Nem emlékszem, pár órát. Egy starndolást vettek alapul a tesztnél. Nem tudom, te magad mérted-e, vagy csak érzésre mondtad a hőfokot. Itt mérték, nem hasra ütöttek. Ne feledd, nem melegedhet sokkal a külső hőmérséklet fölé, mert akkor már elkezd hűlni a hőmérsékletkülönbség hatására.Ja és még azt is mérték, van-e különbség a különböző kocsiszínek között. Hát nincs. Legalábbis 1-2 fok nem nagyon tekinthető annak.
A váltót nem szette szét, mert a kinyomó csapágy és a tárcsa is rossz volt, így azt gondolta, hogy az a hiba forrása. De a váltót feleslegesen nem akarja szétkapni. Ezért gondoltam, hogy hátha találkozott már valaki hasonló problémával. Ja és alacsony fordulaton egy kicsit csörög is!
Van egy 1,3-as Swiftem 100400km-el. A váltóban most cseréltek tárcsát, kinyomó csapágyat mégis valami furcsa surlódó hangot ad ha nincs kinyomva a szerkezet! Nincs valakinek ötlete, hogy mi okozhatja, esetleg valami típus hiba?
Én nem állok soha napon. Otthon mélygarázsban parkolok, melóhelyen fedett kocsibeálló van, a városban mélygarázs-parkoló, ha van. Fekete autó esetében ez fontos. De ha közlekedem, akkor ha valami zavar, az a szélvédőn besütő nap. Megvallom őszintén, hátsó ablakokon nem jön be valami sok fény, kicsik és (közel)függőlegesek.
A klímát meg tudom, hogyan kell használni, de ez nem segít:-)
Hiába tudom, hogy az első két percben csak lehúzott ablak, nekem akkor sem esik jól, hogy bejön az ablakon az aszfaltról felszálló forróság, meg a port sem szeretem a műszerfalon, meg igazán még két perc után is ugyan úgy sugározza a forróságot a műszerfal, ha valami oknál fogva mégis a napon álltam volna meg vele.
Azt is tudom, hogy a szellőzést ne állítsam magamra, csak úgy meg kb. fél óra kell ahhoz, hogy az 1,6 tonnás autóm belseje ne sugározzon 60 fokos meleget, ha magamra állítom, azt legalább azonnal érzem (másnap meg elköhécselek, meg orrot fújok, de ez más téma).
Szóval lehet kombinálni, szerintem a meleg ellen csak egyet tehet az ember, hogy tűr.
lehet játszani a különbözöl metódusokkal, nekem jó a klímám is, meg fóliás is az autó, mégis a mélygarázs max 20 fokos hűvöse az ami eddig igazán meggyőzött. Ha onnan járok ki, elég a klímát 22fokra állítanom a legkisebb, esetleg a második szellőző fokozaton és nem melegszik be az autó.
Ha napon állsz, akkor meg lehet próbálkozni, fél órán belül szinte semmivel sem lehet eredményt elérni, vagy igen, de nem jó az egészségnek...
Próbáld ki, hogy egy fóliázott és egy nem fóliázott autó ülése melegebb-e! Meg fogsz lepődni. Klímás autóval meg úgy kell indulni, hogy előtte kiszellőztetsz, akár menet közben is, tehát indulásnál nem megy a klíma, hanem lehúzod az első ablakokat, és így mész kb 2 percet, majd felhúod és mehet a klíma. Addig csak a szellőztetés menjen de az is külsőre állítva.
Ja és a szélvédő tényleg nagy felület, de vajon mekkora részben süti potn azt a Nap, amikor megállsz? Állj meg úgy, hogy az ablakokat süsse, amik fóliásak. Állj háttal a napnak!
A klímát nem is szabad magunkra állítani. Igaz nehéz úgy belőni, hogy a légáram ne az embert érje, de valamenyire megoldható. Ilyesmi célzattal van pl. Golfban a műszerfal tetején, a középső rostélyok felett nagy felületű befúvó.
Azért az oldalablakokon nem kevés süt be. Főleg, amikor egy óráig mész kb. egy irányban, és a te oldaladon süt be a nap. Vagy az utas oldalán. Mint korábban írtam, ez hatványozottan hasznos, ha gyerek is van valakinek hátul.
Igaz, ha szemből jön, nem sokat tudsz csinálni, de akor is ott a többi irány. Meg, könnyebben tartja a hőt a klíma. Szóval én azt vettem észre, használ, sokat az égető nap ellen, valamennyit a hőháztartás szemszögéből is. Meg emelett tetszik is, és még a zorromat is tisztíccsa.
