köbö 150%os utasterhelés, a MÁVos az a termes CAf (iszoynat kényelmetlen), meg megy benne 2 péntekről szomabtra és szombatról vasárnapra 3 (Zürich felől egy nappal később) fülkéskocsi. Ha jó (tehát nem Salzburgba mész) akkor EN246, azon majdnem mindig van hely.
Határok sem kellenek hozzá. Néhány napja történt itthon:
"egy vak fiatalember hátizsákját a vonat állomási tartózkodási ideje alatt eltulajdonították, majd a jegyvizsgáló kifosztva megtalálta az egyik kocsi mosdójában."
Szerintem toronymagasan a Pannónia a legnagyobb gáz, egyrészt, mert érinti Szlovákiát, ami éjszakai vonatozás szempontjából - Csehországhoz hasonlóan - katasztrófa, másrészt, mert pontosan tudják, hogy azon igen jelentős a turistaforgalom, vagyis a Bukarestbe tartó éjszakai vonatokhoz képest esetleg jobb zsákmányra lehet számítani. Nem értem pl., hogy miért nem gondoskodnak rendőri kíséretről - régen tudtommal volt ilyen -, több értelme lenne, mint annak, hogy a nappali IC-ken tök feleslegesen korzóznak a zsaruk.
A Dacia-Expressz és altatógáz sztorira viszont kíváncsi lennék, hogy legenda-e vagy valóság, mert a "gáztámadás" tényleges kivizsgálására tudtommal már persze nem került sor.
A hálókocsi szerintem egyébként teljesen biztonságos, és tényleg nem árt egy primitív lakatot meg egy kis láncot vinni, az a pár száz Forint már egy útnál is bőven megéri. Ha bezárod, akkor nyugodtan befújhatnak bármilyen altatógázt, legalább jobban alszik az ember :D
Nekem egyszer volt gyanús hálókocsis esetem a Tartus-Expresszen Aleppo előtt. Ott ugye elvileg be sem kellene zári az ajtót, olyan nagy a biztonság. Csak elég volt, hogy felszállt egy 19 körüli srác, aztán a hálókocsikalauz egy egész gépfegyveres rendőri osztaggal vitette el. Hiába, a félkommunista rendőrállamoknak is van néha valami előnye :)
Azért érdekes ez a bevándorlós kérdés is... Történetesen egyszer voltam Brüsszelben, akkor autóval és nem figyeltem a lakosság összetételét, mivel az igen vegyes város gondolom a diplomáciai központ miattis, de amikor mesélték ezt a Belgás rablásos statisztikát, akkor nem tudtam hova tenni...
A bevándorlós dologgal kapcsolatban Nekem csak az fáj, hogy sokszor az, aki a légynek sem tudna ártani (na jó ilyen nincs) fennakad a szűrőn, de aki illegális bevándorol/bemenekül ---> nehezebb eset, letelepedést nyer...
Minden rasszista felhang nélkül: amikor te vagy az egyetlen fehér ember a villamoson Brüsszelben, akkor ez már nem is lesz olyan meglepő... a befogadó szellemű országokba mindig kerülnek obskurus elemek is...
Erről már én is hallottam történeteket, hogy késsel tartották sakkban a kallert, amíg a banda dolgozott... de ez nyugat felé nem annyira számottevő, és egyesek még a román vonatok biztonságáról is pozitív véleménnyel vannak... de ugye "ami jó, az természetes, arról minek beszélni..."
Ha teljesen egyedül utazik az ember (nyilván vannak utastársak; ismerősöket tekintve értem a "teljesen egyedül"-t) akkor mennyire agresszívak ezek a dakoták északi irányban (Cracovia;Pannonia) illetve nyugat felé?
Erről a DACIA -s dologról már én is hallottam... :(( De mondták is, hogy ez megszokott esni a Szerbia és Románia felé menő éjszakai vonatokon nem ritkán (Dacia Beograd)
Gondolom a Kálmán Imre vonaton a Salzburg Hbf. a rizikós, amikor jóidejig ott áll....
A küszett és hálókban ugye ez a veszély nem olyan jelentős???
