Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Zolcsi67 6 napja Creative Commons License 46774

Kedves virtuális túratársak!

 

Nagynehezen legyőzve velem született lustaságomat, elindult a túrablogom. Szépen, lassan falva a kilométereket és a már jópár éve megtett túráimat.

 

http://erdonmezon.blogspot.hu/

AttHunter 6 napja Creative Commons License 46773

Köszi, holnap megpróbálom.

Van aktualitása, mert még csak Rémnél tartunk.

Előzmény: Tavaszi Széll (46772)
Tavaszi Széll 6 napja Creative Commons License 46772

Szia!

Békés megye: ha még van aktualitása, szerintem ők http://www.korosklub.hu/egyesulet/elerhetoseg tudnak neked segíteni.

Előzmény: AttHunter (46771)
AttHunter 6 napja Creative Commons License 46771

Ha már AKT-zunk, akkor egy rövid helyzetkép az AKT megyei teljesítésekről:

 

- Bács-Kiskun Megyei igazolófüzet már nincs, a jelvények is elfogytak, közölte Bálint Károly.

- Szabolcs-Szatmár Megyei igazolófüzet elfogyott, nem is tervezik újra a kiadását, közölte Bálint János.

- Csongrád Megyei régi füzet van és kitűző, de inkább lebeszéltek róla, mert több mint 10 éves (Kovács Balázs)

- BAZ Megyei nincs, közölte Bernáth Marietta.

- JNSzolnoki füzet és jelvény nincs, közölte Vajk Ödön.

- Hajdú-Bihar Megyei füzet és jelvény is van, Lévai Gyöngyi szívesen elküldi, levaigyongyi@gmail.com

- Békés Megye nem nagyon válaszol és a KVTE sem válaszolt eddig.

pozo 6 napja Creative Commons License 46770

Egyetértek felvetéseddel.

Nyáron az Alföldön való vándorlás (nagy részt árnyék nélkül) bizony embert próbáló vállalkozás... Szerintem egy túrát nem jó végig szenvedni...

Érdemes lenne néhány olyan Rendezővel beszélgetni, akik nyáron, nyitott területen rendeznek teljesítménytúrát.

Tudok olyan nyári, nyitott területen haladó teljesítménytúráról, ahol a résztvevőkhöz hőguta miatt mentőt kellett hívni...

Persze, érthető az is, hogy nyáron sokan érnek rá, mivel ekkor van a nyári szünet  és a szabadságolások, de ilyenkor szerintem vízpartra kell menni, ahol kívül-belül hűtheti magát az ember:)

Persze, megoldás lehet, hogy a túrák hajnali 4 -kor indulnának, és 10-kor befejeződnének, ez idő alatt kb. 25 km körül lehet teljesíteni. Persze, azt is tudom, nem vagyunk egyformák, biztosan lesznek olyanok is, akiknek a minden napos hajnali kelés nem igen lesz ínyére...

Előzmény: Tavaszi Széll (46769)
Tavaszi Széll 6 napja Creative Commons License 46769

az alföldi túrákat nem feltétlenül télen kell lebonyolítani

 

Ezt írtam az imént, de - egyelőre még viszonylag csekély Alföldi Kéktúra tapasztalatom alapján - hozzáfűzhetem azt is: nem feltétlenül nyáron. Tudom, hogy a nyári szabadságolás + az iskolai szünet nagy úr, de ez a bő 400 km két hét alatt bő 27-28 km-es túrákat jelent - pihenőnap nélkül. Pihenőnappal pedig már harminc fölöttit. Ha a napi max. hőmérséklet Celsius fokban mért értéke is 30 fölötti lesz (ami júliusban nem zárható, sőt), nem okoz majd jelentős megpróbáltatást a résztvevőknek az Alföldön?

Előzmény: garass (46765)
Tavaszi Széll 6 napja Creative Commons License 46768

Köszönöm szépen! Sajnos, a fórum keretein belül háttérbe szorultak a túraleírások, ezért örültem Tamás sorainak is a Bakonykúti - Tés közötti szakaszról.

