Akkor most már végképp nem tudom mi a bánata. Most jöttem vele melóbol 40km oda vissza, végig ki volt iktatva a légtömegmérő, megy mint a mérgezett egér, nem füstöl, igaz indítás után 2-3 másodpercig akadozottan járt a motor, meg mintha lassú kigyorsításnál dadogna egy picit(hidegebb motornál) de egyébként minden okésnak tűnik, alapjárat 900 körüli és relatív stabil.
Napok óta vacakol az alapjáratom, ugrál 800-1200 között, de nem mindig.
Voltam diagon, de semmi hibaüzenet, rail nyomás 300 bar körüli de az alapjárat ingadozik álladnó nyomás mellett is. Ma kiszedtem a légtömegméőt levegőszűrő csere okán, tele volt olajfilmmel porral stb.
Hívtam a szerelőt, ő mondta hogy valószínűleg halott, olajtalanítottam, de semmi reakció. Ekkor kaptam az ötletet hogy iktassam ki és próbáljam ki úgy, minden a régi ismét semmi reakció...
Nem mindegy hogy mikor nézed. Nekem az a tapasztalatom hogy leállítás után kb. 30 perccel mutatja a legvalósabb értéket. Ez a kijelzés csak egy plusz info, a pálca a tuti. Akkoriban más márkáknál még a kétszer drágább kocsikban sem volt ilyen.
De van egy, az autószerelők által okozott hiba ami indokolhatja az össze-vissza működést.
Amikor kiszedik az olajszűrőt akkor kifolyatják az olajat, az meg szépen lefolyik pont az érzékelő csatlakozójára ami egy sima csúszósaru. Az olaj meg ugyebár szigetel.
Nekem a C3-ban ugyanez a motor ugyanígy össze-vissza jelez, a szint pedig mindig ugyanott van, a maximum közelében. Úgy tudom, h típushiba ez az NFU motoroknál...
Sziasztok! Na most megint az van, hogy 3 karikát jelzett az olajszint a műszerfalon, betöltöttem kb 1,5-2 decit, erre következő indításnál már csak 1 karika!! A nívó pálcán a min és a max jelzés közt van a szint, kb félúton. Lehet rossz a belső szintjelző? (1.6, 16V, 198.000km)
Végeztünk memet közbeni méréseket is, volt olyan hogy a rail nyomása felment 1200 bar fölé is mondjuk nyomtam is neki rendesen. Ami még érdekes hogy a két pedálérték közül az egyik szintén variált 1,5 és 2,3 között.
Ami még a tegnapi leírásból kimaradt hogy ha a kocsit leállítom, majd ujraindítom akkor a fordulatszám mindaddig normális még egyszer a motor terhelést nem kap. Pl nem megyek vele pár száz métert.