Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Papalac Creative Commons License 2014.11.13 0 0 58313

Ott a pollenszűrő előtt van a ventilátor. Én csapágyzajra tippelek. Még nem szedtem szét, nem tudom javítható-e. Nekem is elkezdett ciripelni a napokban, mintha valami levél beleérne a lapátokhoz.

Takazólemez levétele:

Előzmény: bkriszto80 (58312)
bkriszto80 Creative Commons License 2014.11.13 0 0 58312

Jó reggelt!

 

Ma reggel munkába jövet arra lettem figyelmes, hogy a levegő keringető meglehetősen erősen búg. Kb. olyan  hangja van mint egy sport kipuffogónak, melegre  hajtva erőteljesebb, illetve nyilván 3-as, majd 4-es fokozaton bitang hangos. Belső- külső keringetésnél is, alig van különbség (belső ugye alapból zajos)

 

Parkolóban kiszálltam, kívülről jól azonosíthatóan a jobb eleje felől jön a hang, ahol a pollenszűrő, klíma légcserélő, stb található. (természetesen nem ment a klíma)

 

Tapasztalt már valaki hasonlót, vagy esetleg tudna tanácsot adni, merre indulja el... már megint :S

 

Köszönöm előre is.

Papalac Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58311

Ha jól emlékszem azért kellett cserélnem mert eltört a csavar, de problémát nem okoz, mert elég jól összeszorul a stabilizátor és a lengőkar.

Elég nehéz betenni az új csavart és meghúzásnál is valami patentfogót használtam, mert elforog.

Előzmény: petiren1,5dci (58310)
petiren1,5dci Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58310

Vettem én is Lemfördert bírt is 3-4eKm-ert aztán vettem Birth márkájút, most az van benne már többet bírt mint a Lemförder.

Ha törik:

A Lemförder 3-4eKm után...

Előzmény: Papalac (58308)
zimurgy Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58309

Köszi a választ!

A jobb oldali ablakemelő kapcsolót már szétkaptam, és láttam, hogy két mikrokapcsoló van beforrasztva. Úgy tűnt, hogy szétpattinthatóak, de mivel minden funkciója remekül működött, így nem bontottam tovább. Remélhetőleg a vezetőoldali kapcsolókhoz is ugyanilyen mikrokapcsolókat építettek be.

Előzmény: Tomek1985 (58295)
Papalac Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58308

Megvárom amíg megadja magát a csavar, nem kell szétvágni :)

 

A jobb oldali motortartó beállítására van valami előírás, gyakorlati tanács, vagy ahogy esik úgy puffan alapon megy?

 

Előzmény: Renault Thalia 1.4 16V (58305)
Köhike Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58307

Meg fogsz szenvedni a cserével. Vágd le, szétcsavarozni úgysem fogod tudni. Úgy a legegyszerűbb. Gyárit nem tudom ki gyárthatta, de biztosan aranyárban van mint minden.

Előzmény: Renault Thalia 1.4 16V (58305)
Köhike Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58306

Hiába programozod át nem fog jobb besorolást kapni sajnos.

Előzmény: Renault Thalia 1.4 16V (58304)
Renault Thalia 1.4 16V Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58305

Húú, hát nem gondoltam volna, hogy így este... de nagyon köszönöm! :)

Ahogy látom nálad is kb egy ujjnyi van. Akkor ezek szerint ez a normális.

 

Ettől tartottam, hogy ha egyszer cserélni kell valamit, akkor csak gagyira tudom.

Az eredeti stabi rúd gumi milyen márka? Valeo?

Ha a hivatalos Renault szervizbe megyek az alkatrészesekhez, ott eredeti gyárit kapok, vagy ott is utángyártottat?

 

Amúgy csak tanácsként mondom, hogy azt a 12 éves gumit nézd meg, mert lehet hogy a gumi még jó, de a csavar erősen elrohadt már a gumi belsejében. Nálam a felére elfogyott a csavar átmérője...

Előzmény: Papalac (58301)
Renault Thalia 1.4 16V Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58304

Hmm, kár. Köszi, szinte sejtettem, hogy nem. Új autót nincs szándékomban venni, a mostani tökéletesen megfelel, csak gondoltam hátha pl. egy elektronika átprogramozás segítene a zöld plakett eléréséhez.

A 713,714,715 motor E osztálya mi?

