Ha a betét vastag, nem égett meg, nincs kikráteresedve akkor mehet a szabályozott tárcsához vissza. Előtte érdemes sík felületre fektetett csiszolópapírral kicsit megcsiszolni, hogy a felülete matt szürkés legyen. Amúgy a tárcsa maximális ütése hivatalos dokumentumok meg az iskola tanítása szerint is maximálisan 0.09 lehet. Csak olyan esztergyályoshoz vidd el aki egy befogásból feltudja húzni mindkét felét, mert ha egyszer kifogja és megfordítja akkor soha nem lesz jó az a tárcsa
Minden esetben kell,bárki bármit is mondjon,én szerszámkészítő vagyok,láttam már elég sok busnyát,a legutolsó egy 350-es tárcsa volt,meg is volt égve,mert a tulaj csak "felszabályoztatta" a tárcsákat,az autó egy p. cayenne 4.8T...
Köszi a választ! A tárcsát nem csiszolgatom, azt esztergályos szabályozta fel! Azt nem tudtam, hogy új fékpofát kell-e hogy kapjon a felszabályzott tárcsa...
A kérdésed a válasszal kezdődik...mégpedig,a betét ha esetleg meg van sülve,akkor a frissen szabályozott tárcsádat kb. 10-15 km-en belül meg fogja égetni,illetve a tárcsa szabályozásról még annyit,hogy max. 0.05 mm lehet az ütése,ha megcsiszolod,életed múlhat rajta.Szép estét.
Gyors kérdés :D. A gyári xenonos vekiben hol vannak a magasság érzékelők a szintezőhöz? Van egy elől meg hátul, de melyik oldalt? Meg milyen csavar fogja? A 2 fényszórón kívül van még valai plusz egység a xenon miatt?
Hát nemtudom, szerencse kérdése. Nekem egyszer sikerült haza vágnom egy alig 1 éves akksit úgy, hogy rajta hagytam a kocsin a világítást, egész napra (nem a veki volt) Csontra leszívta az akksit (értsd 0 voltra), még betolni sem lehetett az autót. Csak a bikázás segített. Utánna úgy tűnt, megúszta az akksi, mert indította a kocsit, meg minden. Pár nap múlva kezdte a szarakodást, hogy indítottam a kocsit, és alig akarta tekerni, majd hirtelen beindult, meg lámpáknál állva alapjáraton kikapcsolt a rádió, majd vissza. Szóval az akksinak annyi lett.
Lehet láma kérdés, de ha cserélem az első féktárcsákat és a betétek még megfelelőek (nincsenek elkopva) akkor is cserélnem kell új pofákra a felszabályzott tárcsákhoz??
Koszi a gyors valaszt :) Holnap reggel mar toltore is kerul, most vitte el egy haver. Haat csont lemerulten talan 2 napot tolthetett ossz-vissz, tegnap beinditottam tolva, akkor mentem vele egy par kort, talan max 3 km. es azota ma estig ujra lemerult, de ma nem is kinoztam, hanem ki egybol, es megy is toltore. Ennyi ido jelentosen roviditheti az elettartamat? Amugy egy 53 Ah Varta amirol beszelunk. Amugy jovo7en kiskaldinal majd merunk meg egyet rajta, es kiderul... Koszi meg1x. Udv! Cs.
Az irányjelző műszerfali visszajelzője akkor gyullad ki, ha alacsony az akku feszültsége.
Először is meg kellene próbálni feltölteni az akkumulátort, de sürgősen, mert minden egyes perc, illetve óra - amit kimerülten tölt az akksi - egy-egy szeg a koporsójába.
Lenne egy kérdésem :) Kiskaldi tud rola, mivel o az en autom "doktor" bacsija, de gondoltam feldobom ide is, hatha talalkozott valaki meg ilyen jelenseggel... Nos roviden, csontra merult az aksim, mert hosszu 7vegen benne hagytam egy toltot es egy fm transzmittert, es 3 es fel nap alatt teljesen lemeritette... elotte indult -20 fokban is egy kulcsra, kifogastalan allapotu az aksi, kiskaldi is tudja :) Viszont van egy erdekes jelenseg... nem mindig, de neha kigyullad az iranyjelzo, de ha leveszem a gyujtast elalszik... talan riasztashoz is kothetnem, mert ha beriasztok (spal) talan akkor jelentkezik, de nem biztos... Talalkozott-e valaki meg ilyen jelenseggel, illetve ez lehetne egy hiba uzenet a computertol? vagy csak pusztan az akku alacsony szintet igy jelezne? :) mint a telonal :))))) Koszonom elore is a valaszotok. Cs.
Szükségem lenne egy benzines 2.0 16V közép kipufogódobra. Akinek van a pincében, vagy bontásból megmaradt, attól várnám, hogy mennyiért szabadulna meg tőle:) Csak jó állaputú érdekel!
Múltkor írtam az elindulási problémámat (nehezen indul, 3-4x teker az önindító, mire beindul). Ma bővebben jelentkezett a hibajelenség, mert alighogy elindultam, az autó elkezdetett lassulni (hiába nyomtam a gázt, olyan mint mikor kifogy a benzin), majd 2-3 másodperc múlva elkezdett dadogni és erőre kapott. Ezt ma 2x játszotta el velem.
Tervezek elmenni szerelőhöz, csakhát az a fránya idő...