 

Valóban, az alföldi túrákat nem feltétlenül télen kell lebonyolítani, bár változatlanul az a véleményem, hogy az Alföldi Kéktúra Sükösd és Ópusztaszer közötti szakaszán kifejezetten szerencsés ebben az időszakban túrázni, hiszen a nedves homok jóval könnyebben járható.

Előzmény: pozo (46754)
rozaa 6 napja Creative Commons License 46767

Tudom, hogy szerveződik, de amíg nincs kiírva... Még sok víz folyik le a Dunán, és a rakpart kövén ücsörögve nézhetjük az elúszó narancs dinnyehéjakat! :)

Előzmény: garass (46766)
garass 6 napja Creative Commons License 46766

Bocs, de a saját megyémet Borsodnak kellett volna írni.

Előzmény: garass (46765)
garass 6 napja Creative Commons License 46765

Ez nem kósza hír, hanem tényleg lesz. Saújhelyről július 4-én indul a túra. A pontos kiírás januárban jön elő az ütemtervvel együtt. E szerint mintegy két hetes vándorlásra kerül sor, Bosod-Szabolcs és Hajdú megyékben. A békési megyehatártól  majd 2016-tól folytatódik.

Előzmény: rozaa (46764)
rozaa 6 napja Creative Commons License 46764

Kósza hírek: 2015-ben lesz AK (rész)vándorlás Sújhely - Bújfalu között.

olahtamas 6 napja Creative Commons License 46763

2014.12.13. Bakonykúti - Tés
Reggel a busz pontosan érkezett Bakonykútiba, ahol nem sokat teketóriáztunk, hanem egyből beindítottuk lépteink motorját, hogy felmelegítsük magunkat.
A talaj menti fagy jótékony hatása ilyenkor a sáros talaj megkeményedése, így nem okozott gondot a gyors haladás.
A turistaút jelzései nem kényeztetik el az erre járót, bizony nagyon figyelni kell, ill. megfelelő térképet kell használni.
Isztimér felett a Csernyei dűlőnél szépen kialakított pihenőhelyhez értünk, padok, asztalok, szemeteskuka.
Bár ez utóbbi helyett jobb lenne egy esőbeálló, mert szemetet a rendes túrázó úgy sem hagy az erdőben.
Kisgyón felé ereszkedve, picit megváltozott a kéktúra nyomvonala, de a jelzések itt rendben voltak, így nem okozott gondot.
A Gyöngyvirág kh.-ban az 5 nyalókából 3-at felhasználtunk, majd az út menti padokon megebédeltünk.
Ebéd után megnéztük a tavacskát, majd mivel a Vágtató Csigák csapatával mentünk, a csigalenyomatot sem hagyhattuk ki.
A Csikling várat most kihagytuk, mert volt, aki sietett hazafelé, így a Hamuházra is csak rápillantottunk, és a csőszpusztai bélyegzőhelyig meg sem álltunk.
A fehér puli érdekes jelenség, de amikor megálltunk, a gazdasszony kijött és biztosított róla, hogy nem bánt.
Tulajdonképpen az Alba Régia barlangkutató udvarán is keresztül lehet menni, de mi a hivatalos jelzéseket követtük :)
Visszafele viszont az udvaron jöttünk keresztül, mert már szorított az idő.
A busz menetrend szerinti érkezése előtt 5 perccel érkezett a csapat eleje a buszmegállóba, majd aki nem sietett hazafelé, azokkal beültünk az Erdei Büfébe, ahol a hamburger a megszokott minőségben és gyorsasággal készült.
Jól lakva sétáltunk át a szélmalmokhoz, ahol volt időnk rendesen megnézni mindent.
A következő buszhoz pedig kényelmesen lesétáltunk.
Képek:

https://plus.google.com/u/0/photos/118292515470871397978/albums/6092967288485598065

 

Előzmény: olahtamas (46745)
ysrtr 6 napja Creative Commons License 46762

Köszi a választ Neked és Háziholdnak is!