Előzmény: Köhike (58298)
Papalac Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58303

A szárított darázs tartozék, nagy sebességnél stabilizálja az autót :-)

Előzmény: Papalac (58302)
Papalac Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58302

Hogy lehet szerkeszteni a hozzászólást?

 

Jobb torony:

 

Stabilizátor:

Előzmény: Papalac (58301)
Papalac Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58301

Bal torony:

 

Jobb torony:

 

 

Stabilizátor:

 

Kimentem a kedvedért a garázsba :-)

Bocsi, de nem szoktam takarítani a motorteret.

Szerintem is az utángyártottak minőségével lehet a gond.

1x cseréltem egy régi clioban, de alig tudtam betenni az újat. Az nem ment szét.

Előzmény: Köhike (58298)
Köhike Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58300

A második kérdésre egyszerű a magyarázat. Hitványok az utángyártott alkatrészek. Nekem is 1 évet bír ki. Utoljára lemfördert vettem mint "prémium" gyártó. Mondanom sem kell, hogy made in china és már tiszta repedezett fél év után.

Előzmény: Renault Thalia 1.4 16V (58297)
Papalac Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58299

A tányérnál van hézag, hogy pontosan mekkora azt nem tudom, meg kéne mérni.

Arra emlékszem, hogy a kerékállástól változik az a hézag.

Nekem nincs gondom a stabilizátor szilentekkel, pedig az egyik már 12 éves.

Mindjárt csinálok képeket a 9 évesről.

Előzmény: Renault Thalia 1.4 16V (58297)
Köhike Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58298

Sajnos kizárt dolog. Még ha teljesíti is. K4J-ből ha jól emlékszem euro5 nem is létezett. Valaki egy zsigulit épített át euro2-esre a műegyetemen és azt sem sikerült áthomologizálni annak ellenére, hogy teljesítette az előírásokat.Ha euro4-est szeretnél az egyetlen út, hogy egy eleve olyan autót veszel. Voltak olyan esetek amikor létezett euro4-es változatok amik euro3-as besorolást kaptak (illetve euro3-mal is volt ilyen) mivel a magyar szabályozás még nem használta az euro 4-es besorolást, azokat esetleg át lehet minősíttetni, de azok gyárilag alapból euro4 szerint voltak legyártva.

Előzmény: Renault Thalia 1.4 16V (58297)
Renault Thalia 1.4 16V Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58297

Elsőként üdvözlöm a régi és új topic társakat; jó rég nem jártam itt... Látom pörög a topic :) és ennek örülök. De amit szeretnék megkérdezni:

Szerintetek a K4J712 motorból lehet Euro 4, 5 motort "létrehozni"? Ha igen, mi kell hozzá? Gondolok itt mind a mechanikus javításra, mind a papírmunkára, hogy a forgalmiba is átvezethető legyen.

 

A másik, amire egyszerűen nem látok magyarázatot, hátha Ti tudtok ötletet:

A stabilizátor rúd végén lévő csavaros szilent miért megy tönkre cca 2-3 hónap alatt? Olyan szinten szétmegy, hogy kettétörik hosszában és ki is esik. Próbáltam többféle márkát, de ugyanaz a helyzet. Más lógást nem találtam sehol, futómű rázópadon sem jött elő hiba. Minden beállítási érték jó, deformálódva, járdázva nincs. Egy dolgot vettem észre, hogy az első toronycsapágyat a motortérben fogó anyás gumitányér és a karosszéria között kb egy ujjnyi hézag van. Sajnos ezt nem figyeltem a jármű újkorában milyen volt. Ez a hézag szerintetek jó, vagy ennek teljesen össze kellene feküdnie?

 

Tomek1985 Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58296

A gyári olajleresztő csavar méretei:

 

Hossz 15,5 [mm]
Menetméret M 16 x 1,50 x 12
tömítőgyűrűvel
Kulcsnyílás 8 x 8

Előzmény: hant90 (58294)
Tomek1985 Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58295

Szia! A központi zárra nem, de az elektromos ablakra talán tudok megoldást. Igaz Clio II-nél de ugyanez volt. Utasoldali ablak felfelé működtethető volt lefelé nem. Én is mindent végigméregettem, de semmi. Végül villamossági szerelő találta meg hibát. Szóval a VEZETŐOLDALI AJTÓ kapcsolójában, ami az utasoldali ablakot működteti elengedett egy forrasztás. BENNE A MIKROKAPCSOLÓBAN. 2 lehetőség van: vagy vezetőoldali kapcsoló csere, vagy nekem szétszedték a mikrokapcsolót és talán 2000ft-ért megforrasztották. Azóta is tökéletes. Az enyémben is hibátlan volt a mechanika, a csatlakozók, a vezetékek. Remélem tudtam segíteni.

