Szia, látszik a csavarokon, füleken, hogy sosem volt szétszedve, szerintem fölösleges lenne. Lehet valamelyik előd ettől várt + lóerőket...
Sajnos jól látod 10 éve bután jár, legalábbis alapjáraton, hát ez van, volt hogy zöldfülűként kérdeztem szakit (nem fórumos), hogy így jó-e és az volt a válasz, hogy igen. Később a befecskendezőszelepek hibájára gyanakodtam. De jött ment, hidegen pöccre indult mindig, az országúti fogyasztás sem volt horror, a téli városi mondjuk igen...
Nemrég kivonattam az autót a forgalomból olyan súlyos a helyzet, teljes szétszedés, korábban "lakatos szakember" által végzett "javítások" miatt, amik csak ártottak. Nem is teszek fel képet, olyan szomorú a látvány. De a lényeg, hogy most van lehetőség ezt is rendbe tenni.
Tudsz segíteni, hogy pontosan milyen vezérlőt keressek hozzá? ETK 2 félét hoz. És jól jönne a megfelelő Bosch szám is.
Nem, ez annak lesz a szama, amit gyarilag a dobozba raktak. Azota mar lehet, hogy kicsereltek. Nekem az a gyanus, hogy ra van irva filccel, hogy e34 525i, ami az e30 320-hoz sehogy sem stimmel. Nem azt mondom, hogy el sem kellene indulnia, de azert 10 avalatt sztem feltunt volna, hogy butan jar. Azt tippelem, hogy szoftvercsere volt abban a vezerloben.
Szia, a krómozás nehéz ügy, én krómoztattam motorkerékpár alkatrészeket Bp.-en (címre nem emlékszem), 2 éven belül dobta le magáról minden az egyébként igen drága bevonatot. Tudomásom szerint a fő probléma, hogy környezetvédelmi és gazdaságossági okok miatt nem rezeznek alá, így nem is lehet tartós. Én veterán motorkerékpárosokat kérdeznék a helyedben, pl. http://pannoniamgtsz.hu, náluk ez napi probléma, lehet tudnak ajánlani valakit aki korrektül dolgozik. Fehér horgonyzást csinálnak itt Esztergomban is, 20 kerékcsavar 5000,-Ft volt kéz alatt, szerintem drága és szr :D
Urak, tudnátok ajánlani egy helyet, ahol horganyzást, nikkelezést, esetleg krómozást (nem műanyagra) csinálnak, jó minőségben? Lehetőleg Budapesten, vagy a nyugati agglomerációban?
Az nem jelent semmit, hogy a dobozra mi van rairva filctollal. A vezerlok egyformak. Van benne egy eprom, abban van a program. Bontsd ki, nezd meg azon a matricat! Az alapjan ki tudod guglizni, hogy mi van benne, aztan raerunk utana agyalni, hogy mi legyen vele.
További problémáim is vannak, amiben nagyon jól jönne tanács és segítség,
Mint kiderült az autóban nem a gyári motorvezérlő van,
egy '91 Touringról van szó, M20B20, katalizátor nélküli, motorszám: 206KA26354748
A benne lévő vezérlő ez:
Ez cserélendő, B20-éra, ha jót akarok magamnak? Lassan 10 éve így használom az autót de nem tudom, hogy jó-e ez így, nem ültem másik B20-ba soha. HA cserélni kéne akkor pontosan milyen vezérlőt keressek?
Valamint keresek M20B20 hoz ép hűtőkeretet is, nem klímás, sajnos az enyém sérült.
Nekem és Dexter barátomnak a VIN kód alapján 92 fokosat hozott. Amúgy szeretem forgatni. Milyen ventillátor szabályzót vettél? Érdekelne. És visszatérő víz hőmérsékletre szabályzol ugye?
A 92 fokos termosztáttal a tűzfalnál lesz vagy 95-100fokos a vized főleg ha nem forgatod szét a motort. A gyárija 88fokos amúgy az S54 ben van 80 fokos.
M42-hoz legutobb en is Dolzot vettem es az femlapatos volt + az altalanos tapasztalatok mindenfele jok a markaval. de ez nem zarja ki, hogy az M52-hoz muanyaglapatos kivitelt gyart, bar furcsa.
