Keresés

Részletes keresés

Csuhás Creative Commons License 4 napja -4 2 55424

Nem volna célszerűbb hagyni a fenébe ezt az egész táblázás dolgot? Túlságosan el van rontva. A köztudatban el fog terjedni hogy nem érdemes nézni a táblákat. Az idő pedig megoldja, le fog pusztulni az egész pár év alatt. Az eltévedt családok miatti sajtó híreket pedig kezelje az mtsz elmondva minden alkalommal hogy a tábla egy úticéllal és egy kék nyíllal nem azt jelenti hogy a kéket követve el lehet oda jutni.

nagypapi Creative Commons License 4 napja -4 0 55423

"Most abba a problémakörbe fúródtunk bele, hogy az általunk használt Célpont adatbázis bizonyos elemei nem tetszenek és oda másokat írnátok ki a saját szátok íze szerint."

Egy fontos dolgot kihagytál. Jórészt azért nem tetszenek, mert a letérések nincsenek jelezve. 

Ha a múltkor belinkelt börzsönyi oszlopon levő helynevek mindegyikéhez pontosan el akarjuk navigálni a turistákat, akkor további három oszlopra lesz feltétlenül szükség: egy a Kék és PirosX találkozásához, hogy a Szabó-kövekhez a legrövidebb úton odataláljanak, egy a Csóványosra és egy a Foltán-kereszthez. Megoldható ez? Garass hozzászólásából valószínűsíthető, hogy százasával kell átírni, áthelyezni a táblákat, oszlopokat.

 

Még durvább:

https://c1.staticflickr.com/1/740/22127042834_c66351d1b0_b.jpg

 

Nem tudom, hogy került a táblára Bélmegyer, köze nincs a Kékhez, még csak a közigazgatási területét sem érinti. Nincs jelezve sehol a letérés, a túrázó legfeljebb úgy veheti észre, hogy valami nincs rendben, hogy a csökkenő távolságadatok egyszer csak elkezdenek nőni és a nyilak a másik irányba mutatni.

Ha valaki ott az Alföld közepén eltéved, azért lehet bóklászni rendesen, míg lakott területre ér. 

Előzmény: a jóságos Egon bácsi (55398)
a jóságos Egon bácsi Creative Commons License 4 napja -4 0 55422

Szerintem nem lesz nehezebb. Elsőre tűnik ilyen lehetetlennek. Aztán megszokja az ember:)

A matricázás nem túl komplikált, inkább a többfázisú ellenőrzéssel megy majd az idő. Meg persze a kihelyezéssel lehet molyolni - figyelmesen.

 

Előzmény: Pompiere (55419)
nagypapi Creative Commons License 4 napja -4 0 55421

A kiemelt projekt pályázati felhívása nagy valószínűség szerint nem tartalmazott ilyen kötelezettséget. Rendkívül életszerűtlen, hogy egy pályázati kiírás - amit közösen, minden régióra adnak ki külön-külön - ilyeneket tartalmazzon, az sokkal-sokkal általánosabban fogalmaz. Az útmutató sem szokott ilyen részletekbe belemenni, főleg ennyire általános projektnél, amiben a kilátóépítéstől a szálláshelyen át a jelzésfestésig mindennek a lehetősége benne van.

Valószínűleg a benyújtott pályázatban lehettek ezek a (túl)vállalások, amiket utána az EU felé teljesíteni kellett. Szerződést ugyan lehetett volna módosítani emiatt (is), de tán nem tűnt fontosnak, vagy nem volt rá idő. Ki tudja.

Szóval én nagyon azt gyanítom, hogy a projektgazda a felelős a kialakult helyzetért.

Előzmény: qentar (55416)
qentar Creative Commons License 5 napja 0 5 55420

Köszönöm - ez azért fáj. De nagyon.

Előzmény: a jóságos Egon bácsi (55417)
Pompiere Creative Commons License 5 napja 0 5 55419

Nem adtam fel, csak jeleztem, hogy milyen embertelen munka ez. Most is megerősítést nyert az a régi tapasztalatom, hogy a rosszat helyrehozni sokkal nehezebb, mint elsőre jóra megcsinálni.

Előzmény: garass (55374)
Pompiere Creative Commons License 5 napja 0 4 55418

Sporttelep 13,8 km 3:30p

*illetve van, a Tücsök tanya buszmegálló, de ez egyik táblán sincs jelezve, érthetetlen módon.

Itt elég egy karikára járt az eszünk. Nekem is pont ezek a gondolatok jutottak eszembe amikor végignéztem a környék tábláit. A ki és beszállási pontok megjelölése alapvető fontosságú lenne, (buszmegálló, vasútállomás). Pláne ott ahol szakasz hossza meghaladja a 20 km-t. Arról meg már nem is beszélek, hogy milyen fontos ez egy olyan helyen, ahol a 27-30-33 km-t készül valaki megtenni és csak egy település van, vagy még annyi sem. A tanyákról most nem beszélek.

