Keresés

Részletes keresés

MrRoburka Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83827

Hát tudom hogy nehéz eset de ismerős a helyzet a használt gumi kereskedőkkel. mondjuk egy éve keresek de mire rábukkanok egyre addigra már van gazdája.

 

Előzmény: ferri72 (83809)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83826

Üdv mindenkinek!

 

Mérnökferi, igen én voltam az aki írta múltkor, hogy teszek fel pluszba 2-2 garnitúrát.

Tudom mit mondasz, de sajnos valóban a régi súlyokon van csak furat középen. Enyémben menet nincs.

Az újabb súlyon, még helye sincs a furatnak. Nekem az átmenőcsavaros megoldás a könnyebb. Meg így azért 14-es acél szár fogja őket és kettő.

Jó ez így, csak körülményesebb a felrakása.

 

Üdv!

Előzmény: mérnökferi (83824)
mérnökferi Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83825

Az asztal alá (a nagy furatoknál) anyák vannak hegesztve, felül a kontra anya meghúzásával nagyon stabil lesz a szerkezet. Azért van több furat, mert így több tartót bele tudok tenni pl, ha egy váltót veszek ki a gép többi része közül.

mérnökferi Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83824

Úgy emlékszek, mintha Te írogattál volna plusz hátsó keréksúlyok felszereléséről. Nem értettem, hogy miért átmenő csavarokkal kínlódsz, mikor a súlyokon ott a menetes furat, hogy egymáshoz fel lehessen csavarozni őket, én is így csináltam. Na most megnéztem otthon. Menetes furat csak a régi súly garnitúráimon van, az újakon nincs, de az alakja teljesen olyan mint a réginek (egy kis lapos fülrész kiképezve a csavarnak), csak ki kell fúrni és menetet kell bele fúrni.

Bocs, ha rossz helyre címeztem észrevételem, de bárki tanulhat belőle!

Üdv: Feri

Előzmény: MTZ Betyár (83807)
mérnökferi Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83823

Én ilyet készítettem. A 8.8-as menetes szárakon kívül minden a MÉH telepről: Osztrák gyalugép asztal, transzformátor kerekek, SKF nagy teherbírású, önbeálló keréktartó két, szintén tr. kerékkel összehegesztve. Széthúzáshoz nem kell, hogy önbeálló kerekek legyenek, de például én az SzK-ról is ezzel vettem le a váltót (de bármilyen nehéz géprészt, betonon viszonylag könnyen mozgatok vele) és így könnyű kihúzni a kombájn alól. Úgy csináltam, hogy még a legkisebb traktoromnak is aláférjen, ekkor természetesen rövidebb csavarorsókat használok.

Előzmény: Gepesz35 (83814)
Gepesz35 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83822

Készithetnél közelebbi képet is a szerkezetröl!

Előzmény: Józsi73 (83815)
Józsi73 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 83821

20 másodpercnél látható a működése:

Előzmény: dagadtmadar (83820)
dagadtmadar Creative Commons License 2014.03.25 0 0 83820

az igen :D
és a jobbra balra mozgatás hogy van megoldva?

Előzmény: Törölt nick (83819)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.25 0 0 83819

előre hátra a gombot meg tekerni kell :)

Előzmény: dagadtmadar (83818)
dagadtmadar Creative Commons License 2014.03.25 0 0 83818

Nézegetem a képeket róla de nem tudok rájönni, hogy ez hogyan is akar működni :/

Előzmény: Isti betyár (83817)
Isti betyár Creative Commons License 2014.03.25 0 0 83817
lajoska82 Creative Commons License 2014.03.25 0 0 83816

Sziasztok!

 

 

Bár nem éppen témába vágó,mégis úgy gondolom lehet tudtok segíteni nekem!

Gondolkodom egy Fortschritt E 512 kombájn vásárlásában,mivel környékünkön nincs kombájn........,ami lejön későn jön ,egyszerre van learatva minden termény, nem tudom letárolni aznap beesőzik főleg ezen okokból......Miket érdemes megnézni ezeken a gépeken?,évi20- 25 ha kalászos,és 8-10 ha kukoricát vágna,azért nem 514 mert csak max kukoricaasztallal 1.3 van rá, de ez már nagyon max.

 

Válaszotokat előre is köszönöm,remélem van valakinek ilyen gépe!