Azért 92 fokos lett a termosztát, mert a gyári 28i-n is ennyi. Jobb a termikus hatásfok, ha normális módon használom. Ha meg ütöm neki, úgy is mindegy, szerintem. A 80 fokos termosztát is nyitva lesz az első kanyar után, meg a 92 fokos is... A toló ventilátor meg ilyenkor mindig teli fokozaton megy nekem.
Nekem is nagy vágyam lenne eljutni az enyémmel külföldre, de nagyon tartok tőle, pedig szeptemberben tervezünk autóval menni Münchenbe is, a BMW múzeumba. Nagy élmény lenne oda E30-al menni és lőni pár képet. De engem szerintem már a határon főbe lőnének.... :( Ugyhogy marad a családi autó.
Kicsit morbid, de nagyon szurkolok annak, hogy valami baja legyen, mert ha egyben találom és minden frankó vele, akkor tényleg nemtudom mi az @nyám tyúkja van melegedés terén... Mostanság rájárt a rúd rendesen a kocsira, költöttem rá szépen. Erre ez a hála... Megy is bele a gázolajos rongy a tankbeöntő nyílásba, ha nem javul meg! :D :D
Voltam sielni mult heten az E30-cal. A szallasunkhoz egy kb 50 meter szintkulonbsegu ut ment fel, amin kettesben kenyelmesen felment az auto. Egyik este elmentem a gyerekkel uszodaba es amig bent voltunk, kb 2 ora alatt leesett 10 centi ho. Az emlitett uton ugy sikerult felmenni (nekifutas kizarva, az eljen van egy derekszogu kanyar), hogy kettesben, "allo helyzetben" mentem kb 30-40-nel, az auto enyhen keresztbeallva meg tolta fel magat szep lassan a hegyre. Dolgozott a sperr rendesen. Rajtam meg vegig a halalpara volt, mert egy autonyi szeles volt az ut, jobbrol-balrol kerites es tudtam, hogy ha megallok, akkor 0 eselyem van megfordulni, viszont tuti telibeverem a kocsi seggevel a keritest. Lenyeg a lenyeg, hibatlanul felertunk (az ut vege elott, az emelkedo tetejen megegy 90 fokos kanyar csak, hogy vidam legyen az elet). Amugy az auton zsir uj 4 evszakos gumik vannak, annak is megvan az oka. A degeneralt osztrakok jobban tudjak meddig jo a teligumi, mint a gyartok. 4mm alatt buntetnek, ha esetleg balesetet okozol akkor igen durvan. Emiatt a 3.5mm-es telugumijaimat kenytelen voltam lecserelni, pedig ez volt az utolso sieles, amit ezzel az autoval terveztem. A nyari gumijaim mar igen kozel vannak a kopasjelzohoz, raadasul az egyiket szetcsaptam tavaly, igy olyan is kellne. Mivel mar eleg keveset jarok az autoval a logikus dontes most a 4 evszakos volt. Azt kell mondjam, hogy pozitivan csalodtam. Teszteltem hoban, esoben es nem eretem hatranyt a telihez kepest. Kivancsi leszek nyaron hogy birja majd a 40 fokot. Egyetlen negativum, hogy eleg zajos.
En M40-be raktam nemregen es ugy emlekszem ontvenylapatos volt. Persze lehet, hogy mas tipus. En eloszor kiszednem, ami benne van es megneznem mit mutat. Volt mar itt kb egy evtizede olyan sztori, hogy valakinek gyakorlatilag feloldodott a lapat es amiatt nem szallitott eleget.
Ez a fajta kiegyenlitotartaly sztem nem ugy mukodik, hogy folyamatosan folyik at rajta a hutoviz, szoval hogy az hideg sztem teljesen normalis.
A muanyag kerekes vizpumpa pont olyan jo vagy szar, mint a femlapatos, mindkettorol lehet remtorteneteket hallani. Egy megnezest a jelenlegi pumpa biztosan meger. Ha cserelni kell, akkor sztem hepu, az a gyari.
Van ilyen mérőm (amúgy nem lézeres, csak az irányzéka az, amúgy infra hősugárzást mér ;-) De ezen nem veszünk össze, csak többektől hallottam már így említeni), a felső vízcső hőmérsékletét visszaigazolta már, a visszatérőt igaz leállított motorral mértük anno 1-2 perc elteltével, ott ~20C volt a delta T.