Keresés

Részletes keresés

csabyke Creative Commons License 2007.10.09 0 0 1994
Ráadásul EN 246 az gondolom ÖBB kocsi....

Azokat jobbanis szeretem - Bár a Schlaf/Liegewagen kategóriákban no tapasztalat
Előzmény: Törölt nick (1993)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.09 0 0 1993
köbö 150%os utasterhelés, a MÁVos az a termes CAf (iszoynat kényelmetlen), meg megy benne 2 péntekről szomabtra és szombatról vasárnapra 3 (Zürich felől egy nappal később) fülkéskocsi. Ha jó (tehát nem Salzburgba mész) akkor EN246, azon majdnem mindig van hely.
Előzmény: Siemens113 (1983)
BAKTER Creative Commons License 2007.10.09 0 0 1992

"Egyesek gátlástalansága határokat nem ismerő"

 

Határok sem kellenek hozzá. Néhány napja történt itthon:

 

"egy vak fiatalember hátizsákját a vonat állomási tartózkodási ideje alatt eltulajdonították, majd a jegyvizsgáló kifosztva megtalálta az egyik kocsi mosdójában."

 

Előzmény: csabyke (1987)
SzaboCsabaBence Creative Commons License 2007.10.09 0 0 1991
Szerintem toronymagasan a Pannónia a legnagyobb gáz, egyrészt, mert érinti Szlovákiát, ami éjszakai vonatozás szempontjából - Csehországhoz hasonlóan - katasztrófa, másrészt, mert pontosan tudják, hogy azon igen jelentős a turistaforgalom, vagyis a Bukarestbe tartó éjszakai vonatokhoz képest esetleg jobb zsákmányra lehet számítani. Nem értem pl., hogy miért nem gondoskodnak rendőri kíséretről - régen tudtommal volt ilyen -, több értelme lenne, mint annak, hogy a nappali IC-ken tök feleslegesen korzóznak a zsaruk.

A Dacia-Expressz és altatógáz sztorira viszont kíváncsi lennék, hogy legenda-e vagy valóság, mert a "gáztámadás" tényleges kivizsgálására tudtommal már persze nem került sor.

A hálókocsi szerintem egyébként teljesen biztonságos, és tényleg nem árt egy primitív lakatot meg egy kis láncot vinni, az a pár száz Forint már egy útnál is bőven megéri. Ha bezárod, akkor nyugodtan befújhatnak bármilyen altatógázt, legalább jobban alszik az ember :D

Nekem egyszer volt gyanús hálókocsis esetem a Tartus-Expresszen Aleppo előtt. Ott ugye elvileg be sem kellene zári az ajtót, olyan nagy a biztonság. Csak elég volt, hogy felszállt egy 19 körüli srác, aztán a hálókocsikalauz egy egész gépfegyveres rendőri osztaggal vitette el. Hiába, a félkommunista rendőrállamoknak is van néha valami előnye :)
Előzmény: csabyke (1981)
csabyke Creative Commons License 2007.10.09 0 0 1990
Azért érdekes ez a bevándorlós kérdés is...
Történetesen egyszer voltam Brüsszelben, akkor autóval és nem figyeltem a lakosság összetételét, mivel az igen vegyes város gondolom a diplomáciai központ miattis, de amikor mesélték ezt a Belgás rablásos statisztikát, akkor nem tudtam hova tenni...

A bevándorlós dologgal kapcsolatban Nekem csak az fáj, hogy sokszor az, aki a légynek sem tudna ártani (na jó ilyen nincs) fennakad a szűrőn, de aki illegális bevándorol/bemenekül ---> nehezebb eset, letelepedést nyer...
Előzmény: BahnScorper (1988)
Siemens113 Creative Commons License 2007.10.09 0 0 1989
BahnScorper Creative Commons License 2007.10.09 0 0 1988
Minden rasszista felhang nélkül: amikor te vagy az egyetlen fehér ember a villamoson Brüsszelben, akkor ez már nem is lesz olyan meglepő... a befogadó szellemű országokba mindig kerülnek obskurus elemek is...
Előzmény: csabyke (1987)
csabyke Creative Commons License 2007.10.09 0 0 1987
undorító dolgok ezek....
Egyesek gátlástalansága határokat nem ismerő:(

De itt is csak az a baj, hogy nincs elrettentés - de emmán OFFtopic :(

Ami viszont érdekes, hogy például ami egy elsőre biztonságosnak tűnő kis ország, az Belgium.

