A II/III. osztályban nem feltétlenül áll úgy a nép, hogy 100,ezres felnikkel versenyezzenek... Attól, hogy nem kovácsolt, még lehet erős egy felni.:) De ezzel foglalkozom 20 éve, hidd el, tudom miről beszélek. :)
Komplett kerékszettem eladóvá vált, 6,5*15 Team Dynamics 195/50R15 Pirelli P5000 Drago 5-6mm gumikkal. Versenyfelninek is használják, mivel brutal erős felni.
A szett ára 60,000-ft
Csak a felnik 45,000-ft
Fedelek is megvannak, de nem tettem fel. Nem üt, nem ráz, frissen centrirozva.
Ha a melegben bekapcsolod ( mint milyen a héten volt ), és hideget fúj, meg a motortérben lederesednek a klímacsövek, nem egyfolytában jár a klíma ventije, hanem időközönként bekapcsol, és ki, akkor nagy gondja nem lehet. Mondjuk, ha elviszed egy klímáshoz, nem gond, hiszen, ha jó a rendszer, akkor szinte elenyésző, amit fizetsz a pótolt gázért, csak a munkadíjat kell lényegében fizetni.
Amint írták, a pollenszűrőt kell kicserélni. Annak a cseréjekor kell egyet frissíteni a klímát, amikor kivetted a régit. Ha nem büdös most, akkor elég az egyszerű módi. Lehet olyan spray-t kapni, amit csak beállítasz a kocsiba, beindítod a klímát belső keringetésen, és az ülés mögötti lábtérbe állítva megnyomod a flakon gombját. Az kiakad, és kifújja magából az összes anyagot. Persze, benyomáskor rá kell csukni az ajtót. Így jár egy negyedórát, kering benn a fertőtlenítő gáz, majd utána még ennyit járatod, hogy kiszáradjon nyitott ajtókkal, és megvan a fertőtlenítés. Utána be lehet rakni az új szűrőt. Ezek illatosítottak, és még jó darabig lehet érezni a fűtésnél. Én. pl. legutóbb potpurrisat kaptam, elég kellemes volt.
Hello.Van egy spay azthiszem Würt-ös/bocs ha rosszul irom a nevét/ elég jo.Leirták elöttem hogy kell használni.Tényleg megszünik a büdi szag a kocsiban,még az ülések is illatosak lesznek töle.Valamilyen szinten fertötleniti a kocsi belsöt.
Ha különösebb panasz nincs a klímára, hűt rendesen és nem büdös, akkor szerintem nem érdemes szakihoz hurcolásznod az autót. Amit érdemes azért megnézned, az a pollenszűrő. sokan leszarják a cserét, viszont egy év alatt még vidéki használatban is ocsmányul el tud koszolódni. (Autósboltban kemény 1000-1200 forintért kapni újat és nulla barkácskészséggel is simán ki tudod cserélni).
A klímabüdösödés megelőzhető valamennyire, ha a klíma járatása után nem állítod le egyből a szellőzést, hanem kikapcsolt klímával fújatod még egy kicsit magas ventillátor fokozaton.
Szerintem ha megfelelően hűt, nem szabad elvinni ilyenre, amit te mondasz. Felesleges munka leszívni és feltölteni újra gázzal. Ilyet csak akkor kell, ha már nem műkődik megfelelően. Lehet kapni különböző klíma tisztító spary-ek, ezek ferőtlenítenek. Be kell fújni a levegőbefújó nyílásba, és belső levegőkeringetés mellett 15 percig maxon járatni a ventiket, a légkondit, így kitisztul a belseje, megőli a spórákat, gombákat. Persze az autóban ilyenkor tilos benne ülni! Utána pedig külső levegőkeringtetés és szellőztetés. Persze vannak olyan spary-k is, amiket csak be kell rakni az autó utasterébe, és a tartalmukat kiengedik oda, így nem neked kell befújni a megfelelő nyílásokba. Az eljárás ettől függetlenül ugyanaz. Maxon a venti és belső keringtetés majd szellőztetés.
A cd-s magnó beszippantotta a lady gaga lemezemet, nem lehet e hogy kiszippantja az autó a dalszöveget????
Ha eredeti cd-t használok akkor nem fogja beszippantani?"