Nekivágok a kijelölt úton, lesz ami lesz. Így is elég szűkös lesz az idő/világosság miatt.

Előzmény: kerxy (46757)
radio100jozsi 6 napja Creative Commons License 46761

Ami a második képeden van rész, na erre nem megy a kék, mivel nem jön ki eddig, Törökmező felől, hanem még az erdőben megyen egészen a szemközti erdő széléig, ahogy kiérünk a nagy rétre.

Előzmény: hobo-bobo (46738)
Házihold 6 napja Creative Commons License 46760

erre nem mondanám, hogy holnap is tuti ez lesz.

Előzmény: kerxy (46759)
kerxy 6 napja Creative Commons License 46759

A jelenlegi városlődi helyzet ezen a képen látható: https://drive.google.com/file/d/0B7Kmf_MwZV32WlZhZ0cyTW10ckE/view?usp=sharing

hobo-bobo 2014.12.15 Creative Commons License 46758

Ehhez semmi köze a "réndzsöröknek", sokkal inkább az erdészetnek és az ingatlan kezelőjének.

Ráadásul ez a kép ha jól sejtem nem is a kéken van.

 

Merrefelé túráztál a Kékesre/Kékesről? 

Előzmény: Güsziológus (46752)
kerxy 2014.12.15 Creative Commons License 46757

Jelenleg semmilyen kerítés nincs ott, nyugodtan mehettek végig a kéken. Szombaton jártuk végig a szakaszt. Teszek is fel egy képet nem sokára.

Előzmény: V43 1279 (46743)
Güsziológus 2014.12.15 Creative Commons License 46756

Ez bizony a Kékes, az OKT (CSÚCS) és a pecsételőhely között, na és K+ és K3.

 

Szerencsére nyitva volt a TETŐ, így az utolsó pecsét ott került a füzetbe.

Biztos, ami biztos, nyomtam MTSZ-es pecsétet is, hisz a buszra várni kellett pár percet.

Előzmény: imi_75 (46753)
Házihold 2014.12.15 Creative Commons License 46755

A demo jó ötlet.  Szívesen tesztelem:-)

Előzmény: Güsziológus (46751)
pozo 2014.12.15 Creative Commons License 46754

Hangulatos, jó kis írás:)

Megerősített abban a nézetemben, hogy az Alföldet elsősorban tavasszal vagy ősszel érdemes járni...

Előzmény: Tavaszi Széll (46750)
imi_75 2014.12.15 Creative Commons License 46753

Ez Kékes is, meg nem is?

Előzmény: Güsziológus (46752)
Güsziológus 2014.12.15 Creative Commons License 46752

Mehetnének a kiképzett réndzsörök.

OKT is meg nem is, KÉK is, meg nem is.

 

Szomorú, akárhogy is nézzük.

 

Güsziológus 2014.12.15 Creative Commons License 46751

Valahogy így kéne működnie!

 

Ma is inkább elmentem a hegyekbe egy kicsit csatangolni, de talán még ebben az évben összedobok egy demo-t.

Előzmény: Házihold (46749)
Tavaszi Széll 2014.12.15 Creative Commons License 46750

2014. december 14.

Alföldi Kéktúra, Ópusztaszer, Nemzeti Emlékpark - Ludas-halom, kb. 21 km


Hirtelen felindulásból, különös kegyetlenséggel elkövetett túra volt. Túratársamnak a várható sár miatt inkább egy Sükösd - Érsekhalom szakaszt propagáltam a jó kiskunsági homokon, hiába. Ennek a döntésnek aztán ha nem is ittuk, de kilométereken át tapostuk a levét.


S ha elátkozza százszor Pusztaszer,

Mégis győztes, mégis új és magyar.

