Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Dietrich123 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45532

Olajszivattyú - nyomástartószelep - főtengely és hajtókarcsapágyak ellenőrzése, olaj és szűrők cseréje , nyomásmérés.

Előzmény: Jopi73 (45529)
bnorci71 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45531

a szerelő vegye meg a turbót, hogy ne legyen később gond az esetleges garival

 

ja és ami a legfontosabb, megkeresni az okot miért tört el az a tengely!

Előzmény: Jopi73 (45529)
bnorci71 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45530

ha odakerül a sor ide teszem be először

 

a krómos közepet is oda tudom adni :)

 

ami a kocsin volt semmi baja....

 

tehát a 6db-os készletből 1db kell nekem és röhej, hogy a márkaszervizben sincs csak szettbe

Előzmény: ThomBoy (45527)
Jopi73 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45529

Sziasztok. 

Mint írtam napokkal ezelőtt, hogy meghalt a turbóm. :( Ma kiszereltem a helyéről. A tengelye tört el. Mit javasoltok? A felújított mennyire megbízható, jó? Mivel nincs sok rá ezért ez maradt. A Wizard-nál néztem. 90 pénz. Köszönöm a válaszokat előre is. 

ThomBoy Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45528

Az 5W-30 csak akkor igaz, ha FAP-os a kocsi. A mi egykori 2008-as 2.0-nk nem volt az, így nem is az kellett bele, hanem az 5W-40. És igen, 8litert vegyél.

Előzmény: Gabee555 (45508)
ThomBoy Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45527

Ha krómosat veszel lehet érdekel. Apumé sima fekete, az nem olyan mutatós, persze lehet a közepe nélkül meg bután néz ki.

Előzmény: bnorci71 (45515)
gesszti Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45526

200e km környékén, ha még az eredeti kuplung van rajta, akkor kompletten cserélném. Tárcsa + szerkezet + kinyomócsapágy.

Előzmény: zolcsicsi (45523)
MMSZoli2 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45525

Hm, nem sikerült elsőre berakni a képet. Elnézést a helyesírási hibákért.

MMSZoli2 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45524

Régebben láttam itt egy feltöltést a helyzetjlző LED-esítésére.

Ma kb 1.5 órát vacakolva sikerült megcsinálnom, mert már nagyon untam, hogy pár havonta újabb H6W izzót kellett vennem. (jah, a H7-eseket is cseréltem, feláldozva némi bőrt a kézfejemről).

 

Remélhetőleg a LED csíkkal megoldódtak a problémáim.

 

Ezt a Bottari Revolution-nel oldottam meg, akciósan vettem még annó másfél éve vettem egy autós szaküzletben. Nem volt drága, talán 1000Ft/db volt.
http://www.bottarieurope.com/brand-page.aspx?cid=1095

24cm hosszú hidegfehér LED csík szilikon burkolatban, tehát alapvetően vízálló a cucc.

Visszafelé csereszabatora csináltam meg a dolgot, tehát ha elromlik, a mini halogén ismét becsavarható a helyére.

 

A kiégett izzó buráját feltörtem egy kalapáccsal, vigyázva  abelső alkatrészekre (túlnyomásos, úgyhogy durran, röpködnek a szilánkok!), majd miután letörögettem a kiálló üvegdarabokat (hogy ne vágjon) kibontottam a kiégett izzószál két klemnijét. (ez a visszahajtott elektróda tartja az izzósuálat a helyén)

 

 A Bottari LED sor vezetékét megpucoltam, hajlítottam egy erős hurkot a vezetékből, beakasztottam a nyitott klemnibe, majd rásajtoltam egy laposfogóval. Ez egy elég macerás művelet, az 1 óra munkából kb 30-35 perc ezzel ment el, mert többször elszakadt, vagy kiugrott a helyéről. aki ideges természetű, vagy nem szereti ababramunkát, az inkább hagyja.
 Ezek után forró ragasztóval a stabilan tartott elektródát+vezetéket kiformáztam, hogy később se mozduljon el. 
 A LED csík pont befért az eredeti izzó számára kialakított lyukba, és a 24cm-nyi csíkor pbe is toltam teljesen.
 A meghekkelt izzót becsavartam a helyére, és a Bottari vezetéket felfogattam kerti kötözővel egy olyan helyre, ahol nincs útban, és forró alkatrésszel sem találkozhat.

 Nappal nem túl impresszív a fénye, de éjszaka elég korrekt, különösen hogy tudom, ez már nem fog kiégni, így nem fog cserben hagyni.

 

 

zolcsicsi Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45523

Nincs benne kettős.

Megane 1.5 dci 82 lovas

Előzmény: bnorci71 (45521)
Trotter66 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45522

Nem, nem csak egy HKCS van benne. Egy egész sor van benne.

 

Azt javasolom, hogy bízd  az egész folyamatot, mint ahogy stevie is írta már, egy gyakorlott Renaultos szakira.

 

Olajcsere mindenféleképpen Elf 5W-40-es olajjal történjen.  Hagyjuk már ezt a "sokat futott, akkor vastagabb olaj kell bele" urban legend-et.  Ez egyáltalán nem így van. Sőt a vastagabb olaj inkább árt, mint használ.  Max. tüneti kezelésre jó ideig-óráig egy olajfogyasztós motornál.

Szóval: 5W40, ha van benne DPF, akkor 5W-30.

 

A miénkben szűk 300E van, 5W-40-el jár 10E km.-ként olaj és szűrőcsere, köszöni jól van.