Józsi73 Creative Commons License 2014.03.25 0 0 83815

Most épp úton van, de a képen talán látszik valamennyire:

Előzmény: Gepesz35 (83814)
Gepesz35 Creative Commons License 2014.03.25 0 0 83814

Valakinek van széthúzó kocsi MTZ-hez mert csinálni akarok egyet és szivesen fogadok el tanácsot vagy leméretezett kész szerkezet rajzát!Előre is köszönöm!

Gepesz35 Creative Commons License 2014.03.25 0 0 83813

Amit le írtál az is benne lehet a pakliban!

Előzmény: dagadtmadar (83812)
dagadtmadar Creative Commons License 2014.03.25 0 0 83812

vékonyodik az olaj a meleg miatt, kopott a szivattyú és melegen nem képes olyan nyomást felépíteni, csak magasabb fordulaton...
Nekem az MTZ-ban ugyan ez a jelenség hidegen alapjáraton fasza melegen kell egy kis gáz és akkor jó. Szerintem lecserélem majd a szivattyút és meglátom, hogy jó-e.

Előzmény: Gepesz35 (83811)
Gepesz35 Creative Commons License 2014.03.25 0 0 83811

Üdv!Miért nehezebb a kormány a jumz-ban mikor az olaj bemelegszik?És hidraulika olaj van benne!

Törölt nick Creative Commons License 2014.03.24 0 0 83810

:DDDD 

 

ferri72 Creative Commons License 2014.03.24 0 0 83809

Üdv. Nekem is pont 2 kellene.:)))) Nem nagyon fogsz kapni használtat, nem  dobálják ezeket le 60%osan, esetleg ha gumisnál ráakadsz 1-1-re de akkor meg nem párban lesz, amiket hirdetnek használtat óvakodj tőlük nagy átbaszások mennek velük cigók szedegetik innen -onnan gumi feldolgozókból stb, aztán otthon fölfújva derül ki hogy kuka, sok ilyen eset volt.

Előzmény: MrRoburka (83808)
MrRoburka Creative Commons License 2014.03.24 0 0 83808

Sziasztok!

 

13.6x20 gumit keresek megvételre 2db-ra lenne szükségem ha valaki tud segíteni köszi előre is. minimum 50%-os legyen

MTZ Betyár Creative Commons License 2014.03.24 0 0 83807

Az első balesetig. Ha meg baj van, akkor tele a gatya és nem nagy fiúk többé....

 

Előzmény: Törölt nick (83806)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.24 0 0 83806

Anyum meséli  egy cégnél 1980óta darus meg targonca kezelő. Az újoncok mennyire könnyen veszik a nagy 20 tonnás oldalvillás gépet. Úgy mennek vele mint a kis 1tonnással 

Előzmény: MTZ Betyár (83805)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.03.24 0 0 83805

Ott szívatnak meg ahol tudnak...

 

A probléma itt is, mint a többi jogosítvánnyal kapcsolatban is, a minisztériumban hülyék hozzá. Csak az a cél lebeg a szemük elől, hogy pénzszivattyú bekapcsolva....

Most egy vizsgával mehet a villanytargoncától a gázosig mindennel, kicsitől a nagyig. Azért van különbség köztük ha már itt tartunk. Vagy egy IFA-n a KCR 3000 azért nem egyenlő egy TEREX 70 tonnás autódaruval....

 

Ugyanezt lejátszották a fuvarozói engedélyekkel is. Különszedték, lett buszos és kamionos, persze 5 évig érvényes és az újító vizsga is majdnem annyi, mint aki a nulláról kezdi. A régi engedélyeket semmissé tették.... Én már nem is mehetnék el dolgozni mint sofőr... Bátyám a volánnál nemrég vizsgázott le ebből a GKI-ból... hogy dolgozhasson tovább. Ott az ADR is, stb....

 

Rebesgették már ezt a kresz vizsga újítást is.... A vége az lesz, hogy még pár év és tényleg újra kell vizsgázni x időközönként majd....

Nemsokára jön a műszaki a permetezőkre.... vegyszeres tanfolyamon mondták.

Előzmény: Törölt nick (83804)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.24 0 0 83804

Az a dühítő amikor én vizsgáztam minden kategória külön volt.

Egy gépre 5000ft volt a típusvizsga.

Utána összecsaptak pár kategóriát nem kellett típusvizsga. Most meg ez....

Nem tudom még mennyiszer szopatnak meg és húznak le.

 

Előzmény: MTZ Betyár (83803)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.03.24 0 0 83803

Pénzlehúzás... ezen bosszankodik egyik ismerősöm.

