Hát tudom hogy nehéz eset de ismerős a helyzet a használt gumi kereskedőkkel. mondjuk egy éve keresek de mire rábukkanok egyre addigra már van gazdája.
Az asztal alá (a nagy furatoknál) anyák vannak hegesztve, felül a kontra anya meghúzásával nagyon stabil lesz a szerkezet. Azért van több furat, mert így több tartót bele tudok tenni pl, ha egy váltót veszek ki a gép többi része közül.
Úgy emlékszek, mintha Te írogattál volna plusz hátsó keréksúlyok felszereléséről. Nem értettem, hogy miért átmenő csavarokkal kínlódsz, mikor a súlyokon ott a menetes furat, hogy egymáshoz fel lehessen csavarozni őket, én is így csináltam. Na most megnéztem otthon. Menetes furat csak a régi súly garnitúráimon van, az újakon nincs, de az alakja teljesen olyan mint a réginek (egy kis lapos fülrész kiképezve a csavarnak), csak ki kell fúrni és menetet kell bele fúrni.
Bocs, ha rossz helyre címeztem észrevételem, de bárki tanulhat belőle!
Én ilyet készítettem. A 8.8-as menetes szárakon kívül minden a MÉH telepről: Osztrák gyalugép asztal, transzformátor kerekek, SKF nagy teherbírású, önbeálló keréktartó két, szintén tr. kerékkel összehegesztve. Széthúzáshoz nem kell, hogy önbeálló kerekek legyenek, de például én az SzK-ról is ezzel vettem le a váltót (de bármilyen nehéz géprészt, betonon viszonylag könnyen mozgatok vele) és így könnyű kihúzni a kombájn alól. Úgy csináltam, hogy még a legkisebb traktoromnak is aláférjen, ekkor természetesen rövidebb csavarorsókat használok.
Bár nem éppen témába vágó,mégis úgy gondolom lehet tudtok segíteni nekem!
Gondolkodom egy Fortschritt E 512 kombájn vásárlásában,mivel környékünkön nincs kombájn........,ami lejön későn jön ,egyszerre van learatva minden termény, nem tudom letárolni aznap beesőzik főleg ezen okokból......Miket érdemes megnézni ezeken a gépeken?,évi20- 25 ha kalászos,és 8-10 ha kukoricát vágna,azért nem 514 mert csak max kukoricaasztallal 1.3 van rá, de ez már nagyon max.
Válaszotokat előre is köszönöm,remélem van valakinek ilyen gépe!
Valakinek van széthúzó kocsi MTZ-hez mert csinálni akarok egyet és szivesen fogadok el tanácsot vagy leméretezett kész szerkezet rajzát!Előre is köszönöm!
vékonyodik az olaj a meleg miatt, kopott a szivattyú és melegen nem képes olyan nyomást felépíteni, csak magasabb fordulaton... Nekem az MTZ-ban ugyan ez a jelenség hidegen alapjáraton fasza melegen kell egy kis gáz és akkor jó. Szerintem lecserélem majd a szivattyút és meglátom, hogy jó-e.
Üdv. Nekem is pont 2 kellene.:)))) Nem nagyon fogsz kapni használtat, nem dobálják ezeket le 60%osan, esetleg ha gumisnál ráakadsz 1-1-re de akkor meg nem párban lesz, amiket hirdetnek használtat óvakodj tőlük nagy átbaszások mennek velük cigók szedegetik innen -onnan gumi feldolgozókból stb, aztán otthon fölfújva derül ki hogy kuka, sok ilyen eset volt.
Anyum meséli egy cégnél 1980óta darus meg targonca kezelő. Az újoncok mennyire könnyen veszik a nagy 20 tonnás oldalvillás gépet. Úgy mennek vele mint a kis 1tonnással
A probléma itt is, mint a többi jogosítvánnyal kapcsolatban is, a minisztériumban hülyék hozzá. Csak az a cél lebeg a szemük elől, hogy pénzszivattyú bekapcsolva....
Most egy vizsgával mehet a villanytargoncától a gázosig mindennel, kicsitől a nagyig. Azért van különbség köztük ha már itt tartunk. Vagy egy IFA-n a KCR 3000 azért nem egyenlő egy TEREX 70 tonnás autódaruval....