Előzmény: zimurgy (58277)
hant90 Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58294

Meg tudja valaki mondani, hogy az olajleeresztő csavarnak mik a méretei? Nekem ilyen van benne (2003-as 1.4 8V):

 

Gondoltam, hogy inkább hatlapfejűt vennék bele.

zimurgy Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58293

Sajnos nem volt sikeres a centrálzár távvezérlőinek a szinkronizálása.

Már ott kezdődik a gond, hogy a műszerfali nyomógombot hosszan nyomva nem történik meg a bezárás-kinyitás sem. :(

Röviden nyomva viszont szépen nyitja-zárja az összes ajtót.

Előzmény: GOFE (58283)
ponyva01 Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58292

Sziasztok!

Tudnátok segíteni abban, hogy egy 2003-as Thaliában (1.5dCI) szeretnék cserélni stabilizátort. Van egy MII-m is abban van stabilizátor pálca. Ebben is van? Vagy csak stabilizátor szilent?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Köhike Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58291

Annyi feladata van csak egyébként a kapcsolónak, hogy alapjáraton ha tekered a kormányt onnan tudja az ecu, hogy emelni kell az alapjáratot.

Előzmény: Papalac (58289)
Köhike Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58290

Na jó azért nem teljesen ugyanaz, elég sok mindenben csak első ránézésre egyezik, de ez speciel ugyanaz.  A váltó pl már más. A motortér is szélesebb, mások a motortartó bakok. Eleve az egész autó nagyobb.

Előzmény: Papalac (58289)
Papalac Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58289

Tudom, hogy nem nagy eltérés van a két autó között, csak nekem olyan nagynak tűnik az a menet ahhoz a vékony csőhöz ?-)

Előzmény: Köhike (58288)
Köhike Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58288

Ilyen van benne. Ugyanaz a két motortér.

Előzmény: Papalac (58287)
Papalac Creative Commons License 2014.11.12 0 0 58287

Aki cserélt már kormányszervó nyomásérzékelőt segíthetne, hogy ilyen van-e a thaliában?

Nem találok az alkatrészeseknél. Mennyibe kerül egy ilyen és hol lehet kapni?

Ez állítólag a Logané.

Azt néztem, hogy 21-es kulcs kell a letekeréséhez és talán 12-es kell a csőcsonkhoz.

ÖregMackó Creative Commons License 2014.11.11 0 0 58286

Nekem semmi nem volt ráírva, de az sem tartott volna vissza. Csak egy menetes dugó a csavar és ha kiveszed belelátsz a cellába, látod meddig ér benne az elektrolit. el kell, hogy lepje a lemezeket. Nekem csúnyább volt a látvány, mint amit sejtetett,  alig 3-4 * 5 c3-t tudtam fecskendővel utánatölteni. A csavarokat ha kiveszed vigyázz hová teszed mert savas az alja aztán csak késöbb jelentkezik, hogy kimar valamit, amire ráteszed.

 

Az én aksim 8 éves 2006 augusztusában vettem és még soha nem néztem bele. ahhoz képest elmegy gondozásmentesnek. De azt hiszem ezt a telet már nem lehet megkockáztatni mert aztán valahol otthagy nem tudok hazamenni és mehetek aksit venni meg segítséget keresni hozzá.

 

 

Előzmény: k.o.v.a.cas (58266)
Solymidani Creative Commons License 2014.11.11 0 0 58285

Sziasztok! Egy 2006. Novemberi 1,4 16v tulajdonosa vagyok másfél éve. Eddig nem volt gond a géppel, de 2 hónappal ezelőtt ugrált a motor, fordulatszám egyenetlen volt, volt mikor nem volt alapjáratom, kihagyott az egyik henger. Szerelőnél gyertyacsere, autó meggyógyult. Ma reggel ahogy jöttem dolgozni, megint kihagyott egy henger, fogyasztás 8-9 közötti volt. Szerintetek a gyertyákkal van megint gond, vagy a trafókkal is lehet vmi?

zimurgy Creative Commons License 2014.11.11 0 0 58284

Köszönöm szépen a gyors segítségedet! :)

Előzmény: GOFE (58283)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!