Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.19 0 0 221695

Horgany és galván témában én őket ajánlom. Egyébe felületi bevonatot viszont ők nem tudnak.
http://www.ujszaszigalvan.hu/

Előzmény: pyf (221693)
Andriska318is Creative Commons License 2018.02.19 0 0 221694

Van valakinek üvegszálas spoiler stb az autóján?  lenne pár kérdésem.

pyf Creative Commons License 2018.02.16 0 0 221693

Urak, tudnátok ajánlani egy helyet, ahol horganyzást, nikkelezést, esetleg krómozást (nem műanyagra) csinálnak, jó minőségben? Lehetőleg Budapesten, vagy a nyugati agglomerációban?

Köszi

petrolhead Creative Commons License 2018.02.16 0 0 221692

 

mica-r Creative Commons License 2018.02.14 0 0 221691

Még tovább bontsd, mint ahogy írták.

Ez 325i ecu a Bosch szám szerint.

Előzmény: Maty. (221690)
Maty. Creative Commons License 2018.02.14 0 0 221690

Helló! Kivettem, íme:

Ha jól értem a második sor a szoftver száma: 26RT2923,

 

keresgéltem a neten de nem vagyok biztos a dolgomban....

 

-Matyi

Előzmény: e30nick (221689)
e30nick Creative Commons License 2018.02.12 0 1 221689

Az nem jelent semmit, hogy a dobozra mi van rairva filctollal. A vezerlok egyformak. Van benne egy eprom, abban van a program. Bontsd ki, nezd meg azon a matricat! Az alapjan ki tudod guglizni, hogy mi van benne, aztan raerunk utana agyalni, hogy mi legyen vele.

Előzmény: Maty. (221688)
Maty. Creative Commons License 2018.02.09 0 0 221688

További problémáim is vannak, amiben nagyon jól jönne tanács és segítség,

 

Mint kiderült az autóban nem a gyári motorvezérlő van,

 

egy '91 Touringról van szó, M20B20, katalizátor nélküli, motorszám: 206KA26354748

 

A benne lévő vezérlő ez:

 

 

 

Ez cserélendő, B20-éra, ha jót akarok magamnak? Lassan 10 éve így használom az autót de nem tudom, hogy jó-e ez így, nem ültem másik B20-ba soha. HA cserélni kéne akkor pontosan milyen vezérlőt keressek?

 

 

Valamint keresek M20B20 hoz ép hűtőkeretet is, nem klímás, sajnos az enyém sérült.

 

 

Üdv

 

Maty. Creative Commons License 2018.02.09 0 0 221687

Sziasztok, Andriska318is-hez hasonlóan nekem is szükségem lenne lámpa alkatrészre.

 

Konkrétan egy jobb oldali Bosch (R) lámpakeret kellene, ez a szám olvasható rajta: 1305544103, sajnos az enyém törött.

 

Ha esetleg valakinek van ilyen cucc, sallangok nélkül, kérem jelezze.

 

 

-Maty.

Andriska318is Creative Commons License 2018.02.08 0 0 221686
Előzmény: mr.Szonda (221685)
mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.08 0 0 221685

Nekem és Dexter barátomnak a VIN kód alapján 92 fokosat hozott.
Amúgy szeretem forgatni.
Milyen ventillátor szabályzót vettél? Érdekelne. És visszatérő víz hőmérsékletre szabályzol ugye?

Előzmény: Andriska318is (221684)
Andriska318is Creative Commons License 2018.02.08 0 0 221684

A 92 fokos termosztáttal a tűzfalnál lesz vagy 95-100fokos a vized főleg ha nem forgatod szét a motort. A gyárija 88fokos amúgy az S54 ben van 80 fokos. 

 

 

Előzmény: mr.Szonda (221682)
petrolhead Creative Commons License 2018.02.08 0 0 221683

M42-hoz legutobb en is Dolzot vettem es az femlapatos volt + az altalanos tapasztalatok mindenfele jok a markaval.
de ez nem zarja ki, hogy az M52-hoz muanyaglapatos kivitelt gyart, bar furcsa.

Előzmény: mr.Szonda (221681)
mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.07 0 0 221682

Azért 92 fokos lett a termosztát, mert a gyári 28i-n is ennyi. Jobb a termikus hatásfok, ha normális módon használom. Ha meg ütöm neki, úgy is mindegy, szerintem. A 80 fokos termosztát is nyitva lesz az első kanyar után, meg a 92 fokos is... A toló ventilátor meg ilyenkor mindig teli fokozaton megy nekem.

Előzmény: Andriska318is (221670)
mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.07 0 0 221681

Már nem emlékszem rá, kívülről meg sajnos nem beazonosítható. Kár, mert messziről javaslom elkerülni. Lentebb azt írtam hogy DOLZ, de csak tipp már.

Így ez rejtély marad. Üvegszálas erősítésű műanyagból volt a lapátja.

Előzmény: pyf (221680)
pyf Creative Commons License 2018.02.07 0 0 221680

Ez igen! Milyen márka?

Előzmény: mr.Szonda (221679)
mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.07 0 0 221679

Naigen....

Hurrá örülünk Vincent!

Előzmény: mr.Szonda (221677)
mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.07 0 1 221678

Szép teljesítmény, gratulálok!


Nekem is nagy vágyam lenne eljutni az enyémmel külföldre, de nagyon tartok tőle, pedig szeptemberben tervezünk autóval menni Münchenbe is, a BMW múzeumba. Nagy élmény lenne oda E30-al menni és lőni pár képet. De engem szerintem már a határon főbe lőnének.... :( Ugyhogy marad a családi autó.

Előzmény: e30nick (221676)
mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.07 0 0 221677

Kicsit morbid, de nagyon szurkolok annak, hogy valami baja legyen, mert ha egyben találom és minden frankó vele, akkor tényleg nemtudom mi az @nyám tyúkja van melegedés terén...
Mostanság rájárt a rúd rendesen a kocsira, költöttem rá szépen. Erre ez a hála... Megy is bele a gázolajos rongy a tankbeöntő nyílásba, ha nem javul meg! :D :D

Előzmény: e30nick (221675)
e30nick Creative Commons License 2018.02.06 0 2 221676

Voltam sielni mult heten az E30-cal. A szallasunkhoz egy kb 50 meter szintkulonbsegu ut ment fel, amin kettesben kenyelmesen felment az auto. Egyik este elmentem a gyerekkel uszodaba es amig bent voltunk, kb 2 ora alatt leesett 10 centi ho. Az emlitett uton ugy sikerult felmenni (nekifutas kizarva, az eljen van egy derekszogu kanyar), hogy kettesben, "allo helyzetben" mentem kb 30-40-nel, az auto enyhen keresztbeallva meg tolta fel magat szep lassan a hegyre. Dolgozott a sperr rendesen. Rajtam meg vegig a halalpara volt, mert egy autonyi szeles volt az ut, jobbrol-balrol kerites es tudtam, hogy ha megallok, akkor 0 eselyem van megfordulni, viszont tuti telibeverem a kocsi seggevel a keritest. Lenyeg a lenyeg, hibatlanul felertunk (az ut vege elott, az emelkedo tetejen megegy 90 fokos kanyar csak, hogy vidam legyen az elet). Amugy az auton zsir uj 4 evszakos gumik vannak, annak is megvan az oka. A degeneralt osztrakok jobban tudjak meddig jo a teligumi, mint a gyartok. 4mm alatt buntetnek, ha esetleg balesetet okozol akkor igen durvan. Emiatt a 3.5mm-es telugumijaimat kenytelen voltam lecserelni, pedig ez volt az utolso sieles, amit ezzel az autoval terveztem. A nyari gumijaim mar igen kozel vannak a kopasjelzohoz, raadasul az egyiket szetcsaptam tavaly, igy olyan is kellne. Mivel mar eleg keveset jarok az autoval a logikus dontes most a 4 evszakos volt. Azt kell mondjam, hogy pozitivan csalodtam. Teszteltem hoban, esoben es nem eretem hatranyt a telihez kepest. Kivancsi leszek nyaron hogy birja majd a 40 fokot. Egyetlen negativum, hogy eleg zajos.