Valoszinü hogy azért szippantotta be mert nem gyári lemez volt.Probáld meg bakelit lemezzel azt biztos nem szippantja be.
Nemfogod elhinni én hogy jártam.Télen a garázsban pakolgatás közben akartam zenét hallgatni.Bekapcsoltam az autorádiot de sehogysem akart megszólalni.Piszkáltam egy darabig mire rájöttem azért nem szól mert megfagyott a hang.Ne tudd meg milyen hangzavar volt nálam a garázsban tavasszal. :)
Hát igen,mondanám hogy megint egy b@rom magyar szabály de valaki mintha itt is irta volna külföldön is hasonlo szabályok vannak.Nemtudom de tényleg fura elgondolás.
Érdemes elvinni egy autóklímáshoz, aki lefejti a rendszerben lévő gázmennyiséget, ha kell, akkor pedig hozzápótol, hogy az előírt mennyiségű töltettel üzemeljen a klíma. Még ha "jó" is, akkor is veszít valamennyi gázt a rendszer.
És igen, évente érdemes megcsinál(tatni) a fertőtlenítést is, pollenszűrőt ellenőrizni,stb.
Nem tudom volt-e szó korábban, a klímatisztításról, én nem láttam..
Szeretném kitisztítani a klímát, mert nem tudom, hogy mikor volt vagy volt-e egyáltalán.. a múltkori fékcserés Speedynél rákérdeztem, de csak annyit mondtak, ha működik a klíma akkor nem kell vele foglalkozni.. na erre inkább nem mondtam semmit.. Van valami klímatisztító spay is, ahogy utánanéztem.. tudnátok segíteni? vagy vigyem inkább el és én ne kezdjek bele, mert bonyolult?!
Abban egyet értek a hatósággal hogy a full feketét nem engedéllyezi.. Hisz abból este valóban nehezebben lehet kilátni és van az utakon éppen elég sötétruhás gyalogos és lámpa nélküli biciklis...
De hogy még színtelennel se lehet, ezt én sem értem...
Valamivel "hűvösebb" lessz bent,de én most ebben a szép napsütésben kiprobáltam ha elöl ülök besüt rendesen,ha hátul ülök akkor elég türhetö.Szerintem 5-6 fokot levesz a kinti forroságbol klima nélkül is.
Nemtudom miért tiltják ennyire pedig sokkal komfortosabb ugy vezetni ha nem égek szénné az autoban...
Az első oldalablakokról lettetem mármint a fóliázásukról. A szerelőm is azt mondta, hogy az oldalablakokat ne mert a viszgán levetetik..
Csak azért kérdeztem, hogy a B oszloptól megéri e fóliáztatni, merthogy ha az oldalablakok ill a szélvédő nincs fóliázva akkor nem e fog ugyan úgy felmelegedni az utastér mint most.
Tehát valóban érezhető lesz e a változás fóliázás után?
Ahogyan írták. Az első oldalablakoknak minimum a fény 70%-át kell átengedniük. Az első szélvédőnek a 75%-át.
Ennyi kb. a gyári színezés. A leghalványabbakkal is túllépi.
A B oszloptól hátra a többi be is lemezelheted, hiszen egyes furgonok is ilyenek. Meg telepakolva sem látni át rajtuk hátra.
Az első szélvédőt meg a lehajtott napellenzők vonaláig vakolhatod le, hiszen a napellenzőn sem látsz át.
Viszont azt nem értem, ha a jóféle fóliákból a sötétebb és a világosabb szinte ugyanannyi infravöröst enged át, tehát azonos a hővisszatartási képességük, akkor miért nem forgalmaznak színtelen fóliát? Mert ezek szerint nem a színezettségtől függ a hővisszatartási erő. Így a fehérnek is elég jó lenne a hatása, és az tudná az előírt színértéket.
Az a baj, hogy az egyszeri vizsgabiztosoknak ebből annyi marad meg, hogy elől nem lehet fólia. Nem az, hogy értékhez kötődik. Az enyém gyárilag színezetlen. A fóliás azt mondta felrakás előtt, hogy egy korábbi régi Escortra is rakott a leghalványabból előlre az oldalablakokra, és igaz, hogy pár százalékkel 70 alá csúszott ( a gyári fehér üveg! ), de megdta rá a műbizonylatot, mert aki szemre ezt megmondja, az kinya..atja neki.
