Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.04.05 0 4 64098

a XII.kerületi tanácsnál dolgozott egy Oktatási Osztályvezető úr/elvtárs.

Ritka művelt, polgári ember volt.

Nagyon sok embernek segített amikor erre szükség volt.

Amolyan kidobhatatalan bútordarabbá nőtte ki magát.

Kicsi gúnnyal de még a tanácsháza szolgálati macskájár is elvtársnak szólította.

 

Neki mindíg (amióta lehetett) VOLGA személyautója volt.

Az első M21-se természetesen egy vállalattól leadott selejt példány, Röppentyű utcán keresztül.

Mindíg csillogott villogott mint a Salamon..............e.

 

A másodikat már kunzumon keresztül*** vette neki a bátyja.

A bátty feketeseggű vala, mert a mocskos és folyamatosan rothadó, hanyatló nyugaton, azaz Belgiumban élt.

VOLGA M22 kombit vett öccsének.

Ráadásul dízelt.

Az 197-es évek elején.

 

Az osztályvezető úr csak azért nem kapott pártfegyelmnit a méltatlan cselekedetért, mert nem volt párttag.

Ezt a kombit sokáig megtartotta.

 

Az első M24-t már símán, befizetéssel vette a Merkúrtól az 1980-as évek közepén.

Ez ronda narancssárga volt.

 

Nyugdíjba vonulása egybe esett a rendszerváltással, és akkor megvette élete utolsó Volgáját 3102-est.

Ezt már alig használta.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

*** = fiataloknak.

A konzum egy bolt rendszer volt.

5-10 Magyarországon.

azok vásárolhattak ott akiknek az Nemzeti Bank engedélyezte, hogy deviza számlájuk legyen, később un. BC számlájuk.

Valamint a külföldiek.

 

Külföldi közveteen idehazai családtagjának vehetett szalámit, műszaki cikkeket, cigarettákat, bőr dzsekit, autót.

Az autó katalógus kinti árát + 60% VÁM-ot meg kellett fizetni a külföldi rokonnak, akkor behozhatta az adott autót és levizsgáztathatta az öccse, bátyja, ángya, rokona nevére.

 

Majd kivétel nélkül, Opel, VW, Ford, Fiat, Renault,Peugeot kocsik jöttek, de a hazai kisiparosok közül sokan kértek rokonaiktól Volga kombikat.

 

Előzmény: Sevket Iyidere (64094)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.05 0 3 64097

BZ-36-20 (Ikarus 280.17)

scsabi Creative Commons License 2024.04.05 0 2 64096

Hát ez egy Varsó 201/202-es, bár több gond is van vele. Az RA-52-## messze nem korhű, mert az kb. a hetvenes évek végén kiadott rendszám. A szín se igazán jó.

 

Itt egy kicsit leharcolt rendőrségi 201-es, eredetiben:

Előzmény: Gordon Zsigmond (64095)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.04 0 2 64095

RA-52-57 (FSO Warszawa M-20)

Sevket Iyidere Creative Commons License 2024.04.04 0 3 64094

AH 86-72

 

BA 14-79

ZsoltALM Creative Commons License 2024.04.04 0 0 64093

ZL....Lada 1300, Vaz 21011.

Előzmény: Gordon Zsigmond (64084)
triplaharom Creative Commons License 2024.04.04 0 0 64092

Köszönöm, számomra nem ismerős ez a fajta, pedig a picurka Bocira emléxöm. 40 vagy 60 filér volt az ára.

Előzmény: gumidani (64090)
gumidani Creative Commons License 2024.04.04 0 2 64091

Máig hiányolom, hogy annak idején nem majszolhattam Sztálinváros nevű csokit. 

gumidani Creative Commons License 2024.04.04 0 3 64090

Előzmény: triplaharom (64089)
triplaharom Creative Commons License 2024.04.04 -1 0 64089

Mi volt a neve ?

Előzmény: trizs77 (64088)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 64088

Nem tehetek róla de erről mindíg az INOTA csoki jut eszembe, aminél rosszabb minőségűt édességet valószínűleg sohasem készítettek Magyarországon.