Megpróbálok segíteni, ha tudok. Tehát, ha a rádió -vagy a CD-tár- eddig sem kér kódot, akkor ez után sem fog. (Ha leveszitek az akku sarut, akkor visszarakás után kellene kódot kérnie. Ha nem kér, akkor nyert ügyed van, nem kell kikódoltatni.) A következő kérdés az, hogy a CD-tár vezérlős rádiód anno Philips tárat vezérelt, vagy CDC2-es Blaut. Ha Philipset, akkor megint egyszerű a kérdés, mert csak a kesztyűtartó mögött meg kell keresned a csatit, összedugod és örülsz! Ha a CDC2-őt tudja, akkor sajna olyat kell szerezni. (Nekem 3 hónap alatt sikerült egyet szereznem.) Mellesleg elvileg ott van mindkettő csatija. Mivel a rádióra ráprogramozzák a tár típusát, ezért úgy is kell őket összepárosítani.
A kábelkötegek meg össze vannak dolgozva, és csak az utolsó 30 centin válnak el a többitől. Jó mulatást. :(
Mindenesetre berakok egy oldalt hátha a segítségedre lesz!
(Itt jegyezném meg, hogy én visszaraktam a nagynehezen beszerzett gyári rádió-CD váltó kombót, és kb 2 nap múlva ki is vágtam a kocsiból, mert az utólagos (igaz MP3-as) rádió sokkal tisztábban szól! Nincs multikormány vezérlés viszont van tiszta hang. A gyári motyót meg elraktam dobozba. Ha egyszer eladom a kocsit, akkor majd azt rakom bele.)
Van egy nagyon fontos kérdésem még.. :) Lenne egy CD tár a kocsihoz, gyári Philips rádióm van, ami CD tárat is vezérel. Ha rákötöm a tárat, ami egyenlőre egy Omegában van, szóval ki kell venni, akkor lehet, hogy kódot fog kérni? Mert kódom az nincs.. :/ Ha igen, akkor kikódolható? Ha igen, hol, ki csinál ilyet? Másik kérdés még, érdemes kiszerelni Omegából, nem nagy meló? A kábelei remélem nem a kábelkötegbe csatlakozva mennek..
Típus váltás miatt eladó 5 db gyári GM Opel Vectra alufelni! Kicsit kopottak de nem ütnek nem járdázottak. A csavar borító fedél kulcsa nincs meg (egyenlőre) 4 db kerék Bridgestone Turanza 205/60 R15 gumival van szerelve 90% állapotban. (Szerintem már ezek megérik) Pótkerék Semperit típusú!
Nekem pedig érdekes módon igenis számít. Még mielőtt a szelepszárszimering csere meg volt ejtve az autón akkor vettem észre legjobban. Ha eljöttek a nyári melegek minden 2. - 3. elinduláskor kék füstöt hagytam magam mögött, míg pl következő télen nem volt erre példa. Télen az alapjárat is sokkal szebb volt, míg nyáron folyamatosan megszívta magát olajjal és rángatott, majd kifüstölte magát, aztán megnyugodott egy kicsike időre.
Viszont most már lassan 1 éve jóval kevesebbet utazok (azelőtt 3 év alatt ~ 120.000 km-t tettem bele), így most én se látom annyira látványosnak a különbséget.
2001-es, B-s Vectrámban, övfeszítő patronokat kell cserélni. Nincs elsülve, hanem, valami tekercs van megszakadva mindkettőben. Hogy tudom megállapítani a bontott övfeszítőről, hogy jó-e? Gondolok itt olyanra, hogy rámérni egy multiméterrel, a megfelelő érintkezőre és egy adott ellenállást kell, hogy mutasson. Ha elvan durranva, az látszik, de nem akarom, hogy amit veszek, az szintén, ugyanolyan rossz legyen, mint ami van.
Nem lesz donor sajnos. Ezért kezdtem el szépen szétbontani a motort. Bár ez is olyan vicces jelenség, mivel a cégnél áll ugyebár. Onnan meg a nap végeztével alig várom, hogy végre lelépjek. Ha lehet, minél előbb. Hétvégén meg szabadnapon egyszerűen nem visz rá a lélek, hogy bemenjek. Ez ilyen pszicho izé. lehet egyébként, hogy mákom van és tényleg csak és kizárólag csapágyproblémák. A hengerfalra voltam igazán kiváncsi. Ezért is vettem le a hengerfejet. A hengerfal nagyon biztató így ami biztosan nem kell, az a fúrás. Ami viszont biztosan kell, az egy csapágyazás. Korábban linkelt képek körítéseként írtam, hogy a négyes dugónál 100%-osan csapágytörés van. A dugó 2mm-t kottyan, ami már nem magyarázható egyszerű csapágykopással.
Alá még nem sikerült menni. Ahhoz be kell tolnom a cégnél az aknára. Ez nem műhely. A garázs egy mezei garázs, amit raktárnak használunk.
Tehát ami biztosan kell, az egy gépműhely lesz. Inkább ott fűzzék össze a blokkot.
Ezzel ugyebár jön a csapágyazás, gyűrűzés, talán főtengely köszörülés. Viszont be akarom vinni a hengerfejet is síkoltatni és akkor már nem baj, ha azt rá is teszik és mérnek egy kompressziót.
Aztán ott vannak még a motortérben a sallangok. Vitt volna el a franc, amikor anno Vaterán nem csaptam le 15000-ért egy vectra X20XEV komplett motortéri kábelkötegét. Az enyém már nagyon szar.