A cég ahol dolgozik, "állják", de a fizuból szépen le-leveszik a tanfolyam költségeket....

Ezután sem fogja különbül kezelni a Manitou-t, de kell.

Nagy szemetek, kezelhetnék a dolgot rugalmasabban is.... de ezek, egyet füttyentenek tőlünk nyugatra, rögtön ugranak.....

Lehetne mondjuk azt is, hogy aki akar az vizsgázzon újra, ha külföldön is szeretne dolgozni gépkezelőként... de a meglévőket semmisé nyilvánítani, na ez... nem tűr nyomdafestéket, amit erre írni lehetne.

Előzmény: Törölt nick (83802)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.24 0 0 83802
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.03.24 0 0 83801

Üdv MF-s!

 

Elmész a legközelebbi Habihoz. Kérsz kétvezetékes fékszelepet, de tedd hozzá, hogy hathengeresre kell. Ne kérdezd miért, ahol én voltam kötötték az ebet a karóhoz...

Kb. Bruttó 8 ezer forint a kétvezetékes szelep. Kinézetre olyan, mint az egyvezetékes.

A lényeges különbség, hogy ennek a szelepnek az alsó fedele nem műanyag, hanem alumínium öntvény és plusz egy csap is kilóg két oldat a fedélből. 

Teszek képet, cikkszámuk azonos, de a kétvezetékesnek van "02" kiegészítés a végén.

Bekötés egyszerű mint a faék. Betáp levegő mint a másikon, ami hátul jön ki csatlakozás, oda pedig megy a Sárga kutyafej. Ez lesz a "vezérlő".

Légtartályról viszel hátra csövet és teszel fel piros kutyafejet. Ez lesz a "töltő".

Lényeges, hogy (kamionos boltban a legkönnyebb) "Szelepes" kutyafejeket kérjél vontatóra. Ez azért szükséges, ha leakasztod a pótkocsit ne veszítsd el a levegőt a traktor rendszeréről. (Feltéve, ha nem raksz elzárócsapokat a csatlakozófejek elé)

Keress vissza a hozzászólásaim között, megtalálsz képeket, gyári rajzokat stb.

Én úgy csináltam meg, hogy van egyvezetékes rendszer is és kétvezetékes is.

Ez így bonyolítja kicsit a dolgot, de nem lehetetlen. A két szelep egymás mellett van felszerelve, gyárilag is van ilyen!

 

Műanyag roppantógyűrűs csöveket használtam, azért mert egyszer sosem rozsdál meg, meg másodszor olcsó, és gyorsan kiépíthető.

Viszont egy kis nehézsége van, hogy a szelepben a gyári pipákat meg kell hagyni, mert az orosz kúpos colmeneteket fúr a szelepekbe. Ezeknek a pipáknak M20x1,5mm menetű a másik végük a csövek felé. Ezekre hajtottam rá KB-s hidraulika átalakítókat és úgy csatlakoznak rájuk a műanyag csövek. Átalakító azért kell, mert 20-as menetű hollandis roppantógyűrűs cső nincs!

 

De ha csak kétvezetékes fékrendszer kell, akkor a régi helyére felteszed az új szelepet, a régi "A" típusú kutyafej helyett egy sárga fedeles kutyafejet teszel, légtartályból viszel hátra csövet, aztán arra egy piros fedelűt, és már kész is. :-)

 

 

 

Kérdésed van, írj.

 

 

 

Előzmény: Mf-es (83783)
Mtz-s gyerek Creative Commons License 2014.03.24 0 0 83800

 

Hoztam pár képet a munkahelyi mtz-kről.

mtz1221 Creative Commons License 2014.03.23 0 0 83799

Kösz de ezt már néztem,24voltos meg nem iskra

Előzmény: Törölt nick (83797)
kevesa Creative Commons License 2014.03.23 0 0 83798

A minap észrevettem hátul a TLT kihajtásnál elkezdett az olaj szivárogni.
Az én hülyeségem az oka a fújót nagyon eltoltam és a kardán ferdén ált és amikor emeltem a sor végeken szerintem feszült és ez miatt megjelent ott olaj folyás.

Gondolom ott valami szimmering tömit.
Hogy tudnám kicserélni a szimmeringet? Sosem szedtem még szét TLT hajtást az egészet olajat leengedni és a tengely körül kicsavarom azt a 6 csavart akkor ki bírom cserélni vagy az egészet ki kell vennem ahhoz?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!