Az a kapcsoló mindegyikben elkezd idővel ereszteni. Aztán be is szarik idővel. Onnan fogod észrevenni, hogy alapjáraton tekersz a kormányon, és esni fog az alapjárati fordulatszám.
Szerintetek át lehet alakítani a 8 szelepes motorját automata feszítősre? 2009 után a sandero K7J-ből létezett olyan is. Persze engem nem zavar a hagyományos, csak kíváncsi lettem. Kérdés a vezérműkerekek változtak-e. A műanyag fedél kicsit más az biztos, hogy elférjen az automata feszítő, mivel az kicsit szélesebb. Az SKF egyébként VKMA06009 számon gyártja a készletet.
Az hagyján, hogy a csomagolás megvátozott, de az elnevezéseket is átkeverték megint. 4 évente eljátsszák. Olajszűrőt mindig kézzel is szabad csak meghúzni. Miután felcsavarod a helyére még rátépsz egy 2/3 fordulatot és kész. Nem fog lejönni. Örülök, hogy tetszik az alátét. :D
Nekem a menet már megszakadt, azóta egy nagyobb csavar van benne(réz alátéttel)...
Az olajból nekem 4,9l megy bele, akkor a felső nívóig van. A váltótartó nálam is csavart, ha jól emlékszem ami most van benne már a harmadik csere, ez viszont sokkal jobb mint ami eddig volt benne. A váltókar terhelésváltáskor sem mozdul meg, talán csak pár mm-t.
A szervónál nekem is olajködös régóta, de még nem csepeg.
Ma lecseréltem a másik talicskában is az olajat. Tudtátok, hogy az ELF csomagolása megváltozott? Már legalább van rajta zárjegy. Eddig akármi lehetett az ELF flakonban :) 1x sikerült olyat vennem aminek a teteje le volt fóliázva.
Mindegy. 1,4 16V 2005. Ebben még kevesebb hely van az olajszűrő cserénél. Ehhez már a nőgyógyász kéz is kevés :) Csak kézzel húztam meg, remélem kitart :)
Köhike kedvéért gumis alátétet tettem az olajleeresztő csavar alá :) Hát ezzel tényleg könnyű megszakítani a menetet, mivel a guminak kicsi az ellenállása, az alátét meg sima vasból van.
Kevés lett az olaj, még kell vennem 1 lityit. 4,2l+0,25l kell bele!
Ha már alatta jártam megnéztem a hátsó motortartót is. Ebben is csavart van, tehát nem jó az az elméletem, hogy a 8V-ben csavart a 16V-ben egyenes tartó van. Nekem mindkettőben csavart. (2001 és 2005)
Viszont van egy problémám. A kormányszervó magasnyomású vezetékén van egy nyomáskapcsoló. Ott eléggé olajos minden és kicsit csöpög is az olaj belőle. Most megnéztem és ahogy lehúztam az érzékelőről a csatlakozó tele volt olajjal. Olyan szinten, hogy ki kellett rázni belőle.
Lehetséges, hogy maga a nyomásérzékelő átengedi az olajat? Nem értem másképp hogyan kerülhetne oda olaj.
Amióta felkerültek a téli gumik, azóta nem érzem a rágást. A nyári eléggé kopott volt már alig 2mm mintával. Remélem csak a kopott, idős gumi miatt volt és végleg eltűnt a jelenség.
Ma vizsgázott az autó, mentem időpontot kérni, mondták, hogy adjam a kulcsot, beadtam :))), fél óra és készen volt. 19000 Ft a vizsgáztatás + mivel betelt a forgalmi további 6500 Ft az okmányiroda.
Most hogy írod, gondoltam 8 év után megnézem. Hát a matrica alatt volt lik! Aztán mikor kicsavartam a dugókat elborzadtam. A két szélső cellában sznte nincs is folyadék. Mitől megy még mindíg? 8 éve...
Pedig én gondozásmentesnek vettem. Banner 62 Ah. 1.5 dCi-re.
Valószínű támadt némi gond vele, de azt gondolom, hogy rajta vannak a javításán, már picit több jelenik meg, mint tegnap. Szerintem 1-2 nap és rendben lesz.
Kiderült az óriási nagy meghibásodás két fő oka.... Az egyik a kormányösszekötő, ami nem tudom mennyire az autó hibája, a másik meg a hátsó lámpa kontakthibája.... Ennyit az egészről.
Nyilván nem a prémiumautók csúcsa, viszont az ég világon semmivel nem rosszabb mint bármelyik más gyártó hasonló terméke. És a lerobbanások nagy részében vagy a tulajdonos vagy a szerelő a hunyó.
Egyszer már leírtam, leírom még egyszer az én tapasztalatom az akkumulátorral.
'13 januárjában ezt írtam:
1.4 8V-s Thaliaba szeretnék (pontosabban muszáj) akksit vennem Szerintetek elég a 45Ah-s, vagy vegyek inkább 55-öst? A gyári az 47Ah-s volt (Inci akkü) 7,5 évig bírta, a második 55 Ah-s AKKSI, ez két évig és 25 napig bírta. (Két év volt rá a szavatosság.)
Amikor elmentem a boltba (Bárdi - Pécs) megvenni az újat, lebeszéltek róla, azt mondták vegyek egy üveg desztillált vizet, töltsem föl, tegyem föl töltőre, és nézzem meg hogy mi lesz. Röviden: azóta három havonta kiveszem, töltök rá desztillált vizet, 24 órát töltöm, és még mindig hibátlanul működik. Itt a fórumon is javasolták, ezt a módszert (nagya2, SGN, Renault Thalia 1.4 16V), de megmondom őszintén, nem hittem nekik (bocs...), mivel ez egy gondozásmentes akkumulátor.
Szóval ez az akkumulátor jövő hónapban lesz 4 éves, szerintem ez elég jó teljesítmény. Úgy emlékszem 13.000 körül vettem.
Köszönöm mindenkinek a segítő ötleteket.Megoldódott a probléma a légzsákvisszajelzővel.Az övfeszítő csatlakozót huztam le és befújtam kontakt spray-el,így jó lett.Amúgy az enyémben is egytöltetes van,az autó 2006 ,1,4 16v és perfekt felszereltség.
Nem tudom, hogy mindegyik tudja-e. Azt tudom, hogy a tied mindenben más mint a többi thalia :) Komolyan nem tudom, hogy csak egyféle kormánylégzsákkal gyártják ezeket vagy van 1 és 2 töltetes. A 2 töltetesen 2 csatlakozó van egy narancs és egy sárga. Holnap, ha nem felejtem el megnézem van-e az enyémekben ülésérzékelő.
Ha a hőmérőt képesek kihagyni a tükörből, akkor bármit egyszerűsíthetnek.
A tesztről csak annyit, hogy nem csoda, hogy a Magyarországon elterjedtebb (olcsóbb) autók vannak a lista végén. Nem állítom, hogy egy jó teszt (összesítés), mert nem látszik a teljes lista. Gondolom a szerviz adatokat összesítik.
Csak egy példa, hogy a nővérem lánya Németországban dolgozik és egy 8 éves suzukival jár, de a kollégái már megszólták, hogy vegyen rendes autó, valami BMW-t vagy Audi-t :)
Azt hiszem akik olvassák ezt a fórumot és renaultjuk van, tisztában vannak vele, hogy nem a világ legjobb autóját nyúzzák. Vannak előnyeik és vannak hibáik. Én szeretem, mert kényelmes autó és sosem hagyott egyik sem cserben az úton!