Mivel a hozzászólásban semmi nem utalt arra, hogy a elsőt is lefóliázná, nem igazán értettem a felháborodásodat sés a töbi beírást. Értem én, hogy te ellenzed, de amit írtál, azt a látszatot kelti, mint ha sehova sem lehetne fóliát rakni. Amit meg az üvegekre írtál ... (A fólia nem egyenlő az üveggel. Tehát már csak logikailag sem állná meg a helyét az, amit mondasz. Ha a fólia B oszloptól hátra tiltva lenne, az akkor sem jelentené azt, hogy a gyárilag üvegg nélküli furgonokba ablakot kellene vágni.)
A 3M fóliák erős, karcálló bevonattal vannak ellátva. A garancia arra van, hogy a fólia nem válik le az üvegről, nem fakul ki, nem változik meg a színe, nem repedezik ki, nem hólyagosodik. Ezek a tulajdonságok egyébként 5 év után sem fordulnak elő a 3M fóliáknál, nyugodtan választhatod azt is. A mozgatható ablakokat felesleges kiszedni fóliázáshoz, szépen felrakható a fólia a helyén is. 5 ajtó esetében, a hátsó ajtó, oldalsó kisablakát érdemes kiszerelni, hogy szépen illesztési hézag nélkül kerüljön rá a fólia, és ne "világítson" a fólia széle, és a gumi közötti terület. Nem tudom, hogy mit ellenőriznek le a Llumarosok másnap reggel, ha koszos a fóliázás, por kerül alá, megtörik, meggyűrődik a fólia, túl nagy az üveg szélénél az illesztési távolság, stb. stb. akkor az már a felrakást követően látható. Feleslges egy éjszakát a műhelyben pihentetni. Amire majd figyelj, hogy a fóliázást követően legalább egy napig ne mozgasd a mozgatható ablakokat.
Ok, csak a suzukiban eleve sötétített UV-szűrős ablakok vannak. Itt a plusz matrica nem ho annyit. Szóval a klimát csináltasd meg, mert nem a matrica lesz a megoldás. S ha a pénz számít, ahogy írod, akkor a klíma olcsóbb is, ha nincs komoly baja...
Dehát a gyári zöld üvegek is sötétebbenek látszanak az ezüstnél többnyire, és a fólia csak az árnyalaton módosít, nem az alapvető optikai hatáson. Tehát ezüst autóra bóvli az ablak kinézete is, hehehe...
Már korábban írtam kompletten a fóliázást, hehehe. Mert ott is van, és arra írtam, hogy a min. 70%-ot hozza műszer szerint, 71, vagy 72 volt. Arra is ragasztott műbizonylat matricát a fóliás.
Én anno láttam egy fehér Fabia kombi van-t, amin a lemezek le voltak így végig feketítve. Akkor már eleve tudtam vétel előtt, hogy az oszlopokat is lefóliázom ( pont a fórumtárgy Swift II oszlopfóliáiból oldottam meg, hehehe... ). Hozzájuk az üvegek is, és így kiadja az ablakok enyhén kupés vonalát hátul.
Nem csak -2 fok, de UV szűrés is, állagmegóvás. Na meg mi ez, hogy leszedjük, meg felrakjuk, meg rendőrnek adunk valami támadási felületet?! B oszlop mögé azt rakok, amit akarok, rendőrnek köze nincs hozzá! És a műszaki vizsgára sem kell leszedni. Csak szólok. Ne beszélj hülyeségeket, kérlek!
Mindenkép a 10 év gar és kiszedős. Az a tuti. Láttam már Thommy Fóliánál, hogy csinálják. Hidd el, az éri meg jobban. A teljes üvegfelület megkapja, tökéletesen eldolgozzák, száradás előtt nem kell le, meg felhúzni, hogy mindenhol eligazgassák. Nem véletlen, hogy a nem kiszedősre 5 év a gar.
