Nekem van egy 96-os F Astrám 1.4 8V központi injektoros és olyan problémám van hogy a reggeli inditáskor nagyon pörög fehéren füstöl majd ha gázt adok akkor fulladozik és aztán jó.De amikor odaérek egy lámpához akkor megint pörög nagyon és csak lassan esik le a fordulat és ha leálitom akkor 10-15mp-ig nem tudom elinditani de ha ez az idő lejár akkor indul.Valoszinű sokat kap mert ahogy melegszik akkor gázadásra kis fekete fűst jön ki a kipufogon és a gyertyák is kormossak de a fogyasztás meg jó mert kb:6.5liter és ez a jelenség csak hidegen van melegen jól megy de valamikor hosszabb út után is fent akad a gáz pár pillanatra de semmi komoly jelenség nincs mikor meleg.Az alapjárati motor is új de nem változott semmi.Segitségeteket kérném a hiba megoldására.Köszi.
Sziasztok.Most készülök venni használtan egy Astra G-t.Csak annyit szeretnék kérdezni,hogy valóban annyiolajat fogyaszt az Astra G (1000 km-0,7 - 1 l)?Mert ha igen,akkor inkább lebeszélem magam.Mert ugyebár nagyon szép autó.
Szevasztok! Én egy Opel Astra G 1.6 Benzines autó tulajdonosa vagyok. Két éve vettem a gépsárkányomat, elvileg 2. tulajdonosa vagyok, most nagyjából 155.000 Km körül lehet benne. Idáig minden rendben volt vele 1-2 dolgot kivéve, amelyet ütemezetten (pénz függvényében) javíttattam, de most nagyon segítségre szorulunk.
A hiba az, hogy az autó néha indul, néha nem indul. Amikor ráadom a gyújtást (elfordítom a kulcsot), a műszerfalon a megszokott módon megjelenik minden, még a benzin jelzés is elkezd felfelé kúszni, de nem ad ki semmilyen szokványos indító hangot,a megszokott "kaparó" hangot sem). Ennek okát keresem, mert aggaszt a dolog, és most épp a nem indul kategóriában vagyunk - jövő hét végére meg nagyon kellene egy működő autó...
Ahhoz, hogy lássátok, és esetleg a részletek többet mondjanak leírom, mi történt idáig (más javítások is), amelyek esetleg befolyásolhatták (bár nem hiszem).
Általában hivatalos szervízben dolgozó srác nézi át az autót, vagy végzi el a javításokat. Ismerősön keresztül kerültem vele kapcsolatba, ők régi barátok, így megbízok abban, amit mond, és még soha nem fogott mellé.
Utoljára azért jártam nála szervízben, mert javasolta a kuplungcserét - az autó induláskor rettenetesen rángatott. Ezt megejtette, de még aznap elirányított egy kipufogóshoz, mert alul megrepedt az (sajnos messze nem vagyok szakember, így elnézést a szakszavak hiányáért) első szakaszon, ahol a hajlítása van (itt van elvileg a Lambda szonda). RÁnézett, mert nagyon mozgott a kipufogó, elvileg csa 7-8 cm tartotta már alul. A Lambda szonda eléggé be volt ragadva, ezt jelezte. Másnap elivittem a kipufogóshoz, aki kicserélte ezt az alkatrészt, és helyre rázta a kipufogót is. Nagoyn örültönk, mert egy távoli rokonhoz kellett utaznunk, külföldre.
Külföldön az udvaron lemostuk az autót. Víz nem jutott be a motorházhoz, vagy a kipufogóba, max. alváz oldalon érte. Először itt jelentkezett a hia úgy, hogy az autó beindult, de a forulatszám leesett és megállt. Utána nem indult (nincs hang, műszerfal él). Harmadikra beindult. Harmadnap hazajöttünk, az autónak egész végig semmi baja. Itthon tovább vezettem, nincs gond nagyjából 4-5 napig, amikor ismét nem indul, a fenti módon. A szervízes srác azt mondja, cseréljem fel az üzemanyag és a másik relét elől jobb oldalon. Ez nem sikerült, de a megmozgatásuk után elindul - gondoltam - ez lesz a hiba. De másnap megint leáll. Ekkor hiába mozgatom, vagy "rugdosom meg" az üzemanyagtartályt, ami elvileg segít, ha ott van probléma (AC Pumpa?). A benzinkutassal eltuljuk az útból, erre beindul. Másnap szervíz, a srác megnézi, és azt mondja, hogy a főtengelynél van egy elektromágneses jeltovábbító (??). Ez egy csőben van. AMikor rá akart nézni, csak úgy tudta szétszedni, hogy körkörösen kellett mozgatnia a csőben (valamit??), és csak úgy szakadozott le róla a rátapadt olaj. Ezt megtisztította, és visszakaptam az autót, hogy reménykedjünk, ennyi a gond. És tényleg, a következő két hétben minden rendben is volt, de ma ismét leállt a benzinkúton (benzin feltöltés után. 30 KM-re volt benne elegendő, most 200-ra van feltöltve, kb., és négy óra múlva sem indul már el, akármit csinálok.
