problémám..hinnye...kissé osszegubancolodott a szem oldokom..volt kis mergelodes aztán kinyomott..ott tartok hogy elhozták a kocsit vissza adta a pénzt kivéve az ötven ezret amibe az új olajipar került amit akkor még hetvenert vetették meg velem pedig a renault 26ért árulta szóval ezen az 50-én kívül visszajött a zsé ..azóta másik földművelés megcsinálta és most rakják össze szerintem márc elején kész..egy két adat..olajár a karterban szszerelés után, nagy valószínűséggel tengely nem csak csapatnak lettek cserélve szetszedeskor az összes csapagy és a fotengej összes felülete bemarodva két fekvő csapágy és ket hajto karban lévő csapagy elfordulva..
tehtehát a mérleg:
-megelőző csapást CSERE 6oooo
-aamit megeloztunk és mégis bejött 300000
-fél év múlva turbo 160000
És most egy év múlva ismét 300000
ez barátok köközött is egy ennyi idős autó ára 820000 huf.
szerintem a megelőzés az kamu..
ja amikor 20 km. Után vissza vitte szerelő nem csapagyasan vitte vissza hanem azért mert nem járt egy vagy két henger melegen..
(Már kiderült hogy az egyes henger nem járt mert nyitva volt a szelep..a a blokkban semmi baja de mivel előfordultak a csapagyak sokba kellett fúrni)
Szerintem ma már az autószerelő egy bizalmi állás..viszont az ilyen mondatok miatt hogy bizzon az ember..2000 előtti kocsikat én is szereltem de ezekhez hozzá sem tudok ugatni..kénytelen vagyok elhinni amit mondanak..
illetve első körbe sárvédőt keresek szín azonost bontóból
ha nem lesz marad az utángyártott+fényezés
lökös 3 helyen repedt az simán menthető nem vészes hegesztés+fényezés
lámpa szintén hegesztés
az alsó rács se vészes az alsó része ugyan 3db-ba van inkább az a babrás, hogy az össze függőleges rács letört az alsó részről, de mivel csak komplett szettbe van boltba 25e-t így ha meg tudják hegeszteni, az is megoldás, vagy ha bontós hajlandó kivenni
tegnap ténymegállapítással ment el a délután, ma meg nem volt időm foglalkozni vele :(
Eladó egy gyári Renault CD-s rádióra köthető USB+AUX in+SD card adapter. Teljesen kulturált megoldás, hogy megtarthasd a gyári fejegységet és a kormányról vezérlést is. Az eszköz jelenleg a kocsimban üzemel. Budapesten megtekinthető, kipróbálható. Ha megegyezünk, 3 perc alatt kiszerelem, ha kocsival jössz (és nem esik az eső) be is szerelem neked.
*A Következő modellekhez jó: Renault Clio 2000 - 2009 Renault Kangoo 2000 -> Renault Megane 2000 - 2008 Renault Scenic 2000 - 2009 Renault Laguna 2000 - 2008 Renault Twingo 2007 ->
14.900 Ft
*Csak, ha a jobb oldali gomb alatt vagy mellett van egy "update list" felirat.
A problémám abban rejlik, hogy az aliexpressen rengeteg kártya közül lehet választani.
Az áraik 6e és 14e között vannak, ami feltanítással együtt kevesebb mint 20e. A különbség a Renaulthoz képest igen jelentős.
Felhívtam több a témára szakosodott embert is (kulcsmásolás) és kaptam is ajénlatokat a szabadkezes kártyára kb, 45-50e. Tehát elvben létezik utángyártott üres kártya.
A héten próbáltam okosodni a témában.
Ha jól látom a kocsihoz ID46-os PHILIPS Crypto 2 transponderrel és PCF7947 vagy PCF7947AT chippel ellátott kártya való.
Szabadkezesre mondták az árat, .....legalábbis külön kihangsúlyoztam, hogy az kell...
persze, jó lenne ha előkerülnek az eredeti, de ha nem akkor marad a pótkulcs-rendelés, de ugye a zárat attól még tudja nyitni az aki megtalálja...de ha át van programozva akkor azért oda kell mennie a kocsihoz...kupak lepattint és nyit....bár aki el akarja lopni az el is fogja...lehet nem bíbelődik ennyit vele...