Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Papalac Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58303

A szárított darázs tartozék, nagy sebességnél stabilizálja az autót :-)

Előzmény: Papalac (58302)
Papalac Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58302

Hogy lehet szerkeszteni a hozzászólást?

 

Jobb torony:

 

Stabilizátor:

Előzmény: Papalac (58301)
Papalac Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58301

Bal torony:

 

Jobb torony:

 

 

Stabilizátor:

 

Kimentem a kedvedért a garázsba :-)

Bocsi, de nem szoktam takarítani a motorteret.

Szerintem is az utángyártottak minőségével lehet a gond.

1x cseréltem egy régi clioban, de alig tudtam betenni az újat. Az nem ment szét.

Előzmény: Köhike (58298)
Köhike Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58300

A második kérdésre egyszerű a magyarázat. Hitványok az utángyártott alkatrészek. Nekem is 1 évet bír ki. Utoljára lemfördert vettem mint "prémium" gyártó. Mondanom sem kell, hogy made in china és már tiszta repedezett fél év után.

Előzmény: Renault Thalia 1.4 16V (58297)
Papalac Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58299

A tányérnál van hézag, hogy pontosan mekkora azt nem tudom, meg kéne mérni.

Arra emlékszem, hogy a kerékállástól változik az a hézag.

Nekem nincs gondom a stabilizátor szilentekkel, pedig az egyik már 12 éves.

Mindjárt csinálok képeket a 9 évesről.

Előzmény: Renault Thalia 1.4 16V (58297)
Köhike Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58298

Sajnos kizárt dolog. Még ha teljesíti is. K4J-ből ha jól emlékszem euro5 nem is létezett. Valaki egy zsigulit épített át euro2-esre a műegyetemen és azt sem sikerült áthomologizálni annak ellenére, hogy teljesítette az előírásokat.Ha euro4-est szeretnél az egyetlen út, hogy egy eleve olyan autót veszel. Voltak olyan esetek amikor létezett euro4-es változatok amik euro3-as besorolást kaptak (illetve euro3-mal is volt ilyen) mivel a magyar szabályozás még nem használta az euro 4-es besorolást, azokat esetleg át lehet minősíttetni, de azok gyárilag alapból euro4 szerint voltak legyártva.

Előzmény: Renault Thalia 1.4 16V (58297)
Renault Thalia 1.4 16V Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58297

Elsőként üdvözlöm a régi és új topic társakat; jó rég nem jártam itt... Látom pörög a topic :) és ennek örülök. De amit szeretnék megkérdezni:

Szerintetek a K4J712 motorból lehet Euro 4, 5 motort "létrehozni"? Ha igen, mi kell hozzá? Gondolok itt mind a mechanikus javításra, mind a papírmunkára, hogy a forgalmiba is átvezethető legyen.

 

A másik, amire egyszerűen nem látok magyarázatot, hátha Ti tudtok ötletet:

A stabilizátor rúd végén lévő csavaros szilent miért megy tönkre cca 2-3 hónap alatt? Olyan szinten szétmegy, hogy kettétörik hosszában és ki is esik. Próbáltam többféle márkát, de ugyanaz a helyzet. Más lógást nem találtam sehol, futómű rázópadon sem jött elő hiba. Minden beállítási érték jó, deformálódva, járdázva nincs. Egy dolgot vettem észre, hogy az első toronycsapágyat a motortérben fogó anyás gumitányér és a karosszéria között kb egy ujjnyi hézag van. Sajnos ezt nem figyeltem a jármű újkorában milyen volt. Ez a hézag szerintetek jó, vagy ennek teljesen össze kellene feküdnie?

 

Tomek1985 Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58296

A gyári olajleresztő csavar méretei:

 

Hossz 15,5 [mm]
Menetméret M 16 x 1,50 x 12
tömítőgyűrűvel
Kulcsnyílás 8 x 8

Előzmény: hant90 (58294)
Tomek1985 Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58295

Szia! A központi zárra nem, de az elektromos ablakra talán tudok megoldást. Igaz Clio II-nél de ugyanez volt. Utasoldali ablak felfelé működtethető volt lefelé nem. Én is mindent végigméregettem, de semmi. Végül villamossági szerelő találta meg hibát. Szóval a VEZETŐOLDALI AJTÓ kapcsolójában, ami az utasoldali ablakot működteti elengedett egy forrasztás. BENNE A MIKROKAPCSOLÓBAN. 2 lehetőség van: vagy vezetőoldali kapcsoló csere, vagy nekem szétszedték a mikrokapcsolót és talán 2000ft-ért megforrasztották. Azóta is tökéletes. Az enyémben is hibátlan volt a mechanika, a csatlakozók, a vezetékek. Remélem tudtam segíteni.