Velem tavaly nyáron történt meg. Pannoniával utaztam barati társasággal Prágába. Szlovákoknál valahogy felszálltak a dakoták, és elkezdték a fosztogatás. Több fülkében helyezkedtünk el, hogy tudjunk aludni. Én arra ébredtem, hogy a fülkéből surran ki, szerencsére nem találtak semmit, mert az értékeim a zsbemben voltak. Meg volt egy éber barátom, aki észrevette őket, egyből elkiálltotta magát. Mindenki felriadt:) és futás utánuk. Szerencséjükre pont megfogott minket egy vörös jelző, és leugrott a csőcselék a vonatról. Azért az se lehetett semmi, mikor a Dácia kocsijainak a légkondijába altatógázt nyomtak, majd kifosztották:S
Hát a rendőrnő szerint, aki akkor vette fel a jegyzőkönyvet, elég sokszor történik azon a voanton ilyesmi... És utána az EBFön is azt mondták, hogy majdnem minden héten van valami gáz...
Amúgy hogy műxik ez? Ha határon nincs gépcsere, csak személyzetcsere, akkor a jegyvágókon kívül a mv. is cserél?
Mert az étkezőkben gondolom marad a személyzet (Avala IC -ből kiindulva)
Bár, ha maradna a mv. akkor az Osztrák mv. mehetne Münchenig - mert ő ugye nem streiken
Egy pincért meg egy hálókocsikalauzt nem kell kioktatni a másik vasút jelzési, forgalmi, stb. utasításaiból, elég, ha tudnak nyelveket és értenek a munkájukhoz, utóbbinál még az is, hogy ismerjék a jegyeket, aminél az oktatás kisebb falat, mint egy kallert kioktatni az ezerféle szlovák, román, osztrák, stb. jegyről. A mozdonyvezetőt, és az oktatás mindenhol költséget jelent. Az pedig egy újabb odafigyelés, hogy mindig legyen annyi vizsgás vezér, akit be tudnak osztani az adott fordába...
Régen a mi mozdonyaink és vezéreink kijártak Galántáig is, ehhez volt egy külön kiegészítő füzet arról, hogy mit csinálnak másképp a csehszlovákok F.1. és F.2. terén, de ez azért jóval kevesebb, mint az ÖBB és a DB közti különbség. Az első üzemmódváltó állomásra bejárás még bele szokott férni a pakliba, de a továbbmenetelhez vagy a fenti oktatás kéne, vagy pilóta (és néhány korlátozás), amit viszont már nem vállal be egyik oldal sem...
Vagy 15 éve utaztam Varsóba. Szlovákiában azonnal csapatostul jöttek kéregetni a sínek melletti putrikból, ahogy megállt a vonat. Ahogy akkor elmondták, a lengyelek egyszerűen kitoloncolták őket, azért volt a határ szlovák oldalán annyian.
A lányom története azonban belföldi, még ha ez mindegy is a meglopottnak.
Amikor legutóbb mentem a Cracovián, a szlovák szakaszon a cigányok legalább 3x nyitottak be "tüzet kérni". Mivel akkor nem volt szándékom aludni, így mindannyiszor hoppon maradtak.
Hát, szomorú. Mondjuk engem előbb ki kellett volna tekerni a pokrócból, hogy hozzáférjenek az értékeimhez.
Most mesélte a lányom, hogy őt meg a Cracovia kalauza kérte fel, hogy tolmácsoljon egy kifosztott angol nő panaszánál. Úgy látszik, aljas tolvajok járják a vonatokat.
A Wasteelsben kezdtem, méghozzá mondom magamnak, segítem egy kicsit az Indóházat, ahol folyamatosan hirdetnek, hogy ott találtam rájuk. Kérdem, hogy is mehetnék Velencébe, de azt a választ kaptam, hogy tizenegynéhány-ezer a jegy, csak oda... Akkor átsétáltam a csarnok túlfelére, és 5 perc múlva a kezemben volt 15.080-ért a retúr.
De a Déliben is érdeklődtem, ott talán eleve kevesebben vannak. Készséges volt a pénztáros, bár azon szörnyen csodálkozott, ha ilyen jó előre tudom az indulás időpontját, miért nem fapados repülővel megyek? :-)
Milyen szerencsés vagyok, hogy a Veneziával még ilyen felháborító lazaság nélkül utazhattam végig. :-)
Egyébként ezzel az intézkedéssel az EN 240/241 párosát ki is venném a saját menetrendemből, mert ugyan nyilván gyorsabb lesz kicsivel, de attól még kétszer szeljük a horvát határt, ahol ugye belátható időn belül nincs esély a könnyítésre.