Nem tudom mi ez, most ezt találtam éppen, formára hasonlít is a Swifthez egy kicsit:
A felülről jövő napfény legnagyobb támadási felülete a szélvédő, ami ugye nem fóliázható.
Ha a nap nem jár ilyen magasan, akkor az oldalablakokon is bejuthat egy kis fény, persze csak egyik oldalon és csak akkor ha nem vetnek amúgy is árnyékot az autóra a házak, fák, stb.
Szóval én nem látok nagy különbséget, de szívesen méregetnék ha lenne két egyforma autóm :-)
Én többnyire elöl ülök, a szélvédőm meg nem fóliás.
Vagyis biztosan nagy előny, hogy ha az autó pozíciója és a napállás is úgy alakul, akkor mondjuk az a tenyérnyi hely amit a nap megsüt az oldalablakon át , nem úgy melegszik, de én, ott elöl bizony k.rvára izzadok. Ha meg feltekerem a klímát, akkor az orrom meg a mellkasom lefagy, jól megfázok, de a hátam ugyan úgy izzad, meg a kezem is a kormányon...
De mondom, én nem vagyok a fólia ellen, csak én azt nem hiszem, hogy a meleg ellen valamit is érne...
Ez az én tapasztalatom. Ez is sötétkék, és iszonyúan felmelegszik. De az autó használata nálam nem abból áll, hogy beülök az álló autóba, és szaunázok benne. Akkor tényleg nem ér sokat a fólia, hiszen felmelegszik az autó..
Amikor elindulok, és jó idő múlva lehűti a klíma, akkor ér valamit, nem éget, ez a legjobb, ( a Skodánál sajna nem lehetett hivatalosan elől, szenvedtem is pl. egy három órás út alatt, úgy pirította a kezem az UV ).
Ráadásul az enyémben még lemezre van ráépítve a burkolat, és maga a műszerfal is sokára hűl le benne a légcsatornákkal.
Ezek a gyártó által megadott adatok, és lehet, hogy van bennük egy kis reklám miatti csúsztatás, de amikor a saját bőrömön éreztem a különbséget, azt nem kellett sem sem cáfolni, sem megerősíteni. Az is igaz, hogy nekem körbe volt fóliázva a gép, "A" oszloptól hátrafelé, "A" oszlopig, de annak már jó ideje, azóta sem a Nap, sem az autóüvegek, sem pedig a fóliák nem ugyanazok. :-D
Sajnálom, hogy eddafan01 car-társunkat egyre nehezebb helyzetbe hozzuk a döntését illetőleg. :-)
Ez szerintem a reklámszöveg, biztosan valami fólia csomagolásából idézted:-)
Én csak azt tudom, hogy a kocsimban ugyan úgy 100 fok van, hiába a fólia. És bizony a klíma nálam is az első 10 percben csak kavarja a levegőt, hiszen a levegő a 100 fokos műszerfal mögül jön, minden, csak nem hideg.....
Nekem fóliás az autóm, de nem hiszek benn, ez olyan mint a Spuri. Kipróbáltam azt is, de a kocsim ugyan olyan jó volt előtte is mint utána:-)
A hővédés kedvéért nem fóliáztatnák. Hogy egy autóban a napon 100 fok van vagy 99 szerintem mindegy....
A legtöbb hő a kocsin belül keletkezik, és mivel az oldalablakok ugye majdnem függőlegesek, ott jut be a legkevesebb fény. Ahol sok bejut, az a nagy szélvédő, ami ugye nem is lehet fóliás, így az én műszerfalam is 100 fokos, mint bármilyen más autóban is...
Meg szerintem a felhevült karosszéria is sugároz befelé hőt, ezen megint nem segít semmit sem a fóliázás.
Kíváncsi lennék, hogy egy fóliás és nem fóliás autó között mi lenne a különbség, ha mérnénk. Van ugyan egy olyan mint az enyém a cégnél egy kollégának, de az övé nem fekete, így nem lenne igazságos méregetni, de egy nem fóliás feketével összemérném szívesen. Én esküdnék, hogy az enyémben van melegebb....
Amit én rakattam, az is UV-t, és infravöröst is szűrt. Az infravöröst is olyan 60-70%-ban tartja vissza, mint írta, árnyalattól függetlenül. Ez a hőáteresztés. Az más kérdés, hogy, mint írják, a hő másik része a kívülről átmelegedett kasztnin keresztül képződik, de az üvegek a gyenge keresztmetszet, mert azokon keresztül közvetlenül melegszik a belső, nem közvetve.
