" Nem igazán nyelem le, hogy a Dolmar az Isten. Csupán ennyi. A Stihlhez, Husqvarnához képest a Dolmar szar volt, most is az, sőt, az is lesz . Szerintem. Ettől még jó az, csak tudni kell a határt."
Elemezve eme magas röptű mondatodat akkor most itt azt kell leszűrni,hogy sz@r is a Dolmar,
de azért jó is,csak tudni kell a határt......tehát akkor valahol a sz@r és a f@s közt van félúton...vagy hol ??? ;-)
Hát persze. Főleg azért, mert a Husqvarnának nincs ilyen rescue szettje . Bár nem sok vizet zavar, de az én véleményem is az, hogy a Stihl mindent kibír, a husi valamivel kevesebbet. Viszont a Husqvarna sokkal felhasználó-barátabb .
Egyenlőre nem nézegetem, hál' Istennek nem kell. Ami van, az egyenlőre szolgál. Viszont.
Minap talélkoztam a Kraftwellés emberkével, ( Hivatásos tűzoltó) és ittunk vagy 3 sört fejenként, közben beszélgettünk.
( Jelenleg a fűkasza a sláger, abból ad el akár napi 6-7 db-ot)
Náluk Husi 365, Stihl 440,460 van. A Husi szerinte nem rossz, - bár éppen a kezében állt meg egy - de inkább STihl párti. Szerinte jobb vele dolgozni, egyenletesebb a teljesítménye, no meg általánosságban szimpatikusabb. Ők azért használják elég sokat ezeket a szerszámokat, mert állandóan van kiképzés, no meg mentés is. A Sihl láncfűrészből átalakított mentőszerszámát, amivel betont, vasat mindent lehet vágni, azt egyenesen imádja. Ennek azért biztosan van oka...
Nem igazán nyelem le, hogy a Dolmar az Isten. Csupán ennyi. A Stihlhez, Husqvarnához képest a Dolmar szar volt, most is az, sőt, az is lesz . Szerintem. Ettől még jó az, csak tudni kell a határt. Van egy PS6400-am, amire nekem kell, tökéletesen megfelel, és 130-ért, amennyiért vettem, jó üzlet volt. Ha a Dolmar mániás széles látókörűek nem volnának olyanok, mint az elszabadult tekegolyó, nem is lenne semmi baj . De múlt évben érdemes volt Dolmar gépet venni. Nézd meg idén ! Olyan árakat írnak, amin már jóízűen röhögni sem lehet ...
Annak idején én is elkövettem azt a hibát , hogy a 361 -est egy másik 4,6 Le gyári adatú géphez hasonlítottam. Nagy a csalódás ilyenkor. Viszont ha mindentől elvonatkoztatva csak magát a gépet nézed és elfogadod azt a teljesítményt amit nyújt esetleg még meg is felelhet. Daraboláshoz nem túl nagy átmérőjű állomány esetén pl teljesen jó lehet.Döntési munkákhoz már kevés de kinek hogy. A hengerűrtartalomban azonos géppel pl. HQ359 már felveszi a versenyt.
Összességében nekem az akkori csalódásból az a tapasztalatom , hogy két gép összehasonlításának vagy az azonos elvárásnak a hengerűrtartalom lehet az alapja függetlenül a ráirkált teljesítmény adattól. Főleg igaz ez annak tükrében , hogy a teljesítmény mérése teljesen gyártótól függő .
Na ezért nem veszek 4610-est. Pedig volt hozzád régebben kérdésem 4610 ügyben, mert a 7900-ból kiindulva, gondoltam veszek egy kisebb Makit gallyazni. Szerencsére se pénzem nem volt rá, és gond nélkül meg tudtam oldani kölcsöngéppel, és olvastam miket írsz róla. Tehát én ebből az "élményből" kimaradtam.
Tökéletesen megértelek, ezek szerint a 4610 egy kukaszökevény. Sajnos ez a Maki szégyene, még ha hobbi gépről is van szó, ilyet nem volna szabad megengedni. Viszont vannak nagyon jó fűrészeik is, amikkel semmi gond nincs.
Anyám sose volt egyszerű, mindig a család fekete bárányának számított. Traktorra is csak azért nem lett meg a jogsija, mert kitalálta az akkori vezetés, hogy nőknek nem lehet. Kertészként dolgozott, így gyerekkorom tetemes részét töltöttem temetőkben, sírok közt játszva[...] Bővebben!Tovább »
Megértelek, cudar dolog a csalódás. Képzeld, vettem egy Dolmar PS-45-öt (Makita DCS4610). Elolvastam, hogy aszongya 46 ccm-es motor, 4 csatorna(!!), teljesen fém ház (műanyag fogantyúval). Már az első próba előtt jóleső borzongás futott végig rajtam, hiszen egy darab élő történelmet tartok a kezemben. Néztem, ez bizony baromi ronda. De sebej, majd a belbecs busásan kárpótol ! Aztán megemeltem, és picit elgondolkodtam. Belül, egy kisördög vadul rágta az agyamat, azt ordítva, Gypsy b+, ez kurva nehéz !! Á, mondtam neki, hülye vagy, nem elég széles a látóköröd !!! Aztán elvégeztem az indításhoz szükséges procedúrát, a használati utasítást egy kottaállványra kiterítve magam elé. Pumpál, félgáz, pöcök szivatón. ÉS RÖFFENT !. Próbáltam visszatolni a pöcköt szivatóról, és NEM MEGY !! Persze ilyen apróság nem rettent el, gyorsan szaladtam a kalapácsért, és 2 jól sikerült ütéssel már vissza is állt alapra. Na ! - mondtam a kisördögnek, látod, hülyeséget beszélsz. Új próba, és BEINDULT !!! Nyomom neki, NEM PÖRÖG ! Még nyomom, ledobta a láncot ! A vadi új műszer . Leszedtem a deknit, hát kiderült, a gép indulásával kb egyidőben a zéger, ami a kuplungot tartja, elszállt a 3,14csába. Persze jól felszerelt szakiként azért találtam egy másikat. Összerak, elindít, ÉS MEGY !!! Már nagyon vágyva a sikerre bele is bonyolódtam egy komolyabb, úgy kb 30-as átmérőjű fenyőbe. Elsőre mégsem próbálhatok igazi fát ! Tűrhető idő alatt ( még éppen nem aludtam be) túljutottunk rajta . Ha már ez, gondoltam hasogatás helyett inkább jól elfűrészelem szálirányba. Neki is álltam, nézem, a fűrész azért halad, de forgács NEM JÖN !! Nebmán Gypsy koma, mondtam magamban, lehet, hogy ez egyből brikettet nyom belőle ? Az mán VALAMI !. ÉS TÉNYLEG !!! Csak kicsit baj, hogy túlvállalta magát, és a végére bele is fulladt. Meg valami ügyesebbet kéne arra is kitalálni, hogy brikettenként ne kelljen a deknit leszerelni . Ezzel a próbát befejezettnek tekintve jó gazda módjára leszedtem a légszűrő fedelet. Az állam esett le, amikor megpillantottam, hogy alig van fűrészpor a szűrőn. Hmm, mondtam magamban, ez majdnem olyan jó, mint a Husqvarna Airt Injectionja !!!
Aztán felemelve a légszűrőt, mégláttam a karburátor torokjáratát ...