Azután az enyémen viszont hozta a 71-72 százalékot a műszer szerint. Lehet, hogy ebben vékonyabb az üveg. Így arra totál nyugodtan felnyalta az igazoló matricákat előre is.
De most vizsgán fényképezéskor inkább lehúzták az ablakot, hogy ne látszódjon a kis matrica. Szemre látni, hogy hátul sötétebb, elől, mintha gyári lenne, de a hülye vaskalapos ellenőrök hamarabb ágálnak, minthogy utánajárnjanak. Utólag meg már macerás küzdeni, hogy az ember az igazát bebizonyítsa.
"Érdekes nekem azt mondták, hogy adnak műbizonylatot és az általuk használt fóliába nem kötnek bele műszakin, mármint a vezető ill. utas oldalablakokon."
Akkor ez vmi átverős fóliázós volt. Nekem azt mondta az egyik debreceni fóliás, hogy gyakorlatilag A és B oszlop közé annyi sötétítés a megengedett, ami nem több, mint a Swift üvegek gyári "sötétítése". Hiába lenne benne pénze, megmondta korrekten.
A fóliás azt mondja, mert neki üzlet, ha eladja a fóliát. Kérdezd meg tőle, hogy hajlandó-e írásba is adni, hogy az esetleges ellenőrzés, vagy műszaki vizsga alkalmával, a nem engedélyezett üvegfelületek fóliázása miatti költségeket (fólia eltávolítás, tisztítás, bírság és/vagy járulékos költségei) kifizetni-e, az idevonatkozó rendelet esetleges módosításáig, mert ugye a jelenleg érvényben lévő, akár szigorodhat is, amit nem lehet előre tudni.
A válasz előre borítékolható, illetve ígéret és írás birtokában amikor mennél hozzá, valószínűleg azt mondaná, hogy a leszedett fólia már nem az ő munkája, mert az tuti engedélyes volt, azt pedig valaki már kicserélte egy másikra. ;-)
Ebben igaza is lehet, mert a fólia valóban engedélyes, műbizonylatos, jóváhagyási jeles stb. csak nem az első, oldalsó ablakokon. :-)
Egyre kevesebb az olyan vizsgabiztos, aki meg meri kockáztatni mind a saját, mind pedig a vizsgának helyet adó cég esetleges felfüggesztését a fólia miatt, amikor számtalan kisebb dolog miatt is felfüggesztenek vizsgaállomásokat, és vizsgabiztosokat. Az ellenőrző hatóságokat pedig még nem is említettem, akik jó kis fejfájást okozhatnak egy közúti ellenőrzés alkalmával az első oldalablakok fóliázása miatt, ha pl. kivonják a gépet a forgalomból, és elveszik a forgalmidat. Szerintem nem éri meg a rizikót, de ezt mindenkinek magának kell tudni mérlegelni, és eldönteni.
Akkor nem remélek olcsóbb árakat, így viszont egy kicsit csúszni og a dolog mert ennyi keret nincs rá :(
Érdekes nekem azt mondták, hogy adnak műbizonylatot és az általuk használt fóliába nem kötnek bele műszakin, mármint a vezető ill. utas oldalablakokon.
Akinek fóliázva van a kocsija leírhatná hogy tényleg megéri e.
Elmondom nekem az a problémám, hogy hátra nem nagyon ér el a klíma teljesítménye... Hétvégén elől már fáztunk még hátul a kismacslának melege volt (igaz a hátső ablakon sütött be a nap 1000-el). Ezt szeretném elérni, hogy a klíma ne csak elől hanem hátul is érezhető legyen.
A klíma jó4-5 fokot fúj be. (megmértem)...
Szóval hogyan lehetne ezt megoldani? Elég a B oszloptól hátra vagy kell a másik két oldalablak is??
Nekem 2007-ben még 43000 ft volt.Persze ezt a srác mondta a kereskedésben mert ajándék volt.Denagyjábol ennyi az annyi.Nekem is az A oszloptól hátra teljesen a hátsó szélvédöt is beleértve.Mondjuk összel mikor vittem müszakira az elsö ajtokrol(illetve ablakokrol)lekellett húznom a foliát mert több helyen "megszakértették" és aztmondták igy nem megy át hiába van mübizonylat.Lehuztam hát,nehogy ezért legyen gond.