Más apró részletek az autó múltjából (közvetlenül a hiba eslő jelentkezése óra (+2 hónap) - Esetleg segithet?: Az autópályán a külföldi úton odafelé olyan hang jött a kocsi aljából, mintha valami leszakad, vagy felpattan (durranás), megálltem, de nem láttem semmit. Ezen kívül a benzinmutató némileg "akad", van hogy a digitálistól eltér, 40-80 Km-nyi "jelzéssel". Ha leállok, és újra indítom az autót, akkor normálisan mutatja újra. Amitől még tartok, de nem tudom, hogy lehet-e hozzá köze., hogy a Lambda szondára a szerelőm azt mondta, beragad. Esetleg ennek sérülése okozhat-e ilyet? Vagy az autó takarításánál (nagyon óvatosan, ronggyal eltávolítottam a szennyeződéseket, de leheletnyire értem hozzá bármihez, nehogy gond legyen. Ami még furcsa lehet, hogy a rádióm kétszer automatikusan lekapcsolt, SAFE módban jött vissza. Ilyenkor egy kicsit "Jackesebb" módon, hangosabban hallgattam - de hátha segít. Ezen kívül ami még "extra" elvileg az autóban az egy váltózár, és van egy immobilizer felszerelve, de jelezték vásárláskor, hogy néha probléma van vele - ezért gyakorlatilag nem használom.
Bocs a kisregényért, de inkább részletesen írom, hátha valami apró, nekem semminek tűnő hülyeség adja meg mahd a megoldást. Kérlek, segítsetek ebben, miket kellene még megnézni, mielőtt esetleg nagyobb kiadásba verném magam...
Kb 2hete vásároltam egy Opel astra g kombit 1999 évjárat 1.6 motorral de nem az ecotec hanem sima. Mindenkitől azt hallottam megbízhatóbbak a sima 1.6 75lovas motorok. A problémám indításkor a fordulat felugrik 2000 környékére és egy idő után megy vissza 1000 alá. Alapjáraton 800-1000 között ingadozik.
A probléma nem mindig jelentkezik de egyre gyakoribb. Szakszervizben elég furán állnak a probléma megoldásához nekem egy kicsit úgy tűnik mintha lövésük sem lenne mi a gond. Még soha nem volt Opelem tehát hozzáértő szakembert nem ismerek!!!!
Valakinek nincs valami ötlete mi lehet a probléma, esetleg Budapesten vagy környékén nem ismer valaki hozzáértő Opel szakembert aki a problémát orvosolni tudja!!!
Szia! Nekem ugyanez a hibám van. Illetve nagyon hasonló. Annyi a különbség, hogy az ingadozás 500 és 1000 között van és néha majdnem le is fullad emiaatt. Néha megabbahagyja, és olyankor patent a fordulat. Az a hasonlóság, hogy nekem is pirosnál, vagy más megálláskor hintázik folyamatosan. Ja, indításkor néha felpörög majdnem 3ezerig és csak egy gázfröccs után hajlandó lemászni normál tartományba. Már volt pár szakinál, de nem nagyon tudtak hozzászólni. AstraG Caravan, 1,6-os 1999-es szintén. Ha valakinek van ötlete, vagy megoldása szóljon. Győr környékéről esetlek szakik is jelezhetnek, ha megcsinálják, odaviszem.
2000-s évjáratú Astra G 1.4 16V Caravanom van. Fura dolgot csinál: néhány tíz km megtétele után, ha megállok vele pl. egy piros lámpánál, az alapjárati fordulatszám valahol 1500-2000-n pörög fent fixen, ill. ritkán előfordul, hogy ingadozik pl. 1000-1500 között (mintha folyamatosan pumpálgatnám a gázpedált). Ha leállok pl. 1 órára, „kihűl a motor”, újraindításkor normál 800-900 az érték.
Van valami tippetek mi okozhatja ill. mivel lehet orvosolni?
2003-as G astrám van 1,2 es motorral. A problémám az, hogy reggeli indításnál ( hideg motornál) dadog a motor egy kicsit, kb 4-5 másodpercig mire eléri a normál fordulatszámot. Utána már szépen dolgozik, meg napközben sincs gond az indítással.De nagyon zavaró reggelente, egy kicsit olyan mintha egymás után kapcsolódnának be a hengerek a játékba:)) Amióta előjött ez a probléma, cseréltem gyertyát, vezérműláncot ( ez már egyébként is aktulis volt mert csörgött), bíztam benne, hogy ezáltal megoldódik a probléma , de nem. Úgyhogy, most egy kicsit tanácstalan vagyok, hogy mi lehet a gond.
A váltóban az olajcsere megvolt. Sajnos a hang megmaradt. Főleg 90 alatt hallom. Elég cudarul nézett ki a mágnes, jó sok reszelék volt rajta. Nem tudom mi tévő legyek. Egy ismerősöm szerint elég lenne kicserélni az ötödiket, ahhoz nem kell szétkapni az egész váltót. Érdeklődtem is, de csak váltószám alapján tudnának segíteni. Nem igazán értem miért nem elég az alváz és motorszám, de megpróbálom megkeresni.