Mint írtam napokkal ezelőtt, hogy meghalt a turbóm. :( Ma kiszereltem a helyéről. A tengelye tört el. Mit javasoltok? A felújított mennyire megbízható, jó? Mivel nincs sok rá ezért ez maradt. A Wizard-nál néztem. 90 pénz. Köszönöm a válaszokat előre is.
Az 5W-30 csak akkor igaz, ha FAP-os a kocsi. A mi egykori 2008-as 2.0-nk nem volt az, így nem is az kellett bele, hanem az 5W-40. És igen, 8litert vegyél.
Régebben láttam itt egy feltöltést a helyzetjlző LED-esítésére.
Ma kb 1.5 órát vacakolva sikerült megcsinálnom, mert már nagyon untam, hogy pár havonta újabb H6W izzót kellett vennem. (jah, a H7-eseket is cseréltem, feláldozva némi bőrt a kézfejemről).
Remélhetőleg a LED csíkkal megoldódtak a problémáim.
24cm hosszú hidegfehér LED csík szilikon burkolatban, tehát alapvetően vízálló a cucc.
Visszafelé csereszabatora csináltam meg a dolgot, tehát ha elromlik, a mini halogén ismét becsavarható a helyére.
A kiégett izzó buráját feltörtem egy kalapáccsal, vigyázva abelső alkatrészekre (túlnyomásos, úgyhogy durran, röpködnek a szilánkok!), majd miután letörögettem a kiálló üvegdarabokat (hogy ne vágjon) kibontottam a kiégett izzószál két klemnijét. (ez a visszahajtott elektróda tartja az izzósuálat a helyén)
A Bottari LED sor vezetékét megpucoltam, hajlítottam egy erős hurkot a vezetékből, beakasztottam a nyitott klemnibe, majd rásajtoltam egy laposfogóval. Ez egy elég macerás művelet, az 1 óra munkából kb 30-35 perc ezzel ment el, mert többször elszakadt, vagy kiugrott a helyéről. aki ideges természetű, vagy nem szereti ababramunkát, az inkább hagyja. Ezek után forró ragasztóval a stabilan tartott elektródát+vezetéket kiformáztam, hogy később se mozduljon el. A LED csík pont befért az eredeti izzó számára kialakított lyukba, és a 24cm-nyi csíkor pbe is toltam teljesen. A meghekkelt izzót becsavartam a helyére, és a Bottari vezetéket felfogattam kerti kötözővel egy olyan helyre, ahol nincs útban, és forró alkatrésszel sem találkozhat.
Nappal nem túl impresszív a fénye, de éjszaka elég korrekt, különösen hogy tudom, ez már nem fog kiégni, így nem fog cserben hagyni.
Nem, nem csak egy HKCS van benne. Egy egész sor van benne.
Azt javasolom, hogy bízd az egész folyamatot, mint ahogy stevie is írta már, egy gyakorlott Renaultos szakira.
Olajcsere mindenféleképpen Elf 5W-40-es olajjal történjen. Hagyjuk már ezt a "sokat futott, akkor vastagabb olaj kell bele" urban legend-et. Ez egyáltalán nem így van. Sőt a vastagabb olaj inkább árt, mint használ. Max. tüneti kezelésre jó ideig-óráig egy olajfogyasztós motornál.
Szóval: 5W40, ha van benne DPF, akkor 5W-30.
A miénkben szűk 300E van, 5W-40-el jár 10E km.-ként olaj és szűrőcsere, köszöni jól van.
Olajszivattyút is nézem bárdi unixnál nem találom a neten!
Ez pont az a munka, aminek a teljes kivitelezését egyetlen felelősre kell bízni!
Elég sok a probléma a hkcs csere után is, csak ebben a topikban van két példa a csere utáni motorhalálra, a Megane topikban pedig legalább még egy ilyen esetet ismernek. Ilyenkor nagyon fontos, hogy egy kézben legyen a felelősség. Ha te viszed az alkatrészt, az egyrészt nem lesz (lényegesen) olcsóbb, másrészt gond esetén a szerelőd az alkatrészesre fog mutogatni ("szar volt az alkatrész"), az alkatrészes meg a szerelődre ("rosszul szerelte be"), te meg ott maradsz a kettő között, és már megint buktál egy talicska pénzt.
Időszerű lett az motorolaj csere a 2.0 dCi Grand Scenic-ünkben. Keresgéltem a neten, és az Elf Evolution Full-Tech FE 5W-30 olajat találtam (régebben Elf Solaris). Ugye ez a gyári ajánlás is? Automata váltós, úgy tudom, ebbe cca. 8 liter kell :)
Gázolajszűrőből mit ajánlotok?
Egyébirént, mi a véleményetek a netről vásárolt motorolajjal kapcsolatban? (Pl Filtershop) Megbízhatóak? Érdemes onnan vásárolni?
Ja, igen, az olajszivattyú kérdése. Nálam nem lett kicserélve, amikor HKCS csere volt. Nyilván el lett rendesen takarítva, ellenőrizve, stb. Működik most is.
Én cserélném a következőket: Vezérlés kompletten, vízpumpástól. Összes szíj, összes szűrő, olajcserével, hajtókarcsapágysor.
Ezen kívül a hűtőfolyadékot is lecserélném. Opció lehet még a fékfolyadék, és szervó(hidraulika)folyadék cseréje. Hamár úgyis, az egész folyadéksor cserélve lesz.
A váltóolaj cseréjéről megoszlanak a vélemények, jómagam cseréltem már egy alkalommal 200E körül, patent a váltóm azóta is.