Ott a pollenszűrő előtt van a ventilátor. Én csapágyzajra tippelek. Még nem szedtem szét, nem tudom javítható-e. Nekem is elkezdett ciripelni a napokban, mintha valami levél beleérne a lapátokhoz.
Ma reggel munkába jövet arra lettem figyelmes, hogy a levegő keringető meglehetősen erősen búg. Kb. olyan hangja van mint egy sport kipuffogónak, melegre hajtva erőteljesebb, illetve nyilván 3-as, majd 4-es fokozaton bitang hangos. Belső- külső keringetésnél is, alig van különbség (belső ugye alapból zajos)
Parkolóban kiszálltam, kívülről jól azonosíthatóan a jobb eleje felől jön a hang, ahol a pollenszűrő, klíma légcserélő, stb található. (természetesen nem ment a klíma)
Tapasztalt már valaki hasonlót, vagy esetleg tudna tanácsot adni, merre indulja el... már megint :S
A jobb oldali ablakemelő kapcsolót már szétkaptam, és láttam, hogy két mikrokapcsoló van beforrasztva. Úgy tűnt, hogy szétpattinthatóak, de mivel minden funkciója remekül működött, így nem bontottam tovább. Remélhetőleg a vezetőoldali kapcsolókhoz is ugyanilyen mikrokapcsolókat építettek be.
Meg fogsz szenvedni a cserével. Vágd le, szétcsavarozni úgysem fogod tudni. Úgy a legegyszerűbb. Gyárit nem tudom ki gyárthatta, de biztosan aranyárban van mint minden.
Húú, hát nem gondoltam volna, hogy így este... de nagyon köszönöm! :)
Ahogy látom nálad is kb egy ujjnyi van. Akkor ezek szerint ez a normális.
Ettől tartottam, hogy ha egyszer cserélni kell valamit, akkor csak gagyira tudom.
Az eredeti stabi rúd gumi milyen márka? Valeo?
Ha a hivatalos Renault szervizbe megyek az alkatrészesekhez, ott eredeti gyárit kapok, vagy ott is utángyártottat?
Amúgy csak tanácsként mondom, hogy azt a 12 éves gumit nézd meg, mert lehet hogy a gumi még jó, de a csavar erősen elrohadt már a gumi belsejében. Nálam a felére elfogyott a csavar átmérője...
Hmm, kár. Köszi, szinte sejtettem, hogy nem. Új autót nincs szándékomban venni, a mostani tökéletesen megfelel, csak gondoltam hátha pl. egy elektronika átprogramozás segítene a zöld plakett eléréséhez.
A második kérdésre egyszerű a magyarázat. Hitványok az utángyártott alkatrészek. Nekem is 1 évet bír ki. Utoljára lemfördert vettem mint "prémium" gyártó. Mondanom sem kell, hogy made in china és már tiszta repedezett fél év után.
Sajnos kizárt dolog. Még ha teljesíti is. K4J-ből ha jól emlékszem euro5 nem is létezett. Valaki egy zsigulit épített át euro2-esre a műegyetemen és azt sem sikerült áthomologizálni annak ellenére, hogy teljesítette az előírásokat.Ha euro4-est szeretnél az egyetlen út, hogy egy eleve olyan autót veszel. Voltak olyan esetek amikor létezett euro4-es változatok amik euro3-as besorolást kaptak (illetve euro3-mal is volt ilyen) mivel a magyar szabályozás még nem használta az euro 4-es besorolást, azokat esetleg át lehet minősíttetni, de azok gyárilag alapból euro4 szerint voltak legyártva.
Elsőként üdvözlöm a régi és új topic társakat; jó rég nem jártam itt... Látom pörög a topic :) és ennek örülök. De amit szeretnék megkérdezni:
Szerintetek a K4J712 motorból lehet Euro 4, 5 motort "létrehozni"? Ha igen, mi kell hozzá? Gondolok itt mind a mechanikus javításra, mind a papírmunkára, hogy a forgalmiba is átvezethető legyen.
A másik, amire egyszerűen nem látok magyarázatot, hátha Ti tudtok ötletet:
A stabilizátor rúd végén lévő csavaros szilent miért megy tönkre cca 2-3 hónap alatt? Olyan szinten szétmegy, hogy kettétörik hosszában és ki is esik. Próbáltam többféle márkát, de ugyanaz a helyzet. Más lógást nem találtam sehol, futómű rázópadon sem jött elő hiba. Minden beállítási érték jó, deformálódva, járdázva nincs. Egy dolgot vettem észre, hogy az első toronycsapágyat a motortérben fogó anyás gumitányér és a karosszéria között kb egy ujjnyi hézag van. Sajnos ezt nem figyeltem a jármű újkorában milyen volt. Ez a hézag szerintetek jó, vagy ennek teljesen össze kellene feküdnie?
Szia! A központi zárra nem, de az elektromos ablakra talán tudok megoldást. Igaz Clio II-nél de ugyanez volt. Utasoldali ablak felfelé működtethető volt lefelé nem. Én is mindent végigméregettem, de semmi. Végül villamossági szerelő találta meg hibát. Szóval a VEZETŐOLDALI AJTÓ kapcsolójában, ami az utasoldali ablakot működteti elengedett egy forrasztás. BENNE A MIKROKAPCSOLÓBAN. 2 lehetőség van: vagy vezetőoldali kapcsoló csere, vagy nekem szétszedték a mikrokapcsolót és talán 2000ft-ért megforrasztották. Azóta is tökéletes. Az enyémben is hibátlan volt a mechanika, a csatlakozók, a vezetékek. Remélem tudtam segíteni.
Tudnátok segíteni abban, hogy egy 2003-as Thaliában (1.5dCI) szeretnék cserélni stabilizátort. Van egy MII-m is abban van stabilizátor pálca. Ebben is van? Vagy csak stabilizátor szilent?
Na jó azért nem teljesen ugyanaz, elég sok mindenben csak első ránézésre egyezik, de ez speciel ugyanaz. A váltó pl már más. A motortér is szélesebb, mások a motortartó bakok. Eleve az egész autó nagyobb.
Nekem semmi nem volt ráírva, de az sem tartott volna vissza. Csak egy menetes dugó a csavar és ha kiveszed belelátsz a cellába, látod meddig ér benne az elektrolit. el kell, hogy lepje a lemezeket. Nekem csúnyább volt a látvány, mint amit sejtetett, alig 3-4 * 5 c3-t tudtam fecskendővel utánatölteni. A csavarokat ha kiveszed vigyázz hová teszed mert savas az alja aztán csak késöbb jelentkezik, hogy kimar valamit, amire ráteszed.
Az én aksim 8 éves 2006 augusztusában vettem és még soha nem néztem bele. ahhoz képest elmegy gondozásmentesnek. De azt hiszem ezt a telet már nem lehet megkockáztatni mert aztán valahol otthagy nem tudok hazamenni és mehetek aksit venni meg segítséget keresni hozzá.
Sziasztok! Egy 2006. Novemberi 1,4 16v tulajdonosa vagyok másfél éve. Eddig nem volt gond a géppel, de 2 hónappal ezelőtt ugrált a motor, fordulatszám egyenetlen volt, volt mikor nem volt alapjáratom, kihagyott az egyik henger. Szerelőnél gyertyacsere, autó meggyógyult. Ma reggel ahogy jöttem dolgozni, megint kihagyott egy henger, fogyasztás 8-9 közötti volt. Szerintetek a gyertyákkal van megint gond, vagy a trafókkal is lehet vmi?