Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
az LRASM-el kell már számolni a légvédelmeknek, nem csak a Harpoon-al, bár utóbbiból is készül II + ER változat.
bár az LRASM maradt subsonic, de azért high-subsonic, de ami főképp érdekes benne az AI, az ellenséges fenyegetési zónák felismerése. van rajta ESM, besugárzás-érzékelő, teljes adatbázis a mai hajók sziluettjeiről, kritikus pontjairól, IR célravezérlés, stealthy/elnyelő törzs-néma mód, datalink, és nem utolsósorban 450kg harci rész.
"Szerintem az amúgy egy rakás sz*r AK-630 is gond nélkül elintézi az AGM-84-et, nem is beszélve a Kortik-ról."
Nagy valoszinuseggel NEM !
Es ennek egy egyszeru oka trukje van. Mar cca 2 evtizede a szubszonikus ASM ek ugy keszulnek hogy a vegfazisban ( cca ucso 6 km ) negy egyenesen repulnek hanem spiralozva . Ennek kovetkezteben az eloretartast a csoves CIWS ek szinte mindig hibasan szamitjak ki vagy csak az ucso par szaz meteren van valos eselyuk ( de messze nem 100% ) hogy elkapjak a kozeledo raketat. Nem veletlen hogy a USN rohamosan tert at a RIM 116 ra kivaltva a csoves technikat tobbszenzoros raketa technikaval.
Magyaran ha meg le is szedi az AK 630 vagy Phalanx a kozeledo ASM et par szaz meterre a hajotol akkor sem biztos hogy a vele parhuzamosan vagy kozel parhuzamosan erkezo tobbi raketat kepes lesz leszedni.
A dolog szepsege az hogy az egesz meg a regi raketakon is elerheto egy szoftver upgraddel.
Ilyen kevés? Azért én többet gondoltam róla... Mondom én, ezek a szubszonikus fegyverek teljesen elavultak. Szerintem az amúgy egy rakás sz*r AK-630 is gond nélkül elintézi az AGM-84-et, nem is beszélve a Kortik-ról.
Csak apri kiegeszites keppen mondom hogy anno mikor a USN teszteket vegzett a hivatalosan megvasarolt SZU szuperszonikus ASM raketakkal ( azt hiszem pont Moskit volt ) akkor a raketa tengerszinten sosem erte el a 3M sebesseget max 2,7M et de ezt is csak az egyik.
Operational range 120 km(250km from plane) Flight altitude 20 m(7 m terminal area) Speed Mach 3
To break through the defense targets missile can perform maneuvers with rotation angles up to 60 degrees and more than 10 g overload"
az újabb hajóromboló rakétákról nem nagyon találni konkrét számokat, általában csak annyit írnak, hogy "high-G".
de ha a légvédelmi rakétákat 20-40G közé méretezik, akkor szerintem gyanítható, hogy a hírszerzések adatai alapján a hajóromboló rakéták manőverezőképessége ez alatt van, 10g körüli reálisnak tűnik.
Kicsit pontosabban ha lehetne! Attól tartok, a 60 G túlterhelésre képes R-27-nek még Iván is nagyon örülne, ugyanis az általa kiadott üzemeltetési dokumentáció szerint (műszaki szak-fordítással):
- "cél max. manőverezési túlterhelése 8G, a rakéta repülés közben rendelkezésre álló max. manőverezési túlterhelése 24G".
Szóval itt már nem is kettővel, hanem 2,5-el szoroztad a valós adatot. Ha a többi általad írt adat is ilyen "pontosságú" akkor kár lenne folytatni....
Nem, nem keverem. Az AIM-7F/M tud kb. 25G-t. A 60G-s R-27-et honnan szedte? Két orosz erősítette meg nekem azt, hogy a R-27 is kb. 25G-t tud. Az R-73 tud 45G-t, ami egy TVC-s EVR SR IRAAM.
Bocs, de honnan veszel folyamatosan ekkora téveszméket...?
Simán cseresznyézni próbálsz, kiveszed azt az egy esetet amiről úgy gondolod hogy téged igazol és simán elhanyagolod a többi tucatnyit.
Az Intrepid esetében a motorblokk jutott át, de nem a fedélzeten, hanem a felvonó házon keresztül.
A Franklin esetében is pont ugyanez történt ahogy a képen is látszik.
Nem igazán értem mit szeretnél ezzel persze bizonyítani mert mind a két esetben órákra harcképtelen lett mind a két hajó, amit vemhesen tagadni próbálsz a jóval pusztítóbb hajóromboló rakéták esetében is.