Előzmény: zolcsicsi (45510)
bnorci71 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45521

ja, hogy te a kinyomócsapágyról beszélsz

 

akkor már kérdés a kuplung+kettős tömegű milyen állapotban van.....

Előzmény: zolcsicsi (45520)
zolcsicsi Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45520

Mivel ha leveszi a váltót akkor már a csapágyat is látja a szerelő és. Nem akarok pár ezer múlva megint fizetni leszedni visszarakni...stb

Remélem érted!

Vagy te mi mondol?

Előzmény: bnorci71 (45519)
bnorci71 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45519

váltóból a csapágyakat....???

 

milyen elgondolás alapján?

Előzmény: zolcsicsi (45516)
zolcsicsi Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45518

Mennyi van most a kocsidba km?

Előzmény: Trotter66 (45507)
zolcsicsi Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45517

De csak hidegen csinálja ha meleg a motor akkor nem! :-)

Előzmény: zolcsicsi (45516)
zolcsicsi Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45516

Kinyomócsapágyomnak is hangja van :-(

Gondolom ha cserélem akkor már a váltóba a csapágyakat is dobjam ki?! /Mondjuk nincsen hangja nem darál/

Előzmény: stevie-13 (45514)
bnorci71 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45515

köszi :)

 

Lángba van kedvességem majd megnézem ott mennyire jön ki

 

aztán a 2 ködlámpa körülit el is lehet adni :)

Előzmény: ThomBoy (45504)
stevie-13 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45514

Olajszivattyút is nézem bárdi unixnál nem találom a neten!

 

 

Ez pont az a munka, aminek a teljes kivitelezését egyetlen felelősre kell bízni!

 

Elég sok a probléma a hkcs csere után is, csak ebben a topikban van két példa a csere utáni motorhalálra, a Megane topikban pedig legalább még egy ilyen esetet ismernek. Ilyenkor nagyon fontos, hogy egy kézben legyen a felelősség. Ha te viszed az alkatrészt, az egyrészt nem lesz (lényegesen) olcsóbb, másrészt gond esetén a szerelőd az alkatrészesre fog mutogatni ("szar volt az alkatrész"), az alkatrészes meg a szerelődre ("rosszul szerelte be"), te meg ott maradsz a kettő között, és már megint buktál egy talicska pénzt.

Előzmény: zolcsicsi (45510)
zolcsicsi Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45513

Köszönöm szépen!

HKCS egy van benne? :-)

Előzmény: stevie-13 (45512)
stevie-13 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45512

Elf 10w 40-re gondoltam mivel ennyi km van benne. Szerinted is?

 

 

Elf Evolution 900 SXR 5W-40.

 

Ez a gyári olaj, ezt kell használni. Nem is drága.

 

A motorikus problémák kialakulásában jelentős része van a nem megfelelő kenésnek, úgyhogy ezzel nem érdemes viccelni.

Előzmény: zolcsicsi (45511)
zolcsicsi Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45511

Elf 10w 40-re gondoltam mivel ennyi km van benne.

Szerinted is?

Előzmény: Trotter66 (45507)
zolcsicsi Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45510

Vezérlés volt már a szíjakkal csrrélve kompletten!

Olajcserét most szeretnék,aztán majd minden sorba!

HKCS egy darab van benne?

Bocsi annyira nem értek hozzá :-)

Olajszivattyút is nézem bárdi unixnál nem találom a neten!

Előzmény: Trotter66 (45506)
Marceee222 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45509

Szia! Filtershopot ajánlani tudom, 2011 óta onnan rendelek, úgyszint Solaris DPF-et vagy épp ami új nevet adnak a részecskeszűrős olajnak. 

Előzmény: Gabee555 (45508)
Gabee555 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45508

Sziasztok!

 

Időszerű lett az motorolaj csere a 2.0 dCi Grand Scenic-ünkben. Keresgéltem a neten, és az Elf Evolution Full-Tech FE 5W-30 olajat találtam (régebben Elf Solaris). Ugye ez a gyári ajánlás is? Automata váltós, úgy tudom, ebbe cca. 8 liter kell :) 

 

Gázolajszűrőből mit ajánlotok?

 

Egyébirént, mi a véleményetek a netről vásárolt motorolajjal kapcsolatban? (Pl Filtershop) Megbízhatóak? Érdemes onnan vásárolni?

 

Előre is köszi a válaszokat.

 

Üdv.,Gábor

Trotter66 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45507

Ja, igen, az olajszivattyú kérdése.  Nálam nem lett kicserélve, amikor HKCS csere volt.  Nyilván el lett rendesen takarítva, ellenőrizve, stb. Működik most is. 

Előzmény: Trotter66 (45506)
Trotter66 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45506

Én cserélném a következőket:  Vezérlés kompletten, vízpumpástól.  Összes szíj, összes szűrő, olajcserével, hajtókarcsapágysor.

Ezen kívül a hűtőfolyadékot is lecserélném.  Opció lehet még a fékfolyadék, és szervó(hidraulika)folyadék cseréje.  Hamár úgyis, az egész folyadéksor cserélve lesz. 

 

A váltóolaj cseréjéről megoszlanak a vélemények, jómagam cseréltem már egy alkalommal 200E körül, patent a váltóm azóta is.

Előzmény: zolcsicsi (45505)
zolcsicsi Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45505

Igen

Előzmény: Trotter66 (45503)
ThomBoy Creative Commons License 2015.03.01 0 0 45504
Előzmény: bnorci71 (45500)
Trotter66 Creative Commons License 2015.02.28 0 0 45503

Egyöt dci?   Akkor nem árthat.

Előzmény: zolcsicsi (45501)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!