Ugyanezt lejátszották a fuvarozói engedélyekkel is. Különszedték, lett buszos és kamionos, persze 5 évig érvényes és az újító vizsga is majdnem annyi, mint aki a nulláról kezdi. A régi engedélyeket semmissé tették.... Én már nem is mehetnék el dolgozni mint sofőr... Bátyám a volánnál nemrég vizsgázott le ebből a GKI-ból... hogy dolgozhasson tovább. Ott az ADR is, stb....
Rebesgették már ezt a kresz vizsga újítást is.... A vége az lesz, hogy még pár év és tényleg újra kell vizsgázni x időközönként majd....
Nemsokára jön a műszaki a permetezőkre.... vegyszeres tanfolyamon mondták.
A cég ahol dolgozik, "állják", de a fizuból szépen le-leveszik a tanfolyam költségeket....
Ezután sem fogja különbül kezelni a Manitou-t, de kell.
Nagy szemetek, kezelhetnék a dolgot rugalmasabban is.... de ezek, egyet füttyentenek tőlünk nyugatra, rögtön ugranak.....
Lehetne mondjuk azt is, hogy aki akar az vizsgázzon újra, ha külföldön is szeretne dolgozni gépkezelőként... de a meglévőket semmisé nyilvánítani, na ez... nem tűr nyomdafestéket, amit erre írni lehetne.
Elmész a legközelebbi Habihoz. Kérsz kétvezetékes fékszelepet, de tedd hozzá, hogy hathengeresre kell. Ne kérdezd miért, ahol én voltam kötötték az ebet a karóhoz...
Kb. Bruttó 8 ezer forint a kétvezetékes szelep. Kinézetre olyan, mint az egyvezetékes.
A lényeges különbség, hogy ennek a szelepnek az alsó fedele nem műanyag, hanem alumínium öntvény és plusz egy csap is kilóg két oldat a fedélből.
Teszek képet, cikkszámuk azonos, de a kétvezetékesnek van "02" kiegészítés a végén.
Bekötés egyszerű mint a faék. Betáp levegő mint a másikon, ami hátul jön ki csatlakozás, oda pedig megy a Sárga kutyafej. Ez lesz a "vezérlő".
Légtartályról viszel hátra csövet és teszel fel piros kutyafejet. Ez lesz a "töltő".
Lényeges, hogy (kamionos boltban a legkönnyebb) "Szelepes" kutyafejeket kérjél vontatóra. Ez azért szükséges, ha leakasztod a pótkocsit ne veszítsd el a levegőt a traktor rendszeréről. (Feltéve, ha nem raksz elzárócsapokat a csatlakozófejek elé)
Keress vissza a hozzászólásaim között, megtalálsz képeket, gyári rajzokat stb.
Én úgy csináltam meg, hogy van egyvezetékes rendszer is és kétvezetékes is.
Ez így bonyolítja kicsit a dolgot, de nem lehetetlen. A két szelep egymás mellett van felszerelve, gyárilag is van ilyen!
Műanyag roppantógyűrűs csöveket használtam, azért mert egyszer sosem rozsdál meg, meg másodszor olcsó, és gyorsan kiépíthető.
Viszont egy kis nehézsége van, hogy a szelepben a gyári pipákat meg kell hagyni, mert az orosz kúpos colmeneteket fúr a szelepekbe. Ezeknek a pipáknak M20x1,5mm menetű a másik végük a csövek felé. Ezekre hajtottam rá KB-s hidraulika átalakítókat és úgy csatlakoznak rájuk a műanyag csövek. Átalakító azért kell, mert 20-as menetű hollandis roppantógyűrűs cső nincs!
De ha csak kétvezetékes fékrendszer kell, akkor a régi helyére felteszed az új szelepet, a régi "A" típusú kutyafej helyett egy sárga fedeles kutyafejet teszel, légtartályból viszel hátra csövet, aztán arra egy piros fedelűt, és már kész is. :-)
A minap észrevettem hátul a TLT kihajtásnál elkezdett az olaj szivárogni. Az én hülyeségem az oka a fújót nagyon eltoltam és a kardán ferdén ált és amikor emeltem a sor végeken szerintem feszült és ez miatt megjelent ott olaj folyás.
Gondolom ott valami szimmering tömit. Hogy tudnám kicserélni a szimmeringet? Sosem szedtem még szét TLT hajtást az egészet olajat leengedni és a tengely körül kicsavarom azt a 6 csavart akkor ki bírom cserélni vagy az egészet ki kell vennem ahhoz?