Ady Endre: Góg és Magóg fia vagyok én

A Tiszavirág IC-vel Kistelekre utazva, ott egy helyközi autóbuszjáratra pattanva 9.20 magasságában kászálódtunk le a buszról az Ópusztaszeri Nemzeti Emlékpark megállónál. A Szeri Csárda elzárkózott tőlünk, így az Emlékpark személyzeti bejáratánál kuncsorogtunk bebocsájtásért. Jó kedélyű, hosszú, egybefüggő szőrzete miatt testtájait kezdetben nehezen definiálható kutya szaladt elénk. Az egyik végén kilógó rózsaszínű nyelv, míg a másik végén gőzerővel csapkodó farok alapján sikerült a kraniális és a kaudális véget azonosítani. A szimpatikus biztonsági őrtől becsülettel megkaptuk minden papírunkra a hivatalos Kéktúra bélyegzőt, megerősítette, hogy a büfé (és a Nemzeti Emlékpark) még kb. 3/4 óráig zárva van, majd óvatosan utalt arra, hogy a lábbelik csillogóan tiszta mivolta rövid időn belül drámai változáson esik át.


Anonymus krónikája szerint a hét honfoglaló vezér itt kötött vérszerződést, és itt volt az első törvénykező gyűlésük, a több mint ezer éve tartott első parlamenti plenáris ülés. :-) Az egykori Szer monostora, valamint a millennium évében állított Árpád-szobor környezetében épült ki napjainkra a Nemzeti Emlékpark.


Rövid pillantás a Megmaradás fala négy "megmaradt falára" és elhangzott bűvös mondat: "Akkor hát induljunk!" Kezdetben folytonossági hiányokkal küszködő aszfaltúton, élettelen mezei nyúl tetem mellett elhaladva lépkedtünk. Lábunk alól kifutott az aszfalt, jöhetett a sárdagasztás. Hol az út menti fűvel benőtt (sajnos, zömmel egyszemélyes) sávra, hol az utat szegélyező fasoron túli szántóföldre térve igyekeztünk a legkisebb rosszat választani, nem mindig jó döntést hozva. Őzek, hangicsálva vonuló vadludak, riadót fújó szajkók, utunkat keresztező mókus, valamint a Tisza közeledő ártéri erdejének a látványa enyhítette küzdelmünk kínjait. Néhány idős tölgy hagyásfa után apró erdőfoltot érintve érkeztünk a közigazgatásilag Bakshoz tartozó Levelényre. Az egykori Pallavicini-birtok, majd Állami Gazdaság csendesen (r)omladozik. A szolgálati lakások lakatlannak tűnnek, bár mezőgazdasági termelés még folyik a majorban. Figyelemre méltó az egykori, késő klasszicista stílusban épült gazdatiszti szállás. A rövidke aszfaltszakaszon a levelényi legényes lépéseivel próbáltunk a bakancsokra tapadt, jelentős méretű sárkölöncöktől szabadulni.


Levelény után még volt némi dagonyázás, de a térképen is jelzett csatorna átkelés - út-megtörés után egyre járhatóbb volt a dűlőút, szép, füves szakaszok is voltak benne. Újabb erdőfolt után az utat két oldalról szegélyező, hófehér oszlopok között kapaszkodtunk fel a Tisza-gátra az 54,8 folyam kilométernél. Csak a Tisza töltésén megtett 1,5 km miatt is érdemes volt elindulnunk reggel erre a túrára. Látszódott Baks, a környező szántóföldek, a csíknyi ártéri erdő és a Tisza.


Én vagyok a magyarság

Csöndes, nemes folyója,

Kevély, heves folyója,

Anyám csupán ez ország,

És ringatóm e róna.