Előzmény: nagypapi (55373)
a jóságos Egon bácsi Creative Commons License 5 napja -4 0 55417

Szia,

ennek a részleteit én sem ismerem. Annyit láttunk, hogy ez a kotta, a megkötések keretein belül (ami nem egy nagy mozgástér) lehet improvizálni, szólózni valamennyit, de a darab már meg volt írva.

Előzmény: qentar (55416)
qentar Creative Commons License 5 napja 0 4 55416

Ebben tévedsz, a feltételek adottak voltak, ezeken a figyelmeztető jelzéseink sem tudtak változtatni.

 

Kedves Egon,

Hadd kérdezzem meg, hogy ki definiálta ezeket a feltételeket, hogyan alakultak ki? Miután semmilyen szakmai szervezetnek nem vagyok tagja, nincs rálátásom ez efféle dolgokra, de érdekelne. (Ha bárki tud erről valami doksit linkelni, tegye már meg, kérem.)

Előzmény: a jóságos Egon bácsi (55345)
Jesper Olsen Creative Commons License 5 napja 0 0 55415

Erre is volt példa szombati utunkon: 

 

 

Érdekes érzés kerítések között menni, ilyenkor eszembe jut ez a versike:

 

"Szabad vagyok, mondta a majom a rácsnak,

én pedig rab, mert majmok közé zártak."

 

De ha nincs más megoldás, ez is jó.

Előzmény: Csuhás (55414)
Csuhás Creative Commons License 5 napja -4 0 55414

Nem vagyok jogban jártas ember. De rémlik valami szolgalmi jog ami talán azt is kimondja hogy egy közösségi használatban levő utat nem lehet elzárni akkor sem ha magán tulajdon az út mindkét oldala. Ha kerítés kell akkor ki kell húzni az út két oldalára. 

Előzmény: HEV (55413)
HEV Creative Commons License 5 napja 0 4 55413

Akkor a  cm pontosan felmért és egyeztetett útvonal mégsem annyira egyeztetett és érinthet magánterületeket?

Előzmény: olahtamas (55410)
Jesper Olsen Creative Commons License 5 napja 0 0 55412

Lehet, hogy Somlyóvár előtt R. Gyulával találkoztunk? A fényképe alapján úgy tűnik. 

A problémás helynél (Nagyegyháza) egyelőre tényleg még nyitva van a kapu. Pár tíz méteres szakaszról van szó, lehet, hogy megint a kerítés mellett kialakuló ösvény lesz az új út...

maszogep74 Creative Commons License 5 napja -4 0 55411

...dehogynem! Majd ha lesz miből lecsippenteni erre, akkor meglesz hozzá a Nemzeti Turisztikai Táblaátmatricázó Kft is. :)

Előzmény: ssimi (55380)
olahtamas Creative Commons License 5 napja 0 4 55410
Előzmény: HEV (55407)
a jóságos Egon bácsi Creative Commons License 5 napja -4 0 55409

OK.

Előzmény: olahtamas (55408)
olahtamas Creative Commons License 5 napja 0 4 55408

A Mátraháza - Sirok szakaszon minden útirány jelző oszlopon ott kellene lennie a szakaszvégpontoknak, azaz mennyire vagyunk Mátraházától és Siroktól.
Kiemelt célpontoknak kellene lennie a bélyegzőhelyeknek, amelyek azért jellemzően szerepelnek táblákon.
Valamint az útba eső célpontok, mint pl. Sas-kő, Disznó-kő, Rózsaszállási turistaút leágazás,Markazi-kapu, Oroszlán-vár, Domoszlói-kapu,
Nagy-Zúgó-hegy, Szederjes-tető, Jóidő-kút, Kalapos-tető, Sólyom-kút.
Persze normál esetben ezt nem írnám mind ki egy oszlopra, csak adagolnám, ahogy közeledik a pont, mert egy kéktúrázó turista nem regényt akar olvasni :)
Jó tudom táblaszám meg miegymás, de vannak turistaút csomópontok, ahova lehet még tenni táblákat, és a más színű jelzéseken is sok célpont elérhető.
Ha pedig a kiírás ennyire kötött, akkor ti is reklamáljatok azoknál, akik a kiírást csinálták!

Természetesen olvastam a 55321-t de ez nem jelenti azt, hogy egyet is értek vele.
Arra jó, hogy megértsem a problémáitokat, de most a javítás lehetőségeit keresgéljük!

Előzmény: a jóságos Egon bácsi (55404)
HEV Creative Commons License 5 napja 0 4 55407
Előzmény: HEV (55406)
HEV Creative Commons License 5 napja 0 4 55406
a jóságos Egon bácsi Creative Commons License 5 napja -4 0 55405

Rendben, várjuk a listát.

Előzmény: garass (55403)
a jóságos Egon bácsi Creative Commons License 5 napja -4 0 55404

Olvasd vissza 55321 hsz-t, 2-3 bekezdés!

Előzmény: olahtamas (55402)
garass Creative Commons License 5 napja 0 4 55403

Bocs, hogy egy szót kiragadok, ez nem csak nemtetszés kérdése. Számos esetben szakmaiatlan, gyakorlatiatlan, veszélyes pont, tiltott pont, használaton kívüli megnevezés,...soroljam a példákat is. Majd a hibalistában szembesülhetsz vele.