Nekem így jobban bejönnek a fontos hasznosság mellett. Amellett ez a közepes kívülről elég sötétnek tűnik, bentről meg jól átlátható. De azért este is jól jön, amikor hátulról pirítanak a tükrön át is.
Pedig a rendes fólia UV szűrője baromi jó. Fabiámban törvény szerint csinálva a hátsókon volt, elsőkön nem. Rövidujjúban nyáron már rendesen égette a karomat a nap. Ha hátradugtam a fólia mögé, ott nem érződött. Pár órás úton számít az is. Nem csak a strandon éget meg, hanem a kocsi üvegén keresztül is. Legalább az utasok ne égjenek szénné. Gyerekeseknél szerintem erősen javallott, a felcuppantható hálós bizbaszokon valamennyi átjön, le lehet cibálni, inkább fólia, hogy a jövő reménysége ne égjen, az ő bőrét még jobban kell védeni.
De a mostanimon az elsőn is van, mert 70%-on így is túl van. Más meg az égetés miatt tojik a szabályokra, és ezért megcsináltatja elől is. Hugom is ezrt rakatta fel oda is, ő is utál pörkölődni a naptól hosszú úton. Nem a két fok számít, bár az is sokszor kellemesebb hőérzetet jelent.
Nem égeti meg a nap kárpitot. 22 éves autómban a hátsó háttámlák teteje elég érdekes színű, ahogyan az UV kiszívta.
Nomeg szerintem dögösebb is úgy. Akárcsak alufelnivel, pedig annak sincsen más előnye.
Értem én a fóliázást De MINEK?Én tök jól elvagyok nélküle.kiadsz egy rakat pénzt,hogy a rendörök elött legyen támadási felületed?Mi a turónak???????????????-2 celsius miatt????
Meg kell csináltatni a klimát feltölteni kb 10 ezer,és kész.Jackarizni jó a telepen de avizsgán letépjük hogy átnenjen utána visszaragasztjuk.?????MINEK,MINEK???????????
A második sem rossz. Az első beépítés profibb, csak, ha még nem voltak bontva a kárpitok, nem kellene leszedetni. De, ha ez nem gond, akkor a pénztárcán múlik.
Most tudtam végigjárni az összes fóliást akit ajánlottak...
2 maradt versenyben.
Az amit már leírtam 27e + áfa a Llumar fóliával dolgozva
A másik 23e mindenestűl 3M fóliával dolgozva.
Az elsőre 10 év gari van a másodikra 5 év. Az elsőnél kiszedik az ablakokat és úgy fóliáznak reggel kell vinni a vasat és másnap reggel lehet érte menni mert még másnap reggel leellenőrzik.
A másodiknál nem szedik ki az üvegeket az ajtóból és kb 4-5 óra alatt kész van
Szerintem ne állj neki az ülésfűtés kapcsolójának izzócseréjéhez, mert bonyolultabb, mint a kapcsolót kiszerelni. :-) Ha mindenáron megpróbálkozol vele, akkor vagy felülről egy kis lapos csavarhúzóval vigyázva a kapcsoló peremére, és a műanyag burkolatra, vagy a box hátsó két oldalán lévő patentok közepét óvatosan félig benyomva, majd a patentokat a burkolatból kihúzva megemeled a műanyag burkolatot, és a kapcsolók alá nyúlva kinyomod őket. Ez a könnyebb része a dolognak, mert ezután szét kell pattintani a kapcsolót, és a nem cserélhető izzókat cserélhetővé kell alakítani. Jobban jársz, ha megkérsz valakit. ;-)
Mielőtt felteszed a következő kérdést, válaszolok rá: úgy tudsz mögé nyúlni, hogy letéped a műszerfal alatti borítást. Szó szerint le kell tépni, alul kezdve :-)
...igazad van... de ha egyedül vagyok, akkor nekem elég az "ablak le"... na persze, ha egy füstölő szörnyeteg megy előttem, akkor nincs mese...belső keringetés, ablak fel...