Juhász Gyula: A Tisza


A Baks felől érkező aszfaltútra térve perceken belül a komphoz érkeztünk, amely már méltóságteljesen siklott a mindszenti oldal felől az irányunkba. Az ártéri erdő agg nyárfájára bádogtábla erősítve (olyan, mint Zádorfalva után, az aszfaltútról az Égés-tető felé letérve van/volt?), rajta a felirat szerint Ópusztaszer 7,5 km, Kistelek vá. 20 km a kék sáv jelzésen. Egykor érintette az Alföldi Kéktúra Kisteleket, vagy ez csak nyomdahiba, hiszen onnan a kék kereszt jelzés érkezik? Nem tudom. De még egy ilyen nyúlfarknyi, kevesebb mint két évtizednyi múltra visszatekintő túramozgalom esetében is ott van a - szerencsére zömmel még velünk élő - elődök keze nyoma. Ez a tábla, az évtizedes, óriási (nem szabvány)méretű jelzések. Apropó, jelzések: újabb, szabvány-jelzések is vannak, és ez az általunk bejárt, stupid safe szakasz (is) remekül jelzett.


A kompra szállva már indult is velünk a vízi jármű. Az egyik révész érdeklődve méregette a sárba göngyölt lábbelimet, majd az alábbi, süket sógor-szerű beszélgetés alakult ki közöttünk:

- Milyen ez a bakancs?

- Hanwag. - válaszoltam szemérmesen.

- De milyen?
- Hát, ez a típusa.

- Na jó, de milyen?
- Hát, sáros. - válaszoltam idiótán, azt gondolván, hogy valami beugratós kérdés lett nekem szegezve.

- De milyen? Yukon?

Meglepetten bólogattam, és ekkor láttam csak, hogy a révész lábán egy jó állapotban lévő, mint kiderült, alig néhány hónapos Hanwag Tatra virított. Kielemeztük a tapasztalatainkat a Gore-tex kontra "bűrbakancs" fronton. Megtudtuk, hogy a Ludas-halomnál lévő Edit büfé leégett, a nagypapi által megénekelt, a 45. úttól 3 km-re lévő csehó (tulajdonosa Pali bá') pedig bezárt. A "Ki fizeti a révészt?" kérdésre kicsit megbántottan néztek ránk, ezek után az itt  megtakarított pénzünket bölcsen a mindszenti halászcsárdában árusított, veres csillagos serbe forgattuk. MINDSZENTI HALÁSZCSÁRDA  lenyomat ékesíti tegnap óta igazolófüzeteinket.


Átkeltünk az alig két évtizednyi városi múlttal büszkélkedő Mindszenten. A Tisza-melléki, legrégebbi, Csúcs nevű részén érintettük a késő barokk római katolikus templomot, a Szabadság téren a XX. század első éveiben épített kisdedóvó és iskola épületeit. A vasútállomáson dátumos körbélyegzőt kaptunk, a váróteremben ettünk-ittunk, és tovább indultunk. A Szentes - Hódmezővásárhely vasúti vonalat keresztezve a Miási (Mihási) úton egyszer egy szép napon, tudom, hogy elhagyom a várost. :-) Nem a település legszebb része, a szemét lerakás tiltása ellenére emberes szeméthalmok, üzemek. Csak ismételni tudom az előttem szólókat, gyalogszerrel ez is egy embert próbáló szakasz, közel 10 km nyílegyenes aszfalt. Rajta tömegközlekedés nincs. :-) Váltakozó állapotban lévő tanyák, szántóföldek, gyümölcsösök övezik utunkat, kilométerkövek jelzik a 45. úttól való távolságunkat.


Kúnhalmok ti, a sokhalú, bő Obtól

e kis Kaposig elfüzérlő dombok,

csönd-állomások, nyomjelző vakondok ...

Illyés Gyula: Kúnhalmok


A kunhalmok több ezredévnyi emlékei lehetnek egykori településeknek (lakóhalmok), vagy sírhelyeknek (sírhalmok vagy kurgánok). A hazánk területén még beazonosítható (az emberi tevékenységnek köszönhetően a számuk folyamatosan csökken), közel 1700 kunhalom nagy hányada az Alföldön található. Az Alföldi Kéktúra ezen szakaszán jól kivehető a Hegyes-halom, a Sebők-halom és a 45. út közelében fekvő, kereszttel ékesített Ludas-halom.