OFF, de azért elmondom, hogy például a legtöbb kamionost Belgiumban rabolják ki.
Pedig nem is nagy ország és nem is a balkán közelében van.
Előzmény: BahnScorper (1986)
BahnScorper Creative Commons License 2007.10.09 0 0 1986
Erről már én is hallottam történeteket, hogy késsel tartották sakkban a kallert, amíg a banda dolgozott... de ez nyugat felé nem annyira számottevő, és egyesek még a román vonatok biztonságáról is pozitív véleménnyel vannak... de ugye "ami jó, az természetes, arról minek beszélni..."
Előzmény: Siemens113 (1985)
Siemens113 Creative Commons License 2007.10.09 0 0 1985
Akkor nem lehet egy jó dolog hálókallernak lenne, pedig azt hittem nem olyan rossz az. :)
Előzmény: BahnScorper (1982)
Siemens113 Creative Commons License 2007.10.09 0 0 1984
Ja még vmi :

Ha teljesen egyedül utazik az ember (nyilván vannak utastársak; ismerősöket tekintve értem a "teljesen egyedül"-t) akkor mennyire agresszívak ezek a dakoták északi irányban (Cracovia;Pannonia) illetve nyugat felé?
Siemens113 Creative Commons License 2007.10.09 0 0 1983
Bakker ennyire gáz a helyzet? Épp most készültem felfedezni az éjszakai utazást. :))) Elég kemény.

Az EN 466/7 ülőkocsijában mi a helyzet? Egyedül utazni mennyire biztonságos?
BahnScorper Creative Commons License 2007.10.09 0 0 1982
Azért oda sem árt egy láncos lakatot vinni... pláne a kusettbe, azon belül is a CAF-ba...
Előzmény: csabyke (1981)
csabyke Creative Commons License 2007.10.09 0 0 1981
Erről a DACIA -s dologról már én is hallottam... :((
De mondták is, hogy ez megszokott esni a Szerbia és Románia felé menő éjszakai vonatokon nem ritkán (Dacia Beograd)

Gondolom a Kálmán Imre vonaton a Salzburg Hbf. a rizikós, amikor jóidejig ott áll....

A küszett és hálókban ugye ez a veszély nem olyan jelentős???
Előzmény: 1116001 (1980)
1116001 Creative Commons License 2007.10.09 0 0 1980
Velem tavaly nyáron történt meg. Pannoniával utaztam barati társasággal Prágába.
Szlovákoknál valahogy felszálltak a dakoták, és elkezdték a fosztogatás. Több fülkében helyezkedtünk el, hogy tudjunk aludni. Én arra ébredtem, hogy a fülkéből surran ki, szerencsére nem találtak semmit, mert az értékeim a zsbemben voltak. Meg volt egy éber barátom, aki észrevette őket, egyből elkiálltotta magát. Mindenki felriadt:) és futás utánuk. Szerencséjükre pont megfogott minket egy vörös jelző, és leugrott a csőcselék a vonatról.
Azért az se lehetett semmi, mikor a Dácia kocsijainak a légkondijába altatógázt nyomtak, majd kifosztották:S
Előzmény: alsó madárfogás (1974)
HLP Creative Commons License 2007.10.09 0 0 1979

Valódi nyári menetrendet még nem láttam. A Goldonit idénre is lezüllesztették, így nem lennékl meglepve, ha megsz?nne...

A Kvarner kb. 12-re ér majd Zágrábba, ami így lehet?vé tezs akár 1 napos zágrábi kirándulást is, kb. 4 órás tartózkodással...

 

Előzmény: Vmodellező (1952)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.08 0 0 1978
Hát a rendőrnő szerint, aki akkor vette fel a jegyzőkönyvet, elég sokszor történik azon a voanton ilyesmi... És utána az EBFön is azt mondták, hogy majdnem minden héten van valami gáz...
Előzmény: Siemens113 (1977)
Siemens113 Creative Commons License 2007.10.08 0 0 1977
Nem semmi köszi az információt. Mivel az a vonat is tervben van ülőkocsival így nem árt majd vigyázni...
Előzmény: Törölt nick (1971)
BahnScorper Creative Commons License 2007.10.08 0 0 1976

Amúgy hogy műxik ez? Ha határon nincs gépcsere, csak személyzetcsere, akkor a jegyvágókon kívül a mv. is cserél?