Akkor az utolsó bekezdésed. Sajna pont fordítva működik a dolog, mint ahogyan gondolod.
A kasztni nem engedi át a közvetlen hőt, hanem elnyeli. Az üveg átengedi, tehát nem ő melegszik, hanem közvetlenül ami mögötte van, a levegő. Ami így nem jó, hanem pont, hogy rossz.
Persze ott az előbb leírt dolog, a hőátadás, de amíg melegszik a kasztni, addig lassabban melegszik bent a levegő. Tehát pont ezt tapasztaltad, hogy a fóliás üveg úgy viselkedik, mint a lemez, nem engedi át a hőt, hanem elnyeli. A fóliázatlan meg nem meleg, de ez nem előny, mert az az infravörös tartomány, ami átment rajta, az már hamarabb a benti levegőben van.
Azután, ha elindulunk, akkor a klímával hűtjük a benti levegőt, de lehűtés után kevesebbet kell később dolgoznia, ha nem kell a beáradó napfény hőjét is közvetlenül hűtenie, mert a lemezek, és a fóliás üvegek felfogják.
Meg az ember nem egy kalibrált műszer. Ugyebár nyáron is inkább árnyékba húzódunk, mert a hőérzetünket javítja, hogyha nem közvetlenül süt a nap minket, ami plussz hőfelvétellel jár, mint az árnyékban, amikor csak a levegő hője melegít. A fólia is ugyanezt teszi, lefogja a téged érő közvetlen infravörös sugarakat, ha olyan szögből süt.
Én má a második kocsin használom, és én úgy érzem, nekem használ. Ha meg olyan érzésem van, akkor nekem jó.
A nagyon vékony fólia valójában több rétegből áll. A 3M fóliái a rétegeknek köszönhetően képesek a kívülről érkező UV 99%-át visszaverni, 70-80% ragyogáscsökkentő, 60-65% hőkinntartó, illetve 70-75% teljes napenergia visszaverő tulajdonsággal bírnak. Bizonyos 3M fóliák fémgőzölt rétegeket is tartalmaznak, de ezek már inkább épület, és nem autóüveg fóliák.
Semmi logikát nem látok benn, hogy egy nagyon vékony fólia hőt szigeteljen (létezhet ilyen, de nem műanyagfólia, hanem esetleg valami vékony kerámiabevonat, vagy fém lehetne erre képes, nagyon korlátozottan.)
Söt a sötét színe miatt megkockáztatom, hogy még több hőt szív magába.
Nekem fekete autóm van, fóliázva. Napon kb. félpercenként melegszik egy fokot. A fóliázott ablak, ha rásüt a nap, teljesen úgy beforrósodik mint a fényezett felületek, míg a szélvédő nem...
A klíma jó hisz mint az első ilyen témájú hozzászólásomban írtam 4-5 fokos levegőt fúj. Tavaly volt feltöltetve és ott ilyen rácsbadugós hőmérővel néztük hogy belső levegőkeringetésen 4,1 foknál kapcsolja ki a ventit aztán felment 6-7 fokra majd megint bekapcsolt a venti és megint lement 4,1-re.
Szóval a klímának semmi baja de azzal a klíma sem tud mit kezdeni ha hátulról süt (éget) a nap. Amit én hiányolok az a klímának a hátsó ülésre történő kivezetése. Mert így elől megfagytunk a klímától de hátul alig érződött a hatása hisz a nap telibe kapta a hátsó ablakot és azon keresztül sütött befelé.
Említettem ültem már fóliázott kocsiban egy 2007-es leonban aminek ha jól tudom szintén gyárilag szinezett üvege van. A tulaj mégis lefóliáztatta egyrész ő is a hővédelem miatt másrészt neki tetszenek a sötítített üvegű autók. Nos mikor utaztam vele akkor a kocsi hőmérője 34 fokot mutatott. Manuális klímás az autó és 1-es ventillátor fokozaton tartotta a kellemes hűs levegőt úgy hogy a hőm szabályozó nem volt a leghidegebre állítva.
Ilyet a swift (de szerintem egy márka se) gyári szinezett üveg nem tud :)
A víz nagy része ki van dolgozva a fólia alól a felrakáskor, ami pedig nincs az egy éjszaka alatt nem szárad ki, kicsivel több idő szükséges hozzá. Ami nem látszik a felrakást követő egy órán belül, az a 3M fóliáknál utólag sem fog előjönni, ha pedig hiba van a fóliázásban, az már szinte minden estben a felrakáskor is látható. A Llumart nem ismerem, de a 3M-ből pár tekercset volt szerencsém felrakni, én azt bátran merem ajánlani.