Na fel a fejjel, fegyvert viselsz,

Kockázat nincs, hisz úgyis te nyersz!
HBB: Vadászat - A vadászok gyülekezője


A térképen is jelzett fácánnevelő közelében szürreális jelenet. A keletnémet teherautó-gyártás remeke, egy IFA gördült ki az aszfaltútra. A kecsesnek a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető jármű, mint egy szüreti felvonulás felvezető fogata, szépen feldíszítve. Körös-körül minimum 50-60 véres fácántetem ringott a motorházon és a plató mindkét oldalán. A raktéren pedig ott ültek a sportemberek. Nem kell az etológia nagydoktorának lenni ahhoz, hogy az antropogén környezetben felnevelt, emberhez szokott "vad"madarak elejtése milyen sportértékkel bír.

 

Pali bácsi kocsmája csendes, nagyon csendes, csak a kuvasza hangos. Pedig tekepályája is volt. Nem a kuvasznak, a kocsmának. Az utolsó 1-1,5 km-re nagyon szépen kinyílt a táj, a szántóföldeket legelő váltotta fel, Johnny Corn kései utóda terelgette a nyáját, Juliskát nem észleltük, valszeg a mostohával bíbelődött, de a jó látási viszonyoknak köszönhetően a 14.45-ös buszt láttam a megállóba be-, majd kikanyarodni. Az Edit Büfé épülete valóban borzalmas állapotban van (Visztula anno beollózott a tragédiáról egy újságcikket). A 15.05-kor induló autóbusszal Szentesig mentünk, az állomáson vad bakancstakarításba kezdtünk az utazóközönség rosszalló pillantásaitól kísérve. Távolsági autóbusz érkezett Battonyáról, és indult tovább Budapestre.

 

Ez a tájegység nem vethető össze a Bükk-fennsík, a Holdvilág-árok vagy a Mátra-gerinc nyújtotta látnivalókkal (a Dolomitokat nem is említem, a Tátrát is legfeljebb a révész bakancsa miatt). De megejtően szép is tud lenni.

Házihold 2014.12.15 Creative Commons License 46749

Próbálom elképzelni:)

 

Tehát állok egy kereszteződésnél a turistaúton, mondjuk nem tudom hol vagyok. Ekkor előveszem a gps-t, ami megmutatja nekem azt, hogy hol vagyok, sőt azt is, hogyha merre indulok, akkor hova érek. Ha így működik, akkor ez nagyon jó lesz. 

Előzmény: Güsziológus (46732)
FarkasGyurka 2014.12.15 Creative Commons License 46748

Klassz látni, hogy innen tudod ezt meg :-)

Előzmény: olahtamas (46746)
Házihold 2014.12.15 Creative Commons License 46747

érdemes rögtön. Mint mezőgazdasággal foglalkozó ember úgy sejtem, hogy a lezárás most is ott van. Amíg nem lesz hó, ott is marad.

Előzmény: V43 1279 (46743)
olahtamas 2014.12.15 Creative Commons License 46746

Talán vagy egy éve került szóba, hogy a kéktúrás projektbe nem lehetett beton oszlopokat bele tenni.

Sajnos a kiírás előtt minket nem kérdeztek meg, mint ahogy sok más témában is, csak utólag állítottak kész tények elé.

Mi azért próbáltuk győzködni a projekteseket, hogy valahogy keressenek megoldást, ezek szerint így "sikerült".

 

Előzmény: garass (46723)
olahtamas 2014.12.15 Creative Commons License 46745

Így van, egy Bakonykúti - Tés szakaszt tettünk meg szombaton.

Hamarosan írok majd róla pár sort is.

Előzmény: hobo-bobo (46719)