Előzmény: a jóságos Egon bácsi (55398)
olahtamas Creative Commons License 5 napja 0 4 55402

Nem azok vannak leválogatva, hanem minden más útvonalon található célpontok!

 

Előzmény: a jóságos Egon bácsi (55398)
olahtamas Creative Commons License 5 napja 0 4 55401

Egy 2013-as anyagból, a szomszédos KST táblázásban is talált valaki hibát, bár ott azért nem ez a jellemző:

 

garass Creative Commons License 5 napja 0 4 55400

Bocs, de ehhez a matricás módszerhez még egy, talán markáns ellenpélda. Számos oszlopon a típushiba az, hogy a jelzett út csak az egyik irányba mutat. Azaz az oszlopon az irányjelző táblának nincs ellenirányú párja. A semmit nem lehet ragasztással pótolni. Ide ki kell "termelni" (hogy a projekt előírások ne sérüljenek) valahonnan kevésbé fontos céljelölő táblákat. Ez teljes felület ragasztást is kívánhat, mert még az új táblakódot is újra kell képezni. Nem is folytatom, mert nagyon messzire visz így általánosságban is, az egyedi táblák előtt állva pedig nem lehet mindig általánosítani. (szöveghossz, irány váltás, távolság, idő adatok, sok esetben útnév, jelzés csere, ellentétes irányú célpontok házasítása, stb., stb., stb.) 

Ráadásul a javítás módja nem csak két szereplős játék, az érdekek sem azonosak.

Előzmény: garass (55397)
a jóságos Egon bácsi Creative Commons License 5 napja -4 0 55399

nagyon kipécézted őket magadnakJ

Előzmény: ssimi (55396)
a jóságos Egon bácsi Creative Commons License 5 napja -4 0 55398

"az útvonalon található legközelebbi turistaút csomópont, legközelebbi útirányba eső, és az út közelében levő látnivalók közül kellene leválogatni párat."

 

Azok vannak leválagatva, Tamás.

Nem ez a gond.

Most abba a problémakörbe fúródtunk bele, hogy az általunk használt Célpont adatbázis bizonyos elemei nem tetszenek és oda másokat írnátok ki a saját szátok íze szerint.

Előzmény: olahtamas (55395)
garass Creative Commons License 5 napja 0 4 55397

Amit leírsz, pontosan ezen dolgozunk, és van is ígéret erre. De ahhoz, hogy a javítás módjait kidolgozzuk, előbb meg kell ismerni a hibafajtákat, azok eloszlását, gyakoriságát.

Amíg ez nincs teljes körűen feltárva, én nem tenném le voksomat egyetlen javítási módszer mellet sem. Mert elírást, jelcserét lehet javítani öntapadós fóliával, de pl. a lentebb felhozott csúszó/gördülő célpont rendszer módszeres kialakítását már nem.  Arról nem is beszélve, hogy jópofa táblaáthelyezések, irány elterelések most is vannak, de ha százszámra vignettázunk, azzal csak példát statuálunk másoknak, hogy akkor neki is szabad. Végül tacepaóba megy át a táblarendszer. 

Csak megemlítem, kritikusok mindig vannak, de ki-ki vérmérséklete szerint fejezi ki. A Bükkben eddig több-tíz hibás tábla már le van szerelve,  több tíz táblán megjelent jóindulatú figyelmeztetés, hogy a táblákon lévő célpontokat ne vegyék készpénznek és inkább térképet, GPS-t használjanak. És ez csak a jéghegy csúcsa, mert a kiránduló időszak még nem jött el. példának egy facebook kép.

Előzmény: nagypapi (55389)
ssimi Creative Commons License 5 napja 0 4 55396

Hát ja. Hasznos lett volna már az elején, ha bevontok néhány hozzáértőt is. Persze... úgy kevesebbet kaszáltak volna az informatikus haverok...

Előzmény: a jóságos Egon bácsi (55384)
olahtamas Creative Commons License 5 napja 0 4 55395

Az alapvető az pl. az lenne, hogy az OKT szakaszok végpontjai pl. benne lennének.

Ha nem akarják vagy tudják igénybe venni az önkéntesek segítségét, akkor is kiindulásnak:

http://termeszetjaro.hu/turamozgalmak/orszagos_kektura

Az itt szereplő út(cél)pontok/helyek(POI-k) vagy nevezze mindenki, ahogy akarja, jó kiindulási pontok, hogy mi szerepeljen a táblákon.

 

Egy jó algoritmust kellene kitalálni, ami a táblák tartalmi elemeit le tudja generálni, mert kézzel ennyi tábla valóban rengeteg, leginkább az útvonalon található legközelebbi turistaút csomópont, legközelebbi útirányba eső, és az út közelében levő látnivalók közül kellene leválogatni párat.

 

A matricázást már én is felvetettem jó pár hete a bizottságban, de szerintem eléggé adja magát, mint megoldás.

Majd meglátjuk, hogy akad e rá pénz, vagy úgy is új táblákat kell legyártatni.

 

 

Előzmény: nagypapi (55389)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!