Mert az étkezőkben gondolom marad a személyzet (Avala IC -ből kiindulva)

Bár, ha maradna a mv. akkor az Osztrák mv. mehetne Münchenig - mert ő ugye nem streiken

 

Egy pincért meg egy hálókocsikalauzt nem kell kioktatni a másik vasút jelzési, forgalmi, stb. utasításaiból, elég, ha tudnak nyelveket és értenek a munkájukhoz, utóbbinál még az is, hogy ismerjék a jegyeket, aminél az oktatás kisebb falat, mint egy kallert kioktatni az ezerféle szlovák, román, osztrák, stb. jegyről. A mozdonyvezetőt, és az oktatás mindenhol költséget jelent. Az pedig egy újabb odafigyelés, hogy mindig legyen annyi vizsgás vezér, akit be tudnak osztani az adott fordába...

 

Régen a mi mozdonyaink és vezéreink kijártak Galántáig is, ehhez volt egy külön kiegészítő füzet arról, hogy mit csinálnak másképp a csehszlovákok F.1. és F.2. terén, de ez azért jóval kevesebb, mint az ÖBB és a DB közti különbség. Az első üzemmódváltó állomásra bejárás még bele szokott férni a pakliba, de a továbbmenetelhez vagy a fenti oktatás kéne, vagy pilóta (és néhány korlátozás), amit viszont már nem vállal be egyik oldal sem...

Előzmény: csabyke (1949)
csabyke Creative Commons License 2007.10.08 0 0 1975
pedig aztgondolnám, hogy azon ez nem oly gyakori...

áhh szomorú dolgok ezek nagyon
Előzmény: Törölt nick (1968)
alsó madárfogás Creative Commons License 2007.10.07 0 0 1974

Vagy 15 éve utaztam Varsóba. Szlovákiában azonnal csapatostul jöttek kéregetni a sínek melletti putrikból, ahogy megállt a vonat. Ahogy akkor elmondták, a lengyelek egyszerűen kitoloncolták őket, azért volt a határ szlovák oldalán annyian.

A lányom története azonban belföldi, még ha ez mindegy is a meglopottnak.

Előzmény: gw (1973)
gw Creative Commons License 2007.10.07 0 0 1973

Amikor legutóbb mentem a Cracovián, a szlovák szakaszon a cigányok legalább 3x nyitottak be "tüzet kérni". Mivel akkor nem volt szándékom aludni, így mindannyiszor hoppon maradtak.

Előzmény: alsó madárfogás (1972)
alsó madárfogás Creative Commons License 2007.10.07 0 0 1972

Hát, szomorú. Mondjuk engem előbb ki kellett volna tekerni a pokrócból, hogy hozzáférjenek az értékeimhez.

Most mesélte a lányom, hogy őt meg a Cracovia kalauza kérte fel, hogy tolmácsoljon egy kifosztott angol nő panaszánál. Úgy látszik, aljas tolvajok járják a vonatokat.

Előzmény: Törölt nick (1971)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.07 0 0 1971
aludtam
Előzmény: alsó madárfogás (1970)
alsó madárfogás Creative Commons License 2007.10.07 0 0 1970
És te hol voltál közben?
Előzmény: Törölt nick (1966)
alsó madárfogás Creative Commons License 2007.10.07 0 0 1969

A Wasteelsben kezdtem, méghozzá mondom magamnak, segítem egy kicsit az Indóházat, ahol folyamatosan hirdetnek, hogy ott találtam rájuk. Kérdem, hogy is mehetnék Velencébe, de azt a választ kaptam, hogy tizenegynéhány-ezer a jegy, csak oda... Akkor átsétáltam a csarnok túlfelére, és 5 perc múlva a kezemben volt 15.080-ért a retúr.

 

De a Déliben is érdeklődtem, ott talán eleve kevesebben vannak. Készséges volt a pénztáros, bár azon szörnyen csodálkozott, ha ilyen jó előre tudom az indulás időpontját, miért nem fapados repülővel megyek? :-)

Előzmény: Siemens113 (1964)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.07 0 0 1968
268
Előzmény: Siemens113 (1967)
Siemens113 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 1967
Nem semmi... Melyik vonaton történt ez?
Előzmény: Törölt nick (1966)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.07 0 0 1966
Hát tőlem pölö az összes íratomat és pénzemet lopták el fülkésben...
Előzmény: Siemens113 (1960)
alsó madárfogás Creative Commons License 2007.10.07 0 0 1965

Milyen szerencsés vagyok, hogy a Veneziával még ilyen felháborító lazaság nélkül utazhattam végig. :-)

Egyébként ezzel az intézkedéssel az EN 240/241 párosát ki is venném a saját menetrendemből, mert ugyan nyilván gyorsabb lesz kicsivel, de attól még kétszer szeljük a horvát határt, ahol ugye belátható időn belül nincs esély a könnyítésre.

Előzmény: Siemens113 (1961)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!