Már korábban írtam kompletten a fóliázást, hehehe. Mert ott is van, és arra írtam, hogy a min. 70%-ot hozza műszer szerint, 71, vagy 72 volt. Arra is ragasztott műbizonylat matricát a fóliás.
Én anno láttam egy fehér Fabia kombi van-t, amin a lemezek le voltak így végig feketítve. Akkor már eleve tudtam vétel előtt, hogy az oszlopokat is lefóliázom ( pont a fórumtárgy Swift II oszlopfóliáiból oldottam meg, hehehe... ). Hozzájuk az üvegek is, és így kiadja az ablakok enyhén kupés vonalát hátul.
Nem csak -2 fok, de UV szűrés is, állagmegóvás. Na meg mi ez, hogy leszedjük, meg felrakjuk, meg rendőrnek adunk valami támadási felületet?! B oszlop mögé azt rakok, amit akarok, rendőrnek köze nincs hozzá! És a műszaki vizsgára sem kell leszedni. Csak szólok. Ne beszélj hülyeségeket, kérlek!
Mindenkép a 10 év gar és kiszedős. Az a tuti. Láttam már Thommy Fóliánál, hogy csinálják. Hidd el, az éri meg jobban. A teljes üvegfelület megkapja, tökéletesen eldolgozzák, száradás előtt nem kell le, meg felhúzni, hogy mindenhol eligazgassák. Nem véletlen, hogy a nem kiszedősre 5 év a gar.
Nekem így jobban bejönnek a fontos hasznosság mellett. Amellett ez a közepes kívülről elég sötétnek tűnik, bentről meg jól átlátható. De azért este is jól jön, amikor hátulról pirítanak a tükrön át is.
Pedig a rendes fólia UV szűrője baromi jó. Fabiámban törvény szerint csinálva a hátsókon volt, elsőkön nem. Rövidujjúban nyáron már rendesen égette a karomat a nap. Ha hátradugtam a fólia mögé, ott nem érződött. Pár órás úton számít az is. Nem csak a strandon éget meg, hanem a kocsi üvegén keresztül is. Legalább az utasok ne égjenek szénné. Gyerekeseknél szerintem erősen javallott, a felcuppantható hálós bizbaszokon valamennyi átjön, le lehet cibálni, inkább fólia, hogy a jövő reménysége ne égjen, az ő bőrét még jobban kell védeni.
De a mostanimon az elsőn is van, mert 70%-on így is túl van. Más meg az égetés miatt tojik a szabályokra, és ezért megcsináltatja elől is. Hugom is ezrt rakatta fel oda is, ő is utál pörkölődni a naptól hosszú úton. Nem a két fok számít, bár az is sokszor kellemesebb hőérzetet jelent.
Nem égeti meg a nap kárpitot. 22 éves autómban a hátsó háttámlák teteje elég érdekes színű, ahogyan az UV kiszívta.
Nomeg szerintem dögösebb is úgy. Akárcsak alufelnivel, pedig annak sincsen más előnye.
Értem én a fóliázást De MINEK?Én tök jól elvagyok nélküle.kiadsz egy rakat pénzt,hogy a rendörök elött legyen támadási felületed?Mi a turónak???????????????-2 celsius miatt????
Meg kell csináltatni a klimát feltölteni kb 10 ezer,és kész.Jackarizni jó a telepen de avizsgán letépjük hogy átnenjen utána visszaragasztjuk.?????MINEK,MINEK???????????
A második sem rossz. Az első beépítés profibb, csak, ha még nem voltak bontva a kárpitok, nem kellene leszedetni. De, ha ez nem gond, akkor a pénztárcán múlik.
Most tudtam végigjárni az összes fóliást akit ajánlottak...
2 maradt versenyben.
Az amit már leírtam 27e + áfa a Llumar fóliával dolgozva
A másik 23e mindenestűl 3M fóliával dolgozva.
Az elsőre 10 év gari van a másodikra 5 év. Az elsőnél kiszedik az ablakokat és úgy fóliáznak reggel kell vinni a vasat és másnap reggel lehet érte menni mert még másnap reggel leellenőrzik.
A másodiknál nem szedik ki az üvegeket az ajtóból és kb 4-5 óra alatt kész van
Szerintem ne állj neki az ülésfűtés kapcsolójának izzócseréjéhez, mert bonyolultabb, mint a kapcsolót kiszerelni. :-) Ha mindenáron megpróbálkozol vele, akkor vagy felülről egy kis lapos csavarhúzóval vigyázva a kapcsoló peremére, és a műanyag burkolatra, vagy a box hátsó két oldalán lévő patentok közepét óvatosan félig benyomva, majd a patentokat a burkolatból kihúzva megemeled a műanyag burkolatot, és a kapcsolók alá nyúlva kinyomod őket. Ez a könnyebb része a dolognak, mert ezután szét kell pattintani a kapcsolót, és a nem cserélhető izzókat cserélhetővé kell alakítani. Jobban jársz, ha megkérsz valakit. ;-)
Mielőtt felteszed a következő kérdést, válaszolok rá: úgy tudsz mögé nyúlni, hogy letéped a műszerfal alatti borítást. Szó szerint le kell tépni, alul kezdve :-)
...igazad van... de ha egyedül vagyok, akkor nekem elég az "ablak le"... na persze, ha egy füstölő szörnyeteg megy előttem, akkor nincs mese...belső keringetés, ablak fel...
Ha kint nagyon meleg van, akkor belső keringtetésre kell rakni.
De nem tudom, ezen mi a csoda, le van írva a kézikönyvben is. Előbb átszellőztetni az autót, hogy ne 70 fok legyen benne, csak 40, aztán belsőkeringtetésen pár perc, és már elég hideg van.
Persze aztán külsőre vissza érdemes állítani, hogy oxigén is legyen...
Úgy van. Indulás előtt mindkét ablak le, menetközben kb. 1 perc alatt átszellőzteted, ablak fel, klima fullra, 2-3 percen belül kellemes idő lesz. Eddig ez még a legnagyobb kánikulában is működött.
Igazad van még akkor megvárom az igazi szezont, de minimum a 30-33 fokos meleget -bár szerintem nem bírja majd- és szerzek valami digit hőmérőt- hopsz most jut eszembe van egy zsínóros külső digit hőmérőnk a házba, szerintem annak beleengedem az érzékelőjét.Az egész pontosnak tünik.Előtte járatom egy órát... Aztán majd megnézem mit tud, meg mennyiszer kapcsol ki- be. Egyébként gondolom fogyasztásra sem mindegy, hogy állandóan jár vagy csak időnként kapcsol be.Tényleg ezt is érdemes ellenőrizni.Thx a tanácsokat!
Mielőtt berontasz a klímáshoz 3 fok miatt, azt vedd figyelembe, hogy én akkor egy órás használat után mértem a befújt levegő hőmérsékletét. Ha a műszerfal, és a szellőző járatok nincsenek kellőképpen lehűlve, az okozhat pár fok különbséget.
Viszont akkor kiszállok és meghallgatom a kocsi mellett.Gondolom pár napon belül megint lesz 30 fok árnyékban.Ilyen 20 fokos hidegben nem sokat van értelme vizsgálni.