Khmm. Bármivel elhajtják az embert bármilyen üzletből, ha 3 napon túl reklamál azzal, hogy hoppá van egy kis karc a TV-n / telefonon, zörög a kivehetős ajtajú turmixgép, akármi.
Azért 2021-ben továbbra is ott tartunk hogy el kell külön mondani, hogy bármit amit boltban személyesen veszünk át kell nézni, ha nem is a boltban, akkor 3 napon belül. Mert a bolt 3 napon belül köteles cserélni indok nélkül, ha megvan az eredeti sértetlen csomagolása.
Azért ha veszek 80-90 ezerért egy mozdonyt, akkor legalább akkor átnézem, ha hazaérek nem? Bár láttam már cifrábbat is.
Benne van a Piko 2021-es katalógusban is, 184-es oldalon.
Titkon azért reménykedtem, ha már két Ep.III-t adnak ki, hogy a limitált egy csöves bajszos lesz, nem csak egy átfestés.
A Roco 100-as kivételével csak tompítósakat kapunk, lehet többen örültünk volna ha végre be lehetne szerezni csövest is újonnan, dehát a Piko másképp gondolkodott.
Nektek is úgy jön le, hogy a 132-es szándékosan pirosasabb alapot kapott, a 228 meg sötétebb, bordósabb színű? Ennyit csak nem csalnak a fotók :/
Akkor úgy tűnik mégsem a grafikus hibázta el az oldalsó szellőzőket.....Ez azért így ciki, mert pont ugyanennyi erőfeszítéssel jót is lehetett volna. A krémsárgás köröket meg már úgyis lefutottuk ;)
Természetesen webshop-ban vettem, de elzarándokoltam érte a boltba, hogy aznap meglegyen, meg nehogy a szállítás során sérüljön. A boltban elém tették a dobozt. Akinek van ilyenje, az tudja, hogy alaposan be van csomagolva (nem úgy mint régen a Piko-k meg a TT-k).
Ennyi a hiba, a lámpa és a MÁV felirat közötti csík.
Sajnos az ACME egy ilyen műfaj, sok fajta, de kis példányszámú niché cuccokat csinálnak megfizethető áron, kínában, ezt úgy érik el, hogy a "minőségbiztin" alapos tervezésen és gyártástechnológán spórolnak. Ezt jobb híján érdemes buddhista hozzáállással elfogadni.
Amit nem kell elfogadni, hogy az M&H ilyen pofátlan módon megpróbál lepattintani. Természetesen nincs igazuk, attól még hogy boltban vetted, ez ugyanúgy hibás teljesítésnek minősül, annak minden vonzatával. Való igaz, hogy létezik egy olyan szokás alakult ki, hogy a megvásárolni kívánt modellt a boltban, kérésre kibontják, és te átnézheted, (illetve ha épp olyanjuk van, akkor kérdés nélkül ők ajánlják fel, hogy nézed át) de te, mint utcáról betévedt egyszerű fogyasztó, ha évek óta nem vettél modellt ott akkor ezt valószíbűleg nem tudhatattad, és nem is kellett volna tudnod. Ahogy úgy egyébként általánosságban más boltokban sem szokás az, hogy az utcáról betévedt jobbágy kicsomagolja a terméket, és válogat...
Ha arrafelé jársz, menj be hozzájuk személyesen, vetess fel jegyzőkönyvet, vagy írj nekik, a lényeg, hogy nyoma legyen és foglalkozniuk kelljen vele. A telefonba bármit lehet mondani, szó elszáll: jelenleg te vettél egy mozdonyt, és igazából nem reklamáltál, csak váltottál pár szót valakivel telefonom: te egyelőre egy elégedett vásárló vagy :D
Biztos vagyok benne, ha egy lépéssel tovább viszed a dolgot egy telefonos csevejnél, hirtelen eszükbe fog jutni, hogy hogyan is működik egy fogyasztói szerződés, és mi a dolguk...