 

e30nick Creative Commons License 2018.02.06 0 0 221675

En M40-be raktam nemregen es ugy emlekszem ontvenylapatos volt. Persze lehet, hogy mas tipus. En eloszor kiszednem, ami benne van es megneznem mit mutat. Volt mar itt kb egy evtizede olyan sztori, hogy valakinek gyakorlatilag feloldodott a lapat es amiatt nem szallitott eleget.

Előzmény: mr.Szonda (221674)
mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.06 0 0 221674

Köszönöm a választ a tartállyal kapcsolatban!
A fémlapátosok közül is inkább a rozsdamentes lemezből, ponthegesztéssel készültek a félősek.

Szerintem az öntvény kinézetűek megbízhatóbbak, ilyen a Kolbenschmidt is.

Keresem a cikket, de nem találom, amiben sok minden mással ellentétben itt nem javasolja a gyári HEPU-t cserének, mert az is lemezlapátos, ponthegesztett.
Van azonban valami Stewart gyártmány, amit tuner körökben nagyon dícsérnek, hogy pár százalékkal emeltebb szállítás és "örökélet" cirka 6x-os áron, nekem ennyit már nem ér meg. Ez is öntvény lapátos amúgy...

Előzmény: e30nick (221673)
e30nick Creative Commons License 2018.02.06 0 0 221673

Ez a fajta kiegyenlitotartaly sztem nem ugy mukodik, hogy folyamatosan folyik at rajta a hutoviz, szoval hogy az hideg sztem teljesen normalis.

A muanyag kerekes vizpumpa pont olyan jo vagy szar, mint a femlapatos, mindkettorol lehet remtorteneteket hallani. Egy megnezest a jelenlegi pumpa biztosan meger. Ha cserelni kell, akkor sztem hepu, az a gyari.

mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.06 0 0 221672

Amúgy érdekes ez az állítható vezérlő. Tudsz róla esetleg linket küldeni?

Előzmény: Andriska318is (221670)
mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.06 0 0 221671

Van ilyen mérőm (amúgy nem lézeres, csak az irányzéka az, amúgy infra hősugárzást mér ;-) De ezen nem veszünk össze, csak többektől hallottam már így említeni), a felső vízcső hőmérsékletét visszaigazolta már, a visszatérőt igaz leállított motorral mértük anno 1-2 perc elteltével, ott ~20C volt a delta T.

Tényleg nem szeretném tönkre tenni a motort, le fogom szedni a vízpumpát. Bárdis Kolbenschmidt jó lehet? Az már fém lapátos...

Előzmény: Andriska318is (221670)
Andriska318is Creative Commons License 2018.02.06 0 1 221670

Vegyél egy lézeres hőmérőt és azzal mérd végig a vízcsöveket stb. A műanyag lapátkerekes szivattyút nem is értem. Én is azt venném ki először. Ha 115 fokos a vized a hűtőre menve és kézzel megfogod a motorba visszatérő csövet akkor gyakorlatilag semmi áramlásod nincs.

 

Az enyémen, S54 most raktam be a viszkó helyett egy állítható ventillátor vezérlőt. Ha 87fokos a víz az 1-2henger közt mérve akkor 70fokos a visszatérő, ekkor kapcsolt a venti. Ha feltekerem a ventillátor vezérlőt 74-75fokig akkor az ECU 92fokot mér. Mindezt úgy, hogy a vízpumpa kerekem nagyobb a gyárinál tehát kevesebbet forog (szállít) 

 

 

A 115 nagyon sok kilépő vízre. Ennek a kiegyenlítőhöz nem sok köze van abba simán belenyúlok annak idő kell mire átmelegszik.

A 92fokos termosztát nem túl sok? Nekem 80fokos van...

Előzmény: mr.Szonda (221667)
mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.06 0 0 221669

Nyilván az fog következni. Egyértelmű.

Csak attól félek hogy mi lesz ha vízpumpa fronton mindent rendben találok és kijön belőle egy fémlapátos.... 8-O

Előzmény: akos51 (221668)
akos51 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 221668

Én csak kivenném azt a vízpumpát. Sokkal egyszerűbb, mint a hengerfejtömítést.