Intrepid CV-11 4) 16 April 1945: Kamikaze struck Intrepid's flight deck. The engine and part of her fuselage went right on through to the hanger deck, killing 8 men and wounding 21. In less than an hour the flaming gasoline had been extinguished and within 3 hours after the crash planes were again landing on the carrier. Repaired San Francisco 19 May to 29 June 1945. On 6 August her planes attacked Wake Island as a "live fire" exercise, her last combat operation of the war.
USS Franklin CV-13 2) 30 October 1944: Attacked by three kamikazes. The first struck off her starboard side, the second hit the flight deck and broke through onto the gallery deck, killing 56 and wounding 60. 33 aircraft were destroyed. The third plane nearly hit the Franklin before diving into the flight deck of Belleau Wood (see below). Repaired at Bremerton 28 November 1944 to 2 February 1945.
Erre meg:
"Ami a második világháborút illeti egyetlen eset sem volt hogy a kamikaze átütötte volna a hordozó fedélzetét, vagy oldalát és belül robbant volna fel. Még a Bunker Hill esetében sem, ahol hatszáz! áldozat volt."
Áruld már el, hogy miétr méreteznének egy ASM-et tök feleslegesen 20-30G-re? Konkrétan az AIM-120 és AIM-7 és az R-27 sem tudott ennyit, amik légiharc rakéták. A kisebb AIM-9L/M tud 30/35G-t.
Továbbra sem érted meg a középiskolás kinematikát. A hakó tatják támadni +/- 45 fokos szögben gyakorlatilag szinte lehetetlen nagy hatótávolságú ASM-mel, ha a hajó nem akarja. Ott a videó, az AB romboló 30 sec alatt bőven 90 fok felett fordul. Amikor először a rakéta felé fordult, akkor a rakéta 20 km távolság táján tudja előadni azt, hogy akkor a hajótól balra vagy jobbra 5-6 km-re repül és ha a hajó vonalának mögé került 6 km-rel, akkor fordulhat és 15-16 sec alatt 10G-vel fordulva 180 fokot fordult. Ennyi idő alatt a hajó is fordul megint 90 fokot és a forduló is olyan, hogy 1,5 km-re fejezné be hajótól.
Továbbra sem magyarázod meg, hogy a hajó mellett elrepülve a szenzor mégis hogyan lockol rá a hajóra - ok, ez azért anyir nem HC feladat - de ennek mégis mi értelme van? Semmi. A RAM és a SM rakéta lefedettésge gyakorlatialg körkörös, ahog a Phalanx CIWS is szinte az volt. Semmi értelme ekkora ökörségnek.
Már megint csak a szoksásos. A szovjet/orosz képességeket felszorzod, a többi rendszerét meg elosztod...
Mennyi a rakéta max. G értéke? Ha végfáizsban M2.0-vel megy, akkor 10G mellett 4,5 km-es fordulókörrel bír. Tehát a végfázisban legalább 5 km-re túl kellene repülni a hajón úgy, hogy 5-6 km-re oldalt megy a célnak. A repülési idő a fordulási fázisban teljesen idealizáltesetet számítva fél perc. Ennyi idő alatt egy kisebb hajó fordul erőlködés nélkül 90 fokot. A hajó szűkebben és kb fele olyan gyorsan fordul, mint a rakéta.
Nincs előtted az egész geometriája...? Továbbra sem vágom, hogy a célon túlrepülve, hogyan áll rá a rakéta újra a célra. Most akkor tényleg rajzoljam le neked, hogy megértsed?
Nézd, nem észlelik 200 Km ről valós szituációban jó az inkább 80-nak ha van AWACS a levegőben. Alacsonyan repül, kis cél földzajban, és még saját ECM csomagja is van elég soknak, mi több vannak lopakodó bevonattal ellátott típusok is.
És nem tud kifordulni, mert a rakéta sokkal gyorsabb és nagy G vel tud fordulni.
A fedélzet szerkezetéről nem tudok forrást, de ha én tervezném akkor szendvics paneles szerkezete lenne egy max 1" acél fedőlap alatta üres tér azbeszttel, kevlárral kitöltve távtartókkal, merevítőkkel, belső elválasztóval, és alsó fedőlappal, ami egy gerenda szerkezetre kerül rögzítésre a kis tömeg de nagy teherbírás párosításával, és a könnyű harctéri javítás lehetőségével. Konkrét paneleket lehet így cserélni, ha a gerendázatot helyre állítottad.
De ugye nem ismert a konkrét megvalósítás ez csak educated guess.
Nem értem miért folyik itt a vita a páncélzaton. Nem teljesen mindegy? A hordozók ellen tervezett rakétáknak a legkissebb harci része is 300kg-os (Oniksz, Moszkit), de az átlag inkább 1 tonna. És ezek kumulatív töltetek, mélyen a hajó belsejében pusztítanak. Páncélzat semmit nem ér ellenük.
Amúgy szerintem térjünk vissza a légvédelemhez, ez itt már nagyon off.