üdv: debreceniekhez: csak bennem fogalmazódott meg,hogy a galamb és házgyár utcán mintha jobban pörögne a kút számlálója? mivel eddig az utóbbi időben üres tankba a legtöbb kúton 38 liternél több nem ment bele, itt náluk pedig 40.
Javaslom olvasgass többet, és próbáld elérni azt, itt is és a műhelyben is, hogy az terjedjen el rólad, korrekt áron dolgozó, hozzáértő és szerény ember vagy. Ha tudsz tanácsot adni, tedd meg, ha nem, nem kell okoskodni, ennek a topicban nem az a célja, hogy mindenkit megtanítsunk gázt szerelni, ecut felprogramozni. Aki itt segítséget kér, az pont azért kér itt, mert egyrészt nem látja a saját helyzetét tisztán, másrészt ötleteket vár. Ha Te tudtál volna segíteni neki, és akartál is volna, már megtehetted volna, mégse tetted. Én nem vagyok gázszerelő, amit tudtam, segítettem. Ha ez neked sok, ne járj ide, nem kötelező.
Addig amíg ezek nem mennek, próbálj képet alkotni olyan termékekről, amiről a beszerelés után derül ki, hibás. Rossz reduktor, rossz map szenzor, stb stb, volt már itt is nem egy olyan gázszett, ami hibát produkált, és kiderült, a reduktor a rossz, csere után minden gond elmúlt. Ilyenekre nem tudsz, vagy nem akarsz emlékezni? Nem baj, csak tudjuk, mégis hogy látod.
Ha szerinted a föld nevű bolygón megszokott minőségellenőrzés olyan szintű, hogy nem létezik ezen átcsúszott, de nagyon rövid időn belül hibát produkáló, csereérett alkatrész, akkor csak gratulálni tudok, mérhetetlen korrektség, és szakmaiság jellemezheti azokat az embereket, akiknek a többi hozzászóló személyével foglalkozni van kedvük, a létező, megtörtént esetek alapján konzekvenciát levonni már nem vagy képesek... Mindenkit úgy lehet megítélni, amit látunk, hallunk, olvasunk tőle.
Rólad akkor most ennyi maradt hirtelen a fejekben.
majd rádugunk, de 90 km-re van a szervíz tőlem. az eddigi hibák megszűntek, és mivel ez a hiba már nem balesetveszélyes, ezért kibírja még ezt a 2-3 hetet amíg visszakell vigyem egy utánállításra. meg a reduktort is kicseréltetem egy újra. ebben már van 140 ezer km.
amúgy, ha reprodukálható a hiba, miért nem dugtok rá egy kábelt menet közben? Azon szépen látszódna mi történik ilyenkor, aztán ki lehet találni, hogy mi a probléma forrása, ha csak sípol, és nincs más jel, a kezelési útmutató leírja mik az általános hangjelzések, és azok mire utalnak
Megkérlek fölöslegesen ne koptasd a nevemet , itt és máshol se ! Másrészt úgy gondolom szakmailag nem vagyunk egy hullámhosszon,súlycsoportban : te a hozzászólásaidból úgy látszik a beszerelés során vittek bele hibát vagy felelőtlenül programozták fel. Én pedig feltételezem hogy egy gáz szerelő kollega ugy adja átt az ügyfélnek , hogy hibátlan az autó és még garanciát ad mellé. Végül de nem utolsó sorban , javaslom olvass több műszaki információt és műveld magad . Az utólagos rendszerekben soha nem az ecu állitódik el, inkább a mechanikus alkatrészek kopása és a gyujtás elégtelenségeiben bujik meg a dolgok veleje.
Égéskimaradás, Csanak megmondta. Fogadd el, ez már ilyen marad.
Viccet félretéve, és tényszerűséget beleadva simán lehet nyomás, programozás gond, hozzáértő szerelő (pl olyan, amelyik nem csak az égéskimaradást vizionálja) 10 perc alatt látni fogja, és ha alkatrészcsere nem kell, gyorsan orvosolni is fogja.
na de most tényleg miez! ha finoman engedem vissza a kuplungot akkor nem csinálja. ha viszont kipörgetem 3500 körülre, felváltok, a kuplungot kicsit gyorsabban engedem vissza, akkor elkezd villogni és sípolni úgy mintha kifogyott volna a gáztank. ki be kapcsolás után simán ,megy tovább minden. ezt eddig nem csinálta :-(
Csanak megmondta, égéskimaradás. Kiolvasni se kell, égéskimaradás, tehát az ott nem checklámpa, hanem égéskimaradás- lámpa. Csak azt nem tudom, mi van, ha a lámpának van égéskimaradása? :-))
urak. a hibajelenség a következő. kigyorsítás után ha felváltok egy fokozatot pl 4-ből 5-be, amint leveszem a lábam a kúplungról, kidob a gáz üzemmódból. ezmiez ? :-(
Szerintem úgy jársz a legjobban, ha bepipálod a nagyobb társaságok honlapján a töltőállomás keresőben az lpg-t, (horvátul (auto)plin ). Teljesség igénye nélkül Ina, Tifon, Crodux, Petrol, Lukoil. Talán tudnak a honlapok angolul is.
Közben pl Pélmonostoron már akár 4,58-ért is lehet megint tankolni, csak a forint árfolyam ne lenne a béka valaga alatt... Így, vagy úgy de mindent el kell mindig baszni... :)
Nagyátlagban saccra olyan 4,85 körül lehet nem autópályán.
A reduktor nálam (2 és fél év alatt) még nem volt...
De közben kiderülni látszik, hogy aki a gyújtásra tett, nyert: benzinen is elkezdte: rángat, csattognak a szikrák ide-oda, főleg a trafó körül... Kábel, elosztó, rotor csere után se jó még. De legalább nem húz át. Nem tudom már, komolyan... marad maga a trafó, vagy a gy.tekercs?
Hatásvadász kicsit ez a cikk, nekem úgy tűnik, hogy túlnyomás vitte szét a tartályt.
Ez a cikk, csak arra jó (mint a médiában a hírek legalább 80%-a), hogy megrémítse az embereket, hogy az LPG rossz, és akinek ilyenje van vannak felrobban az autója.
Utána járni az már smafu, hogy nem szabványos tartály volt az autóban, lejárt a nyomás próbája, meghibásodott a töltőberendezés nyomásszabályzója vagy mittumén. :(
Szinte 100%, hogy a gyújtás a rossz. Vedd ki a gyertyákat, és keress rajtuk nagyon vékony barna csíkokat, ha ilyet találsz akkor cseréld ki a kábelek,és a gyertyát is megint.
Szóval akkor égéskimaradás volt , az injektorok szórása miatt....másrészt : mert keverékképzési hiba miatt még senkinél nem villogott a motordiaglámpa .