Előzmény: zimurgy (58277)
hant90 Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58294

Meg tudja valaki mondani, hogy az olajleeresztő csavarnak mik a méretei? Nekem ilyen van benne (2003-as 1.4 8V):

 

Gondoltam, hogy inkább hatlapfejűt vennék bele.

zimurgy Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58293

Sajnos nem volt sikeres a centrálzár távvezérlőinek a szinkronizálása.

Már ott kezdődik a gond, hogy a műszerfali nyomógombot hosszan nyomva nem történik meg a bezárás-kinyitás sem. :(

Röviden nyomva viszont szépen nyitja-zárja az összes ajtót.

Előzmény: GOFE (58283)
ponyva01 Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58292

Sziasztok!

Tudnátok segíteni abban, hogy egy 2003-as Thaliában (1.5dCI) szeretnék cserélni stabilizátort. Van egy MII-m is abban van stabilizátor pálca. Ebben is van? Vagy csak stabilizátor szilent?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Köhike Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58291

Annyi feladata van csak egyébként a kapcsolónak, hogy alapjáraton ha tekered a kormányt onnan tudja az ecu, hogy emelni kell az alapjáratot.

Előzmény: Papalac (58289)
Köhike Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58290

Na jó azért nem teljesen ugyanaz, elég sok mindenben csak első ránézésre egyezik, de ez speciel ugyanaz.  A váltó pl már más. A motortér is szélesebb, mások a motortartó bakok. Eleve az egész autó nagyobb.

Előzmény: Papalac (58289)
Papalac Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58289

Tudom, hogy nem nagy eltérés van a két autó között, csak nekem olyan nagynak tűnik az a menet ahhoz a vékony csőhöz ?-)

Előzmény: Köhike (58288)
Köhike Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58288

Ilyen van benne. Ugyanaz a két motortér.

Előzmény: Papalac (58287)
Papalac Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58287

Aki cserélt már kormányszervó nyomásérzékelőt segíthetne, hogy ilyen van-e a thaliában?

Nem találok az alkatrészeseknél. Mennyibe kerül egy ilyen és hol lehet kapni?

Ez állítólag a Logané.

Azt néztem, hogy 21-es kulcs kell a letekeréséhez és talán 12-es kell a csőcsonkhoz.

ÖregMackó Creative Commons License 2014.11.11 0 0 58286

Nekem semmi nem volt ráírva, de az sem tartott volna vissza. Csak egy menetes dugó a csavar és ha kiveszed belelátsz a cellába, látod meddig ér benne az elektrolit. el kell, hogy lepje a lemezeket. Nekem csúnyább volt a látvány, mint amit sejtetett,  alig 3-4 * 5 c3-t tudtam fecskendővel utánatölteni. A csavarokat ha kiveszed vigyázz hová teszed mert savas az alja aztán csak késöbb jelentkezik, hogy kimar valamit, amire ráteszed.

 

Az én aksim 8 éves 2006 augusztusában vettem és még soha nem néztem bele. ahhoz képest elmegy gondozásmentesnek. De azt hiszem ezt a telet már nem lehet megkockáztatni mert aztán valahol otthagy nem tudok hazamenni és mehetek aksit venni meg segítséget keresni hozzá.

 

 

Előzmény: k.o.v.a.cas (58266)
Solymidani Creative Commons License 2014.11.11 0 0 58285

Sziasztok! Egy 2006. Novemberi 1,4 16v tulajdonosa vagyok másfél éve. Eddig nem volt gond a géppel, de 2 hónappal ezelőtt ugrált a motor, fordulatszám egyenetlen volt, volt mikor nem volt alapjáratom, kihagyott az egyik henger. Szerelőnél gyertyacsere, autó meggyógyult. Ma reggel ahogy jöttem dolgozni, megint kihagyott egy henger, fogyasztás 8-9 közötti volt. Szerintetek a gyertyákkal van megint gond, vagy a trafókkal is lehet vmi?

zimurgy Creative Commons License 2014.11.11 0 0 58284

Köszönöm szépen a gyors segítségedet! :)

Előzmény: GOFE (58283)
GOFE Creative Commons License 2014.11.11 0 0 58283

Üdv!  Az ablakemelő problémához nem tudok hozzászólni, de a centrálzárral nekem is volt ilyen gondom.