Előzmény: mr.Szonda (221667)
mr.Szonda Creative Commons License 2018.02.06 0 0 221667

M52-es motorról van szó ugye. INPA diag szerint ~94fokig megy fel a vízhőmérséklet városban (autópályán nem volt lehetőségem élő diagra). A felső vízcsőbe, ami a hűtőre megy, oda egy alumínium T-elággal be van téve egy gyári barna egyérintkezős hőszenzor a műszeregység számára, testponttal kialakítva természetesen. (...mert az M52-es kombinált vízhőfok jeladó nem alkalmas a műszeregység meghajtására, más az ellenállása és nincs már meg a kialakított menet a hengerfejben, ahová be tudnám tekerni a gyári szenzort). Szóval a barna jeladó tuti jó, klíma kamrában hitelesítettem, 5 fokonként mértem le az ellenállását. A T-elégban a testelése is rendben van, kimértem. Szóval ez a jeladó mutat menet közben 110-115 fokot. Nem csak a műszeregység szerint (jobbra lévő fehér vonal felett előtt és utána kicsivel), hanem multiméterrel kimért ellenállás szerint is. Hogy lehet hogy a motorból melegebb víz jön ki, mint amit bent mér az ECU jeladója az 1es és 2es henger közt?!

Műszeregységet is néztük, asztalon felmértük a mutatós műszer állapotát (kívülről többfordulatos potméterrel meghajtottuk), másik műszeregységgel is összevetettük, eltérést nem tapasztaltunk.

Új a termosztát, 92 fokos gyári Behr, direkt ezen jelenség miatt cseréltem. De előtte is pont ilyen volt a Vernet 88 fokossal. A hűtő tiszta és átjárható. Arra gyanakszom, hogy elégtelen az áramlása a víznek, nagyon le van lassulva, a vízpumpa lehet a ludas. Hűtő teteje forró, a visszatérő vízcső jóval hüvösebb, kézzel fogva bírom tartani. Lehet hogy a motor visszatérő hüvös víz miatt mér max 94 fokot, de még tekergőzik a hengerfejben és mire kilép onnan még összegyűjt 15-20fokot és ezt mérem a felső vízcsőben?! Majd megint van elég ideje a hűtőben lehűlni és újra kezdeni a folyamatot?
Ha viszont rossz az ECU kombinált jeladója és kevesebbet mutat (94fok) mint a valóság, akkor sem vagyok előrébb, mert a hűtési problémát az sem oldja meg, ha kicerélem a jeladót.

Mikor bekerült a motor (lassan két éve) végeztem rajta egy biztonsági vízpumpa cserét. A tavaly őszi Hődmezőrület óta kezdet szépen lassan, szisztematikusan feljebb csúszni a vízhőfokom. Ha minden igaz DOLZ vízpumpa került be, műanyag impellerrel (emlékeim szerint, legalábbis ebben reménykedem). Ezekről olvastam rossz véleményeket (műanyag lapátkerék), de azok mind többéves, több tízezret futott példányok voltak. Ez meg nincs 2 éves. Itt előfordulhat hogy a több hőciklus miatt elfárad a műanyag és a lapátkerék megtud csúszni a tengelyen, vagy elreped, eltörik pár lapát, kevesebb szállíthat, akár meg is szűnhet a szállítás! Erre utalhat ugye hogy fokozatosan lett egyre nagyobb a vízhőfok amit mérek és nem a műszeregység hülyült meg...
Ki kéne szedni a vízpumpát, megbizonyosodini, de nekem az víz le, hűtő ki.

 

Szóval eredeti kérdésem az áramlás megléte miatt volt érdekes, hogy akinek rendben van minden, melegszik-e a tágulási tartálya...

Kezdek minden jelre paranoiásan reagálni, eddig nem fogdostam a csöveket, stb. most meg minden jelre gyanúval tekintek rá...

Bocs a hosszúért, köszi hogy elolvastad!

Előzmény: Andriska318is (221666)
Andriska318is Creative Commons License 2018.02.06 0 0 221666

Mi a kérdés pontosan?

 

A tartály kiegyenlítő tartály abban nem kering a víz.... ebben a hidegben nehezebben melegszik át. 

Előzmény: mr.Szonda (221664)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!