 

Előzmény: 505519570004 (64087)
505519570004 Creative Commons License 2024.04.04 0 4 64087

AD 04-10

505519570004 Creative Commons License 2024.04.04 0 3 64086

AB 73-81

505519570004 Creative Commons License 2024.04.04 0 3 64085

AB 60-51

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.04 0 2 64084

CR-79-99 (Zastava 750) & ZL-28-67 (Zsiguli)

FAV 20 Creative Commons License 2024.04.03 0 5 64083

Előzmény: Tomsz85 (64036)
Zeisig Hilda Creative Commons License 2024.04.03 0 6 64082

IS 13-84 és AF 03-69 és mások

chauffeur.emeritus Creative Commons License 2024.04.03 0 4 64081

FD 27-78 Škoda 706 R

chauffeur.emeritus Creative Commons License 2024.04.03 0 3 64080

FJ 63-06

Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.04.03 0 2 64079

Hát kérlek szépen, kutatómunkára ösztönöztél:

1950 júniusában állították itt fel az első kapcsolószekrényt.

1955 dec-1956 ápr. között - valamikor - magát az üvegkalatkát ("butykának" írják, de soha nem hallottam eddig így nevezni.)

1971 márciusa óta nem használták,

1980 októberben bontották el.

(Kb. erre tippeltem volna, mert 10-11 éves koromra még egészen jól visszaemlékszem...)

Állítólag a jelenlévők megkönnyezték a bontást, nem volt ováció...

És még napjainkban is vannak tervek az újra-felállítására. (Kiderült, az egyik vállakozó haverom (D.T.) vállalta a vas-állvány legyártását. Nem is tudtam eddig.) Szerintem nem kell már az oda... 

Előzmény: banatig (64077)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.03 0 2 64078

FV-12-76 (Barkas B1000)

banatig Creative Commons License 2024.04.02 0 0 64077

Ez a bódé meddig lehetett meg Miskolcon?

Előzmény: Desgrévres (64056)
apron64 Creative Commons License 2024.04.02 -1 4 64076

PRÓBA 02-67 és PRÓBA 04-74  /Ikarus-ok. Monaco 1973, a kiállítás előtt./

 

Egy volt Ikarus dolgozótól.

gumidani Creative Commons License 2024.04.02 0 2 64075

Pontosan. A valódi szükségletek szerint ő szabályozta a forgalmat és nem egy előre beálított program. Persze az ügyességén és a figyelmességén múlott az, hogy jobb volt-e egy automatánál, vagy rosszabb. Még korábban pedig a sarkon állva (esőben, hóban) így működtek.

Előzmény: triplaharom (64062)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.02 0 2 64074

FY-74-75 (IZS 2715)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.01 0 0 64073

Hogy ontopik is legyen, az első képen a Wartburg CP-58-82.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (64064)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.01 0 2 64072

"a"    VILLANYRENDŐR kettő városunkban is fogalom volt.

Pécsen és Miskolcon.

Mindkét helyen kb. évtizedig vagy tovább 1=egy ilyen létesítmény volt, de minden eligazítás, útbaigazítás úgy kezdődött, hogy :

            - elmégy a villanyrendőrig és onnan a harmadik,,,,,,,,,,,,,,,,,

vagy

            - a villanyrendőrtől megy a ...számú busz, nos azzal menj...........megállót.

 

Mindkét városban a VILLANYRENDŐR volt az origó.

 

Előzmény: triplaharom (64065)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.04.01 0 0 64071

Akarom mondani, az első kép készült a 2. képen látható busz háta felől....  

Előzmény: Hattori Hanzo69 (64070)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.04.01 0 1 64070

Az első két kép lényegében egymásnak átellenes oldalról készült (Széchenyi utca). A 2. kép kb. a csuklós-busz hátulja felől, a túloldalról.

A harmadik pedig "benéz" oda, ahová a Wartburg készül kanyarodni, tehát Bp. felé.

(Ma egyébként ez a rész már forgalom elől elzárt, sétálóutca.)

Előzmény: Hattori Hanzo69 (64066)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.04.01 0 0 64069

Háppedig... Az időpontok másak.

Előzmény: triplaharom (64068)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!