Lapozz vissza az 54620-as h.sz-hez , ott Kerekati leírja, hogy kell reszinkronizálni.

Előzmény: zimurgy (58277)
ScenicRXT Creative Commons License 2014.11.11 0 0 58282

Ez a Clio II. :-)

Előzmény: Papalac (58276)
Köhike Creative Commons License 2014.11.11 0 0 58281
Az infrásoknak volt ott a vevőjük.
Előzmény: Papalac (58279)
Köhike Creative Commons License 2014.11.11 0 0 58280
A lámpában csak egy izzó van semmi más.
Előzmény: Papalac (58279)
Papalac Creative Commons License 2014.11.11 0 0 58279

Igen, ezzel a céllal kérdeztem. Lenne egy kis hely legalább a nyomásérzékelő cseréjénél is.

Ha jól értem simán leszedhető, nem kell lebontani az egész elejét :)

 

zimurgy!

A központi zár távvezérlője nekem is szórakozik. Most azt vettem észre, hogy ha ki van kapcsolva a belső világítás (középen a tükörnél), (vagy ha be van kapcsolva?) akkor jól működik. Ha jól tudom ott van a vevője. Még nem szedtem le a lámpát, hogy mi lehet a gond.

Előzmény: janobá (58278)
janobá Creative Commons License 2014.11.11 0 0 58278

Én ugy tudom hogy hütés szerepe van, két csavar tartja azt hiszem 13-as kulcsnyillás ( a lyukak alján). Leveszed könnyebb a szűrőhöz férni

Előzmény: Papalac (58265)
zimurgy Creative Commons License 2014.11.11 0 0 58277

Sziasztok, elektromos segítséget szeretnék kérni.

Kollégám autóján elromlott a jobb első elektromos ablakemelő. Eleinte a vezetőoldalról még tudta működtetni, de egy ideje már egyáltalán nem.

A minap megnéztem az autót (2003-as évjárat, és a vezetőoldali ablak sem szekvencionális működésű), és azt tapasztaltam, hogy az ajtócsatlakozók korrekt állapotúak, vezetékszakadást sem észleltem egyik oldalon sem.

Mindkét oldalon kivettem a kapcsolókat, az érintkezőkön igyekeztem picit szorítani, de nem javult meg. Felfele működik, a leengedés nem funkcionál.

Utána a jobb oldali ajtókárpitot is leszereltük, és leteszteltem az ablakemelő mechanikát külső áramforrásról: szépen megy fel-le.

A kapcsolónál méricskéltem, és az derült ki, hogy a "B2" kamrában nem tudok mérni semmit. A neten rákeresve arra jutottam, hogy ezen állandó pozitívot kellene tudnom mérni, ha a vezetőoldali kapcsoló nyugalmi helyzetben van. Próbát is végeztem: ha külső vezetékkel pozitívot vezettem ide, akkor mindkét oldali kapcsolóval le tudtam az ablakot engedni.

Kérdésem: van-e olyan jellemző pont, ahol célszerű elkezdenem a szakadást keresni? 

 

A másik probléma: a központizár egy ideje bizonytalan működésűvé vált távirányítóval, és egy ideje már csak a műszerfali gombbal működik (kulccsal sem: csak az adott ajtót nyitja a kulcs, a centrálzárat nem vezérli). Mindkét kulccsal ugyanaz a helyzet. Az elemek cseréje sem segített. Létezik valami szinkronizációs metódus, amit elvégezve újratanítható? Indítási problémák egyáltalán nincsenek, csak a centrálzár érintett.

 

Bármi választ előre is nagyon köszönök!

Papalac Creative Commons License 2014.11.11 0 0 58276

Lehet, hogy ez a Cliod?

Előzmény: Papalac (58275)
Papalac Creative Commons License 2014.11.11 0 0 58275

Nem  csodálom, hogy ismerős, ráadásul nem is thalia, hanem Scenic :-) Lusta voltam fényképezni, meg aztán van aki takarítja is az autóit és szép képeket készít.

Köszönet érte!

 

Köhike! Köszi, nem tudtam, hogy ilyen jó nyomáskapcsoló van ezekben. Kezdhetek keresni hozzá. Legalább nem kell az egész csövet cserélni.

 

Előzmény: ScenicRXT (58274)
ScenicRXT Creative Commons License 2014.11.11 0 0 58274

De szép motortér, és milyen ismerős. :-)

Előzmény: Papalac (58265)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!