És megint más kérdés, hogy mit lehet tenni: első sorban cserélni/javítaniuk kell: ők vagy ki tudják cserélni a mozdonyt, vagy nem, mert lehet, hogy közben már elfogyott, és nincs belőle (javítani biztosan nem lehet). Másodsorban vagy vissza kell venniük, )de gondolom ezzel nem lennél elégdett...) vagy valami árleszállítást lehet megpróbálni kiverni még belőlük...
(ja, és az hogy akciós volt, ebből a szempontból semmit nem jelent. Hacsak ki nem írják rá, hogy azért adjuk olcsóbban, mert sérült, akkor az akciós ár sem lehet hivatkozási alap semmire...)
Vettem egy ACME Gigantot. Sok éve nem vettem új mozdonyt. Akciós volt, lecsaptam rá. A boltban vettem át (Modell & Hobby, Lehel út). Otthon derült ki napokkal később, amikor a vitrinbe került, hogy van rajta egy apró esztétikai hiba. Hívtam a boltot, ilyenkor mi van. A válasz, mivel személyesen vettem át, miért nem néztem át, nem tudnak mit csinálni.
Nem gondoltam volna, hogy ha ennyi pénzért veszek egy új mozdonyt, azt a boltban ki kell bontani a csomagolásból, és tüzetesen át kell nézni. Röhej, hogy ha futárral kérem a kiszállítást, akkor nem lenne gond.
Persze ne legyen nagyobb bajom, a hiba apró, de az egyik homlokfalon van, látszik.
Csak azért írtam ezt le, hogy más ne járjon így. Vagy ki kell szállíttatni, vagy tényleg nagyítóval át kell nézni a boltban az árut.
Amúgy gyönyörű a Gigant, a kidolgozása csodálatos.
Párszor már gondolkodtam ezen a modellen, nagyon szépen kidolgozott részletei vannak, de nagyon sok aránytalan rész van benne, amit nem lehet korrigálni.
Nekem az az érzésem, hogy a gyártó (a német francia határtól) nem vette a fáradtságot, hogy elmenjen felmérni egy igazi buszt,(nem is sok korhű van már) és/vagy dokumentációt kutasson fel, amit amúgy magyar anyanyelvűként sem olyan egyszerű már megtenni.
Saját emlékekből sem tudtak meríteni, mert arra soha nem járt Ikarus.
Nekem nagyon ráált a szemem, mert 30 évig láttam Budapesten legalább egyszer.
Meredek lesz amit mondok, de a SES 260-as modellje, sokkal jobban követi az igazit, vagy amiben nem, ott sok munkával ugyan, de van mód korrekciókra.
Tök jó lenne bármilyen Ikarus modell, de jelenleg senki sem gyárt megfelelő minőségben.
Ez alatt azt értem, hogy ha nincs is rajta minden részlet, de ami megjelenik rajta, az legalább a helyén van, ahogy egy Rietze/AWM buszon mondjuk.
Is is, de jól megfejtettétek nekem, kicsit húzós a 120€ 2 lapos kocsiért (NME), azon gondolkodom, hogy ezt meg lehetne csinálni átalakítással, csak kellene donorkocsi.
Az Lgss-en nehezen vinnék, csupa lyuk, nincs normál rakfelülete. A fotódon a buszok az Lgss mögötti Transwaggon kocsin vannak - szerintem ugyanaz a két busz, két oldalról fotózva :)
Most tavasszal jelent meg (az eredetileg ígérthez képest másfél év késéssel), többfelé kapható.
NME 53160x
Ez az NME is várhatóan nagyon szép lesz, kérdés, hogy mikor jelenik meg, eredetileg tavaly őszre ígérték.
HobbyTrade
Régi modell, elég szépen kidolgozott, sok kiegészítővel, viszont a futása katasztrófa (nincs rendes csapágya a tengelyeknek). Ebay-en néha beszerezhető, most pl.: